رده رپورتاژ آگهی آربیتراژ ارز دیجیتال چیست؟ راهنمای کامل

آربیتراژ ارز دیجیتال چیست؟ راهنمای کامل

رپورتاژ آگهی
نویسنده: رده
28 شهریور 1402

فقط با خرید و فروش ارز دیجیتال کسب درآمد کنید! شاید این جمله در نگاه اول عجیب به نظر برسد؛ زیرا دنیای کریپتوها نیاز به تحلیل‌ و بررسی‌های دقیق دارد. باید به‌عنوان یک تریدر نمودارهای فاندامنتال را بررسی کرده و استراتژی ترید خود را تعیین کنید. در نوسانات به استراتژی خود پایدار باشید و بهترین زمان خرید و فروش یک ارز را تشخیص دهید.

البته ما یک پیشنهاد بهتر داریم؛ شما می‌توانید به‌جای انجام این اقدامات از روش آربیتراژ ارز دیجیتال استفاده کنید. نحوه آربیتراژ ارز دیجیتال بسیار ساده‌تر از تصور شماست و ما قصد داریم آن را در این مقاله بررسی کنیم. رمز و راز کسب درآمد از ساده‌ترین روش ترید، در این مقاله گنجانده شده است.

آربیتراژ ارز دیجیتال؛ بهترین استراتژی معاملاتی برای افراد مبتدی

آربیتراژ ارز دیجیتال به کسب سود از اختلاف جزئی قیمت‌ یک رمز ارز در صرافی‌های مختلف گفته می‌شود. این استراتژی معاملاتی به افرادی پیشنهاد می‌شود که به‌دنبال انجام معاملاتی با فرکانس بالا و ریسک پایین هستند. آربیتراژ گیری ارز دیجیتال بهترین استراتژی معاملاتی برای افراد مبتدی است؛ زیرا فقط باید بازار را رصد کنند و با خرید و فروش ارز در زمان مناسب از اختلاف قیمت ارزها در صرافی‌های مختلف به سود برسند.

برای مثال آربیتراژگر، ارزی را در یک صرافی با قیمت 100 دلار می‌خرد و در صرافی دیگری به قیمت 120 دلار می‌فروشد. در این زمان تریدر فقط از خرید و فروش یک ارز در زمان مناسب به سود 20 دلاری رسیده است. دلیل اختلاف قیمت ارز دیجیتال در صرافی آنلاین، بی‌شمار بودن تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان است و به همین دلیل ارزهای دیجیتال با یک قیمت ثابت در جهان معامله نمی‌شوند.

بررسی انواع آربیتراژ ارزهای دیجیتال؛ فرصتی جذاب در دنیای کریپتو

برای کسب سود از طریق Arbitrage، روش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. انواع روش‌های آربیتراژ ارز دیجیتال به شرح زیر هستند:

  • آربیتراژ بین صرافی (Cross-Exchange Arbitrage): در این روش آربیتراژگران از تفاوت قیمت یک ارز بین دو صرافی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال قیمت تتر در یک صرافی ۹۵۰۰ دلار و در یک صرافی دیگر برابر با ۹۸۵۰ دلار است. آربیتراژ گران ارز را از صرافی ارزان‌تر می‌خرند و به صرافی گران‌تر می‌فروشند.
  • آربیتراژ فضایی یا فرامرزی (Spatial Arbitrage): نحوه آربیتراژ گیری ارز دیجیتال فرامرزی شبیه به بین صرافی است. با این تفاوت که از اختلاف قیمت بین دو صرافی در کشور‌های مختلف استفاده می‌شود.
  • آربیتراژ آماری (Statistical Arbitrage): در این روش از معاملات ریاضی استفاده می‌شود و برای آربیتراژگران حرفه‌ای است. ریسک شیوه آماری نسبت به دو روش قبل بیشتر خواهد بود و نیاز به بررسی‌های فراوان و تحلیل‌های دقیق دارد.
  • آربیتراژ مثلثی ارز دیجیتال (Triangular Arbitrage): آربیتراژ مثلثی با سایر روش‌های آربیتراژ کمی متفاوت است. در این روش از اختلاف قیمت میان سه جفت ارز در یک صرافی واحد سود کسب می‌شود. برای مثال یک آربیتراژگر بین ارزهای اتریوم، تتر و بیت‌کوین بهترین زمان فروش یک ارز را پیدا می‌کند. سپس با فروش اتریوم تتر می‌خرد و  تتر را با بیت‌کوین معامله می‌کند و در نهایت بیت‌کوین را با اتریوم معامله خواهد کرد. درصورتی‌که استراتژی معاملاتی آربیتراژگر درست عمل کند، در پایان این معاملات اتریوم بیشتری نسبت به آغاز آربیتراژ خواهد داشت.
  • آربیتراژ غیر متمرکز (Decentralized Arbitrage): در این روش اگر قیمت‌ ارز در یک صرافی غیرمتمرکز با قیمت اسپات آن در صرافی‌های متمرکز تفاوت فاحشی داشته باشد، معامله‌گران از این فرصت برای ترید کردن استفاده می‌کنند.

نحوه آربیتراژ گیری ارز دیجیتال در این 5 روش متفاوت است و هر کدام استراتژی خاص خود را دارند. فرقی نمی‌کند قصد خرید اتریوم را دارید یا بیت‌کوین، روش آربیتراژ گیری برای کلیه‌ارزها کاربرد دارد و اگر به‌درستی انجام شود، سود بسیار خوبی خواهد داشت.

کاربردهای آربیتراژ گیری ارز دیجیتال؛ سودآورتر از تصورتان

شاید در نگاه اول کسب درآمد از اختلاف قیمت دو ارز سود کلانی نداشته باشد، اما اگر به‌صورت مستمر و در زمان مناسب آربیتراژ را انجام دهید، معامله سودآور خواهد شد. برای کسب درآمد از آربیتراژ گیری، می‌توانید از دو روش «انجام تراکنش در تعداد بالا» و انجام «تراکنش‌هایی با تعداد کمتر اما با مقادیر بیشتر» استفاده کنید.

البته با استفاده از این روش‌ها نیز ممکن است سود آربیتراژ به میزان دلخواه شما نباشد. در این زمان پیشنهاد می‌کنیم به سراغ انجام معاملات فیوچرز بروید که سود کلانی دارد. اگر با این سبک معاملاتی آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌‌کنیم مقاله «معاملات فیوچرز چیست» را مطالعه کنید. در این مقاله به چیستی معاملات فیوچرز و مزایا و معایب آن پرداخته‌ایم.

بررسی مزایا و معایب آربیتراژ ارز دیجیتال

مهم‌ترین مزیت معاملات آربیتراژ، کوتاه مدت بودن آن است. برای مثال شما می‌توانید در طول روز چندین معامله انجام دهید و سود مطلوبی از آن‌ها کسب کنید. از طرفی انجام معاملات متعدد، باعث می‌شود بخشی از سود شما صرف پرداخت کارمزدها شود که عیب آربیتراژ گیری ارز دیجیتال است.

با این حال شما می‌توانید با تحلیل و بررسی‌های دقیق، کاهش تعداد معاملات و استفاده از انواع روش‌های آربیتراژ، ضرر را به حداقل برسانید و سود خود را افزایش دهید.

ربات آربیتراژ ارز دیجیتال چیست؟

ربات آربیتراژ را می‌توان به‌عنوان ابزاری کمکی برای آربیتراژ ارز دیجیتال نام برد. بات آربیتراژ، اختلاف قیمت‌ها در یک صرافی را بررسی می‌کند و به کاربر پیشنهاد خرید یا فروش می‌دهد. به‌نوعی بررسی‌هایی که آربیتراژگر انجام می‌دهد، توسط ربات انجام می‌شود. این ربات‌ها به دو دسته بین اکسچنجی و بین دارایی تقسیم می‌شوند.

ربات بین اکسچنجی طراحی شده است تا اختلاف قیمت بین دو صرافی را بررسی کند و زمان مناسب برای خرید و فروش را مشخص کند. ربات بین دارایی‌ها نیز اختلاف قیمت یک دارایی خاص را در یک اکسچنج بررسی می‌کند. در نظر داشته باشید که ربات‌ها کاملا قابل اعتماد نیستند، اما می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان ابزار کمکی استفاده کنید.

اکس اونیکس؛ بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی برای آربیتراژ گیری

کاربران در هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال برای انجام Arbitrage باید به این نکته توجه داشته باشند که حجم معاملاتی صرافی زیاد باشد. کارمزد کمی داشته باشد و سرعت بالایی در خرید و فروش ارز را ارائه دهد. اگر به‌دنبال یک صرافی با این مشخصات هستید، صرافی ارز دیجیتال اکس اونیکس بهترین گزینه برای شماست.

در این صرافی شما می‌توانید بدون محدودیت معامله کنید و آربیتراژ ارز دیجیتال را به تعداد دلخواه انجام دهید. صرافی اکس اونیکس کارمزد بسیار کمی دارد که باعث می‌شود بخش کمتری از سود صرف پرداخت کارمزد شود. کلیه صرافی‌هایی که قیمت پایین‌تر ارز را ارائه می‌دهند معتبر نخواهند بود؛ به همین خاطر برای داشتن معامله‌ای امن، باید از صرافی معتبر اکس اونیکس استفاده کنید. شما می‌توانید همین حالا با استفاده از exonyx.org وارد سایت اکس اونیکس شوید و پس از انجام احراز هویت 15 دقیقه‌ای، آربیتراژ ارز دیجیتال را با کمترین کارمزد و بالاترین سرعت انجام دهید.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی