رده رپورتاژ آگهی استقبال خریداران صندوق ETF از درگاه‌های خرید بانک تجارت

استقبال خریداران صندوق ETF از درگاه‌های خرید بانک تجارت

رپورتاژ آگهی
نویسنده: رضا رضایی
22 اردیبهشت 1399
دارا سوم

استقبال از صندوق ETF در درگاه‌های بانک تجارت به چه علت است؟ همه می‌دانیم که طی روزهای باقی‌مانده تا پایان مهلت خرید این سهام همه ایرانی‌ها می‌توانند صرفا با اطلاعات شخصی‌شان و بدون نیاز به کد بورسی، سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری که عرضه‌کننده سهام بانک تجارت، بانک صادرات ایران، بانک ملت، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین را به روش‌های مختلف خریداری کنند که یکی از بهترین راه‌ها خرید از درگاه‌های مختلف بانک تجارت است که به شیوه‌های مختلف این کار را فراهم می‌کند.

با توجه به سوابق بانک تجارت در انواع پذیره‌نویسی، اعتماد عامه مردم به این بانک برای خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری بسیار بالا بوده و سرویس‌دهی این بانک که انواع روش‌ها را فراهم کرده توانسته استقبال مردم را به همراه داشته باشد.

 

چگونه از بانک تجارت سهام صندوق ETF بخریم؟

بانک تجارت تعداد شعبه‌های مربوط به خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری یکم واسطه‌گری مالی را افزایش داده اما بهترین راه این است که متقاضیان سهام صندوق ETF به درگاه اینترنتی بانک، موبایل‌بانک، اپلیکیشن‌های ست، پات و آخرسر نشانی اینترنتی شاپرک مراجعه کنند. هر متقاضی می‌تواند با شماره ملی خود برای خرید هر واحد سرمایه‌گذاری حداکثر با سرمایه ۲ میلیون تومان، به هر کدام از این درگاه‌ها مراجعه کند.

مراحل خرید سهام صندوق ETF در بانک تجارت بسیار راحت و به سادگی قابل اجراست؛ تمام هموطنان صرفا با اطلاعاتی شامل نام و نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد، نام پدر، کدپستی، شماره تلفن همراه و شماره شبای بانکی‌شان می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند و داشتن کد بورسی لازم نیست. 2 ماه پس از خرید، دارندگان واحدهای این صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند اقدام به خرید و فروش آن کنند.

اگر هنوز برایتان سوال‌هایی درباره صندوق ETF وجود دارد و درباره چگونگی خرید آن سوال دارید، می‌توانید مطلب «همه چیز درباره صندوق ETF» و همین‌طور «پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری (ETF)» را مطالعه کنید.

 

چگونه سهام بانک تجارت را بخریم؟

همچنین از آنجا که 17 درصد سهام بانک تجارت که در اختیار دولت جمهوری اسلامی بوده و قرار است در قالب همین صندوق‌های ETF صندوق واسطه‌گری مالی سرمایه‌گذاری یکم واگذار شود، کلیه متقاضیان می‌توانند به نوعی سهام‌دار بانک تجارت هم بشوند و از آنجا که صورت‌های مالی این شرکت هم از شرایط مناسبی برخوردار است، به نظر می‌رسد به عنوان یکی از شرکت‌هایی که قرار است وارد این صندوق شود، تاثیرگذاری بالایی در افزایش بهره‌وری و کارایی این صندوق خواهد داشت.

در خصوص میزان موفقیت بانک تجارت در بورس کارشناسان بسیاری اظهار کرده‌اند که نماد بانک تجارت از موفق‌ترین‌ها در بورس بوده است. علاوه بر 17 درصد از سهام بانک تجارت، سهام باقیمانده دولت در بانک ملت، بانک صادرات ایران، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین هم در پرتفوی صندوق سرمایه‌گذاری یکم ETF قرار گرفته و به عموم مردم واگذار خواهد شد.

 

نحوه و میزان سرمایه‌گذاری ETF

حداقل میزان سرمایه‌گذاری برای خرید یکی از واحدهای این صندوق، مبلغ 10 هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون تومان به ازای هر شماره ملی است. با هدف تشویق متقاضیان، اتخفیف 20 درصدی هم برای متقاضیان سهام صندوق ETF سرمایه‌گذاری یکم در نظر گرفته شده است که البته ۵ واحد درصد از آن به‌عنوان دارایی سرمایه‏‌گذاران و برای عملیات بازارگردانی نزد صندوق نگهداری خواهد شد.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

۱ دیدگاه
  1. محمد رضا کاردانیان می‌نویسد

    عرض سلام ،من اشتباها از چند بانک با کد ملی خودم سهام etf خریداری کرده‌ام و همه آنها موفقیت آمیز بوده‌است، با توجه به سقف 2 میلیون تومان با هر کد ملی، اکنون خرید های من چه وضعی پیدا خواهند کرد، آیا برگشت می شوند؟

    48
    16
تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد