رده صندوق سرمایه‌گذاری‌ صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران

اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران

آخرین به‌روز رسانی: 10 اردیبهشت 1403 | انتشار: 8 آبان 1396
نام اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران
نوع صندوق درآمد ثابت
ETF خیر
ارزش خالص دارایی 126,132,081,846,814 ریال
بازده روزانه 0.03 %
بازده هفتگی 0.35 %
بازده ماهانه 1.81 %
بازده سه ماهه 5.36 %
بازده شش ماهه 0 %
بازده یک ساله 21.11 %
بازدهی از آغاز فعالیت 146.98 %
مدیر صندوق کارگزاری بانک ملی ایران
مدیران سرمایه‌گذاری روح الله حسین زاده راوندی، سعید کشاورز، یاسر محمودی جم
متولی صندوق موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت سامان پندار
حسابرس کاربرد تحقیق
درصد حقیقی 47
درصد حقوقی 0
سود تضمین‌شده 0 %
سود پیش‌بینی شده 0 %
دوره تقسیم سود 0 ماهه
قیمت صدور 10,131 ریال
کارمزد صدور 0 ریال
قیمت ابطال 10,120 ریال
کارمزد ابطال 0 ریال
حداکثر تعداد واحد سرمایه‌گذاری 0
ضامن نقدشوندگي ----
اوراق مشارکت 33.45 %
سپرده بانکی 54.95 %
وجه نقد 0 %
سهام 8.93 %
پنج سهم با بیشترین وزن 2.89 %
دارایی‌های دیگر 0.53 %
قیمت آماری 10,168 ریال
تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری شده 12,462,442,583
تاریخ آغاز فعالیت 1396/04/31
آدرس وب‌سایت http://etemadbmifund.com

معرفی صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد بانک ملی ایران

صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد بانک ملی از صندوق‌های با درآمد ثابت است که از تیر ۱۳۹۶ و با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار آغاز به فعالیت کرده است. این صندوق هم مانند اکثر صندوق‌های درآمد ثابت، عمده دارایی‌هایش را در اوراق مشارکت و سپرده بانکی سرمایه‌گذاری کرده است و بخش کوچکی از دارایی‌های آن هم طبق اهدافی که مدیران صندوق در نظر گرفته‌اند، در سهام سرمایه‌گذاری شده است.

دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد بانک ملی ایران

چند نکته درباره صندوق اعتماد بانک ملی ایران

حدود ۸۷درصد از دارایی‌های صندوق اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران به سپرده بانکی و اوراق مشارکت اختصاص یافته است و در نتیجه نوسان‌های مثبت و منفی بورس تأثیر زیادی روی عملکرد این صندوق ندارد. روش سرمایه‌گذاری در این صندوق از طریق صدور و  ابطال واحدهاست و فرایند ثبت‌نام و سرمایه‌گذاری در این صندوق، از طریق مراجعه به سایت اصلی صندوق etemadbmifund.com و به‌صورت آنلاین است، البته به شرطی که در سجام ثبت‌نام کرده باشید و احراز هویت سجام‌تان تکمیل شده باشد.

نکته دیگر اینکه دوره تقسیم سود این صندوق یک ماهه است و سود آن معمولا اواسط هر ماه به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌شود. بازدهی این صندوق طی ۱۲ ماه گذشته حدود ۱۵٫۳درصد بوده و در درجه‌بندی عملکرد یک‌ساله، چهار ستاره (از پنج ستاره) و در درجه‌بندی عملکرد سه‌ساله، پنج ستاره دریافت کرده است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد بانک ملی می‌توان به سود ثابت و مطمئن، شفافیت اطلاعات مالی، نقدشوندگی بالا و ریسک پایین اشاره کرد.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که در حال حاضر، کارگزاری بانک ملی ایران سه صندوق سرمایه‌گذاری را تحت مدیریت خود دارد که «صندوق اعتماد» یکی از این سه صندوق است. این کارگزاری علاوه بر صندوق اعتماد، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و صندوق توسعه ملی را هم مدیریت می‌کند.

جدول مقایسه ای همه صندوق های سرمایه‌گذاری

آمار و اطلاعات و میزان سود صندوق اعتماد بانک ملی

صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران طی یک سال گذشته بازدهی ۱۵٫۳۷ درصدی داشته است. به این ترتیب، میانگین بازدهی ماهانه این صندوق چیزی در حدود ۱٫۲۸درصد بوده است. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق نیز در حال حاضر به رقم ۹٫۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

نمودار خالص ارزش دارایی‌های صندوق اعتماد بانک ملی را در طی چهار سال گذشته در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

نمودار خالص ارزش دارایی‌های صندوق اعتماد بانک ملی

ارکان صندوق اعتماد کارگزاری بانک ملی

یکی از نکاتی که هنگام سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها باید در نظر بگیریم، ارکان آن صندوق است. درست است که میزان بازدهی صندوق و نحوه تقسیم سود آن برایمان اهمیت زیادی دارد، اما این سود و بازدهی حاصل عملکرد ارکان صندوق است. به همین دلیل است که باید قبل از انتخاب صندوق، به اساس‌نامه و امیدنامه آن مراجعه کنیم و با ارکان آن صندوق (مدیر، متولی، حاسبرس و غیره) آشنا شویم.

صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران، همان‌طور که از نامش پیداست، با مدیریت کارگزاری بانک ملی ایران فعالیت می‌کند. متولی این صندوق موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت ارقام‌نگر آریاست. شرکت آرمان آروین پارس هم کار حسابرسی این صندوق را برعهد دارد.

ارکان صندوق اعتماد کارگزاری بانک ملی

روش و مراحل سرمایه‌گذاری در صندوق اعتماد کارگزاری بانک ملی

نحوهٔ سرمایه گذاری در این صندوق درآمد ثابت هم مانند اکثر صندوق‌ها به‌شیوه صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری انجام می‌گیرد. نحوه صدور و ابطال هم به‌نسبت ساده است و پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام، به‌صورت آنلاین و از طریق پنل کاربری مخصوص سرمایه‌گذار انجام می‌گیرد.

برای ثبت‌نام در این صندوق و آغاز سرمایه‌گذاری باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد سایت اصلی صندوق «etemadbmifund.com» شوید و در قسمت بالای صفحه، روی گزینه «ورود سرمایه‌گذاران» کلیک کنید. سپس گزینه «ثبت‌نام در صندوق» را انتخاب کنید. در این بخش امکان ثبت‌نام برای شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ایرانی و همچنین اتباع خارجی وجود دارد. اگر شخصیت حقیقی ایرانی هستید، لازم نیست چیزی را تغییر بدهید، چون گزینه پیش‌فرض همین است.
  2. کد ملی و شماره موبایل‌تان را به همراه کد امنیتی سایت وارد کنید و به مرحله بعد بروید.
  3. در این مرحله پیامک «کد اعتبارسنجی» به شماره تلفن همراه‌تان ارسال می‌شود و باید این کد را در کادر مربوط به آن وارد کنید. در قدم بعد باید موافقت خودتان با اساسنامه و امیدنامه صندوق را هم اعلام کنید.
  4. در مرحله بعدی، کد اعتبارسنجی دیگری به موبایلی که در سجام ثبت کرده‌اید ارسال می‌شود. این کد برای دریافت اطلاعات شما از سامانه سجام است. با وارد کردن این کد، اجازه دسترسی سایت صندوق به این اطلاعات را می‌دهید. بعد از واردکردن این کد، باید برای خودتان نام کاربری و رمز عبور انتخاب کنید. سعی کنید رمز عبورتان ترکیبی از عدد، حروف بزرگ و حروف کوچک انگلیسی باشد.
  5. اگر این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید، پیام «ثبت‌نام با موفقیت انجام شد» را خواهید دید. اکنون کافی است روی دکمه ورود به صندوق کلیک کنید و با نام کاربری و رمز عبوری که در مرحله پنجم انتخاب کرده‌اید، وارد پنل کاربری شخصی‌تان در صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد بانک ملی ایران شوید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

186 دیدگاه
  1. محمد می‌نویسد

    سلام به همه سرمایه گذاران الان بهترین صندوق ها مال بانک آینده.گردشگری وحکمت(امین آشنا)هم سود خوبی میدن هم ضامن نقدشوندگی دارن هزینه ابطال هم ندارن

    1
    2
    1. بهروز می‌نویسد

      من بانک حکمت رفتم در مورد صندوق آشنا اما گفت تضمین نقد شوندگی‌ کتبی نمیدن

  2. اشكان می‌نویسد

    سلام من ميخام تواين صندوق ثبت نام كنم بايد چكار كنم برم بانك ملي؟ حساب بازكنم يانميخاد؟

    6
    6
  3. فرزان می‌نویسد

    من به تازگی صدور زدم 2000 تومان هزینه صدور کم کرده. خیلی از صندوقها هزینه صدور و ابطال ندارند

    1. Relax می‌نویسد

      سلام و خسته نباشی. درست ، هزینه صدور و ابطال 20.000 ریال !! صندوق های دیگر هم وجود داره . نباید تشویق یا حمایت کرد !!!

      1
  4. مهندس می‌نویسد

    این صندوق ضامن نقدشوندگی ندارد و بانک هیچگونه تصمینی برای اصل پول نمیده . با این شرایط چطور بعضی ها پولشون را به این صندوق میدن . صندوق های دیگه ای هست که ضامن نقدشوندگی دارن و سود بیشتری هم میدن

    1
    1. sade می‌نویسد

      خیلی از صندوق ها ضامن نقدشوندگی ندارند ! ا این ملاک نمیشه ! مهم یا ملاک این است که ، یک صندوق ثبات داشته باش و کمترین نوسان را .

      1
      1
  5. ل می‌نویسد

    بد ترین بانک کشور

    2
    1
  6. سامان می‌نویسد

    بانک ملی فقط برای جا به جایی پول مناسبه . نه وام میده نه سود . بنگاه معاملات باز کرده .

    2
    2
  7. مسیب می‌نویسد

    چه شعبه هایی در تهران صندوق دارند

    1
  8. ایمان می‌نویسد

    سلام، من از اول که شروع به کار کرد یعنی توی تابستون داشتمش. زمانی که خرید کردم قیمت صدورش حسابی بالا میزد به طوری که ماه اول حساب کردم به ما سود 13 درصد هم نداد. ماه بعدم حدود 20 درصد بود. فقط ی ماه که افزایش سقف داد 25.9 داد که اون ماهم حسابی قیمت صدور بالا زده بود و از مردم سودش گرفته بود. ماه بهمنم ضامن نقد شوندگی رو حذف و تضمین سودش رو آورد به 15 درصد. منم اول همین ماه اسفند برداشتم. حساب کردم چند روزی که بود قیمت ابطال اونقدر پایین زده که 6 درصد بهم برگشت نداد. کلا صندوق خوبی نیست. اگه سایتش چک کنید میبینید که بارها شده اطلاعات کلا پاک کرده و دوباره وارد کرده بهانه اش هم تغییر نرخ سود اوراق هر دفعه. یا دقیقا قبل انتهای ماه ی دفعه قیمت ها رو کاهش میده که کمتر سود بریزه.

    1
    1
  9. mohsen می‌نویسد

    سلام اقا یه سوال داشتم من تو این صندق مبلغ55ملیون گذاشتم خواستم ابطال کنم مبلغ 700هزارتوان کم می شد ایا راهی هست که ضرر نکنم

    1. اکبر می‌نویسد

      داداش من از شعبه پرسیدم گفتن واسه صدور زدن روز بعد از واریز سود خوبه ولی واسه ابطال زدن فرقی نداره و شما عین پولی که دادین میگیرین. یعنی قیمت ابطال همون روزی رو حساب میکنن که شما صدور زدی. البته صندوق بانک دی اینطوری گفت

      2
    2. Mohsen می‌نویسد

      اون هزینه کار اداری شه شما هرموقع بخوای پولتو برداری یه قیمت ابطال تو سایت زده که همیشه کم میشه میگن اگه دم ریختن سود ها ابطال بزنی ضرر نمیکنی.

    3. اکبر می‌نویسد

      مگه نزده که هزینه ابطال ندارد؟؟؟!!! پس این ۷۰۰ هزار چرا کم میشه؟؟!!

      1
  10. ژنم متوسط رو به پایینه می‌نویسد

    سلام….خدمت دوستان حالاکه این صندوق بستن بهترین سرمایه گذاری خرید دلار وسود بیشتر حتی بیشترازین صندوق؟؟؟؟؟؟

    1
    1. sade می‌نویسد

      در ارز سرمایه گذاری کردن ، بزرگترین ریسک را دارد !!! چون بانک مرکزی خیلی نفوذ در بازار ارز و دارد !! ام ، اگر با سود بانک ها رازی نبودی ، باید مثل سایر مردم دلالی کنی .

      1
  11. علی می‌نویسد

    سلام از کجا متوجه شدین ضامن نقد شوندگیش حذف شده؟

    1
    1. حسین می‌نویسد

      از لینک زیر :
      http://www.etemadbmifund.com

  12. امیر می‌نویسد

    اون از وضعیت بانک وموسسه مالیشون اینم از صندوق سرمایشون….ضامن نقد شوندگی رو حذف کنن یعنی اگه پولتون رو پس ندن کسی ضمانت نمیکنه….چقدر تعهد موج میزنه تو اقتصاد ما

  13. Fk می‌نویسد

    این صندوق ضامن نقد شوندگی ندارد !!!
    حتماً قبل از صدور واحد این مورد را در نظر بگیرید.

  14. محسن می‌نویسد

    این خنده داره که ضامن نقد شوندگی یهو حذف بشه.. چه وضع مدیریت کردنه آخه همه ملت برای ضامن نقدشوندگی معتبر که بانک ملی هست علاقه مند به سرمایه گذار تو صندوق بودن و تقریباً همه صندوق های معتبر هم ضامن نقد شوندگی دارن… این صندوق بدون ضامن نقد شوندگی دیگه اعتبار نداره…

  15. ابراهیم می‌نویسد

    سلام ضامن نقد شوندگی بانک ملی از این صندوق حذف گردید
    با تشکر

    1
    1. ایمان می‌نویسد

      چرا نتونند؟ جلسه می ذارند و تغییرش می دند به همین سادگی

    2. حسین می‌نویسد

      مگه می تونند ضامن نقد شوندگی را حذف کنند . توی امیدنامه صندوق هست .

  16. مهدی می‌نویسد

    این صندوق کی فعال میشه ثبت نام و خرید سهمش؟
    عمومیه یا فقط برا نورچشمی های خاصه؟

    3
    3
    1. ایمان می‌نویسد

      فعاله، فقط باید بری شعب منتخب که توی سایتش هست
      چیزی خاصی هم نیست که فقط برای نور چشمیا باشه

      1
  17. احسان می‌نویسد

    خب یه سوال؟
    چرا اینا که صندوق رو برای همه باز نمیذارند و به قول بچه ها فقط خودی ها می تونند ازش استفاده کنند،میان تو سایت ها میگن که صندوق دارند.کانال تلگرام و سایت و این اطلاع رسانی کردناشون واسه چیه دیگه آخه؟!!
    یعنی الان فقط کارمندای بانک و خانواده هاشون توی این صندوق سرمایه گذاری کردند؟

    2
    1
  18. رضا می‌نویسد

    20.9

  19. بلا می‌نویسد

    ما خودمون تو کار ملک هستیم….همین الان کلی ملک رو دست همه مونده….کسی قدرت خرید نداره…وقتی خود دولت مردان میبینن پول بانکها بعد از کم کردن سودها بسمت دلار وارز رفته بر خلاف میلشون…میگن مسکن گرون شده تا مقداری از پولها بسمت مسکن بره واین وسط عده ای دلال با استناد بحرف دولت قیمتها رو دو سه برابر کردن….این رونق ساختگی کوتاه مدت به رکود شدید تر ختم میشه…دولت هم وارد دلالی شده بجای اینکه بفکر تولید و صنعت کشور باشه….یهو کلی وام مسکن داده خب طبیعیه هرکسی هم که خونه نمیخاد ی وام میگیره وی خونه اضافی میخره اماشاهنامه اخرش خوشه

  20. ا می‌نویسد

    ما خودمون تو کار ملک هستیم….همین الان کلی ملک رو دست همه مونده….کسی قدرت خرید نداره…وقتی خود دولت مردان میبینن پول بانکها بعد از کم کردن سودها بسمت دلار وارز رفته بر خلاف میلشون…میگن مسکن گرون شده تا مقداری از پولها بسمت مسکن بره واین وسط عده ای دلال با استناد بحرف دولت قیمتها رو دو سه برابر کردن….این رونق ساختگی کوتاه مدت به رکود شدید تر ختم میشه…دولت هم وارد دلالی شده بجای اینکه بفکر تولید و صنعت کشور باشه….یهو کلی وام مسکن داده خب طبیعیه هرکسی هم که خونه نمیخاد ی وام میگیره وی خونه اضافی میخره اماشاهنامه اخرش خوشه

  21. مرادی می‌نویسد

    تضمین سود هم از 18 به 15 درصد کاهش یافت. منبع >> اخبار صندوق

    1
  22. مرادی می‌نویسد

    این ماه 20.9 درصد سود واریز شد

    1
  23. EHSAN می‌نویسد

    از شعبه پرسیدم گفتن از صندوق خبر نداریم.
    بیخیالش اصلا معلوم نشد این ماه دی چقدر سود داده!؟

    1. رضا می‌نویسد

      20.9 %

      1
      1
  24. ح.حسین می‌نویسد

    سلام
    تو سایت که صدور اینترنتی میزنم میگه شما غیرفعال هستین، باید کاری بکنم یا چون صندوق جا نداره غیر فعالم؟

  25. o.m می‌نویسد

    سلام آيا صدور بانک ملی بازهست؟ چند درصد سود میده؟

  26. EHSAN می‌نویسد

    عزیزانی که در رده کار می کنید.
    میشه یه تحلیلی هم درباره اوضاع بانک ها و همین صندوق ها و پیش بینی تون رو درباره بانک ها و سپرده گذاری های مختلف،در سایت یا کانال بذارید.
    ممنون

    1
  27. علیرضا می‌نویسد

    سلام.. صندوق اگرطبق اساسنامه خودشان توسازمان بورس و اوراق بهادارکارکنن زیادفرقی باهم ندارن نمیخوام تبلیغ الکی کنم ماتوگستزش واحدهایی داشتیم میخواستیم بازم واحدبخریم باخواندن نظریات عزیزان دیدیم به ریسکش نمی ارزه رفتیم توصندوق امین اشنا که نه صدمیلیون میخواد واتفاقا توقسمت ترکیب دارایی چون سپرده بانکی کم داره وبیشترش اوراق بازدهی وسودش اراینده بیشتره وتو25 دیماه 23/5درصد سودداده ودریکهفته گذشته خیلی ازواحداش فروش رفته وعنقزیب به سطح تعیین شده برسه البته دوستان مختارن ماکه راضی هستیم وقبلا اطلاعات سایت امین اشناراازسایت محترم رده مطالعه کرده وبعد تصمیم به سرمایه گذاری کردم چون مبلغ زیاد بود ببخشید کمتر

  28. پولدار بی پول می‌نویسد

    امروز 2 بهمن سود 17 درصدی واریز شد!!!! کجاش 25.9 درصده؟؟؟ لطفا برزورسانی کنید.

  29. EHSAN می‌نویسد

    سود دی ماهشون چقدر شد؟؟؟

  30. اسی می‌نویسد

    دی ماه سودش چقدر شد بانک ملی؟؟؟

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی