رده صندوق سرمایه‌گذاری‌ صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان

امین آشنا ایرانیان

آخرین به‌روز رسانی: 13 اردیبهشت 1403 | انتشار: 17 آبان 1395
نام امین آشنا ایرانیان
نوع صندوق درآمد ثابت
ETF خیر
ارزش خالص دارایی 56,583,057,634,856 ریال
بازده روزانه 0.07 %
بازده هفتگی 0.47 %
بازده ماهانه 2.03 %
بازده سه ماهه 6.13 %
بازده شش ماهه 0 %
بازده یک ساله 25.09 %
بازدهی از آغاز فعالیت 274.46 %
مدیر صندوق سبدگردان سهم آشنا
مدیران سرمایه‌گذاری محمدرضا خانکی، سحر باقری، زینب حاجی زاده هریس
متولی صندوق موسسه حسابرسی رازدار
حسابرس موسسه حسابرسی بیات رایان
درصد حقیقی 12
درصد حقوقی 0
سود تضمین‌شده 0 %
سود پیش‌بینی شده 0 %
دوره تقسیم سود 0 ماهه
قیمت صدور 1,012,700 ریال
کارمزد صدور 0 ریال
قیمت ابطال 1,011,611 ریال
کارمزد ابطال 0 ریال
حداکثر تعداد واحد سرمایه‌گذاری 0
ضامن نقدشوندگي ----
اوراق مشارکت 34.84 %
سپرده بانکی 49.82 %
وجه نقد 0.01 %
سهام 11.5 %
پنج سهم با بیشترین وزن 10.42 %
دارایی‌های دیگر 0.56 %
قیمت آماری 1,027,008 ریال
تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری شده 55,933,564
تاریخ آغاز فعالیت 1391/01/26
آدرس وب‌سایت http://iafi.ir

معرفی صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنای ایرانیان

صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند در انواع سهام و اوراق‌ بهادار سرمایه‌گذاری کنند و معمولا بسته به نوع صندوق (درآمد ثابت، مختلط یا سرمایه‌گذاری در سهام) ترکیبی از این اوراق را با نسبت‌های مختلف در سبد دارایی‌های خود دارند. صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنای ایرانیان از صندوق‌های با درآمد ثابت است که مانند بقیه صندوق‌های درآمد ثابت بیشتر دارایی‌های آن از اوراق بهادار با درآمد ثابت تشکیل می‌شود. این صندوق از اردیبهشت ۱۳۹۱ با مدیریت کارگزاری سهم آشنا فعالیت خود را آغاز کرده است. صندوق امین آشنا ایرانیان از زمان آغاز فعالیتش، در مقایسه با صندوق‌های درآمد ثابت بازدهی و سودآوری مناسبی داشته است و از این لحاظ می‌توان صندوق امین آشنا ایرانیان را یکی از صندوق‌های درآمد ثابت موفق به حساب آورد.

در تصویر زیر نمودار تغییرات خالص ارزش دارایی‌های این صندوق از ابتدای فعالیت تاکنون را می‌بینید. [این نمودارها تغییر می‌کند]

نمودار خالص دارایی های صندوق امین آشنای ایرانیان

چند نکته درباره صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان

صندوق امین آشنای ایرانیان از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازارگردانی است و طبق تعهدات مشخص شده در امیدنامه صندوق، وظیفه بازارگردانی سهام شرکت مپنا (با نماد بورسی «رمپنا»)، شرکت تولید برق عسلویه (با نماد بورسی «بمپنا») و اوراق موازی برق سنندج مپنا را بر عهده دارد. زمینه اصلی فعالیت صندوق امین آشنا ایرانیان سرمایه‌گذاری در انواع اوراق بهادار با درآمد ثابت است و در حال حاضر بیش‌ از ۸۹درصد دارایی‌های این صندوق به شکل سپرده‌های بانکی و اوراق مشارکت است و فقط حدود ۱۱درصد دارایی‌های این صندوق در سهام و حق تقدم سهام و قرارداد اختیارمعامله سهام سرمایه‌گذاری شده است. دوره تقسیم سود صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان به‌صورت ماهانه است و ویژگی‌هایی مانند ریسک پایین و نقدشوندگی بالا را هم دارد. یکی از مزیت‌های رقابتی صندوق امین‌آشنا ایرانیان هم این است که در راستای سیاست‌های رقابتی مدیر صندوق، صدور و ابطال واحدهای آن کارمزد ندارد.

در تصویر زیر نمودار ترکیب دارایی‌های صندوق سهم آشنای ایرانیان رو مشاهده می‌کنید.

نمودار ترکیب دارایی‌های صندوق سهم آشنای ایرانیان

عملکرد و بازدهی صندوق امین آشنا ایرانیان

صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان توانسته است ارزش خالص دارایی‌های خود را طی ۹ سال فعالیت، از رقم ۱۳۰ میلیارد تومان به رقم ۵۵۰۰ میلیارد تومان برساند. بازدهی این صندوق در یک ماه و یک سال گذشته به‌ترتیب ۱٫۶۶درصد و ۲۱٫۳۲درصد بوده است.

جدول مقایسه ای همه صندوق های سرمایه‌گذاری

ارکان صندوق امین آشنای ایرانیان

برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت (و هر نوع صندوق دیگری) توجه به ارکان صندوق ضروری است. چرا که عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری درواقع به عملکرد ارکان آن بستگی دارد. جزئیات مربوط به ارکان صندوق‌ها را می‌توانید در اساسنامه صندوق پیدا کنید، ولی در سایت اصلی هر صندوق هم می‌توانید فهرستی از ارکان آن صندوق را ببینید.

صندوق امین آشنای ایرانیان را شرکت سبدگردان سهم آشنا مدیریت می‌کند. مؤسسه حسابرسی رازدار متولی صندوق است و مؤسسه حسابرسی بیات رایان کار حسابرسی صندوق را برعهده دارد. مدیر ثبت این صندوق شرکت کارگزاری سهم آشنا است و زینب حاجی‌زاده هریس، مسعود شرفی و سحر باقری مدیران سرمایه‌گذاری این صندوقند.

روش سرمایه‌گذاری و ورود به صندوق امین آشنا ایرانیان

روش سرمایه‌گذاری در این صندوق درآمد ثابت از طریق صدور و ابطال واحدهای صندوق است. واحد سرمایه‌گذاری در واقع کوچکترین جزء سرمایه صندوق است که تا حدودی به برگه سهم شرکت‌ها شباهت دارد. ارزش هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق از تقسیم مابه ‌التفاوت دارایی‌ها و بدهی‌های صندوق بر تعداد کل واحدهای معتبر به دست می‌آید و این عدد مبنای صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق قرار می‌گیرد.

برای ثبت‌نام در صندوق امین آشنا ایرانیان، می‌توانید به شعبه‌های این صندوق در شهرهای مختلف کشور مراجعه کنید و اگر امکان مراجعه حضوری ندارید، می‌توانید مراحل ثبت‌نام را به‌صورت اینترنتی انجام بدهید. نکته دیگر اینکه فرایند صدور و ابطال واحدهای این صندوق از طریق درگاه‌های اینترنتی امکان‌پذیر است.

مراحل سرمایه‌گذاری در صندوق

برای سرمایه‌گذاری آنلاین در صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان ابتدا باید در سجام ثبت نام و احراز هویت‌تان را هم تکمیل کنید. پس از گذراندن این مراحل می‌توانید به راحتی در صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا سرمایه‌گذاری کنید.

  1. وارد سایت اصلی صندوق یعنی «www.iafi.ir» شوید.
  2. به بخش «ورود سرمایه‌گذاران» بروید و گزینه «ثبت‌نام در صندوق» را انتخاب کنید. در این بخش امکان ثبت‌نام برای شخصیت‌های حقیقی ایرانی و خارجی و همچنین شخصیت حقوقی وجود دارد. اگر شخصیت حقیقی ایرانی هستید، لازم نیست چیزی را تغییر بدهید، چون گزینه پیش‌فرض همین است.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  3. کد ملی و شماره موبایل‌تان را به همراه کد امنیتی سایت وارد کنید و به مرحله بعد بروید.
  4. در این مرحله باید منتظر پیامک مربوط به «کد اعتبارسنجی» بمانید و این کد را در کادر مربوط به آن وارد کنید. در این مرحله باید موافقت خودتان با اساسنامه و امیدنامه صندوق را هم اعلام کنید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  5. در مرحله بعدی، کد اعتبارسنجی دیگری به موبایلی که در سجام ثبت کرده‌اید ارسال می‌شود. این کد برای دریافت اطلاعات شما از سامانه سجام است. با وارد کردن این کد، اجازه دسترسی به این اطلاعات را می‌دهید. بعد از انتخاب نام کاربری و رمز عبور به مرحله بعد بروید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  6. اگر این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید، پیام «ثبت‌نام با موفقیت انجام شد» را خواهید دید. اکنون کافی است روی دکمه ورود به صندوق کلیک کنید و با نام کاربری و رمز عبوری که در مرحله پنجم انتخاب کرده‌اید، وارد پنل کاربری شخصی‌تان در صندوق سهم آشنا ایرانیان شوید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

8,393 دیدگاه
  1. فرشید می‌نویسد

    سلام دوستان من می‌خوام از طریق سایت و اپ امین آشنا صدور بزنم اما موقع ثبت نام و دریافت نام کاربری پیامک حاوی کد فعال سازی واسم ارسال نمیشه کسی اطلاع داره؟

  2. نادان 2 می‌نویسد

    بشخصه طرفدار و وفادار به صندوق هستم و همچون سایر سرمایه گذاران آرزوی موفقیت وپیشرفت رو برای صندوق دارم که حاصل این پیشرفت به خودمون بر میگرده، فقط جهت روشنگری بیشتر کامنت گذاشتم، دوستانی که میگن زیاد شدن سرمایه گذاران بدلیل اعتماد به صندوق هست اشتباه میکنن (البته نه صدرصد) ، سال 96 که بانک مرکزی سود سپرده یکساله را 15 اعلام کرد بانکها برای جلوگیری از برون رفت سرمایه صندوق ها را پیشنهاد میدادن چون درصد سود صندوقها بیشتر بود، (البته صندوق وابسته به بانک را)هرچند بیشتر سرمایه به بازار رفت، تا قبل از اون زمان خیلیها اصلا از وجود چنین صندوقهای خبر نداشتن، بعضی از دوستان هم بخاطر سود بیشتر دراین صندوق سرمایه‌گذاری کردن، زمستانه سال گذشته دو ماه صندوق سود بالای 24 داد ماه بعد که سود زیر 24 شد تعدادی از دوستان کامنت گذاشتن که بخاطر سود بالا دراین صندوق سرمایه‌گذاری کردن بعضاً هم شاکی بودن که چن ماه سود بالا دادین حالا که سرمایه گذار زیاد شده سود رو اوردین پائین و حتی حرف از ابطالم میزدن و…. ، نطراتشون لایک هم داشت، کامنت ها هست میتونین ببینید.

  3. فرشید می‌نویسد

    سلام دوستان من از طریق سایت صندوق برای صدور اقدام میکنم اما موقع ثبت نام و دریافت نام کاربری پیامک حاوی کد فعال سازی ارسال نمیشه از نرم افزار هم به همین صورت کسی می‌دونه دلیلش چیه؟

  4. Mah sa می‌نویسد

    سلام وقت بخیر… چند روزه میخوام صدور بزنم ولی سایت بسته هست (( از طریق سایت eshop.samf.ir )) کسی میدونه جریان چیه ؟؟؟ راهنمایی کنید ….ممنون !!!

    1. پیمان می‌نویسد

      بهترین راه خرید همان از طریق کارگزاری هست شریف ببرید اونجا

    2. 55 می‌نویسد

      در صفحه تلگرامی صندوق، درمورد همین موضوع اطلاع رسانی کرده،نگاه کنید جوابتونو میگرید.

  5. حسینی می‌نویسد

    سلام دوستان محترم، من چندوقت پیش خانه فروختم، و پولش رو تو موسسه ملل گذاشتم 22 درصد میداد ولی یک ساله در پرداخت سود هم دقیق بوداگه زودتر پول میخواستی از سود های قبلی که گرفتی کم میشد، چندسال این کار رو کردم بدلیل نبود کار، تا با صندوق گنجینه زرین شهر آشنا شدم سودش خوب بود و ضامن نقد شوندگی بانک شهر بود، در موقع برسی در ای بی شاپ با صندوق آمین آشنا ایرانیان آشنا شدم و 8 ماهه سهام خریدم راستش بعد خواندن حرفه‌ای شما البته بعضی حرفها ترسیدم وسریع ابطال زدم تقریبا 3 هزار تا، ولی سر موقع پولم رو ریختن به حسابم، رفتم خانه خریدم ساکن بشوم، حالا درسته درآمدم کم شده،ولی خیالم راحت شده،، ولی از حق نگذریم صندوق آمین آشنا ایرانیان خوش قولی کرد، دستشون درد نکنه چند ماه سود خوبی گرفتم، واصل پولم رو هم گرفتم، ولی نظر من این است که صندوق برای آدام هایی مثل من که ابطال میزنن چون پشتوانه مالی دیگه ای ندارن، وزود می‌ترسند مثل موسسه های اعتباری این صندوق امین آشنا هم ورشکسته بشه،اگه یک ضامن نقد شوندگی اضافه کنه خیلی خوب میشه، درسته که زیر نظر بورس است، ولی کلمه ضامن قوت قلب است برای کسانی، که خانه فروختن، بیکارن، مستاجر هستند و پشتوانه ندارن، وفقط تنها سرمایشون رو تو صندوق آمین آشنا ایرانیان گذاشتند، ،و میترسند حتی اگه چند ماه پولشون یکجا متوقف بشه برای خرج زندگیشون می‌مونن، ببخشید که طولانی شد، ولی حرف خیلی از سهام داران است، انشاءالله صندوق آمین آشنا ایرانیان، ترتيب اثر بده، متشکرم

    1. 55 می‌نویسد

      دوست عزیز به گفته خودتون ازاینکه قدرت ریسک نداری حرفت قبول اما اگه بخای اینگونه رفتار کنی و از این شاخه به اون شاخه بری بجایی نمیرسی درسته هرکس نگران سرمایه شه اما اگه تو هر زمینه ای سرمایه‌گذاری میخای انجام بدی با علم و تحقیق درست باشه و البته پشتکارو…هیچگاه ضرر نمیکی،متاسفانه مشکل شما نداشتن همین حداقل 2 اصل مهمه، هیچ وقت به شایعات توجه نکن همیشه خبر را از منبع معتبر پیگیری کن، نگفتی زمانیکه خونه رو فروختی و زمانی که دوباره خریدی سود کردی یا ضرر،با قیمت چن سال پیش و زمان فعل قطعاً ضرر کردی،نداشتن علم وتحقيق نکردن و پذیرش ی شایعه و… تجربه میشه واسه آینده، گرچه سرمایه‌گذاری در صندوقهای با در آمد ثابت ریسک خیلی خیلی کمی دارن… و با موسسات مالی زمین تا آسمون فرق دارن، بهرحال براتون آرزوی موفقیت میکنم.

  6. فاروق می‌نویسد

    ضمن تبریک دوباره سال نو دوستان وقتی میخواییم یه حرفی رابزنیم اگه باسندباشه خوبه وبیخود به دوستان هم صندوقی راناراحت نکنیم عزیزان حالا دیگه خیلی وقته ضامنیت واحدهای صندوقای کشورموجود دربورس کنار گذاشته شده بانک ملی وبانک رفاه بانک کوثر بانک توسعه تعاون بانک تجارت میخواد برداره بانک انصار وخیلی بانکها وموسسات دیگه یاضامن ازبرداشتن یامیخوان بذارم کنار واین صندوق امین اشنا هم یکی ازاینها هیچ فرقی نمیکنه؟ فقط شکرخدا موجودی صندوق زیاده وروشن ازاین جهت که اینازیرنظربورس هستن اساسنامه دارن وهرروز امارمشخصه حالا به این نتیجه میرسیم که هرکس دلش خواست ابطال بزنه که گفتنش لازم نیس وهرکس صدورمیخواد بزنه بازم سروصدا لازم نیس صندوق امین اشنا به حول قوه الهی به راه درستش ادامه میدهد ومابه هیچوقت دست به سرمایه موجوددرصندوق دست نمیزنیم که بهتر ازایجاجای دیگری پیدانمیکنیم

    1. نادان 2 می‌نویسد

      اول سعى کن تو نوشتارت دقت کنی(غلط املایی ی ضعف محسوب میشه) میشه لطف کنی بگی چرا پس از چن سال ضامنو حذف یا میخان حذف کنن؟ طبق گفته خودتون با ارائه سند، زیادی دارایی صندوق چه ربطی به حذف ضامن داره صندوقهایی هستند با دارایه زیاد ولی ضامنو حذف نکردن،لطفا جواب؟؟؟؟؟

  7. احمد می‌نویسد

    سلام کسی در مورد سهم آشنا اطلاع داره .من سرمایه گذاری کردم ولی اخر برج سودی به حسابم نیامد

    1. mokh می‌نویسد

      متاسفانه خیر ! شخص حقیر بنده فقط در صندوق امین آشنا ایرانیان سرمایه گذاری کرده ام .

    2. behrouz می‌نویسد

      سلام..
      سهم آشنا فقط 29 اسفند هر سال تقسیم سود دارن
      سالی یک بار ،

    3. جواد می‌نویسد

      سلام. جای خوبی سرمایه گذاری کردی ولی یه یک سالی باید صبر کنی. سهام آشنا پرداخت سودش سالیانه است.پار سال که ۱۳۶٪ بود.

    4. Rf می‌نویسد

      صندوق‌ سهامی، نوعی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک است که عمده سبد دارایی آن را اوراق سهامی شرکت‌های بورسی تشکیل می‌دهد. ( حداقل 70% سبد دارایی صندوق سهامی، سهام و حق تقدم سهام پذیرفته شده در بورس تهران است). به دلیل اینکه بخش اصلی سبد صندوق‌های سهامی را سهام تشکیل می‌دهد، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی به معنای پذیرش ریسک و درعین حال انتظار سود بیشتر نسبت به دارایی‌های سرمایه‌گذاری بدون ریسک مانند اوراق بدهی و سپرده بانکی است. البته مدیریت صندوق با کمک ابزارهای مشتقه مالی و دانش حرفه‌ای ریسک صندوق را کاهش می‌دهد ولی به علت ماهیت ریسکی بودن سهام، نمی‌تواند ریسک صندوق را صفر کند،سود دهی در این صندوقها یا از طریق ابطال واحدها به ارزش روز ویا از طریق پرداخت سود سالیانه صندوق ها میباشد.

    5. علی001 می‌نویسد

      توی کدوم صندوقش سرمایه گذاری کردی؟فقط حکمت اشنا ایرانیان و امین اشنا ایرانیان درامد ثابت و واریز سود ماهانه دارند.صندوق های سهامی واریز سود ماهانه ندارن . سود شما از مابه التفاوت قیمت خرید و ابطال واحد صندوق بدست میاد.

    6. دیدار می‌نویسد

      سهم اشنا ک سود ماهانه و سالانه نمیده

  8. امیر می‌نویسد

    هر روز داره اختلاف صدور و ابطالش زیاد تر میشه شورشو دراوردن،امروز نزدیک 200تومن شده هر واحد!خیلی زیاده

  9. امیر می‌نویسد

    بیشتر دوستان میدونن فقط برای یاداوری برخی دوستان ک الان برای صدور با بسته شدن برنامه ها ب مشکل خوردن.خیلی راحت میتونین از خود سایت صندوق بصورت انلاین صدور واحد کنن در عرض چند ثانیه.

  10. پیمان می‌نویسد

    سرمایه صندوق امین اشنا ایرانیان بیشتر از بانک حکمت شده حتی از بانکهای دیگر . با این سرمایه سنگین 1700 میلیاردی . دیگر احتیاجی به بانکها ندارد به جز این که کار مزد بده به بانک مربوط برای اعتماد سرمایه گذاریها چیزی دیگری نبود ه. دولت هم همیشه از صندوق ها حمایت کرده و زیر نظر بانک مرکزی و بورس اوراق بهادر هست . صندوق های در صورت نیاز های موقعیت زمانی به دولت به جهت پیش برد اهدافش کمک می کنند .هر چند دلیل اصلی این بوده که دیکر بانک حکمت وجود ندارد درحال ادغام بوده از ضامن نقدینگی جدا شد. گویا بانک مرکزی به مدیران این صندوق قبل رونمایی ادغام بانکها در جریان بوده اند . امیدوارام من بعد ضامن نقد شوندگی این ضندوق در نظر نگیرد . چون به جز کار مزد و کاهش سود ما . بدتر از این این بانکها بودند از منابع این صندوق ها بیشتر بهره می بردند به بهانه ضامن نقد شدن . از پول این صندوقها بهره می بردن

    1. mokh می‌نویسد

      فرمایش شما و امار شما کاملا درست است . از دید یک ریاضی دان 1700 میلیارد صحیح نیست ، بلکه 17 بیلیون صحیح است : شش صفر میلیون – نه صفر میلیارد – دوازده صفر بیلیون

  11. پیمان می‌نویسد

    پیمان 0
    0
    سلام دوستان داشتم داریهای این صندوق نگاه می کردم دیدم طی یک سال این صندوق از حدود 600 میلیارد تا کنون شده 1700 میلیارد .رشد شارپی این صندوق حکایت اعتماد وهوش مردم به جهت سرمایه گذاری مناسب بوده . واقعا کدام صندوق سرمایه گذاری با درامد ثابت . اینقدر داریهایش رشد کرده باشد. سرمایه گذارها اینقدر هجوم برای خرید این صندوق روی اوردن برای در یافت سود بالا سر زمان منظم . سرمایه گذارها هم متوجه شدند تمام بازارها رشد کردن دیگر جایی برای رشد نیست .اکنون برای چند سال بهترین مطمئن ترین صندوق را انتخاب کردن . موفق باشید

    1. mokh می‌نویسد

      فرمایش شما و امار شما کاملا درست است . از دید یک ریاضی دان 1700 میلیارد صحیح نیست ، بلکه 17 بیلیون صحیح است : شش صفر میلیون – نه صفر میلیارد – دوازده صفر بیلیون

  12. نادان 2 می‌نویسد

    با همه ی این إيرادات (البته ازسوی نظر دهنده گان) پای ثابت و وفادار به صندوقم چون با علم و تحقیق در این صندوق سرمایه‌گذاری کردم.

  13. نادان 2 می‌نویسد

    بعضی از دوستان گفتن که صندوق اکثر سرمایه شو آماده گذاشته واسه وقتی که ابطال زیاد شد به سرمایه‌گذار پرداخت کنه!!! با این حال پس کی صندوق درامدزایی کنه؟؟؟!!!! دوست عزیز اطلاع کافی نداری نیاز نیست کامنت بزاری و باعث سردرگمی سرمایه گذاران بشی!!!!.

  14. نادان 2 می‌نویسد

    دوستانی که از حذف ضامن نقد شوندگی حمایت میکنند لطفا پاسخ دهند. دوستانی که میگن مدیران صندوق حرفه ای هستن و حذف ضامن نقد شوندگی به نفع صندوق و سرمایه گذاره چرا از اول بدونه ضامن فعالیتشونو انجام ندادن؟؟؟ چرا پس از ادغام تصمیم به حذف ضامن گرفتن!!!؟ یعنی از زمان تأسیس صندوق تا بحال صندوق ضرر کرده و پس از چند سال به اشتباه خود پی برده!!!؟ اگه اینطور باشه تناقض آشکاری بین حرفه ای بودن مدیران وجود داره! خواهش میکنم جواب قانع کننده بدید لطفا توجیه نکنید،توجیه کردن نا توانی به پاسخ سوال است.

    1. رضا می‌نویسد

      دوست عزیز . شما بانک مرکزی را به من شما رو نمایی که نمی کنند بلکه به بانک وابسته های ان رو می کنند .
      با عقل ساده نگاه کنیم اول . خود بانک حکمت و تمامی بانکها همه می دانیم زیان ده با نا بسامان هستند. دوم بانک حکمت ضامن صندوق نیست که بلکه ضامن نقد شوندگی هست یعنی صندوق گفته به فرض در صورت ابطال فردای ان روز مبلغ واریز شود اگر ان لحظه صتدوق نداشت از بانک کمک می گیرد بابت تضمین قول که یک روزه داده همین بس . سوم اینکه یکی میخواد خود بانک حکمت تضمین کند .بعد این که بعد هم بابت این کار اجرت می گیره در عوض از سود ما کم می شه . در اخر وقتی دیگر بانکی حکمتی از این به بعد وجود نداره با کدام اسم ضامن می خواد بشه . شک نکنید این ادغام چندین ماه پیش بین این بانکها با بانک مرکزی در پیش بوده . وبه ناچار صندوق هم این کاره کرده . در اخر کلام صندوقی که با بیش از 1600 میلیارد تومان پول رایج داره و در عزض یک سال سرمایه ان 3 برابر یعنی 300% رشد کرده مدام ورود پول داشته توی یک سال و سرمایه ان بیشتر از بانک هاست چه احتیاجی ضامنت روانی برای افراد داره بخواد کار مزد به بانک بدهد که ما با اصمینان سرمایه گذاری کنیم . اصل اصمینان ما به این صندوق به دلیل تمام اساس نامه و عمل کرد ان صندوق و تمامی صندوق ها هر روز توسط بورس ارواق بهادور و بانک مرکزی رصد می شود بابت تمامی عمل کرد انها. ایا می دانید تمامی صندوق ها این روزها به کمک و حمایت بورس و دولت همکاری مالی دارند. ایا می دانید خود بانکها از صندوق بابت منابع مالی کمک می گیرند ….. با خیال راحت سرمایه گذاری کنید پر سود باشید

  15. ایمان می‌نویسد

    برید سایت کدال و عدد بال همه بانکها رو کنترل کنین ببینین در وضعیت خطرناکی هستند . توین اوضاع اقتصادی مراقب پولاتون باشین .

  16. ایمان می‌نویسد

    الان بانکها رو هوا هستند . نمیدونم چطور به صندوقها اعتماد میکنین ؟؟؟ یه تحقیق درست حسابی کنین ( از بانک مرکزی و بورس) ببینین چی بهتون میگن .
    پولتونو خارج کنین و طلا و سکه بخرین . والسلام .

  17. Amir می‌نویسد

    سلام لطفا کسی که اطلاع دقیق داره ممنون میشم جواب بده،
    صندوق سهم آشنا هم مثل امین آشنا ماهانه سود میده؟و اگر جواب مثبت هست چه روزی از ماه.چون اوایل فروردین از سایت چند واحد خریدم ولی خبری از واریز سود نشده

    1. هادب می‌نویسد

      سلام… خیر سود ماهانه نداره….شما یه تعداد سهم خریدی و با یه قیمتی…..این قمیت میتونه بیشتر یا کمتر بشه طی روزهای آینده و شما هر وقت خواستید میتونید ابطال بزنید …..توی این صندوق های بورسی باید صبر داشته باشید تا سرمایه گذاری که کردید به سود مناسب برسه…..وضعیت بورس نشون میده که امسال هم مثل پارسال بورس دوران طلایی رو بگذرونه….پس صبور باشید

    2. محمد می‌نویسد

      سلام دوست عزیزتااونجایی که من شنیدم صندوق سهم آشنا سهامی است وسودماهانه نداره یعنی اینکه اگرمثلا10میلیون بزاری وبورس رشدکنه توی یکسال یاکمترشاید بشه 20میلیون یابیشتر البته اینوهم درنظربگیرکه ممکنه همین اتفاق برعکسش بیفته یعنی اون10میلیون هم ازدستت بره بستگی به ریسک سرمایه گذارداره

    3. محمود می‌نویسد

      دوست گرامی صندوق سهم آشنا یک صندوق سهامی است و تقسیم سود سالی یک بار در اسفند انجام میشه.
      سود شما از صدور و ابطال حاصل میشه و هر وقت دیدی قیمت ابطال بالاست واحد هاتو بفروش.

  18. +R می‌نویسد

    سلام .از کجا فهمیدین ضامن نقد شوندگی حدف شده.تو همین رده که بالاتره ضامن نوشته بانک حکمت ایرانیان.البته کسی بهتر میدونه راهنمایی کنه لطفا

    1. محمد می‌نویسد

      توسایت صندوق نوشته بودالان برداشتن

  19. Mah Sa می‌نویسد

    صندوق امین آشنا ۱۰ روزه میخوام صدور بزنم نمیشه…. جریان چیه ؟ اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه !!! ممنون

    1. +R می‌نویسد

      من میدونم اما طولانیه بخوام توضیح بدم

    2. Mokh می‌نویسد

      خسته نباشی، مشتری تازه هستی یا قدیم ؟ از کدام سامانه فعال هستید ؟ از سامانه ibshop در اطلاع ثانوی نمیشه ! شخص حقیر بنده ، از طریق اپ ( App ) همراه صندوق دیروز 100 واحد با موفقیت صدور زدم ! البته بنده مشتری قدیم هستم.

    3. محمد می‌نویسد

      ازطریق سایت خودصندوق صدوربزنین هیچ مشکلی درصدوروجودنداره خودم2روزپیش صدورزدم

    4. حسین می‌نویسد

      سلام، مهسا خانم از طریق سایت eshop.samf.ir برای صدور زدن اقدام کنید.

  20. مهام می‌نویسد

    بعضی دوستان میگن طبق مقررات سازمان بورس این صندوق ضامن نقدشوندگیش روحذف کرده سئوال من اینه پس چراصندوق گنجینه بانک شهربااون حجم داراییش ویاصندوق توسعه آرمانی بانک توسعه صادرات ویاصندوق بانک آینده بااون همه دارایی ضامن نقدشوندگی دارن ؟مگه قرارنبوداین صندوق بانک جایگزین واسه ضامن نقدشوندگی بزارن….یابعضیامیگن بابت ضامن نقدشوندگی صندوق بایدماهانه کلی کارمزدبه این بانک پرداخت کنه بنظرم عیبی نداره فوقش سالانه یه نیم درصدازسودماسرمایه گذارهامیخوادکسربشه عوضش خیالمون راحتتره….راستش بدجوری سردرگم شدم

  21. امیر می‌نویسد

    همیشه برای خودم سوال بود ک چرا صندوقی با این کفایت تن به یک رکن ب اسم ضامن نقد شوندگی میده در صورتی ک عملا هیچگونه نیازی ب این موضوع نداره.اما تقریبا الان جوابشو پیدا کردم.خیلی ها هنوز معنی حقوقی ضامن سرمایه رو با ضامن نقد شوندگی نمیدونن.واز نظر اونا ضامن یعنی ب هر صورت ضمانت اصل سرمایه و الان فکر میکنن ک با حذف بانک حکمت سرمایشون ب خطر میوفته.در صورتی ک قوانین بورس اصلا اجازه ضمانت سرمایه رو نمیده و حتی اجازه گفتن سود معین رو هم نمیده.فقط این موضوع الان بحث روانی داره.چه بهتر خود مسئولین صندوق بیان این موضوع رو بگن تا شاید اون دسته از دوستان ک نگرانن خیالشون راحت بشه.ولی من خودم ب شخصه برای این صندوق و با این شرایط ضامن نقد شوندگی و اضافه میدونم و ب حذفش رای میدم.چون اصلا نیازی بهش نداریم

    1. میم می‌نویسد

      چه عجب ما حرف حساب هم دیدیم اینجا

  22. محمد می‌نویسد

    آقا چرا شوک وارد میکنید و میترسید فقط ضامن نقدشوندگی صندوق حذف شده که وظیفه اون در هنگام زیاد شدن میزان ابطالی از صندوق در صورتی که صندوق وجه نقد لازم نداشت که در این صندوق های درامد ثابت احتمالش تقریبا صفر هست نقدینگی لازم را فراهم کند همین . چون این گونه صندوق ها اکثر وجه خود را در بانک و صرف خرید اوراق مشارکت میکنند هر زمان که نیاز به نقد کردن وجه ابطالی باشد خیلی راحت صندوق از سپرده بانکی برداشت میکند یا اوراق مشارکت خور را در بورس به فروش میگذارد.اصلا جای نگرانی ندارد هر کس هم نمیفهمه و میترسه پولش رو ابطال بزنه تمام

    1. میم می‌نویسد

      احسنت.
      بعضیا الکی با دهن بینی و بدون تحقیق هم اعصاب خودشونو خورد میکنن و هم ملت رو.

  23. Mokh می‌نویسد

    وقت همگی بخیر. کسانی که مشتری در صندوق امین آشنا ایرانیان هستند ، اپ ( App ) همراه صندوق را توسعه یا پیشنهاد میکنم : درست ده دقیقه پیش 100 واحد را با موفقیت صدور زدم و همه چیز کامل ثبت شد. هیچ مشکلی نداره.

    1. Mokh می‌نویسد

      برای هادی : خیلی راحت ، من از طریق Play Store ( اگر گوشی اندرود داری ) دانلود کردم .

    2. هادی می‌نویسد

      از کجا دانلود کنیم؟

    3. محمد می‌نویسد

      مشکلی درصدوروجودنداره منم ازطریق سایت صدورزدم

  24. رضا می‌نویسد

    شما یک صندوق نشان بدهید این قدر با سرعت رشد کند و این قدر داریهایش رشد کرده باشد طی این چند سال. و بالاترین پرداختی سود را داشته باشد

    1. جواد می‌نویسد

      من.دو ماه پیش تو فیروزه موفقیت ۴۷ میلیون واحد خریدم الان شده ۵۷ میلیون .ریکس ضررش هم تقریبا صفره.

  25. رضا می‌نویسد

    سلام خدمت سرمایه گذران امین سهم اشنا ایرانیان. بنده حدود 4 سال در این صندوق هستم و همیشه از عمل کرد این صندوق راضی بود م .هم از ابلال زدن و خرید و همچنین پرداخت به موقع سود . به خصوص از از پرداخت بیشترین سود نسبت به دیگر صندوق های همجوار خودش . با توجه به سیاست بانکی دیگر بانک حکمت من بعد وجود نخواهد داشت و ادغام می شود طبیعی هست دیگر این نام نخواهد بود به عنوان ضامن نقد شوندگی . با توجه به عمل کرد این صندوق طی این چند ساله مدام ارزش داریهایش به سرعت زیاد شده هم اکنون به ارزش 569/645/369/215/17 رسیده. عنایت بفرمایید این مبلغ حتی بیشتر از کل سرمایه بانک حکمت و دیگر بانکهاست . احتیاجی به هیچ بانکی ندارد چون طی سیاست هایش عمل می کند زیر نظر بورس وبانک مرکزی

  26. مهام می‌نویسد

    باسلام الان درسایت دیدم که ضامن نقدشوندگی خیلی بی سروصداحذف شده وقبلاباصندوق تماس گرفته بودم گفتندکه قبل ازحذف ضامن حتمااطلاع رسانی میشه وقراربودضامن جایگزین انتخاب کنند ولی به وعدهاشون عمل نکردند

    1. محمد می‌نویسد

      بهتر که حذف کرده الکی سالیانه مبلغ چند میلیار از جیب سرمایه گذار کارمزد ضامن نقدشوندگی بود که خدارو شکر کارمزدش قطع شد و از این به بعد صندوق قادر هست سود بالاتری رو به سرمایه گذاراش پرداخت کنه

  27. Sajad می‌نویسد

    دوستان برام ردسیستم خورده توصدور واحد چقد طول میکشه دوباره پول واریز میشه

    1. Mokh می‌نویسد

      آگه میشه ، بی زحمت بیشتر توضیح بدید : در کدام سایت ، در کدام اپلیکیشن ( اپ ) ، با کدام مرورگر …ووو ! ممنون

  28. سهیل می‌نویسد

    با سلام
    متاسفانه در جلسه ۱۲/۲۶ با تصویب مجمع صندوق، رکن ضامن نقد شوندگی حذف شده. دوستان اگر دقت کنید از فروردین‌ماه خروج پول از صندوق کاملا مشهوده (به تعداد ابطال‌های ثبت شده در قسمت تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری دقت کنید). در هر شکل این صندوق الان کاملا به صورت خصوصی فعالیت می‌کنه. اینکه بخوایم پولمون رو برداریم یا نه تصمیمش به میزان ریسک پذیریمون بر می‌‌گرده که در شرایط فعلی انتخاب سختیه.
    اما نباید از تصمیم‌گیری ناگهانی این صندوق هم گذشت که یکباره چنین شوکی رو وارد می‌کنند در حالی که سهامداران در ابتدا به خاطر ضامن نقد شوندگی به این صندوق اعتماد کرده بودند.

    1. میم می‌نویسد

      بیسوادی باعث میشه ما با نظرمون دیگران رو هم گمراه کنیم.
      هروقت فرق:
      ضامن نقد شوندگی و ضامن سرمایه بورس و بانک
      رو فهمیدیم و یه کم راجع به بورس مطالعه کردیم بعدا تراوشات ذهنی مون را منتشر کنیم.
      سپاس

  29. یاسی می‌نویسد

    علی آقا001من قبلا با آی بی شاپ صدور زدم و واحد دارم ولی از طریق سایت خود صندوق امین آشنا صدرو نزدم
    الانم ک با حساب کاربری آی بی شاپ میرم آپ همراه صندوق یا سایت صندوق قبول نمیکنه حساب کاربریم رو.باید چیکار کنم.دوستان ممنون میشم راهنماییم کنین.مرسی

    1. - می‌نویسد

      همون نام کاربری و پسورد آی بی شاپ رو بزن. کار میکنه !!!

  30. عسل می‌نویسد

    سلام. برا صدور از قسمت سایت مبلغ که وارد میکنم مبلغ درست وارد نمیکنه مثلا 5000000 میلیون اینجوری میزنه 500500500 دوستان علت چیه؟
    لطفا جواب بدین فازتون از دیس لایک زدن چیه

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی