رده رپورتاژ آگهی نکاتی که تریدران تازه‌کار نمی‌دانند!

نکاتی که تریدران تازه‌کار نمی‌دانند!

رپورتاژ آگهی

بقا در بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال و کسب سود از این حوزه نوظهور، مستلزم رعایت قواعد و اصولی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

نویسنده: رده
8 فروردین 1401

پیش از آنکه قدم به دنیای پرجنب‌وجوش معامله‌گری رمزارزها گذاشته و اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید، بهتر است یک راهبرد معاملاتی واقع‌گرایانه و دقیق برای خود تدوین کنید و به تک‌تک مفاد آن پایبند باشید. همین کار، مهم‌ترین اصل معامله‌گری و سرمایه گذاری است که بسیاری از تریدرهای نوپا از آن غافل می‌شوند. بقا در بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال و کسب سود از این حوزه نوظهور، مستلزم رعایت قواعد و اصولی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

سرمایه‌ای را در معرض ریسک قرار دهید که از دست‌ دادن آن به زندگی شما آسیبی نمی‌رساند

نخستین قاعده سرمایه گذاری و معامله‌گری، آغاز کار با مبالغ اندک است. بازار رمزارزها بازار بسیار پرهیجانی است و اگرچه عده‌ای توانسته‌اند در کوتاه‌مدت، سودهای هنگفتی را از آن به چنگ بیاورند؛ اما در همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد و هیچ بازاری تا ابد سودده نیست.

بدانید که بازار ارزهای دیجیتال، بازار بسیار پرنوسانی است. هیچ‌گاه برای جور کردن سرمایه اولیه ورود به این بازار، خودرو یا منزل مسکونی خود را نفروشید و با پولی وارد این بازار شوید که از دست‌دادنش برایتان تحمل‌پذیر باشد.

 مطالعه کنید و از اشتباهات دیگران درس بگیرید

«دانش، قدرتی لایزال است.» اگر می‌خواهید قدم به وادی معامله‌گری بگذارید، هیچ فرصتی را برای مطالعه و افزایش دانش خود از دست ندهید. افزون بر این، همواره نیم‌نگاهی هم به تازه‌ترین اخبار و رویدادهای اقتصادی داشته باشید و از بررسی برنامه‌های فدرال رزرو برای تغییر نرخ بهره گرفته تا دیگر رخدادهای سیاسی و اقتصادی، غافل نشوید.

قرار نیست چرخ را از نو اختراع کنید. به‌جای افتادن در دام اشتباه‌های ریزودرشت، بهتر است از تجربیات دیگران درس بگیرید و آموخته‌های خود را در عمل اجرا کنید.

 

صبور باشید و تصمیم‌های احساسی نگیرید

معامله‌گری و کسب سود از هر بازاری، بیش از هر چیزی مستلزم صبوری است که متأسفانه بیشتر مردم از فقدان آن رنج می‌برند. بدانید که هیچ راه میان‌بری برای موفقیت، وجود ندارد و درآمدزایی و سودآوری پایدار، نیازمند تلاش و صبوری بسیار است؛ بنابراین پس از تدوین راهبرد معاملاتی خود، با صبر و حوصله فراوان اجرایش کنید و به تک‌تک مفاد آن پایبند باشید.

وارن بافت، پیر کارکشته بازارهای سرمایه می‌گوید: «اگر نمی‌توانید اسب سرکش احساسات خود را رام کنید، زمام کنترل پولتان را هم نمی‌توانید در اختیار بگیرید.» غیب‌گویی و پیش‌بینی دقیق رخدادهای آتی در هر بازاری، ناممکن است؛ بنابراین با افت‌وخیزهای یکباره و ناگهانی بازار، احساساتی نشوید. در بازار ارزهای دیجیتال یا هر بازار دیگری، نه دچار ترس شدید شوید نه در دام طمع بی‌پایان بیفتید که این دو احساس ویرانگر می‌توانند منجر به اتخاذ تصمیم‌های غیرمنطقی و به‌بادرفتن دارایی‌هایتان شود.

 

 از اهداف کوچک شروع کنید

قرار نیست یک‌شبه ره صد ساله بروید. تنها کسانی می‌توانند در مسابقه معامله‌ گری، گوی سبقت را از دیگران بربایند که آهسته و پیوسته عمل می‌کنند. آنچه می‌تواند در بازارهای مالی، شما را ثروتمند کند، کسب سودهای اندک اما پیوسته و پایدار است.

 

 ریسک خود را پخش کنید

بدانید که ضرر و زیان، بخشی جدایی‌ناپذیر از دنیای معامله‌گری است. افزون بر این، زیان نکردن در بازارهای مالی، مقدم بر سود کردن است؛ بنابراین برای کمینه‌سازی زیان‌های احتمالی خود در بازار، حتما به اصل تنوع‌بخشی در چیدمان سبد سرمایه گذاری پایبند باشید. قرار نیست همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد بگذارید. به یاد داشته باشید که در مواقع بروز بحران‌های فراگیر در بازارهای مالی، این تنوع‌بخشی و مدیریت ریسک است که می‌تواند به فریاد شما برسد و از افت یکباره ارزش دارایی‌هایتان جلوگیری کند.

 

تعصب را کنار بگذارید

نباید برای تحقق اهدافی که از پیش برای خود تعیین کرده‌اید، تعصب به خرج دهید. هیچ راهبردی قرار نیست تا ابد سودآور باشد. افزون بر این، حتی معامله‌گران کهنه‌کار هم در تمامی معاملات خود موفق نمی‌شوند. جالب است بدانید که بسیاری از معامله‌گران کاربلد، تنها به ۵۰ تا ۶۰ درصد از اهداف معاملاتی خود می‌رسند؛ بنابراین بهتر است انعطاف‌پذیر باشید و با وقوع تغییرات تازه در بازار، راهبردهای معاملاتی خود را به‌روز کنید.

از حد ضرر غافل نشوید

هیچ‌گاه در دادوستد دارایی‌ها و ورود به موقعیت‌های معاملاتی مختلف، فراتر از تاب‌آوری خود، ریسک نکنید و همیشه از ابزار حد ضرر استفاده کنید. حد ضرر یا استاپ لاس (Stop-Loss) به شما کمک می‌کند تا زیان‌های احتمالی خود را کاهش دهید. این ابزار سودمند، موقعیت معاملاتی شما را پیش از افتادن در سیاه‌چاله ضرر، به‌طور خودکار می‌بندد. بهتر است میان قیمت هدف و حد ضرر خود یک فاصله‌ منطقی را لحاظ کنید. اگر این دو را بیش از اندازه، نزدیک به هم بگیرید، موقعیت معاملاتی شما پیش از هرگونه سودآوری، بسته می‌شود و اگر فاصله این دو بسیار زیاد باشد؛ ممکن است متحمل ضررهای جبران‌ناپذیری شوید.

 

 شت کوین نخرید

به رمزارزهای فاقد هرگونه کاربرد یا ارزش‌افزوده ویژه، شت کوین می‌گویند. جالب است بدانید که عمر برخی از هزاران رمزارزی که بین کاربران معامله می‌شود حتی به یک هفته هم نمی‌رسد. شت کوین سازها دام خود را برای کسانی پهن می‌کنند که میانه‌ای با تحقیقات اولیه ندارند و بیش از هر چیز، چشم به دهان دیگران دارند.

اگرچه داستان‌های زیادی از میلیاردر شدن شت کوین بازها از این سو و آن سو شنیده می‌شود، اما بسیاری از کسانی که این دارایی‌های بی‌ارزش را خریده‌اند، از صدها تا هزاران دلار، زیان دیده‌اند. باید بدانید که خرید این ارزها بیش از آنکه شما را پول‌دار کند، شت کوین سازها را به نان و نوا می‌رساند.

 

پلتفرم مناسب را برای ترید کردن انتخاب کنید

معیارهای مختلفی برای انتخاب یک صرافی آنلاین رمزارزی مناسب وجود دارند که از میان آن‌ها می‌توان به روش‌های پرداخت، میزان کارمزدها، سهولت ثبت‌نام و احراز هویت، تعداد رمزارزهای پشتیبانی شده و امنیت اشاره کرد.  صرافی های رمزارزی بسیاری در داخل و خارج از کشور در دسترس شما قرار دارند که می‌توانید طیفی متنوع از رمزارزها از بیت کوین و اتریوم گرفته تا شیبا و دوج کوین را در آن‌ها دادوستد کنید.

ارزپایا  یکی از اولین پلتفرم‌های خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران شناخته می‌شود که به راحتی می‌توانید با ثبت‌نام در سایت ارزپایا، رمزارزهای دلخواه خود را خرید و فروش کنید.

 

معامله خود را در صرافی‌هایی با کمترین کارمزد انجام دهید

کارمزدهای بالا و گزاف می‌تواند بازده سرمایه گذاری شما را کاهش دهد؛ بنابراین پیش از افتتاح حساب کاربری در یک صرافی، به بخش راهنمای آن مراجعه و نرخ کارمزدهایش را بررسی کنید. بسیاری از صرافی های رمزارزی، افزون بر کارمزدهای معاملاتی، برای برداشت موجودی نیز از کاربران، کارمزد دریافت می‌کنند. در این میان، نرخ کارمزد در صرافی ارزپایا تنها ۰.۲ درصد از ارزش معامله است که در مقایسه با دیگر صرافی ها بسیار ناچیز به شمار می‌آید. در این صرافی امکان معامله در دو بازار ریال و تتر وجود دارد. قیمت تتر همواره ثابت و برابر با 1 دلار است. به همین دلیل، با خرید تتر می‌توان ضمن حفظ ارزش پول، برای خرید سایر ارزها نیز اقدام کرد.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد