رده بررسی همراه شهر بانک شهر | فرصتی برای همه جشنواره‌ها

همراه شهر بانک شهر | فرصتی برای همه جشنواره‌ها

بررسی

در میانه جشنواره همراه شهر نگاهی انداخته‌ایم به همراه‌بانک شهر تا ببینیم چگونه کار راه می‌اندازد

نویسنده: رضا رضایی
21 خرداد 1399
همراه شهر بانک شهر

در جشنواره همراه شهر بانک شهر چه خبر است؟

بانک شهر یک ایده رو کرده و می‌خواهد مشتریانش در این روزهایی که مراجعه به شعبه‌های بانکی یکی از خطرناک‌ترین کا‌رهاست، به استفاده بیشتر از همراه بانک شهر ترغیب کند. اما این ترغیب فقط با گفتن نیست! بانک شهر یک جشنواره راه انداخته تا هم مشتریانش و هم مردم بتوانند از خدمات غیرحضوری و الکترونیکی بانکی بیشتر استفاده کنند. جشنواره‌ای که تا 31 خرداد برقرار است.

فقط کافی است بعد از مطالعه این مطلب درباره چگونگی نصب و استفاده از همراه‌بانک، این اپ را نصب کنید (در ادامه همین مطلب لینک‌های دانلود موجود است) و سپس با همراه شهر بانک شهر تراکنش انجام دهید. با استفاده بیشتر (مثل انتقال وجه کارت به کارت، پرداخت قبوض یا خرید شارژ و…)، امتیاز بیشتری می‌گیرید.

بعد از خرداد، بانک شهر ۶ جایزه ۵۰ میلیون تومانی به برندگان اهدا می‌کند: ۳ جایزه به سه نفر اولی که بیشترین امتیاز را در طول جشنواره کسب کرده‌اند، ۳ جایزه هم بین تمامی شرکت‌کنندگان در جشنواره به قید قرعه.

 

روش استفاده از همراه بانک شهر چگونه است؟

برای هرچه ساده‌تر شدن استفاده از همراه شهر بانک شهر ۲ روش برای استفاده طراحی شده است که اینجا می‌خوانید.

راه اول | استفاده بدون داشتن نام کاربری و رمز عبور حساب بانک شهر

صفحه ورود همراه بانک شهردر صورت نداشتن نام کاربری و رمزعبور بانک شهر می‌توانید از امکاناتی مانند شهرکارت با داشتن هر کارت شتابی، کارت هدیه، محاسبه شماره شبا مربوط به حساب‌های بانک شهر و پرداخت NFC برخوردار شوید.

شهرکارت: با داشتن هر کارت شتابی و رمز دوم پویا می‌توانید عملیاتی مانند انتقال وجه کارت به کارت، خرید شارژ (اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل)، خرید شارژ مستقیم همراه اول، پرداخت قبوض خدماتی به جز تلفن همراه، کمک به موسسات خیریه را انجام دهید و  به گزارشات مربوط به تراکنش‌های صورت‌گرفته کارت به کارت، خرید شارژ و قبوض پرداختی دسترسی خواهید داشت.

کارت هدیه: امکان ثبت سفارش و صدور کارت هدیه با متن و طرح دلخواه که با ارئه بارکد کارت هدیه به یکی از باجه‌های شهرنت می‌توانید هدیه خود را دریافت کنید. ثبت سفارش کارت هدیه با مبلغ بالاتر از 300 هزار تومان امکان‌پذیر است. در حال حاضر گزینه اشتراک‌گذاری بارکد کارت هدیه درست عمل نمی‌کند.

پرداخت NFC: در صورت مجهز بودن تلفن همراه خود به تکنولوژی NFC و نصب بودن نرم‌افزار آپ روی گوشی، پرداخت از طریق تلفن همراه بر روی پایانه‌های فروشگاهی (POS) شرکت آسان پرداخت و بدون نیاز به حضور کارت بانکی با اسکن بارکد صورت می‌گیرد.

 

راه دوم | با استفاده از نام کاربری و رمز عبور حساب بانک شهر

با مراجعه حضوری به یکی از شعبه‌های بانک شهر  و دریافت نام کاربری و رمز عبور می‌توانید وارد همراه‌‌بانک شوید و از همه امکانات موجود در اپلیکیشن استفاده کنید. برای استفاده راحت‌تر در مراجعه‌های بعدی، بعد از فعال‌کردن گزینه «ورود با اثر انگشت» از قسمت تنظیمات می‌توانید با اثر انگشت خود وارد اپلیکیشن شوید. در صفحه ورود به همراه بانک شهر امکان ذخیره نام کاربری و تماس با پشتیبانی بانک شهر وجود دارد.

 

آشنایی با صفحه اصلی همراه‌ شهر

صفحه اول همراه شهر بانک شهردر این صفحه امکانات کلی همراه بانک شهر مانند پرکاربرترین‌ها، خدمات سپرده، خدمات کارت، خدمات چک، خدمات تسهیلات، پرونده‌های اعتباری، پیام‌ها، گزارشات (گزارش‌ها البته درست‌تر است!)، شعبه‌های نزدیک، خدمات عمومی و تنظیمات همراه شهر به صورت لیستی و پشت سر هم آورده شده است که هر کدام عملکرد خاصی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

پرکاربردترین‌ها

برای دسترسی به لیست عملیات‌هایی که در همراه بانک شهر  بیشتر استفاده کرده‌اید، قسمت پرکاربردترین در نظر گرفته شده است.

خدمات سپرده

در این بخش از خدماتی شامل موجودی، گردش سپرده، انتقال وجه(عادی، پایا و ساتنا)، گزارش پایا، پرداخت قبوض(خدماتی و تلفن همراه)، محاسبه شماره شبا، چک‌های واگذارشده و وضعیت هر سپرده می‌توانید استفاده کنید.

موجودی سپرده: علاوه بر مشاهده موجودی و موجودی قابل برداشت سپرده، امکان به اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.

گردش سپرده: امکان نمایش 20 تراکنش آخر سپرده و جستجو در تاریخی مشخص

انتقال وجه عادی سپرده: انتقال وجه از سپرده‌ بانک شهر به سایر سپرده‌های بانک شهر خود یا دیگران به همراه مبلغ و شرح انتقال مبدا و مقصد. امکان انتخاب از لیست سپرده‌های مقصد از پیش تعیین شده وجود دارد. سقف انتقال روزانه وجه عادی تا 50میلیون تومان است.

پرداخت قبوض با سپرده: علاوه بر قبوض خدماتی می‌توان قبوض تلفن همراه خود و دیگران را از دو طریق وارد کردن مستقیم شناسه قبض و شناسه پرداخت و یا بارکدخوان پرداخت کرد. برای قبوض تلفن همراه امکان پرداخت میان‌دوره و پایان دوره وجود دارد.

محاسبه شماره شبا: محاسبه شماره شبا مربوط به سپرده‌ بانک شهر خود و دیگران. امکان ذخیره و اشتراک‌گذاری شماره شبا وجود دارد.

انتقال وجه پایا: امکان انتقال وجه پایا از سپرده‌ بانک شهر به شماره شبای بانک‌های دیگر وجود دارد. همچنین امکان انتخاب از لیست شبا‌های مقصد از پیش تعیین شده وجود دارد. سقف انتقال روزانه وجه پایا تا 10 میلیون تومان است.

گردش پایا: مشاهده گزارش انتقال وجه‌های پایا به همراه وضعیت تراکنش

انتقال وجه ساتنا: برای فعال‌سازی انتقال وجه ساتنا باید به شعبه‌های بانک شهر مراجعه کنید.

وضعیت سپرده: مشاهده اطلاعات مختلف سپرده مانند شماره حساب، تاریخ افتتاح، کدشعبه، وضعیت و نوع سپرده و نوع مالکیت(حقیقی یا حقوقی) وجود دارد.

چک‌های واگذارشده به سپرده: امکان مشاهده لیست و اطلاعات چک‌های واگذار شده به سپرده مانند تاریخ واگذاری و وضعیت چک وجود دارد.

خدمات کارت چه می‌کند؟

خدمات کارتی همراه شهردر این بخش از خدماتی شامل موجودی کارت، گردش کارت، انتقال وجه کارت، خرید شارژ (عادی و مستقیم)، پرداخت قبوض(خدماتی و تلفن همراه)، گزارش قبوض پرداختی، کمک به موسسات خیریه، تغییر رمز دوم، مسدودی کارت و مدیریت کارت‌های شخصی می‌توانید استفاده کنید. برای خدمات کارت حتما باید از رمزدوم پویا به همراه تاریخ انقضا و کد CVV2 استفاده کنید.

گردش کارت: امکان مشاهده 10 تراکنش آخر کارت وجود دارد.

انتقال وجه کارت: از طریق شماره کارت می‌توانید به سایر کارت‌های شتابی و سپرده بانک شهر انتقال وجه انجام دهید. سقف انتقال وجه کارت تا 3 میلیون تومان است.

گزارش قبض‌های پرداخت شده: مشاهده لیست قبض‌های پرداخت‌شده به همراه اطلاعاتی مانند تاریخ پرداخت، نوع قبض و مبلغ.

کمک به موسسات خیریه: کمک به موسسه‌های مختلفی مانند ستاد دیه، عتبات عالیات، حساب 100 امام،کمیته امداد امام، موسسه نیکوکاری مهرآفرین و خیرین مدرسه‌ساز به عنوان پیش‌فرض در این اپلیکیشن قرار گرفته است.

مدیریت کارت‌های شخصی: دریافت لیست کارت‌های شخصی بانک شهر به صورت اتوماتیک از سمت بانک و یا اضافه‌کردن کارت‌های شخصی به‌صورت دستی در این قسمت وجود دارد.

نکته: دکمه درخواست رمز پویا در بخش خدمات کارت، فقط برای افرادی کاربرد دارد که در شعبه بانک شهر رمز پویا را از طریق پیامک فعال کرده‌اند.

خدمات چک

این قسمت همراه بانک شهر مخصوص سپرده‌های جاری بانک شهر است. امکان ثبت برگه‌های دسته چک، مشاهده لیست دسته چک‌ها و جزئیات هر کدام از برگه‌های دسته چک در این قسمت وجود دارد.

خدمات تسهیلات برای پرداخت قسط‌ها

در این بخش می‌توانید لیست تسهیلات و اطلاعاتی از قبیل اقساط پرداخت‌شده و باقیمانده را مشاهده کنید. علاوه بر امکان پرداخت قسط‌های خود، می‌توانید قسط تسهیلات بانک شهر اشخاص دیگر را نیز پرداخت کنید. امکان ذخیره شماره تسهیلات برای استفاده در آینده نیز وجود دارد.

پرونده‌های اعتباری

در همراه بانک شهر می‌توانید لیست دوره‌های پرونده‌ اعتباری و تراکنش‌های مرتبط به آن‌ها را مشاهده کنید.

گزارش تراکنش‌های انجام شده

در این قسمت گزارشات مربوط به تراکنش‌هایی مانند سپرده، کارت، شارژ و قبض و سایر تراکنش‌های مانند ورود به سیستم و تغییر رمز قابل مشاهده است.

شناسایی سریع شعبه‌های نزدیک

امکان جست‌وجوی شعبه‌های بانک شهر بر اساس استان و شهر آن‌ها روی نقشه، در این قسمت همراه بانک شهر وجود دارد. همچنین جست‌وجوی شعبه‌های بانک شهر را با استفاده از کد و نام شعبه و نام شهر می‌توانید انجام دهید.

بخش خدمات عمومی

در این بخش همراه بانک شهر خدماتی مانند امکان انتخاب سپرده برگزیده در حالت استفاده از همراه بانک به صورت پیامکی، ارسال نظرات و پیشنهادات، مدیریت سپرده‌های مقصد (ایجاد، ویرایش و حذف سپرده موردنظر)، مدیریت کارت‌های شخصی(امکان اضافه‌کردن کارت بانک‌های دیگر وجود ندارد)، مدیریت کارت‌های مقصد (ایجاد، ویرایش و حذف کارت موردنظر)، مدیریت شبای مقصد (ایجاد، ویرایش و حذف شبای موردنظر)، مدیریت شماره تسهیلات و فعالسازی NFC وجود دارد.

همراه بانک شهر خودتان را تنظیم کنید

تنیمات همراه شهر بانک شهردر قسمت تنظیمات می‌توان به امکاناتی مانند انتخاب بستر اینترنت یا پیامک برای استفاده از همراه بانک، فعالسازی ورود با اثر انگشت، تنظیمات مربوط به پیام‌های دریافتی در همراه بانک (دریافت پیام‌های واریز/ برداشت، دریافت اطلاع‌رسانی‌های عمومی و سایر پیام‌ها)، تغییر رمز عبور، تغییر نام کاربری و تغییر رمز دوم سپرده اشاره کرد.

 

در صفحه اصلی همراه بانک شهر امکان تغییر حالت ارسال اطلاعات اپلیکیشن از بستر اینترنت به پیامک وجود دارد. در حالت استفاده در بستر پیامک به امکانات محدودتری مانند موجودی سپرده و کارت، انتقال وجه کارت، پرداخت قبوض خدماتی، مسدودی کارت، گزارش تراکنش‌ها، خدمات عمومی و تنظیمات همراه شهر دسترسی خواهید داشت.

از منوی سمت در همراه بانک شهر نیز می‌توانید عملیاتی مانند مشاهده گزارش تراکنش‌ها، پاک‌کردن سوابق، غیرفعال‌سازی برنامه، تغییر رمز عبور، شعبه‌های نزدیک بانک شهر و راهنمای کاربری را استفاده کنید.

 

روش‌های دانلود همراه بانک شهر

برای دانلود نسخه اندرویدی همراه بانک شهر می‌توانید از گوگل استور، کافه بازار، ایران اپس و مایکت استفاده کنید. با کلیک روی دکمه پایین هم می‌توانید نسخه اندروید را مستقیم دانلود کنید. نسخه IOS همراه بانک شهر هم روی اپل استور در دسترس است. البته امکان دانلود در همین‌جا فراهم است. حسن دیگر همراه شهر بانک شهر این است که برای نسخه ویندوز فون و دسکتاپ هم نسخه ویژه دارد.

دانلود همراه شهر بانک شهر

 

رمز دوم پویا در همراه بانک شهر

برای دریافت رمز پویا  بانک شهر دو روش رمز نت و پیامکی وجود دارد که با مراجعه به شعبه‌های بانک شهر می‌توانید تنها یکی از این دو روش‌ را فعال کنید. اپلیکیشن رمزساز بانک شهر «رمزنت» نام دارد.

 

رده‌بندی همراه شهر بانک شهر

مزایا:

  • امکان استفاده از خدماتی مانند کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبوض، محاسبه شبا و کمک به موسسات خیریه بدون داشتن نام کاربری بانک شهر
  • امکان استفاده از اپلیکیشن در بسترهای اینترنت و پیامک
  • امکان جست‌وجو در هنگام انتخاب سپرده‏، کارت‏، شبا‏، تسهیلات

معایب:

  • دریافت نکردن مستقیم رمز پویا از داخل برنامه همراه بانک
  • نمایش ندادن معادل تومانی وجه هنگام وارد کردن مبلغ در منوی انتقال وجه برای پرهیز از اشتباه
  • افزودن کارت‌های مبدا و مقصد از طریق اسکن کارت فراهم نیست
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

26 دیدگاه
  1. محمدی می‌نویسد

    کسی نیست جواب مارو بده

  2. محمدی می‌نویسد

    نام کاربری من مسدود شده چیکار کنم که فعال بشه

  3. محمدی می‌نویسد

    نام کاربری من مسدود شده چیکارکنم

  4. علی می‌نویسد

    من برای افتتاح حساب هر رمز عبوری میزنم قبول نمیکنه باید چیکار کنم

  5. سعید می‌نویسد

    مزخرف بابا این همه بانک خیلی راحت موبایل بانکشون نصب میشه ولی بانک شهر اذیت میشه. بابا به جا این همه تبلیغ یه برنامه خوب بسازید ک راحت بشه نصب کرد من کلا هر چی تو کارتم بود و ریختم تو بانک سامان
    برنامه بانک سامان حرف نداره

    3
  6. شایان می‌نویسد

    سلام من الان رمز عبور و نام کاربری رو فراموش کردم چجوری درستش کنم 😐
    ب بانک مراجعه کنم میتونن درست کنن؟

    6
    1
  7. M می‌نویسد

    بانک بیخودی هست ،اول فکر میکردم خیلی عالیه ولی بعد فهمیدم همچنین اش دهن سوزی هم نیست
    من نام کاربری و رمز عبور با ورود رو فراموش کردم گزینه بازیابی نام کاربری که نداره منم یادم رفت که نام کاربری رو رو همراه بانک ذخیره کنم، گزینه بازیابی رمز عبور رو هم که میزنی پیغام میده که بزودی, یعنی هنوز این گزینه برای همراه بانک شهر فعال نشده ،خیلی مسخره و مزخرفه
    از من می‌شنوین کارت بلو بانک رو اینترنتی آنلاین سفارش بدید خیلی بهتر از بانک شهره

    2
    1
  8. فاطمه می‌نویسد

    سلام هم قسمت نظرات و پیشنهادات کار نمیکنه و هم پاک کردن سوابق سپرده .
    و اینکه امکان پاک کردن مثلا یک گزارش از پاک کردن سوابق سپرده یا کارت وجود ندارد خواهشا ایجاد کنید ممنون

  9. Mones می‌نویسد

    سلام
    من هر چی کد پستی میزنم برای افتتاح حساب میزنه نامعتبر
    دلیلش چیه؟

    1
  10. مهر می‌نویسد

    چجور میرن قسمت صورت حساب ؟

  11. مجتبی می‌نویسد

    برای فعال کردن داخل اپلیکیشن بانک شهر وفعال کردن کارت میرم ورمزاول دوم رو میزنم ولی گزینه تایید شد ندارد چرا؟؟؟!!!

  12. نگار می‌نویسد

    من با اثر انگشت وارد میشدم الان چند بار زدم خطا داده دیگه نمیتونم وارد شم؟ چیکار کنم؟ باید چقدر صبر کنم؟

    1. رده می‌نویسد

      سلام
      چند روزی سیستم بانک شهر دچار مشکل شده. شاید ایراد از اون باشه. دوباره امتحان کنید و اگه نشد، به بانکتون مراجعه کنید.

  13. فرشته موسوی می‌نویسد

    سلام شماره کارت و کد ملی میزنم وارد نمیشه

  14. فرشته می‌نویسد

    سلام شماره کارت و کد ملی میزنم وارد نمیشه

    2
  15. علی می‌نویسد

    سلام وقت بخیر.
    امروز نام کاربری و رمز عبور و از شعبه دریافت کردم،همراه شهر پلاس و رمز نت و وارد کردم،جهت انجام هر کاری پیام (کارت معتبر نیست) نمایان میشه.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    3
  16. حسین حیدری می‌نویسد

    سلام‌ من تازه نصب کردم حواسم نبود رمز عبور رو چی زدم چطور اصلاح میشه فراموشی رمز عبور هم کار نمیکنه

    1
    7
  17. موفق می‌نویسد

    سلام، به عنوان یکی از اشکالات وعیبهای بزرگ همراه کارت بانک شهر، عدم امکان دیدن ودریافت صورتحساب صد تراکنش آخر کاربر است، این امکان مثلا در بانک سپه با درج اطلاعات تمام جزئیات مانند گیرنده وجه وتاریخ وزمان وغیره در اختیار کاربرقرار دارد و نبودن این امکان در همراه شهر از بزرگترین نقائص این اپلیکیشن است

    4
  18. محمد شیبانی می‌نویسد

    باز یابی رمز عبور چگونه است ؟

    9
    1
  19. زهرا می‌نویسد

    سلاام.من همراه بانک شهر رو نصب کردم ولی نمیتونم پول کارت به کارت کنم..رمز پویا هم دارم…میشه راهنمایی کنید

    6
    5
  20. Seyed Reza می‌نویسد

    سلام . من در استرالیا هستم و هر چه تلاش میکنم نسخه جدید همراه بانک شهر را دانلود کنم اتصال با سایت بانک برقرار نمیشه . لطفا بررسی نموده و مرا راهنمایی کنید متشکرم

    1
    5
  21. آرزو می‌نویسد

    باسلام
    من قبلا بااثرانگشت وارد نرم افزار میشدم الان گوشیما ریست کردم دوباره نرم افزار را نصب کردم نام کاربری ورمز عبور را نمیدونم وامکان ورود با اثر انگشت راهم ندارم
    چه کنم؟!
    ممنونومیشم راهنمایی کنید

    44
    15
  22. آزیتا می‌نویسد

    چجوری غیر حضوری میتونم شماره اس ام اس بانکمو تغیر بدم ؟

    5
    1. رده می‌نویسد

      شماره موبایل از موارد احراز هویت است و به‌صورت غیرحضوری انجام نمی‌شود.

      3
  23. امیرمحمد می‌نویسد

    میخواهم غیر حضوری افتتاح حساب کنم سنم زی۱۸سال است وکارت ملی ندارم ایا میتوانم وجواب سئوالم رازودمیخواهم از کجا بگیرم اقدام کنم

    8
    3
    1. هدیه می‌نویسد

      نمیتونی این کارو انجام بدی.

      1
تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد