رده رپورتاژ آگهی کارن کراد چیست و چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

کارن کراد چیست و چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

رپورتاژ آگهی
نویسنده: رضا رضایی
27 اردیبهشت 1400
کارن کراد چیست

هرجا را که جست‌وجو کنید در تعریف کارن کراد نوشته: «سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن، اولین کارگزار رسمی تأمین مالی و سرمایه‌گذاری که به‌منظور آسان‌‌سازی فرآیند جذب سرمایه، برای استارتاپ‌ها در تمامی حوزه‌ها تأسیس شده است. همچنین این سامانه برای اولین بار در کشور، مجوز تأمین مالی جمعی مبتنی بر مشارکت را از فرابورس اخذ کرده است.» اما این عبارت‌های اغلب قلمه و سلمبه یعنی چه؟

 

کراد یعنی چه؟

برای اینکه بفهمیم کارن کراد دقیقا با چه هدفی راه افتاده و چه خدمتی ارائه می‌دهد اول باید ببینیم کراد یا Crowd چی هست؟ اگر به لغتنامه مراجعه کنید، در تعریف این واژه نوشته شده: «اجتماع، گروه، جمعیت». حالا این اجتماع سرمایه‌گذاری می‌خواهد چه کند؟

در این سال‌ها بسیار از استارتاپ‌ها و فعالیت‌های خلاقانه گفته‌اند و خوانده‌ایم. از جمع‌های دانش‌بنیان یا ایده‌محوری که دورهم جمع می‌شوند و ایده‌ای را از صفر تا صد خلق می‌کنند. اما کارن‌کراد به سوی دیگر این ماجرا توجه کرده است؛ یعنی سرمایه‌گذاران. کسانی که می‌خواهند سرمایه‌شان را وارد حوزه استارتاپی کنند ولی همانند هر کار دیگری باید با شناخت وارد شوند و میزان ریسک و خطر را بسنجند. پس سرمایه‌گذاری جمعی می‌کنند و اینجاست که کارن کراد وارد می‌شود.

 

سرمایه‌گذاری جمعی چه معنایی دارد؟

سرمایه‌گذاری جمعی یکی از جدیدترین روش‌های سرمایه‌گذاری است که در آن هر سرمایه‌گذار به ازای مبلغی که وارد کار می‌کند، صاحب بخشی از کسب‌وکار در سهام یا درآمد می‌شود. این درست که با آوردن سرمایه، ریسک می‌کنند ولی برای این کار باید تایید شده و قابل اعتماد هم باشند. در کارن کراد هم باید سرمایه‌گذاران پروفایل مشخصی داشته باشند تا به جمع سرمایه‌گذاران بپیوندند و هم ایده‌پردازان. اینگونه اعتماد به‌وجود می‌آید.

 

کارن کراد دقیقا چه خدمتی ارائه می‌دهد؟

کارن کراد به هر دو حوزه استارتاپی و سرمایه‌گذاری آشناست؛ از دور دستی بر آتش هر ۲ دارد و دنیای هر کدام را می‌شناسد؛ هم می‌داند که سرمایه‌گذاران به چه آیتم‌هایی برای اعتماد نیاز دارند و هم ایده‌پردازان باید چه کنند و در طرح‌هایشان به چه نکاتی توجه کنند تا ایده‌شان به درد سرمایه‌گذاری بخورد.

نتیجه این ۲ تخصص، راه‌اندازی سامانه‌ای است برای ارتباط دنیای سرمایه‌گذاران و ایده‌پردازان شده است. یعنی می‌تواند با ترفندها و آموزش‌هایی ایده را به سرمایه‌پذیری و سرمایه‌دار را به ایده نزدیک کند.

سامانه آنلاین کارن کراد

کارن‌کراد سامانه آنلاین به‌دردبخوری راه انداخته است؛ این امکان به استارتاپ‌ها داده شده تا با ثبت‌نام و طی مراحل ارزیابی، در صورت تایید به تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران سامانه کارن متصل شوند. همچنین در این سامانه، امکان دسترسی به فرصت‌های متعدد سرمایه‌گذاری نیز برای سرمایه‌گذاران فراهم شده است.

رویدادها و برنامه‌های رودررو

از دیگر خدمات کارن کراد برگزاری رویدادها و دوره‌هایی است که ایده‌ها را معرفی و ساماندهی می‌کند. در این رویدادها می‌توان به برپایی مشاوره‌های تخصصی در حوزه‌های‌ حقوقی‌، مالی، کسب‌وکار، شبکه‌سازی، خدمات مشاوره عارضه‌یابی و خدمات آموزشی مثل برگزاری کارگاه‌های آموزشی (وبینار، mentors day) و… اشاره کرد.

رویدادهای مختلفی مثل کافه سرمایه، دمو دی، I-MEET و چند مورد دیگر، از جمله کارهایی است که توسط تیم کارن کراد انجام شده و موفقیت‌های بزرگی هم در پی داشته است.

خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی

کافی است در سایت کارن‌کراد ثبت‌نام کنید. در هر حوزه‌ای که باشید، کارن‌کراد منتورها با مربیانی قابل اعتماد و کاربلد دارد که می‌توانند درباره ایده‌ها نظر بدهند. هم سرمایه‌گذاران در انتخاب ایده مناسب‌تر راهنمایی و کمک کنند و هم نظرات اصلاحی‌شان را با ایده‌پرداز به اشتراک بگذارند. مشاوره‌های حقوقی، مالی، بازاریابی و… از دیگر خدماتی است که توسط تیم کارن کراد ارائه می‌شود.

 

کارن کراد تاکنون چه دستاوردی داشته است؟

شرکت گروه گسترش نوآوری دیموند  با راه‌اندازی سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری جمعی مشارکتی و با برند «کارن کراد» در سال ۱۳۹۴ به راه افتاد. هدف این مجموعه، تسهیل ارتباط بین استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران خطرپذیر حقیقی و حقوقی فعالیتش را در همه حوزه‌های استارتاپی است. کارن‌کراد با شناختی که از اندازه بازار، بازار هدف و مزیت‌های رقابتی دارد، تاکنون توانسته 4184 کارآفرین، 1331 استارتاپ، 1317 سرمایه‌گذار را جذب کند و 133 سرمایه‌گذاری را با موفقیت به نتیجه دلخواه برساند.

در واقع کارن کراد یک شتاب‌دهنده مجازی و پلتفرمی تخصصی و قابل اطمینان برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و منتورها است تا بتواند نقش مهمی در پشتیبانی و رشد ایده‌های جدید داشته باشد.

تازه‌ترین خدمت کارن کراد

علی عمیدی، مدیرعامل سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن خبر داده که نخستین فراخوان تامین مالی جمعی از طریق پلتفرم کارن، با مجوز شرکت فرابورس ایران و نظارت مالی شرکت آیکو فراهم شده است و افراد حقیقی یا حقوقی می‌توانند با مراجعه به وب‌‌سایت www.karencrowd.com  در این طرح سرمایه‌گذاری مشارکت کنند.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد