رده خبر آموزش فاکتورهای امنیتی اسکناس‌ها با نرم‌افزار نما

آموزش فاکتورهای امنیتی اسکناس‌ها با نرم‌افزار نما

خبر
نویسنده: رده
1 دی 1395
به گزارش رده بانک مرکزی برای آموزش و اطلاع‌رسانی درزمینهٔ فاکتورهای امنیتی اسکناس‌ها و ایران چک‌ها نرم‌افزار جدیدی به نام «نما» را تولدی و منتشر کرده است. این اپلیکیشن قابلیت نصب بر روی تلفن‌های همراه اندروید و iOS را دارد و استفاده از آن رایگان است.
نرم‌افزار نما یک نرم‌افزار واقعیت افزوده است و این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران پس از نصب آن، دوربین گوشی هوشمند یا تبلت خود را بر روی اسکناس یا ایران چک قرار داده و مهم‌ترین فاکتورهای امنیتی موجود در آن‌ها را مشاهده کنند. نما به‌گونه‌ای طراحی شده است که پس از نشان دادن نقاط درج فاکتورهای امنیتی اسکناس و ایران چک و لمس آن توسط کاربر، اطلاعات مربوط به آن فاکتور امنیتی را به‌صورت متن، تصویر و فایل صوتی توضیح می‌دهد.
نرم‌افزار نما قابلیت شناسایی اسکناس‌ها و ایران‌چک‌های در جریان و چاپ‌شده در سال‌های اخیر ازجمله اسکناس‌های 500 تومانی، 1000 تومانی، 2000 تومانی، 5000 تومانی و 10 هزارتومانی و ایران‌چک‌های 50 هزارتومانی جدید و قدیم و همچنین ایران‌چک 100 هزارتومانی را، هم به‌صورت آنلاین و هم به‌صورت آفلاین دارد.
البته این نرم‌افزار نمی‌تواند اسکناس‌های جعلی را تشخیص دهد و صرفاً یک نرم‌افزار آموزشی است. برای استفاده از این نرم‌افزار دوربین گوشی شما باید حداقل پنج مگاپیکسل است و بین 100 تا 120 مگابایت هم فضای خالی در گوشی خود داشته باشید.
 
مراحل استفاده از نرم‌افزار:

پس از نصب، آیکون نرم‌افزار را بر روی صفحه گوشی هوشمند یا تبلت خود لمس کنید تا اجرا شود.
 

دوربین دستگاه به‌صورت خودکار روشن شده و پیام هشدار امنیتی ظاهر می‌شود. پس از مشاهده دکمه «تأیید» را لمس کنید.
 

دوربین را در مقابل اسکناس یا ایران چک قرار دهید. فرایند نرم‌افزاری شناسایی اسکناس (ایران چک) چند ثانیه زمان خواهد برد.
 

نشانه‌های دایره شکل (با آرم بانک مرکزی) آشکارشده بر روی صفحه موبایل محل درج فاکتورهای امنیتی هستند. با لمس هر یک می‌توانید اطلاعات فاکتور امنیتی مذکور را مشاهده کنید.

 
 

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی