رده صندوق سرمایه‌گذاری‌ صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان

امین آشنا ایرانیان

آخرین به‌روز رسانی: 30 اردیبهشت 1403 | انتشار: 17 آبان 1395
نام امین آشنا ایرانیان
نوع صندوق درآمد ثابت
ETF خیر
ارزش خالص دارایی 54,804,398,008,407 ریال
بازده روزانه 0.07 %
بازده هفتگی 0.47 %
بازده ماهانه 2.04 %
بازده سه ماهه 6.15 %
بازده شش ماهه 0 %
بازده یک ساله 25.02 %
بازدهی از آغاز فعالیت 275.61 %
مدیر صندوق سبدگردان سهم آشنا
مدیران سرمایه‌گذاری محمدرضا خانکی، سحر باقری، زینب حاجی زاده هریس
متولی صندوق موسسه حسابرسی رازدار
حسابرس موسسه حسابرسی بیات رایان
درصد حقیقی 9
درصد حقوقی 0
سود تضمین‌شده 0 %
سود پیش‌بینی شده 0 %
دوره تقسیم سود 0 ماهه
قیمت صدور 1,003,140 ریال
کارمزد صدور 0 ریال
قیمت ابطال 1,002,049 ریال
کارمزد ابطال 0 ریال
حداکثر تعداد واحد سرمایه‌گذاری 0
ضامن نقدشوندگي ----
اوراق مشارکت 37.27 %
سپرده بانکی 47.39 %
وجه نقد 0.01 %
سهام 11.53 %
پنج سهم با بیشترین وزن 10.5 %
دارایی‌های دیگر 0.6 %
قیمت آماری 1,010,517 ریال
تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری شده 54,692,300
تاریخ آغاز فعالیت 1391/01/26
آدرس وب‌سایت http://iafi.ir

معرفی صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنای ایرانیان

صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند در انواع سهام و اوراق‌ بهادار سرمایه‌گذاری کنند و معمولا بسته به نوع صندوق (درآمد ثابت، مختلط یا سرمایه‌گذاری در سهام) ترکیبی از این اوراق را با نسبت‌های مختلف در سبد دارایی‌های خود دارند. صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنای ایرانیان از صندوق‌های با درآمد ثابت است که مانند بقیه صندوق‌های درآمد ثابت بیشتر دارایی‌های آن از اوراق بهادار با درآمد ثابت تشکیل می‌شود. این صندوق از اردیبهشت ۱۳۹۱ با مدیریت کارگزاری سهم آشنا فعالیت خود را آغاز کرده است. صندوق امین آشنا ایرانیان از زمان آغاز فعالیتش، در مقایسه با صندوق‌های درآمد ثابت بازدهی و سودآوری مناسبی داشته است و از این لحاظ می‌توان صندوق امین آشنا ایرانیان را یکی از صندوق‌های درآمد ثابت موفق به حساب آورد.

در تصویر زیر نمودار تغییرات خالص ارزش دارایی‌های این صندوق از ابتدای فعالیت تاکنون را می‌بینید. [این نمودارها تغییر می‌کند]

نمودار خالص دارایی های صندوق امین آشنای ایرانیان

چند نکته درباره صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان

صندوق امین آشنای ایرانیان از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازارگردانی است و طبق تعهدات مشخص شده در امیدنامه صندوق، وظیفه بازارگردانی سهام شرکت مپنا (با نماد بورسی «رمپنا»)، شرکت تولید برق عسلویه (با نماد بورسی «بمپنا») و اوراق موازی برق سنندج مپنا را بر عهده دارد. زمینه اصلی فعالیت صندوق امین آشنا ایرانیان سرمایه‌گذاری در انواع اوراق بهادار با درآمد ثابت است و در حال حاضر بیش‌ از ۸۹درصد دارایی‌های این صندوق به شکل سپرده‌های بانکی و اوراق مشارکت است و فقط حدود ۱۱درصد دارایی‌های این صندوق در سهام و حق تقدم سهام و قرارداد اختیارمعامله سهام سرمایه‌گذاری شده است. دوره تقسیم سود صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان به‌صورت ماهانه است و ویژگی‌هایی مانند ریسک پایین و نقدشوندگی بالا را هم دارد. یکی از مزیت‌های رقابتی صندوق امین‌آشنا ایرانیان هم این است که در راستای سیاست‌های رقابتی مدیر صندوق، صدور و ابطال واحدهای آن کارمزد ندارد.

در تصویر زیر نمودار ترکیب دارایی‌های صندوق سهم آشنای ایرانیان رو مشاهده می‌کنید.

نمودار ترکیب دارایی‌های صندوق سهم آشنای ایرانیان

عملکرد و بازدهی صندوق امین آشنا ایرانیان

صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان توانسته است ارزش خالص دارایی‌های خود را طی ۹ سال فعالیت، از رقم ۱۳۰ میلیارد تومان به رقم ۵۵۰۰ میلیارد تومان برساند. بازدهی این صندوق در یک ماه و یک سال گذشته به‌ترتیب ۱٫۶۶درصد و ۲۱٫۳۲درصد بوده است.

جدول مقایسه ای همه صندوق های سرمایه‌گذاری

ارکان صندوق امین آشنای ایرانیان

برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت (و هر نوع صندوق دیگری) توجه به ارکان صندوق ضروری است. چرا که عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری درواقع به عملکرد ارکان آن بستگی دارد. جزئیات مربوط به ارکان صندوق‌ها را می‌توانید در اساسنامه صندوق پیدا کنید، ولی در سایت اصلی هر صندوق هم می‌توانید فهرستی از ارکان آن صندوق را ببینید.

صندوق امین آشنای ایرانیان را شرکت سبدگردان سهم آشنا مدیریت می‌کند. مؤسسه حسابرسی رازدار متولی صندوق است و مؤسسه حسابرسی بیات رایان کار حسابرسی صندوق را برعهده دارد. مدیر ثبت این صندوق شرکت کارگزاری سهم آشنا است و زینب حاجی‌زاده هریس، مسعود شرفی و سحر باقری مدیران سرمایه‌گذاری این صندوقند.

روش سرمایه‌گذاری و ورود به صندوق امین آشنا ایرانیان

روش سرمایه‌گذاری در این صندوق درآمد ثابت از طریق صدور و ابطال واحدهای صندوق است. واحد سرمایه‌گذاری در واقع کوچکترین جزء سرمایه صندوق است که تا حدودی به برگه سهم شرکت‌ها شباهت دارد. ارزش هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق از تقسیم مابه ‌التفاوت دارایی‌ها و بدهی‌های صندوق بر تعداد کل واحدهای معتبر به دست می‌آید و این عدد مبنای صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق قرار می‌گیرد.

برای ثبت‌نام در صندوق امین آشنا ایرانیان، می‌توانید به شعبه‌های این صندوق در شهرهای مختلف کشور مراجعه کنید و اگر امکان مراجعه حضوری ندارید، می‌توانید مراحل ثبت‌نام را به‌صورت اینترنتی انجام بدهید. نکته دیگر اینکه فرایند صدور و ابطال واحدهای این صندوق از طریق درگاه‌های اینترنتی امکان‌پذیر است.

مراحل سرمایه‌گذاری در صندوق

برای سرمایه‌گذاری آنلاین در صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان ابتدا باید در سجام ثبت نام و احراز هویت‌تان را هم تکمیل کنید. پس از گذراندن این مراحل می‌توانید به راحتی در صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا سرمایه‌گذاری کنید.

  1. وارد سایت اصلی صندوق یعنی «www.iafi.ir» شوید.
  2. به بخش «ورود سرمایه‌گذاران» بروید و گزینه «ثبت‌نام در صندوق» را انتخاب کنید. در این بخش امکان ثبت‌نام برای شخصیت‌های حقیقی ایرانی و خارجی و همچنین شخصیت حقوقی وجود دارد. اگر شخصیت حقیقی ایرانی هستید، لازم نیست چیزی را تغییر بدهید، چون گزینه پیش‌فرض همین است.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  3. کد ملی و شماره موبایل‌تان را به همراه کد امنیتی سایت وارد کنید و به مرحله بعد بروید.
  4. در این مرحله باید منتظر پیامک مربوط به «کد اعتبارسنجی» بمانید و این کد را در کادر مربوط به آن وارد کنید. در این مرحله باید موافقت خودتان با اساسنامه و امیدنامه صندوق را هم اعلام کنید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  5. در مرحله بعدی، کد اعتبارسنجی دیگری به موبایلی که در سجام ثبت کرده‌اید ارسال می‌شود. این کد برای دریافت اطلاعات شما از سامانه سجام است. با وارد کردن این کد، اجازه دسترسی به این اطلاعات را می‌دهید. بعد از انتخاب نام کاربری و رمز عبور به مرحله بعد بروید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  6. اگر این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید، پیام «ثبت‌نام با موفقیت انجام شد» را خواهید دید. اکنون کافی است روی دکمه ورود به صندوق کلیک کنید و با نام کاربری و رمز عبوری که در مرحله پنجم انتخاب کرده‌اید، وارد پنل کاربری شخصی‌تان در صندوق سهم آشنا ایرانیان شوید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

8,395 دیدگاه
  1. فرزاد می‌نویسد

    با این سودی که داد اونایی که ابطال زدند همشون نادم و پشیمون شدند. حالا باز باید درخواست و کارمزد صدور بدهند که به نفع ما مشتریان وفادار هست چون کارمزد صدور درآمد صندوق رو بالا می بره.
    کارمزد صدور هم همون اختلاف قیمت صدور و ابطال هست. الان به ازای هر واحد باید حدود 250 تومن کارمزد صدور بدی.
    زنده باد امین آشنا و مشتریان وفادار.

  2. پاک نکنین می‌نویسد

    سود رو واریز نکردین چرا

  3. مینا می‌نویسد

    سلام دوستان ممنون میشم راهنمایی کنید چطور میتونم توی این صندوق حساب باز کنم. بانک حکمت تو ‌‌‌شهر ما شعبه نداره. غیر حضوری ممنون میشم بفرمایید چه راه های داره. لطفا تایید کنید

    1. سیبسیب می‌نویسد

      بانک حکمت دیگه ضامن نیست. از طریق سایت امین آشنا اقدام کنید

  4. یاسی می‌نویسد

    سلام دوستان من موجودی گرفتم سود من واریز نشده کسی میدونه چرا؟ من الان باید چیکار کنم؟ یعنی امکانش هس سود بعضیا دیر تر بریزن؟ توروخدا راهنماییم کنین توروخدا من خیلی بهش نیاز دارم

  5. یاسی می‌نویسد

    سلام دوستان من موجودی گرفتم سود من واریز نشده کسی میدونه چرا؟ من الان باید چیکار کنم؟ یعنی امکانش هس سود بعضیا دیر تر بریزن؟ توروخدا راهنماییم کنین توروخدا من خیلی بهش نیاز دارم

  6. مسعود می‌نویسد

    لعنتی ماهم لازم داریم مثل بانک شهر سر وقت بریز واسه همه بریز

  7. مسعود می‌نویسد

    واسه ما واریز نشده چرا

  8. ey jaaan می‌نویسد

    25،2 % درصد سود….فقط و فقط صندوق امین آشنا

  9. مینا رضایی می‌نویسد

    سلام دوستان من در شهر شاوه هستم که بانک حکمت شعبه نداره. ممنون میشم راهنمایی کنید چه راه های وجود داره که بتونم توی این صندوق حساب وا کنم. الان بانک شهر حساب گنجینه زرین دارم که هر ماه داره سودشو کم میکنه. ممنون میشم راهنمایی کنید

  10. سعیدی می‌نویسد

    سلام اهواز من رفتم بانک حکمت ایرانیان خواستم صندوق امین آشنا ثبت نام کنند گفتند ما برای این صندوق اصلا ثبت نام نمی کنیم پس چطور باید از طریق بانک عضو صندوق شد؟

    1. Yasser می‌نویسد

      زنگ بزن ۰۲۱،۲۷۷۱

  11. یاسی می‌نویسد

    سلام دوستان من موجودی گرفتم سود من واریز نشده کسی میدونه چرا؟ من الان باید چیکار کنم؟ یعنی امکانش هس سود بعضیا دیر تر بریزن؟ توروخدا راهنماییم کنین توروخدا من خیلی بهش نیاز دارم

  12. یاسی می‌نویسد

    سلام دوستان من موجودی گرفتم سود من واریز نشده کسی میدونه چرا؟ من الان باید چیکار کنم؟ یعنی امکانش هس سود بعضیا دیر تر بریزن؟ توروخدا راهنماییم کنین توروخدا من خیلی بهش نیاز دارم

  13. یاسی می‌نویسد

    سلام دوستان
    من موجودی گرفتم سود من واریز نشده
    کسی میدونه چرا؟
    من الان باید چیکار کنم؟
    یعنی امکانش هس سود بعضیا دیر تر بریزن؟
    توروخدا راهنماییم کنین توروخدا من خیلی بهش نیاز دارم

  14. یاسی می‌نویسد

    تورو خدا راهنماییم کنین

  15. یاسی می‌نویسد

    سلام دوستان
    من موجودی گرفتم سود من واریز نشده
    کسی میدونه چرا؟
    من الان باید چیکار کنم؟

    1. Yasser می‌نویسد

      سلام نگران نباش صبح تو حسابته

  16. رضا می‌نویسد

    برای ثبت نام در امین اشنا هم انلاین مقدور هست . هم می تونید به یکی از کارگزاری های سهم اشنا تشریف ببرید . از اونجا خرید کنید وهم کاملا راهنمایی خواهند کرد که به هر صورت که برای شما اسان هست خرید ویا ابطال بزنید .

  17. علی می‌نویسد

    سلام، اولین بار هست که میخوام از صندوق امین آشنا سود بگیرم. سود منتهی به 25 اردیبهشت به کارت بانکی واریز میشه؟ چه روزی واریز میشه؟

  18. اسی می‌نویسد

    چون سود بقیه صندوق ها همه رو کارت شهره با امین اشنا هم همینطور ولی امین اشنا هنوز نداده سود مال من

  19. اسی می‌نویسد

    چرا سود واسه ما نریختن دلیلش حساب بانک شهره ایا

  20. امیر می‌نویسد

    با اینکه سود 25 درصد دادن ولی من خودم ب شخصه انتظار سود بالاتری داشتم.با حذف بانک حکمت صندوق میتونه و در توان داره سود بالاتری بده.توقع سود 26 درصد و داشتم.انشاءاله ک ماه بعد بالاتر از این بده

  21. کاوه می‌نویسد

    ان‌شاء‌الله با همین فرمون برن، ماه دیگه کمش نکنن..
    این ماه که نسبت به سایر صندوق‌ها ، خیلی امیدوار کننده بود.

  22. شیدا می‌نویسد

    دوستان بالاخره نتیجه حذف ضامن نقد شوندگی (بانک حکمت) چیشد؟ حذف شده؟

  23. محمد می‌نویسد

    سود ۲۵/۲ نوش جونتون

  24. امیر می‌نویسد

    ۲۵.۱۵درصد سود فروردین ۹۸.با اینکه نسبت به تورم کم هست اما خدا رو شکر نسبت به بقیه صندوق ها بهتر است.به ۲۰ میلیون ۴۲۷ت سود داد

  25. مصطفی می‌نویسد

    گفتم شک نکنین بالای 25درصده.
    نوووووووووووش جان

  26. ارشیا می‌نویسد

    سلام دوستان سرمایه گذار صندوق امین اشنا ایرانیان وقتی می گم عاشق این صندوق هستم همیشه بالاترین سود داده توی 4سالی که توی این صندوق هستم گرفتم و از سودش هم همیشه خرید کردم سود مرکب . سود اردیبهشت ماه حدود 26% پرداخت کرد . مبارک باد

  27. didi می‌نویسد

    تبریک و باز هم تبریک به تمام صندوق داران صندوق امین آشنا ! این ماه ، معادل یک سال 25،2 % درصد ( دقیق 25،16 % درصد ) سود داد….!

  28. امیر می‌نویسد

    قیمت ابطال100تومن قیمت صدور 10254 تومن !!!!!!!!! کسی میدونه چخبره تواین صندوق؟
    صدی چند حساب میکنن اینا

    1. امیر می‌نویسد

      وقتی صندوقی ۲۵ درصد سود میده.هزینه ابطال هم نداره.حداقل سرمایه هم نداره و میتونی حتی ۱واحد بخری. سود به موقع.ابطال میزنی ۲ روزه واریز میشه.همیشه ظرفیت صدور داره.دیگه برای هر واحد ۲۵۰تومان ادم خرج کنه چه اشکالی داره!

  29. علیرضا می‌نویسد

    سود هر واحد 21/369شده عالیه

  30. علیرضا می‌نویسد

    با سلام سود هر واحد 21/369 به تاریخ98/2/25می باشد

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی