رده صندوق سرمایه‌گذاری‌ صندوق سرمایه‌گذاری ارزش آفرینان دی

ارزش آفرینان دی

آخرین به‌روز رسانی: 27 اسفند 1402 | انتشار: 9 بهمن 1395
نام ارزش آفرینان دی
نوع صندوق درآمد ثابت
ETF خیر
ارزش خالص دارایی 67,847,539,091,078 ریال
بازده روزانه 0.06 %
بازده هفتگی 0.45 %
بازده ماهانه 1.92 %
بازده سه ماهه 5.76 %
بازده شش ماهه 0 %
بازده یک ساله 23.3 %
بازدهی از آغاز فعالیت 264.44 %
مدیر صندوق کارگزاری بانک دی
مدیران سرمایه‌گذاری سونا فضل اللهی، مهدی نورمحمدی، محمد ارمی
متولی صندوق مشاور سرمایه گذاری ایرانیان تحلیل فارابی
حسابرس موسسه حسابرسی رازدار
درصد حقیقی 3
درصد حقوقی 0
سود تضمین‌شده 0 %
سود پیش‌بینی شده 0 %
دوره تقسیم سود 0 ماهه
قیمت صدور 1,006,957 ریال
کارمزد صدور 0 ریال
قیمت ابطال 1,006,438 ریال
کارمزد ابطال 0 ریال
حداکثر تعداد واحد سرمایه‌گذاری 0
ضامن نقدشوندگي کارگزاری بانک دی
اوراق مشارکت 41.76 %
سپرده بانکی 50.77 %
وجه نقد 0.05 %
سهام 4.65 %
پنج سهم با بیشترین وزن 3.1 %
دارایی‌های دیگر 0.66 %
قیمت آماری 1,033,339 ریال
تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری شده 67,413,494
تاریخ آغاز فعالیت 1390/07/03
آدرس وب‌سایت http://afdayfund.ir

معرفی صندوق سرمایه‌گذاری ارزش آفرینان دی

صندوق سرمایه‌گذاری ارزش آفرینان دی از صندوق‌های درآمد ثابت است که با شماره ۱۰۹۱۱ نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده و زیر نظر این نهاد فعالیت می‌کند. این صندوق فعالیت خودش را از مهر ۱۳۹۰ آغاز کرده است و در این مدت، طبق مفاد اساسانامه و امیدنامه‌اش و در چارچوب قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار به فعالیت خود ادامه داده است. مانند بیشتر صندوق‌های درآمد ثابت موفق، ریسک پایین در سرمایه‌گذاری، نقدشوندگی بالا و سود ثابت و مطمئن از مهم‌ترین ویژگی‌های صندوق ارزش‌آفرینان دی است.

یکی دیگر از ویژگی‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مشترک، کاهش هزینه‌های مربوط به سرمایه‌گذاری و تقسیم‌شدن این هزینه بین گروه بزرگی از سرمایه‌گذاران است. همچنین فعالیت‌های اجرایی مربوط به سرمایه‌گذاری نیز به عهده گردانندگان صندوق است و سرمایه‌گذاران خرد لازم نیست نگران خریدوفروش اوراق، دریافت سود، تبدیل حق تقدم به سهام و مواردی از این قبیل باشند.

جدول مقایسه ای همه صندوق های سرمایه‌گذاری

اطلاعات صندوق ارزش آفرینان بانک دی

مدیران صندوق ارزش‌آفرینان دی هدف از تشکیل این صندوق را جمع‌آوری سرمایه‌های خرد از سرمایه‌گذاران و ایجاد سبدی از دارایی‌ها و مدیریت این سبد عنوان کرده‌اند. تلاش بر این است که با پذیرش ریسکی مشخص و کنترل‌شده، سرمایه‌گذاران این صندوق به بیشترین بازدهی ممکن برسند.

صندوق سرمایه‌گذاری ارزش آفرینان دی طبق آنچه در اساسنامه و امیدنامه‌اش آمده، بیش از ۹۰درصد دارایی‌های خود را در اوراق مشارکت و سپرده بانکی سرمایه‌گذاری کرده است و بخش کوچکی از این دارایی‌ها را به خرید سهام و حق‌تقدم اختصاص داده است. همین نکته باعث می‌شود نوسان‌های منفی و مثبت بورس تأثیر چندانی رو بازدهی صندوق نداشته باشد و سرمایه‌گذاران همیشه سودی تقریبا ثابت دریافت کنند.

طبق ماده ۴ اساسنامه این صندوق، موضوع فعالیت اصلی صندوق ارزش‌آفرینان دی سرمایه‌گذاری در انواع اوراق بهادار از جمله اوراق با درآمد ثابت، سپرده بانکی، گواهی سپرده بانکی، سهام و حق‌تقدم خرید سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس و فرابورس و گواهی سپرده کالایی است. این صندوق فعالیتی فرعی هم دارد که موضوع آن مشارکت در تعهد پذیره‌نویسی و تعهد خرید اوراق بهادار با درآمد ثابت است.

ارزش مبنای واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق صد هزار تومان است که روی گواهی‌های سرمایه‌گذاری قید می‌شود. واحدهای این صندوق به دو نوع ممتاز و عادی تقسیم می‌شود. این صندوق ۲۰ هزار واحد ممتاز دارد که قبل از شروع دوره پذیره‌نویسی صادر شده و در اختیار مؤسسان شرکت قرار دارد. این واحدها قابلیت ابطال و انتقال ندارند. واحدهای معمولی هم واحدهایی هستند که سرمایه‌گذاران معمولی در طول مدت فعالیت این صندوق خریداری می‌کنند. واحدهای معمولی صندوق قابلیت ابطال دارند، ولی امکان انتقال آن‌ها به شخص دیگر وجود ندارد.

ارکان صندوق ارزش آفرینان بانک دی

صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای حرکت در راستای اهداف‌شان و کسب بازدهی مطلوب، به مدیریتی مناسب نیاز دارند. ارکان صندوق‌های سرمایه‌گذاری در واقع بازوهای مدیریتی صندوق‌اند که هر کدام در چارچوب وظایف خود به عملکرد مناسب صندوق کمک می‌کنند. صندوق ارزش آفرینان دی تحت مدیریت کارگزاری بانک دی فعالیت می‌کند و این کارگزاری خریدوفروش‌های بورسی صندوق، شامل معامله انواع اوراق با درآمد ثابت، سهام و حق‌تقدم، را به انجام می‌رساند. متولی صندوق مشاور سرمایه‌گذاری ایرانیان تحلیل فارابی است که به‌طور مستمر بر فعالیت این صندوق نظارت می‌کند. همچنین موسسه حسابرسی رازدار مسئول حسابرسی صندوق و بانک دی ضامن نقدشوندگی آن است.

ترکیب دارایی‌های صندوق بانک دی

طبق امیدنامه صندوق ارزش‌آفرینان دی، حداقل ۷۵درصد از دارایی‌های این صندوق باید به سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی اختصاص یابد. به عبارت دیگر، این بخش از دارایی‌های صندوق نمی‌تواند کمتر از ۷۵درصد باشد. همچنین حداکثر ۲۰درصد از دارایی‌های صندوق می‌تواند به سهام، حق‌تقدم و قراردادهای اختیار معامله اختصاص پیدا کند. علاوه بر این، این صندوق می‌تواند حداکثر ۵درصد از دارایی‌های خود را در صندوق‌های سرمایه‌گذاری دیگر سرمایه‌گذاری کند.

روش سرمایه‌گذاری در صندوق ارزش‌آفرینان دی

از آن‌جایی که صندوق ارزش آفرینان بانک دی جز صندوق‌های درآمد ثابت است، شیوه سرمایه‌گذاری در این صندوق هم مانند اکثر صندوق‌های این دسته از طریق صدور و ابطال واحد‌های سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. سرمایه‌گذاران می‌توانند هر زمان که بخواهند با ثبت‌نام در سامانه صندوق، واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق را بخرند و در صورت لزوم، با ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری، سرمایه‌شان را از صندوق خارج کنند.

مراحل سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه گذاری بانک دی

  1. وارد سایت اصلی صندوق «www.afdayfund.ir» شوید.
  2. در قسمت بالای صفحه روی گزینه «ورود سرمایه‌گذاران» کلیک کند و وارد بخش «ثبت‌نام در صندوق» شوید. در این بخش امکان ثبت‌نام برای شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ایرانی و همچنین اتباع خارجی وجود دارد. اگر شخصیت حقیقی ایرانی هستید، لازم نیست چیزی را تغییر بدهید، چون گزینه پیش‌فرض همین است.
  3. کد ملی و شماره موبایل‌تان را به همراه کد امنیتی سایت وارد کنید و روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید.
  4. در این مرحله «کد اعتبارسنجی» به شماره تلفن همراه‌تان پیامک می‌شود و باید این کد را در کادر مربوط به آن وارد کنید. در قدم بعد باید موافقت خودتان را با اساسنامه و امیدنامه صندوق هم اعلام کنید.
  5. در مرحله بعدی، کد اعتبارسنجی دیگری به موبایلی که در سجام ثبت کرده‌اید ارسال می‌شود. این کد برای دریافت اطلاعات شما از سامانه سجام است. با وارد کردن این کد، اجازه دسترسی به این اطلاعات را می‌دهید. سپس می‌توانید برای خود نام کاربری و رمز عبور انتخاب کنید و به مرحله بعدی بروید.
  6. اگر این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید، پیام «ثبت‌نام با موفقیت انجام شد» را خواهید دید. کافی است روی دکمه ورود به صندوق کلیک کنید و با نام کاربری و رمز عبوری که در مرحله پنجم انتخاب کرده‌اید، وارد پنل کاربری شخصی‌تان در صندوق سرمایه‌گذاری ارزش آفرینان بانک دی شوید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1,301 دیدگاه
  1. ناشناس می‌نویسد

    باسلام چرا صندوق ارزش آفرینان دی همیشه بسته شده و ما که میخوایم سرمایه گزاری کنیم نمیتوانیم لطفا توضیح بدید

    1
  2. غلامحسين مزيدي می‌نویسد

    سلام معين وشفا وروشن براي مشتري نيست كه در صورت واريزي قبل و يا بعداز محدوده تاريخ سود چگونه وبا چه فرمولي محاسبه ميشود

    1
  3. Ali می‌نویسد

    سلام بنده میخاهم مقدار ۵۰ تومن پول بزارم میشه راهنمایم کنین ماهانه چقدر سود میاد

    4
  4. امیر می‌نویسد

    درود آیا برای عضویت در صندوق حتما باید در بانک دی حساب داشت ؟در شهر من بانک دی شعبه ندارد

  5. کیوان می‌نویسد

    بخدا از اصل پولم کم کردن.

    1. بابک می‌نویسد

      حسابتون رو چک بفرمایید باید تا الان اختلافش به حسابتون واریز شده باشه
      در غیر این صورت به مدی صندوق نامه بزنید اصل پول و معادل نرخ سود پیش بینی تقدیم حضورتون خواهد شد
      با تشکر

      1
  6. rezanima.1346@gmail.com می‌نویسد

    اوکی

  7. محمد می‌نویسد

    این ماه سود نداره هپلی هپو کردن الفرار

    3
    3
    1. بابک می‌نویسد

      قطعا سود پرداخت میشه .تا به حال نه تنها دوره ای وجود نداشته که فرمایش شما اتفاق افتاده باشه
      همونطور که ملاحظه میکنید سود ماهی که شما این کامنت رو گذاشتین هم پرداخت شده است .
      این صندوق هم مثل همه صندوق ها در بین دوره سود پایین تری نسبت به روز تقسیم صندوق داره
      ولی به هر حال اگر به هر دلیل در بین دوره ابطال کردید و اصل پول متضرر شدید مدیر صندوق اصل پول به همراه نرخ سود پیش بینی رو تقدیم خواهد کرد
      روند نرخ صدور و ابطال صندوق رو در تارنمای صندوق با دقت بیشتری بررسی بفرمایید
      ممنون

      2
  8. rezanima.1346@gmail.com می‌نویسد

    باتوجه به قیمت ابطال فکر کنم سود همان 17درصد این ماه

    4
  9. آرش می‌نویسد

    سلام،به خاطر عدم ثبات در پرداخت سود، من که ابطال زدم رفتم کلا،سپرده ۲ ساله۱۸درصد میده چ فرقی داره آخه

    4
  10. مهران می‌نویسد

    ارزش آفرینان جواب بدین . شما حافظ پول مردم هستین. بگین داستان چیه؟مگه درآمد ثابت با ضامن نقد شوندگی بانک دی نیست. این ماه سود هم فک کنم ندن. ارزش اصل پول به چه دلیل باید پایین بیاد. من چندین ساله پول گذاشتم تا حالا همچی چیزی ندیده بودم.اگه قراره ارزش پولمون کم بشه خب فرق شما با موسساتی که پول مردم رو خوردن چیه؟شما که لیاقت مدیریت دارایی مردم رو ندارین راجب این گند کاریتون هم توضیحی ندارین بدین .ما که مثل شما بلد نیستیم با پول مردم بازی کنیم به شما اعتماد کردیم و اینم شد نتیجه اعتماد به یه بانک معرف من در اولین فرصت ابطال میزنم و میرم همون ارز دیجیتال هر چی میشه بشه بهتر از اینه که پولمو یه هم وطن خودی بخوره همون اجنبی بی دین بهتر از شما خادم مردمه

    7
    1. بابک می‌نویسد

      صندوق ارزش آفرینان از ابتدای سال 1400 که به جز در دو مورد 18 درصد پرداخت کرده است در باققی موارد حداقل سود 19 درصد به سرمایه گذاران پرداخت کرده است . اگر در موردی شما یا هر کدام از سرمایه گذاران اصل پول را دریافت نکرده است میتواند با مدیر صندوق در تماس باشد و از این طریق اصل پول و معادل نرخ پیش بین را دریافت نماید .قطعا در هیچ دوره ای وجود نداشته است که به سرمایه گذاران سود پرداخت نکرده باشد یا سودی پایین تر از نرخ پیش بینی پرداخت کرده باشد و در حداقل 20 موعد پرداختی سود قبلی دفعات انگشت شماری سود حداقل 18 درصد پرداخت شده و در اکثر مواقع سود پرداختی به سرمایه گذاران حداقل 19 و 20 درصد بوده است

  11. کیوان می‌نویسد

    اقا این قیمت ابطال هر چقدر دلشون بخاد میتونن بیارن پایین؟ یا اینکه یه نظارتی داره کسی؟ اصل پول ما که نابود شد. الان‌باید‌چیکار کنیم!؟؟؟؟؟

    11
  12. محمدرضا می‌نویسد

    با سلام . چرا این ماه سرمایه ها کاهش پیدا کردم ؟ نگران هستیم.

    11
    6
  13. محمدرضا می‌نویسد

    با سلام . چرا این ماه سرمایه ها کاهش پیدا کرده ؟نگرانیم.

    2
  14. rezanima.667@gmail.com می‌نویسد

    ما که پول خود را گرفتیم خداحافظ

    6
  15. هوشمند می‌نویسد

    کسی جوابگو نیست اینحا؟قضیه چیه؟چرا قیمت ابطال انقدر پایین اومده؟مگه ضمانت نقد شوندگی با بانک دی نیست؟

    5
  16. کیانی می‌نویسد

    وسلام
    مگه منظور از سرمایه گذاری در صندوق با درآمد ثابت تضمین اصل پول واریزی و پرداخت سود ثابت در پایان ماه نبود؟
    پایان مهر ماه 1400 ابطال خیلی کمتر از اصل پول واریزی بود یعنی چی؟
    مسولان صندوق جواب مشخص بدهند

    9
    1. محمدرضا سراج می‌نویسد

      با سلام . چرا این ماه یرمایه ها کاهش پیدا کرده . نگرانیم .

      3
      1
  17. کیانی می‌نویسد

    سلام . ما اگه میخواستیم در بورس سرمایه گذاری کنیم که صندوق را انتخاب نمیکردیم . من از سال 90 در صندوق سرمایه گذاری کردم و اصلا سابقه نداشته که سرمایه ام کم بشه و لی چرا الان سرمایه ما کم شده . صندوق ار اسمش مشخصه ارزش آفرین بود نه کم ارزش کردن سرمایه گذار .لطفا اطلاع رسانی کنید ما سرمایه گذار ها چیکار کنیم . مدیران صندوق اگه تصمیم اشتباه گرفتن چرا ما باید تاوانشو بدیم
    و

    9
  18. عدالتخواه می‌نویسد

    با سلام
    اعتماد به این صندوق کم کم داره از بین میره.
    من میلیاردی سرمایه گذاری کردم و بزودی همه رو ابطال میزنم و میزارم صندوقهای دیگه یا خود بانک دی .

    9
  19. محفوظ می‌نویسد

    سلام. من طی چند روز گذشته از این صندوق ابطال زدم، پولی که بحسابم ریخته شد حتی از اصل پولی که ریختم به صندوق کمتر بود. مگه نباید تحت هر شرایطی، بعد از ابطال اصل پول برگردونده بشه؟ پس چرا…؟

    6
  20. نازیلا می‌نویسد

    سلام من از سال ۹۵سرمایه گذار این صندوق بودم و هیچ وقت ارزش البطال واحد از 100000 کمتر نمیشد حتی روز ۱۵که سود پرداخت مبشد بالای این رقم بوده ٫حالا من یه سوال دارم مگه بانک‌دی اصل پول رو تضمین نکرده چرا الان کلی از سرمایه اصلی ما کم شده اگه بدین منوال پیش برین من بعد از پنج سال حتما سرمایمو‌خارج‌میکنم

    4
  21. نازیلا جلدانی می‌نویسد

    سلام من از سال ۹۵سرمایه گذار این صندوق بودم و هیچ وقت ارزش البطال واحد از 100000 کمتر نمیشد حتی روز ۱۵که سود پرداخت مبشد بالای این رقم بوده ٫حالا من یه سوال دارم مگه بانک‌دی اصل پول رو تضمین نکرده چرا الان کلی از سرمایه اصلی ما کم شده اگه بدین منوال پیش برین من بعد از پنج سال حتما سرمایمو‌خارج‌میکنم

    3
  22. بیژن می‌نویسد

    مگه ضامن نقد شوندگی صندوق بانک دی نیست
    پس چرا باید از سرمایه ما کم بشه

    3
  23. امین می‌نویسد

    تضمین اصل پول کو ؟ بانک مرکزی خوابه؟ الان 98500 یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    10
    1
  24. رضا می‌نویسد

    باسلام لطفاً درباره صندوق برای اعضا روشنگری کنید

    8
    2
  25. نصیر می‌نویسد

    مثل اینکه مسئولان صندوق اصلا ديدگاه ها را نمی خوانند و اصلا براشون مهم نیست

    9
    2
  26. فرهاد می‌نویسد

    سلام
    مگه منظور از سرمایه گذاری در صندوق با درآمد ثابت تضمین اصل پول واریزی و پرداخت سود ثابت در پایان ماه نبود؟
    پایان مهر ماه 1400 ابطال خیلی کمتر از اصل پول واریزی بود یعنی چی؟
    مسولان صندوق جواب مشخص بدهند

    15
  27. نصیر می‌نویسد

    چرا نطرات جدید را حذف کردید

    1
  28. نصیر می‌نویسد

    با سلام
    مثل اینکه صندوق تفکرات شیطانی در سر دارد
    اول سايت صندوق را از دسترسی بر می دارند
    دوم سود را به‌ مرور کم می کنند
    سوم با تفکراتشان، خدا بهمون رحم کنه

    3
    1. بابک می‌نویسد

      دسترسی و عدم دسترسی به سایت به شرکت نرم افزاری مربوط می شود که ارائه خدمت به اکثر صندوق ها رو انجام مید هند .
      سو به مرور کم نشده است و در انتهای سال می باشیت بررسی شود که یک صندوق در طول مدت یک سال چه میزان سود پرداخت کرده است این صندوق صرفا در موارد انگشت شماری 18 درصد پرداخت کرده است و در بیشتر موارد حداق 19 درصد به سرمایه گذاران پرداخت شده است .مشتریان قدیمی صندوق حتما زمانی را که سود 30 درصد هم دریافت کرده اند را بخاطر خواهند آورد .
      لطفا اساسنامه وامیدنامه صندوق های با درآمد ثبات را با دقت مطالعه بفرمایید و در بررسی روند نرخ صدور و ابطال صندوق در ادوار گذشته مداقه کنید

    2. بابک می‌نویسد

      دسترسی و عدم دسترسی به سایت به شرکت نرم افزاری مربوط می شود که ارائه خدمت به اکثر صندوق ها رو انجام مید هند .
      سو به مرور کم نشده است و در انتهای سال می باشیت بررسی شود که یک صندوق در طول مدت یک سال چه میزان سود پرداخت کرده است این صندوق صرفا در موارد انگشت شماری 18 درصد پرداخت کرده است و در بیشتر موارد حداق 19 درصد به سرمایه گذاران پرداخت شده است .مشتریان قدیمی صندوق حتما زمانی را که سود 30 درصد هم دریافت کرده اند را بخاطر خواهند آورد .
      لطفا اساسنامه وامیدنامه صندوق های با درآمد ثبات را با دقت مطالعه بفرمایید و در بررسی روند نرخ صدور و ابطال صندوق در ادوار گذشته مداقه کنید
      در صورتی که از ابطال واحدهای صندوق متضرر شده اید با مدیر صندوق تماس بگیرید حتما بررسی خواهند کرد

  29. امیر می‌نویسد

    سلام الان که تاریخ 1400/07/27 هستنرخ ابطال از اصل سرمایه هم کمتره پس کو تضمین اصل پول اینا نکنه پولامون رو بخورن؟ ایا کسی در این زمینه تجربه ای داره؟

    5
    1
  30. خاتمی می‌نویسد

    سلام برای سرمایه گزاری درین صندوق نیازی به کدبورسی و این حرفها داره؟ کد بورسی دارم ولی مبگیخام بدانم سرمایه امون درین صندوق ور پورتفوی شخصی ما هم قابل رؤیته؟

    2
    2
تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد