رده صندوق سرمایه‌گذاری‌ صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان

امین آشنا ایرانیان

آخرین به‌روز رسانی: 16 اردیبهشت 1403 | انتشار: 17 آبان 1395
نام امین آشنا ایرانیان
نوع صندوق درآمد ثابت
ETF خیر
ارزش خالص دارایی 57,592,578,195,253 ریال
بازده روزانه 0.07 %
بازده هفتگی 0.47 %
بازده ماهانه 2.02 %
بازده سه ماهه 6.13 %
بازده شش ماهه 0 %
بازده یک ساله 23.51 %
بازدهی از آغاز فعالیت 274.73 %
مدیر صندوق سبدگردان سهم آشنا
مدیران سرمایه‌گذاری محمدرضا خانکی، سحر باقری، زینب حاجی زاده هریس
متولی صندوق موسسه حسابرسی رازدار
حسابرس موسسه حسابرسی بیات رایان
درصد حقیقی 13
درصد حقوقی 0
سود تضمین‌شده 0 %
سود پیش‌بینی شده 0 %
دوره تقسیم سود 0 ماهه
قیمت صدور 1,015,416 ریال
کارمزد صدور 0 ریال
قیمت ابطال 1,014,344 ریال
کارمزد ابطال 0 ریال
حداکثر تعداد واحد سرمایه‌گذاری 0
ضامن نقدشوندگي ----
اوراق مشارکت 34.37 %
سپرده بانکی 50.53 %
وجه نقد 0.02 %
سهام 11.3 %
پنج سهم با بیشترین وزن 10.25 %
دارایی‌های دیگر 0.58 %
قیمت آماری 1,029,162 ریال
تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری شده 56,778,110
تاریخ آغاز فعالیت 1391/01/26
آدرس وب‌سایت http://iafi.ir

معرفی صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنای ایرانیان

صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند در انواع سهام و اوراق‌ بهادار سرمایه‌گذاری کنند و معمولا بسته به نوع صندوق (درآمد ثابت، مختلط یا سرمایه‌گذاری در سهام) ترکیبی از این اوراق را با نسبت‌های مختلف در سبد دارایی‌های خود دارند. صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنای ایرانیان از صندوق‌های با درآمد ثابت است که مانند بقیه صندوق‌های درآمد ثابت بیشتر دارایی‌های آن از اوراق بهادار با درآمد ثابت تشکیل می‌شود. این صندوق از اردیبهشت ۱۳۹۱ با مدیریت کارگزاری سهم آشنا فعالیت خود را آغاز کرده است. صندوق امین آشنا ایرانیان از زمان آغاز فعالیتش، در مقایسه با صندوق‌های درآمد ثابت بازدهی و سودآوری مناسبی داشته است و از این لحاظ می‌توان صندوق امین آشنا ایرانیان را یکی از صندوق‌های درآمد ثابت موفق به حساب آورد.

در تصویر زیر نمودار تغییرات خالص ارزش دارایی‌های این صندوق از ابتدای فعالیت تاکنون را می‌بینید. [این نمودارها تغییر می‌کند]

نمودار خالص دارایی های صندوق امین آشنای ایرانیان

چند نکته درباره صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان

صندوق امین آشنای ایرانیان از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازارگردانی است و طبق تعهدات مشخص شده در امیدنامه صندوق، وظیفه بازارگردانی سهام شرکت مپنا (با نماد بورسی «رمپنا»)، شرکت تولید برق عسلویه (با نماد بورسی «بمپنا») و اوراق موازی برق سنندج مپنا را بر عهده دارد. زمینه اصلی فعالیت صندوق امین آشنا ایرانیان سرمایه‌گذاری در انواع اوراق بهادار با درآمد ثابت است و در حال حاضر بیش‌ از ۸۹درصد دارایی‌های این صندوق به شکل سپرده‌های بانکی و اوراق مشارکت است و فقط حدود ۱۱درصد دارایی‌های این صندوق در سهام و حق تقدم سهام و قرارداد اختیارمعامله سهام سرمایه‌گذاری شده است. دوره تقسیم سود صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان به‌صورت ماهانه است و ویژگی‌هایی مانند ریسک پایین و نقدشوندگی بالا را هم دارد. یکی از مزیت‌های رقابتی صندوق امین‌آشنا ایرانیان هم این است که در راستای سیاست‌های رقابتی مدیر صندوق، صدور و ابطال واحدهای آن کارمزد ندارد.

در تصویر زیر نمودار ترکیب دارایی‌های صندوق سهم آشنای ایرانیان رو مشاهده می‌کنید.

نمودار ترکیب دارایی‌های صندوق سهم آشنای ایرانیان

عملکرد و بازدهی صندوق امین آشنا ایرانیان

صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان توانسته است ارزش خالص دارایی‌های خود را طی ۹ سال فعالیت، از رقم ۱۳۰ میلیارد تومان به رقم ۵۵۰۰ میلیارد تومان برساند. بازدهی این صندوق در یک ماه و یک سال گذشته به‌ترتیب ۱٫۶۶درصد و ۲۱٫۳۲درصد بوده است.

جدول مقایسه ای همه صندوق های سرمایه‌گذاری

ارکان صندوق امین آشنای ایرانیان

برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت (و هر نوع صندوق دیگری) توجه به ارکان صندوق ضروری است. چرا که عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری درواقع به عملکرد ارکان آن بستگی دارد. جزئیات مربوط به ارکان صندوق‌ها را می‌توانید در اساسنامه صندوق پیدا کنید، ولی در سایت اصلی هر صندوق هم می‌توانید فهرستی از ارکان آن صندوق را ببینید.

صندوق امین آشنای ایرانیان را شرکت سبدگردان سهم آشنا مدیریت می‌کند. مؤسسه حسابرسی رازدار متولی صندوق است و مؤسسه حسابرسی بیات رایان کار حسابرسی صندوق را برعهده دارد. مدیر ثبت این صندوق شرکت کارگزاری سهم آشنا است و زینب حاجی‌زاده هریس، مسعود شرفی و سحر باقری مدیران سرمایه‌گذاری این صندوقند.

روش سرمایه‌گذاری و ورود به صندوق امین آشنا ایرانیان

روش سرمایه‌گذاری در این صندوق درآمد ثابت از طریق صدور و ابطال واحدهای صندوق است. واحد سرمایه‌گذاری در واقع کوچکترین جزء سرمایه صندوق است که تا حدودی به برگه سهم شرکت‌ها شباهت دارد. ارزش هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق از تقسیم مابه ‌التفاوت دارایی‌ها و بدهی‌های صندوق بر تعداد کل واحدهای معتبر به دست می‌آید و این عدد مبنای صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق قرار می‌گیرد.

برای ثبت‌نام در صندوق امین آشنا ایرانیان، می‌توانید به شعبه‌های این صندوق در شهرهای مختلف کشور مراجعه کنید و اگر امکان مراجعه حضوری ندارید، می‌توانید مراحل ثبت‌نام را به‌صورت اینترنتی انجام بدهید. نکته دیگر اینکه فرایند صدور و ابطال واحدهای این صندوق از طریق درگاه‌های اینترنتی امکان‌پذیر است.

مراحل سرمایه‌گذاری در صندوق

برای سرمایه‌گذاری آنلاین در صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان ابتدا باید در سجام ثبت نام و احراز هویت‌تان را هم تکمیل کنید. پس از گذراندن این مراحل می‌توانید به راحتی در صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا سرمایه‌گذاری کنید.

  1. وارد سایت اصلی صندوق یعنی «www.iafi.ir» شوید.
  2. به بخش «ورود سرمایه‌گذاران» بروید و گزینه «ثبت‌نام در صندوق» را انتخاب کنید. در این بخش امکان ثبت‌نام برای شخصیت‌های حقیقی ایرانی و خارجی و همچنین شخصیت حقوقی وجود دارد. اگر شخصیت حقیقی ایرانی هستید، لازم نیست چیزی را تغییر بدهید، چون گزینه پیش‌فرض همین است.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  3. کد ملی و شماره موبایل‌تان را به همراه کد امنیتی سایت وارد کنید و به مرحله بعد بروید.
  4. در این مرحله باید منتظر پیامک مربوط به «کد اعتبارسنجی» بمانید و این کد را در کادر مربوط به آن وارد کنید. در این مرحله باید موافقت خودتان با اساسنامه و امیدنامه صندوق را هم اعلام کنید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  5. در مرحله بعدی، کد اعتبارسنجی دیگری به موبایلی که در سجام ثبت کرده‌اید ارسال می‌شود. این کد برای دریافت اطلاعات شما از سامانه سجام است. با وارد کردن این کد، اجازه دسترسی به این اطلاعات را می‌دهید. بعد از انتخاب نام کاربری و رمز عبور به مرحله بعد بروید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا
  6. اگر این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید، پیام «ثبت‌نام با موفقیت انجام شد» را خواهید دید. اکنون کافی است روی دکمه ورود به صندوق کلیک کنید و با نام کاربری و رمز عبوری که در مرحله پنجم انتخاب کرده‌اید، وارد پنل کاربری شخصی‌تان در صندوق سهم آشنا ایرانیان شوید.
    ثبت نام در صندوق امین آشنا

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

8,393 دیدگاه
  1. محمدعلی می‌نویسد

    چند روز گذشته دوستی نزول از رتبه 2 ماهانه صندوق سهم آشنا رو به رتبه 20 ماهانه تبریک گفتن.
    امروز بنده میخوام نزول رتبه 2 در 3 ماه صندوق سهم آشنا رو به رتبه 5 تبریک بگم. چنان وضعیتی به بار آوردن که حتی رتبه 3 ماهه سهم آشنا هم چند رتبه افتاد پائین.
    همونظور که دوستان هم اشاره کردن لطفا به صفحه اصلی سهم آشنا برید و از بخش تماس با ما، برای مدیران صندوق ایمیل ارسال کنید و از وضعیت شکایت کنین.
    ما عاشق چشم و ابروی سهم آشنا، بورسیران، دماسنج و… نیستیم. مهم سودیه که این صندوق ها برامون میدن. و سهم آشنا با تحلیل های ضعیفش در این ماه داره این سرمایه های مارو هدر میده.

  2. امیر می‌نویسد

    سلام چرا قیمت ابطال بالا نمیارن اینا؟؟؟؟چن روزه ثابت نگهش داشتن

  3. غفاری می‌نویسد

    دوستان کسی میدونه چرا نرخ ابطال روز 9 مهر از 13 مهر بیشتره؟مگه میشه؟
    با این وضعیت صندوق امین آشنا به سود 18% ممکنه برسه؟!

  4. سحری می‌نویسد

    این دیگه چجورشه، عوض اینکه هزینه ابطال زیاد شه، داره هر روز کم میشه. مدل جدیده؟؟؟

  5. حسین می‌نویسد

    امین اشنا شوخیش گرفته ؟پنج روزه رو یک قیمت ابطال راه میره.خنده داره

  6. امیر می‌نویسد

    اگه فقط چند دقیقه حداقل مطالعه میکردین متوجه میشدین ک عدد سازی امکان نداره و تفاوت نرخ صدور و ابطال یعنی چه؟ب نظر شما باوجود حسابرس و متولی و خود بورس ک انلاین نظارت میکنن اصلا امکان همچین چیزی وجود داره؟بهتره وقتی اطلاعی ندارین حداقل الکی اظهار نظر نکنین.و اگه واقعا مطمئن هستین خیلی خیلی راحت میتونین با ثبت شکایت در سایت بورس ب جوابتون برسین.و از اول هم تفاوت بازه صدور و ابطال در حدود 300 تومن بوده و هرچقد بازده صندوق رو ب افزایش بره این بازه صدور و ابطال کمی افزایش پیدا میکنه.

  7. Rf می‌نویسد

    از مدیریت سایت رده خواهشمندم برای صندوق های سهامی صحفه مجزا درست کند که دوستان اونجا بتونن نظراتشون رو تبادل کنند

  8. محمد می‌نویسد

    رده جان چرا نظرات رو پاک میکنی؟ بحث من این بود که چرا امین اشنا هر روز مبالغ صدور و ابطال رو با یه روند خاصی افزایش میده که هرچی حساب میکنی روی سود 26 درصد متمرکزش کرده. اختلاف ابطال و صدور هم داره زیادتر میشه.

  9. حسنی صفت می‌نویسد

    دوستانی که تخصصی بحث رو دنبال میکنن بگن آیا رویه صندوق امین عوض شده و از این به بعد تا 25% هم سهام قرار بخره تا بتونه سود بیشتری در طی دوره به سرمایه گذاران بده؟

    1. Rf می‌نویسد

      در تغییراتی که در اساسنامه دادند حتما دنبال سود بیشتری هستند تا در این بازار رقابتی بتونن نسبت به صندوقهایی مثل صبای هدف و گلرنگ و دیگر صندوقها کم نیارن انشالله با مدیریت قوی و پرتفوی با درایت بتونن این مهم را تحقق بخشن

      1. قاسم مهدوی می‌نویسد

        بله-به نظر حرف شما درسته!
        به هر حال مدیران صندوق اگه نجنبند بعلت سود بالای صندوق صبا و گلرنگ،سرمایه زیادی شاید از دست بدهند!

    2. امیر می‌نویسد

      عزیز اینی ک شما میگین اصلا ربطی ب سیاست امین اشنا نداره و دلبخواهی نیس.و تمامی صندوق های درامد ثابت ملزم هستن و اجبار دارن ک نهایت سقف 20 درصد میتونن در سهام سرمایه گذاری کنن و بیشتر از اونو قانون بورس اجازه نمیده.

  10. مهدیه می‌نویسد

    سلام اقای علی 001 میشه لطفا در مورد صندوق آوای سهام کیان و ارزش کاوان آینده و افق روشن بانک خاورمیانه صحبت کنید و صندوق دما سنج و مشترک خاورمیانه که مال بورسیران هستن چرا همه صندوق هایی که نام بردم از سهم اشنا عملکردشون بهتر بوده؟ یعنی باید ابطال بزنیم واحدهای سهم اشنا مونو؟ وصندوق بهتری پیدا کنیم؟ ممنونم از راهنمایی هاتون دوستان باور کنید امین آشنا با سهم آشنا تفاوت داره خیلی کامنت هایی و میخونیم که طرف اصلا تفاوت این دو رو نمیدونه !

  11. همون قبلی می‌نویسد

    با توجه به این که تبادل اطلاعات و نظرات در مورد امین آشنا و سهم آشنا در این صفحه انجام میشه، گاهأ اختلاف نظر بوجود میاد،(که باعث برداشت و درج اطلاعات غلط میشه) لطفا به مفهوم و ثبت نظر دقت کنیم. موفق باشید.

  12. محمدی می‌نویسد

    میشه بگین چه صندوفهایی

  13. حسین می‌نویسد

    رده جان
    ممنونم که فضایی برای تبادل نظر در مورد صندوق های بورسی ایجاد کردی.
    بخش سپرده ارزی هم عالی هست.
    لطفا *صندوق های سهامی* هم به سایت اضاف کن!
    وقبلش اگه صلاح میدونی به دوستان در مورد ریسک سرمایه گذاری توضیح بده.
    میدونم صندوق سهامی هر روز سودش متغیره و دستی نمیشه اطلاعات رو آپدیت کرد
    ولی تو میتونی!!!

  14. محمدرضا می‌نویسد

    سلام دوستان چرا سايت امين اشنا و سهم اشنا بالا نمياد…؟؟؟

  15. محمدرضا می‌نویسد

    دوستان سايت امين اشنا و سهم اشنا باز نميشه كسي ميدون مشكل چيه.!؟؟؟

    1
  16. حسین می‌نویسد

    دوستانی که به عملکرد دیروز امین آشنا اعتراض دارن لطفا به بازده 3 روز اخیر صندوق مراجعه کنند. به نظر میرسه این صندوق ورود جسورانه ای به بازار بورس کرده طوری که در سه روز اخیر 0.15% 0.28% و 0.14-% بازدهی داشته با اینکه قبل این روزانه به طور متوسط 0.07% بازدهی داشت که اگه این عدد رو در 365 روز سال ضرب کنیم میشه بازدهی سالانه 25.5 درصد. عملکرد همین سه روز با جمع سه عدد قبل میشه 0.27% که از 0.21% یعنی سه تا 0.07% همچنان بهتر هست! در صورت عملکرد خوب سبد صندوق به تحول در صندوق امین آشنا در راستای عملکرد بهتر خوشبین هستم!

    1. حسن رضایی می‌نویسد

      عزیز الان(10 مهر) چند درصد دارایی ها سهام است؟
      ماههای قبل 5درصد بودولی برای سوددهی بیشتر صندوق این میزان افزایش پیدا کرده؟شما به سوددهی لااقل 26% این ماه خوشبینی؟
      ممنونم.

  17. امیر می‌نویسد

    طرف تا دیروز سوالای بی سر و ته رو میپرسید الان شدن کارشناس و تحلیل میکنه.کلی میگم ک ب کسی بر نخوره.عزیزم اینجا صندوق بورسی هست یعنی باید مفهوم بورس و سهامداری و بفهمین.باید سهامداری و یاد بگیریم.همین امین اشنا ظرفیتش پر شده ناراضی هستی ابطال بزن خیلی ها منتظر صدور هستن.اصلا مفهوم درامد ثابت و میدونین؟؟شما ک اینهمه بلدین و خیلی صندوق های بهتر از این هست پس چرا اونجا نمیرین و بخودتون و سرمایتون ظلم میکنین؟

  18. جواد می‌نویسد

    دیروز قیمت ابطال 1291 بوده امروز کردن 1152. این صندوق هم با عددسازی داره سود را پایین میاره نمیدونه یکدفعه ابطال میزنیم. الان برخی صندوق های با درآمد ثابت ماهی بیش از 60 درصد سود میدن اون وقت این صندوق بهترین بازده آن 26 بوده است

    1. روحیه می‌نویسد

      قبلا ً هم گفته بودم ، سیر صعودی و نزولی اینان فقط بازی با اعداد است و نمایشی و نهایتا ً همون چیزی که مد نظر خودشونه

    2. حسین می‌نویسد

      لطفا منطقی بحث کنید. چیزی به نام عدد سازی معنی نمیده با توجه به اینکه عملکرد مالی صندوق کاملا شفافه. لطفا بازده صندوق رو روز قبلش هم ببینید که چقدر خوب بوده.

      1. امین می‌نویسد

        اگر عددسازی نیست چی چرا قیمت بین صدور و ابطال این ماه بالای 3000 شده؟ روز به روز هم داره اختلافش بیشتر میشه! برای روز 11 مهر قیمت صدور 1,016,107 ریال و قیمت ابطال 1,012,878 ریال که اختلاف این دو 3229 ریال هست. ماه های قبل هم نگاه کنید.

  19. سالومه می‌نویسد

    دوستانی که بورسیران سهام دارن ممکنه بفرمایید آیا شما برای صدور ، حضوری به دفتر صندوق رفتید؟ چون من در سایت صندوق ثبت نام کردم ولی صدور غیرفعال هست. یک هفته ست که با صندوق تماس می گیرم ولی کسی اصلا گوشی رو بر نمی داره. ممکنه کمکم کنید. پیشاپیش از محبتتون ممنونم

    1. علیرضا می‌نویسد

      بله فقط حضوری میشه. از سایت غیرفعال هست. ولی اینکه چرا جواب تلفن نمیدن عجیبه اون هم برای 1 هفته!

      1. سالومه می‌نویسد

        از جوابتون خیلی ممنونم آقای علیرضا. بله من یه هفته ست دارم تماس می گیرم ولی جواب نمیدن. با توجه به فرمایش شما مثل اینکه فقط حضوری صدور میزنن. ممکنه بفرمایید آیا شما از بورسیران راضی هستید؟ بین بورسیران و سهم آشنا کدوم رو توصیه می کنید؟ از لطفتون بسیار متشکرم

  20. یاسر می‌نویسد

    دوستان کسی میدونه چرا نرخ ابطال دهم مهر از نهم مهر کمتر شده؟(1,011,529 – نهم 1,012,916 بود!!!)
    مگه نباید هرروز افزایش پیدا کنه؟اگه اینجوری دنده عقب بریم که به سود 20% میرسیم!

  21. مهدیه می‌نویسد

    واقعا سهم آشنا داره گند میزنه اینجوری بره جلو من واحدهامو ابطال میزنم اعصابمو خورد کرده

  22. امیر می‌نویسد

    سرمایه هنور به ۲۰۰۰میلیارد نرسیده ۱۴میلیارد دیگه ظرفیت داره معلوم نیست چرا صدور باز نمیکنن

    1. حسین می‌نویسد

      در مورد دوستانی که میگن چرا صندوق سهم آشنا با اینکه 2000 میلیارد نیست چرا صدورش باز نیست باید خدمتتون عرض کنم سرمایه صندوق از 2000 میلیارد هم رد شده بود. اما هر روز ابطال هم خواه ناخواه داره چه عملکرد خوب باشه چه بد و این برای یه صندوق نسبتا بزرگ طبیعیه. به دلیل ابطالی که صورت گرفته و از طرفی صدور نداشته سرمایه صندوق کم شده و خود منم منتظرم باز بشه و بیشتر سرمایه گذاری کنم!

      1. حسین می‌نویسد

        اصلاح میکنم *صندوق امین آشنا*

      2. علیرضا می‌نویسد

        آقا به پیر به پیغمبر امین آشنا با سهم آشنا فرق داره. شما داری درباره امین آشنا حرف میزنی. ما داریم درباره سهم آشنا که صندوق کاملا سهامی هست حرف میزنیم. سهم آشنا اصلا صدورش بسته نشده !!

  23. alìyasin می‌نویسد

    من احساس میکنم این ماه سود ۳۰٪ بده…?

    1. محمد می‌نویسد

      با این روند اره به سود بالا میرسه ولی جالب اینجا هست که تفاوت صدور و ابطال این ماه زیاد شده و هر روز هم زیادتر میشه دلیلش چی میتونه باشه نمیدونم! مسئله دیگه اینکه روز 9 مهر قیمت ابطال تا 1،012،916 ریال رسید ولی برای روز 10 مهر مبلغ 1,011,529 ریال اعمال کرده!

    2. امیر می‌نویسد

      حس خوبیه

    3. امین می‌نویسد

      اره درسته با این افزایشی که داره من حساب کردم سود خیلی بالا رفته!!

      1. اسماعیل می‌نویسد

        ان شاء ا… که همینطوره!
        منم حدس میزنم این دوره بیشتر از 26% بدن!

  24. رضا می‌نویسد

    داداش چرا سایت خرابش کردی…همون قبلی خوب بود… این اخه مثلا که چی رضا میگوید… حسن میگوید… صغری میگوید….. کبری میگوید…..
    فقط یه جمله بگم خیلی افتضاحش کردی برو بده یه ادم کاربلد بیاد مجدد برش گردونه حالت اول خودتم دیگه دست نزن ..حسن خطر داره حسن…

  25. محمد جواد می‌نویسد

    دوستان به نظر شما این ماه هم صندوق امین آشنا 26% سود میده؟پیش بینی شما چیه؟

    1. حسین می‌نویسد

      سود یه صندوق بورسی سود ثابت به دلیل اینکه در سبد پرتفوی خودش مقداری سهام هم داره قابل پیش بینی نیست و به عملکرد سهام و عملیات صندوق در بورس بستگی داره. میتونید در قسمت بازده صندوق در سایت امین آشنا بازده روزانه صندوق رو مثلا برای 15 روز گذشته جمع بزنید و اون رو به نسبت 365 روز تناسب ببندید ببینید سودش تا الان یعنی از 26 شهریور تا 10 مهر چند درصد میشه. تا به الان قطعا زیر 25 درصد نیست.

  26. محمد حسین می‌نویسد

    انصافا قالب سایت رو برگردونین به حالت قبل، حداقل لایک و دیس لایکو افزونه شو دوباره نصب کنید، چرا اینجوری شد اینجا اخه.

    دوستان سبد گردانی صبای هدف چطوره، کسی تجربه شو داشته به اشتراک بزاره، مطمنه ایا؟ چقدر کارمزد برمیدارن؟ اصل سرمایه توی کم ریسکش حفظ میشه؟ایا صندوق ثابت گلرنگ بهتره یا سبدگردانی کدوم ماهانه سود بهتری میدن؟ ممنون

    1. آرش می‌نویسد

      منم دقیقا همین سوالات رو دارم… ممنن میشم جواب بدین…

  27. مرتضی می‌نویسد

    جالبه صندوق های ذوب اهن نویرا و زرین پارسیان با اینکه قدمتشون از سهم اشنا کمتره ولی ارزش سهامشون در یک ماه اخیر بیشتر از سهم اشنا شده و به رشدشون دارن ادامه میدن. در حالت طبیعی هر واحد سهم اشنا باید ارزشش ببشتر از ۵۵۰ هزار باشه نه ۴۷۷ هزار.

  28. همون قبلی می‌نویسد

    قبلا عرض شد برای انجام هر کاری و همچنین سرمایه‌گذاری باید، هدف، چشم انداز، مطالعه، تحقیق و رصد درست داشت، ولی عده ای براین باور بودن با اما و اگر و احتمالات میشه سرمایه‌گذاری کرد، و توجیه میکردن مفهوم بورس و ریسک پذیری همینه. با این نگاه عاقبت کار دور از ذهن نیست و میشود آنچه نباید بشود. پیش بینی و احتمالات باید منطقی، کارشناسی و با مطالعه باشه، احتمالات هم قانون و قاعده داره حداقل 50 تا 60 درصد، هیچ عاقلی با احتمال 10 درصد و اگر و اما سرمایه‌گذاری نمیکنه، سعی کنیم نظراتمون باعث سردرگمی و خدای ناکرده زیان کسی نشود. بخشی از نوسانات اخیر بخاطر اصلاحیه بازار پایه فرا بورسه که با این اصلاحیه از 4شنبه 3 مهر حراج کلیه تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز بصورت روزانه و به ترتیب با دامنه نوسان 3، 2 و 1 درصد برگزار شد، که متاسفانه اجرایی شدن این طرح باعث ضرر و زیان تعدادی از سرمایه گذاران بورس شده با اعتراضاتی که مقابل مجلس صورت گرفته و با ورود تعدادی از نمایندگان به این موضوع و قول پیگیری و گفتگو با آقای محمدی رئیس بورس انشاءالله اشکالات اصلاحیه در مجلس برطرف بشه. موفق باشید.

  29. Ali می‌نویسد

    دوستان من یک سوال داشتم با توجه به اینکه گزینه صدور حذف شده اگر صدور از محل تقسیم سود را فعال کنم به سرمایه اصلی از سود اضافه میشه؟ ممنون

    1. امیر می‌نویسد

      نه

      1. Ali می‌نویسد

        داداش اشتباه میزنی من تیک رو فعال کردم امروز سودم تبدیل به صدور شد

  30. امین می‌نویسد

    بابا از وقتی سایت تغییرات داشته همه نظرات پاک میشه. رده جان به فکر مشکلات قالب جدید باش که صدای همه درامده. چندین بار نظر دادم ولی پاک کردی. صندوق امین اشنا هم این ماه نمیدونم چرا بین قیمت ابطال و صدورش اینقدر اختلاف داره!!!

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی