رده بررسی چگونه درخواست کارتخوان بدهیم؟

چگونه درخواست کارتخوان بدهیم؟

بررسی

آشنایی با انواع دستگاه کارتخوان و شرایط و مدارک لازم برای گرفتن هر کدام از آنها

نویسنده: محمد امیرپور
20 فروردین 1401
درخواست کارتخوان

از شیک‌ترین رستوران‌های تهران، تا وانت‌هایی که توی خیابان میوه می‌فروشند، از طلافروشی‌ها تا دستفروش‌های داخل مترو، همه و همه برای گرفتن پول کالایی که به مشتری‌شان می‌فروشند، همین کار را کرده‌اند؛ دادن درخواست کارتخوان و گرفتن آن برای کسب‌وکار. دستگاه‌های کارتخوان از زمانی که نقش اصلی را در معاملات و خرید و فروش مردم بازی کرده‌اند، نقش بسیار مهمی داشته‌اند؛ هم باعث امنیت بیشتر مردم شده‌اند که به جای همراه داشتن پول نقد، تنها یک کارت بانکی را داخل کیف می‌گذارند، هم دولت را از هزینه‌های سرسام‌آور چاپ اسکناس و استهلاک بالای آنها راحت کرده‌اند. این مطلب درباره معرفی انواع دستگاه‌ها و درخواست کارتخوان برای آنهایی است که به آن نیاز دارند.

اخذ مالیات از کارتخوان‌های بانکی

انواع دستگاه کارتخوان

دستگاه‌های کارتخوان هر شکل و طرحی که داشته ‌باشند، در دو دسته قرار می‌گیرند: کارتخوان‌های ثابت و کارتخوان‌های سیار. هر کدام از این دو دسته هم انواع مختلفی دارند که خرید کارتخوان را برای متقاضیان آنها با تنوع بیشتری روبه‌رو می‌کند.

دستگاه کارتخوان تلفنی

همان‌طور که از اسم‌شان پیداست، کارتخوان تلفنی برای وصل شدن به شبکه‌های بانکی نیاز به اینترنت خط تلفن ثابت دارد. پس اگر تلفن ثابت ندارید، استفاده از آن امکانپذیر نیست. کسانی که تجربه استفاده از اینترنت مبتنی بر خطوط تلفن را دارند با خصوصیات این سبک از اتصال آشنا هستند. مهمترین مشکل این کارتخوان‌ها از کار افتادن آنها هنگام اشغال بودن خط تلفن است. پس اگر در طول روز نیاز به استفاده زیاد از کارتخوان دارید، این نوع چندان کاربردی نیست.

دستگاه کارتخوان اینترنتی

مانند گوشی موبایل، تبلت یا لپ‌تاپ که برای اتصال به اینترنت از وای فای استفاده می‌کنند، کارتخوان اینترنتی هم برای اتصال مجهز به وای فای است. مهمترین مزیت این نوع کارتخوان قابل حمل بودن آن است. پس در مکان‌هایی مانند رستوران‌ها و کافه‌ها که هم تراکنش بالایی دارند و هم باید دستگاه قابل حمل تا میز مشتری باشد، کارتخوان اینترنتی یکی از بهترین گزینه‌هاست.

دستگاه کارتخوان سیار

برخی از کارتخوان‌ها برای اتصال به شبکه بانکی از سیمکارت تلفن همراه استفاده می‌کنند. این نوع دستگاه‌ها به کارتخوان سیار معروف هستند و هر جایی که موبایل شما آنتن بدهد، کار می‌کنند. کارتخوان سیار به درد مشاغلی می‌خورد که نیاز به جابه‌جایی دارند؛ از پیک‌های موتوری بگیرید تا فروشندگان دوره‌گرد و دستفروش‌هایی که مکان ثابتی برای کار کردن ندارند.

دستگاه کارتخوان POS

دستگاه کارتخوان پوز هم در واقع همان کارتخوان سیار است و بر اساس آنتن‌دهی موبایل کار می‌کند. این دستگاه‌ها باتری‌هایی می‌خورند که دارای قابلیت شارژ بالایی هستند و جای سیمکارت هم در پشت دستگاه وجود دارد.

دستگاه کارتخوان موبایل

کارتخوان موبایل یکی از جدیدترین نسخه‌های دستگاه‌های کارتخوان محسوب می‌شود.  کارتخوان‌های موبایلی هم قیمت به صرفه‌تری نسبت به نمونه‌های دیگر دارند، هم قابل حمل هستند. برای همین هم با استقبال خیلی خوبی مواجه شده‌اند. این دستگاه‌ها به درد کسب‌وکارهایی می‌خورد که تراکنش خیلی بالایی در طول روز ندارند.

شرایط لازم برای درخواست کارتخوان

  1. داشتن مجوز معتبر از اتحادیه که نشان بدهد کسب و کار شما قانونی است
  2. داشتن یک محل ثابت و مشخص برای کار که به منزله محل کار شما خواهد بود
  3. اعلام کدپستی
  4. داشتن میانگین 500 تراکنش ماهانه که نشان بدهد فعالیت اقتصادی فعال دارید
  5. داشتن حساب بانکی در یکی از بانک‌هایی شبکه شتاب
  6. داشتن حداقل 18 سال قانونی

مدارک مورد نیاز برای درخواست کارتخوان

  • کپی از شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • داشتن کپی جواز کسب
  • کپی یکی از قبوض آب، برق، گاز یا تلفن که دارای آدرس و کدپستی منطبق با آدرش اعلامی شما داشته باشد.
  • گواهی بانک (برای درخواست کارتخوان سیار)
  • دادن سفته یک میلیون تومانی به ازای هر دستگاه کارتخوان
  • اعلام شماره حساب برای اتصال به دستگاه کارتخوان

مراحل درخواست دستگاه کارتخوان

اول وارد سایت بانک موردنظر می‌شوید. پس از تکمیل مدارک و پر کردن فرم تمام مدارک را به صورت حضوری یا از طریق بارگذاری برای بانک می‌فرستید. پس از بررسی درخواست و طی شدن امور اداری به افراد دستگاه کارتخوان داده می‌شود.

مدت زمان تحویل دستگاه کارتخوان

از ۳ روز کاری تا یک هفته. البته مدت زمان تحویل دستگاه بعد از طی مراحل درخواست کارتخوان به خدمات هر بانک بستگی دارد. اما میانگین زمانی که بعد از تکمیل مدارک دستگاه برای متقاضی آن فرستاده می‌شود، حدود یک هفته زمان لازم دارد.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

3 دیدگاه
  1. مهین می‌نویسد

    ماهایی که مشاغل خونگی داریم و جواز کسب نداریم چیکار باید بکنیم برای کارت خوان؟!!!آخه این چه قانون بدیه

    10
    1. علی می‌نویسد

      از درگاه ملی مجوزها اقدام کنید
      گویا خیلی سریع همه‌ مراحلش اینترنتی انجام میشه

      1
  2. مهران اسماعیلی می‌نویسد

    من سه روز اصفهان یه روز تهران مطب دارم .بیست سال است در اصفهان با دستگاه تلفنی پاسارگاد کار مبکنم.میتوانم دد تهران هم استفاده کنم و سماره تلفنش را بانک پاسارگاد تهران بدهم اصولا posتلفنی بدون اینترنت داریم؟

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی