رده خبر بانک‌ها چه تسهیلاتی برای زلزله‌زدگان غرب کشور در نظر گرفته‌اند؟

بانک‌ها چه تسهیلاتی برای زلزله‌زدگان غرب کشور در نظر گرفته‌اند؟

خبر

وام بلاعوض و 5 ساله برای زلزله‌زدگان

نویسنده: رده
23 آبان 1396

وام بلاعوض برای زلزله‌زدگان

 حسن روحانی رئیس‌جمهوری در سفر به کرمانشاه اعلام کرد که دولت کمک بلاعوض و وام را در اختیار زلزله‌زدگان قرار خواهد داد تا نسبت به بازسازی خانه‌های مسکونی خود اقدام کنند. روحانی قول مساعد داد تا اقدامات لازم در خصوص پرداخت وام بلاعوض در حداقل زمان ممکن انجام‌شده و مردم آسیب‌دیده از زلزله بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
 

اطمینان بانک تجارت به مشتریان زلزله‌زده

طبق اعلام بانک تجارت اطلاعات حساب و اسناد مشتریان شعب سر پل ذهاب و قصر شیرین که در زلزله اخیر دچار خسارت شده است در محلی امن نگهداری می‌شود و مشتریان نگرانی و دغدغه بابت حساب‌های خود نداشته باشند. تا زمان بازسازی شعب آسیب‌دیده، مشتریان این بانک‌ها می‌توانند با مراجعه به شعب بانک تجارت در شهرها و استان‌های هم‌جوار بدون هیچ مشکل و وقفه‌ای هرگونه عملیات بانکی را انجام دهند.
 

تسهیلات 10 میلیون تومانی بانک سپه به زلزله‌زدگان

طبق اعلام مدیرعامل بانک سپه، این بانک بودجه 100 میلیارد تومانی را برای پرداخت تسهیلات به خانواده‌های آسیب‌دیده از زلزله استان‌های غربی کشور تخصیص داده است. تسهیلات مربوط به زلزله‌زدگان با هماهنگی استانداری و برای هر واحد مسکونی تا سقف 10 میلیون تومان و با بازپرداخت 5 ساله و تنها با یک ضامن پرداخت خواهد شد.
 

اعزام بانک‌های سیار بانک ملی و بانک صادرات به مناطق زلزله‌زده

با توجه به آسیب‌دیدگی شعب بانک‌ها در برخی شهرهای استان کرمانشاه و همچنین قطعی برق در برخی مناطق، کامیون‌های سیار بانک‌های ملی و صادرات ایران برای خدمت‌رسانی به مردم شهرستان سرپل ذهاب در این منطقه مستقرشده‌اند. همچنین با توجه به شرایط خانواده‌های زلزله‌زده، پول نقد کافی در اختیار شعب بانک‌ها قرارگرفته و هیچ‌گونه مشکلی درزمینهٔ تأمین نقدینگی وجود ندارد.

وام 10 میلیونی با کارمزد 4 درصد

با تصمیم کمیسیون گروه اعتبارات بانک مرکزی مقرر شد نظام بانکی نسبت به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه 10 میلیون تومانی به هر خانوار آسیب‌دیده از زلزله در استان‌های غربی اقدام کند. این تسهیلات با معرفی ستاد حوادث غیرمترقبه استان به بانک عامل و با شش ماه تنفس و تقسیط چهارساله پرداخت می‌شود. با توجه به تأکیدی که درباره تسهیلات قرض‌الحسنه وجود دارد، سود رایج بانکی (18 درصد) را شامل نشده و به آن کارمزد چهار درصد تعلق خواهد گرفت. سهمیه هر یک از بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات قرار است از سوی بانک مرکزی اعلام شود.
 

معافیت زلزله زدگان از پرداخت سود تسهیلات قبل از زلزله

به استناد قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب‌دیده در حوادث غیرمترقبه مصوب خرداد 1392 مقرر شد شبکه بانکی نسبت به امهال تمام تسهیلات اعطایی قبل از وقوع حادثه به افراد آسیب‌دیده (اعم از تولیدی و غیرتولیدی، در شهرها و روستاها) به مدت دو سال از تاریخ وقوع حادثه اقدام کند و سود متعلقه توسط دولت تأمین شود. واحدهای آسیب‌دیده مشمول این مصوبه نیز با معرفی ستاد حوادث غیرمترقبه به بانک عامل می‌توانند از شرایط امهال بهره‌مند شوند.
 

کمک نقدی به زلزله‌زدگان

*شماره‌حساب 99999 هلال‌احمر نزد بانک ملی به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های نقدی به مردم حادثه‌دیده کرمانشاه در نظر گرفته‌شده است.

* امکان واریز کمک‌های نقدی به شماره کارت 5859837000088225 به نام جمعیت هلال‌احمر از طریق خدمات الکترونیک بانک تجارت همچون دستگاه‌های خودپرداز، موبایل بانک، تلفن‌بانک و اینترنت بانک امکان‌پذیر است.

* ستاد مردمی کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور بانک سپه شماره کارت عابر بانک 5892101213800887 را برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردمی اعلام کرد.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

بدون دیدگاه
  1. مصطفی می‌نویسد

    پلاسکو…………..بم !!!!

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد