رده بررسی در طرح اندوخته خانواده مهر ایران مبلغ وام صندوق‌های خانوادگی را دو برابر کنید

در طرح اندوخته خانواده مهر ایران مبلغ وام صندوق‌های خانوادگی را دو برابر کنید

بررسی
نویسنده: رده
22 مرداد 1397

طرح اندوخته خانواده مهر ایران چیست؟

این طرح شرایطی کاملاً مشابه با صندوق‌های رایج در میان خانواده‌ها یا کارکنان ادارات و سازمان‌ها دارد و اعضاء با پرداخت سهم اندوخته ماهانه و تجمیع مبالغ خرد علاوه بر پس‌انداز از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند می‌شوند. البته با این تفاوت که در صندوق‌های خانوادگی صرفاً از پولی که اعضاء به‌صورت ماهیانه پرداخت کرده‌اند، تسهیلات پرداخت می‌شود اما در این طرح و از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه حمایتی، میزان دریافتی افراد صندوق را تا دو برابر افزایش می‌دهد. سقف تسهیلات پرداختی از محل منابع بانک در این طرح 20 میلیون تومان خواهد بود.
 

طرح یکم اندوخته خانواده مهر ایران

در این طرح اعضای صندوق می‌توانند با درخواست متقاضیان و برحسب تعداد افراد خانواده در یکی از 4 گروه تعیین‌شده، شرکت کنند. تعداد اعضای گروه‌های تعیین‌شده در این طرح 5 نفره، 10 نفره، 15 نفره، 20 نفره خواهد بود. در این طرح مبلغ سهم اندوخته در ابتدای دوره با نظر متقاضیان تعیین می‌شود که بین 200 هزار تومان تا 2 میلیون تومان متغیر و در طول دوره ثابت خواهد بود. این طرح برای صندوق‌هایی با هر تعداد افراد قابل‌اجراست و مدت‌زمان پرداخت سهم اندوخته توسط اعضا، 10 مرحله به‌صورت مستمر و ماهیانه خواهد بود.
 

تعداد اعضاء 5، 10، 15 و 20 نفره
سهم پرداختی اعضاء حداقل 200 هزار تومان
سقف تسهیلات بانک 20 میلیون تومان
کارمزد تسهیلات از محل پرداختی اعضاء 2 درصد
کارمزد تسهیلات از محل منابع بانک 4 درصد
سقف اقساط 22 ماه
 

 شیوه پرداخت تسهیلات طرح یکم اندوخته خانواده

در این طرح پرداخت تسهیلات بانک مهر ایران از ماه سوم آغاز می‌شود. بنابراین پس از دریافت سهم اندوخته ماه سوم تمامی اعضا، و به‌صورت ماهیانه یعنی 10 فقره تسهیلات در 10 ماه متوالی به اعضای معرفی‌شده پرداخت می‌شود. مبلغ تسهیلات پرداختی بانک در هرماه با تعداد اعضاء و مبلغ پرداختی ماهانه اعضاء متناسب خواهد بود که طبق فرمول زیر محاسبه می‌شود:
 
2 × مبلغ سهم اندوخته ماهیانه× تعداد اعضا = مبلغ تسهیلات پرداختی در هرماه
 

  • به‌طور مثال اگر حق عضویت ماهانه هر نفر 500 هزار تومان باشد، هر یک از اعضا می‌توانند دو فقره وام 5 میلیون تومانی (جمعاً 10 میلیون تومان) در یکی از ماه‌های چهارم تا سیزدهم دریافت کنند.

 اقساط و سود تسهیلات طرح یکم اندوخته خانواده مهر ایران

حداکثر مدت‌زمان بازپرداخت تسهیلات بانک 22 ماه است که 2 قسط مربوط به پرداخت کارمزد و 20 قسط مربوط به بازپرداخت تسهیلات خواهد بود. در طرح اندوخته خانواده مهر ایران به هر یک از اعضا، حداکثر دو نوبت تسهیلات از محل اندوخته اعضا و منابع بانک پرداخت می‌شود که کارمزد تسهیلات پرداختی از محل سهم اندوخته اعضا، 2 درصد و کارمزد تسهیلات پرداختی از منابع حمایتی بانک 4 درصد محاسبه و از وام‌گیرنده طی دو قسط دریافت می‌شود.
 

  • در صورت عدم برداشت مجموع مبالغ مربوط به سهم اندوخته دریافتی اعضا، امکان دریافت تسهیلات مجدد همانند شرایط قبلی امکان‌پذیر است.
  • در صورت عدم تمایل به ادامه همکاری در این طرح، هریک از اعضاء می‌توانند پس از اتمام پرداخت سهم اندوخته تمامی اعضاء در طول 10 ماه، با تسویه تسهیلات، سهم اندوخته خود را دریافت کنند.
  • در صورت تمایل هریک از اعضاء، ادامه همکاری در طرح به‌صورت فردی مطابق شرایط قبلی امکان‌پذیر خواهد بود.

طرح دوم اندوخته خانواده مهر ایران

در طرح دوم اندوخته خانواده مهر ایران کلیه صندوق‌های خانوادگی و نظایر آن با هر تعداد عضو که داشته باشند، می‌توانند در طرح شرکت کنند و تا دو برابر میزان سهم اندوخته تسهیلات بگیرند. صندوق‌های خانوادگی با هر تعدادی می‌توانند به‌عنوان گروه در این طرح شرکت کنند و مبلغ حق عضویت در ابتدای هرماه حسب نظر اعضای صندوق تعیین که حداقل 100 هزار تومان تعیین است. اولین حق عضویت انتخابی به‌عنوان سقف مبلغ در نظر گرفته می‌شود که قابل‌افزایش برای ماه‌های بعد نیست و حداکثر تا دهم هرماه باید پرداخت شود. تعداد و مدت پرداخت حق عضویت تا پرداخت تسهیلات به‌تمامی اعضا به‌صورت مستمر و ماهیانه خواهد بود و مدت آن با توجه به تعداد اعضاء یا میزان تسهیلات متغیر است.
 

تعداد اعضاء نامحدود
سهم پرداختی اعضاء حداقل 100 هزار تومان
سقف تسهیلات 40 میلیون تومان
کارمزد تسهیلات از محل پرداختی اعضاء 2 درصد
کارمزد تسهیلات از محل منابع بانک 4 درصد
سقف اقساط 36 ماه
 

 پرداخت تسهیلات طرح دوم اندوخته خانواده مهر ایران

در این طرح تسهیلات معرفی‌شدگان از سوی بانک پس از واریز حق عضویت تمامی اعضاء در هرماه و تا 2 برابر مجموع آورده اعضاء در پایان هرماه پرداخت خواهد شد. سقف تسهیلات پرداختی به هر فرد در این طرح 40 میلیون تومان تعیین‌شده که 20 میلیون تومان از محل اندوخته اعضا و 20 میلیون تومان از منابع بانک خواهد بود. برای دریافت تسهیلات در طرح دوم اندوخته خانواده مهر ایران، معرفی یک ضامن معتبر از سوی اعضای صندوق الزامی است.
 

اقساط و کارمزد تسهیلات طرح دوم اندوخته خانواده مهر ایران

حداکثر مهلت بازپرداخت اقساط تسهیلات این طرح 36 ماه تعیین‌شده که 3 قسط مربوط به کارمزد و 33 قسط مربوط به اصل مبلغ تسهیلات دریافتی فرد متقاضی است. کارمزد تسهیلات پرداختی طرح دوم اندوخته خانواده مهر ایران برای تسهیلات دریافتی از محل سهم اندوخته اعضا 2 درصد و کارمزد تسهیلات دریافتی از منابع بانک 4% خواهد بود.
 

  • مبالغ واریزی حق عضویت پس از تسویه کامل تسهیلات دریافتی مدل دوم اندوخته خانواده مهر ایران در سررسید قابل‌برداشت خواهد بود.
  • هر یک از اعضا در صورت تمایل به تسویه زودتر از موعد می‌توانند پس از بازپرداخت 75% اقساط تسهیلات به‌صورت متوالی ماهیانه و پس از تسویه کامل مانده بدهی تسهیلات دریافتی، مبلغ حق عضویت واریزی خود را برداشت کنند یا از سایر تسهیلات مشابه مطابق سیاست اعتباری بانک استفاده کنند.
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

بدون دیدگاه
  1. حسن ادیبی می‌نویسد

    من اصلا اعتماد ندارم،من در ساری مهر ایران خواستم وام بگیرم،مدارک کامل جور کردم ،سفته دادم ،اخرش هم امروز و فردا کردند،و ندادند،،،همه اینا یکطرف،،بعد از یکسال رفتم مدارکم رو بگیرم نمیدهند،احتمالا با مدارکم برای خودشون وام رو گرفتند،حالا بنظر کاربران میشه اعتماد کرد و شرکت کرد در قرض‌الحسنه،خطرناکه.

    1
    1
    1. رضا می‌نویسد

      اونی که شما میگین موسسه مالی اعتباری مهر ایران هست. پولی که میده ماهیتش معلومه…
      اینی که اینجا نوشته یه بانک دولتی هست که وام قرض الحسنه میده و مطمئن هست

      2
تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد