رده خبر جزئیات پرداخت وام‌های جدید مسکن؛ بهره 8 درصد و بازپرداخت 15 ساله

جزئیات پرداخت وام‌های جدید مسکن؛ بهره 8 درصد و بازپرداخت 15 ساله

خبر
نویسنده: رده
14 مهر 1396

در شیوه جدیدی که برای پرداخت وام مسکن در نظر گرفته شده، ضمن کاهش میزان بهره بانکی، طول مدت پرداخت نیز افزایش پیدا کرده است. توضیحات سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی جزئیات چرداخت وام جدید را تشریح می کند.

مزیت وام جدید مسکن

مهم‌ترین مزیت این وام‌ جدید، افزایش زمان بازپرداخت مسکن از 12 به 15 سال و همچنین کاهش سود تسهیلات از نه و نیم به 8 درصد است؛ ضمن اینکه متقاضی دیگر نیازی نیست یک سال برای دریافت وام منتظر بماند؛ بلکه در یک دوره 10 ماه (دو دوره 5 ماهه) می تواند پرونده دریافت وام تشکیل دهد.
 

کاهش نرخ بهره و افزایش طول بازپرداخت

در شیوه جدید پرداخت وام تسهیلات مسکن شرایطی در نظر گرفته شده تا علاوه بر افزایش خود مبلغ وام، نرخ بهره کاهش و طول بازپرداخت اقساط آن افزایش یابد تا نه به بانک عامل مسکن فشاری وارد شود و نه به دریافت کننده تسهیلات.
 

شرایط جدید مختص متقاضیان پس‌انداز صندوق یکم

براساس تصمیم هیات دولت قرار است از محل بازپرداخت اقساط مسکن مهر، منابع مالی جدید به بانک عامل بخش مسکن تزریق شود تا سیاست بهبود شرایط تسهیلات مسکن اجرایی شود. ضمن اینکه شرایط جدید صرفاً به متقاضیان دریافت تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن یکم اختصاص دارد.

 

افراد مجاز به دریافت وام مسکن

کسانی که حداقل 10 ماه از زمان افتتاح حساب آن‌ها در صندوق مسکن یکم با رعایت شرایط رسوب 40 میلیون تومان و رسیدن به میانگین مورد نظر بانک، می‌توانند تقاضای خود مبنی بر دریافت تسهیلات 80 میلیون تومانی مسکن را به بانک عامل بخش مسکن ارائه دهند. در حال حاضر دولت با افزایش اصل مبلغ وام موافقت نکرده و فعلا همان مبلغ 80 میلیون تومان به عنوان سقف تسهیلات مسکن برای متقاضیان انفرادی و 160 میلیون تومان برای زوجین (ویژه تهران) اعمال خواهد شد.

 

ایده‌آل‌ترین شرایط وام مسکن

بهترین حالت و ایده آل‌ترین شرایط برای تسهیلات مسکن، کاهش نرخ بهره تسهیلات به 6 درصد و افزایش زمان بازپرداخت اقساط به 20 سال است ولی در حال حاضر دولت چنین منابعی را ندارد.

این طرح در حد پیشنهاد از سوی وزارت راه و شهرسازی مطرح شده و هنوز قابلیت اجرایی پیدا نکرده است.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

بدون دیدگاه
  1. مریم می‌نویسد

    با سلام. خواهشمندم عاجزانه جهت اعطای سریع وام و تسهیلات وام مسکن و فکری به بی خانمانی قشر مردم اتخاذ گردد. تشکر

  2. داود علی پور می‌نویسد

    سلام ..این وام با این وضعیتی که قیمت ملک پیدا کرده باید لااقل به خانه های تا 20 سال سن هم تعلق بگیره قیمت اپارتمان تو یه منطقه ی معمولی تو تهران شده متری شش میلیون چه جوری میشه با این وام خانه زیر پانزده سال خرید لااقل از تاریخ ساخت سن بنا روحساب کنید نه از تاریخ جواز چون جواز پنج سال اعتبار دارد و مالک میتونه بعد از اخذ جواز پنج سال خانه را نسازه

    1
  3. بزرگی می‌نویسد

    اگه قراره تسهیلاتی برای خانه اولی ها قایل بشن، عدالت و انصاف حکم می کنه برای همه اقشار و اونهایی که حتی از اوراق با سود اسمی 17.5 درصدی استفاده می کنن به یک شکل عمل کنن، چرا امثال من که سالها از زندگی و خانواده زدن و قسط سنگین مسکن پرداخت کردن، الان باید از تسهیلات کم بهره (به دلیل خانه اولی نبودن که اون هم شاید فروخته شده باشه) بی نصیب بشن، مگه دولت در قبال من شهروند مسئول نبوده و نیست؟؟؟. نمایندگان محترم مردمی لطفا جهت برقراری عدالت پیگیری بفرمایند.

    1
    1
  4. خانوم نادری می‌نویسد

    سلام من اردیبهشت سال ۹۶ چهل ملیون سپرده گذاشتم اردیبهشت سال ۹۷ بهم تعلق میگیره این وام ولی میخوام بپرسم میتونم با سود ۸ درصد بگیرم این وامو یا هنوز اجرا نشده این طرح

    1. امین عزیزی می‌نویسد

      سلام خانووم ما هم دقیقا اردیبهشت پارسال اقدام کردیم و از بانک سه ماه پیش پرسیدم اما جواب مشخصی داده نشد

      1
  5. علی می‌نویسد

    گویا این وام اسلامی و حلال !!بدون ربا و بهره به آقایانی که قبلا از وام های بانگ مسکن استفاده کرده تعلق نمیگیرد به ایا خانم ایشان که خانه دار هستش سپرده گذاری کنه تعلق میگیره که خونه بخره …

    1. مهدی می‌نویسد

      سلام.اگه تا حالا از هیچگنه وام مسکنی استفاده نکرده اند،میتونن از این وام بهره مند شوند

  6. لیا می‌نویسد

    کی اجرایی میشه؟ خبر جدیدی نیست؟
    درباره ی وام مسکن بانک ملی هم یه توضیحی بدین

  7. علي می‌نویسد

    در سايت بانك مسكن و سايت خبري مسكن (hibna.ir) اشاره اي به خبر فوق نشده است؟ّّ!

  8. Feri می‌نویسد

    میشه بگید از کی این قانون اجرای میشه ؟؟؟؟

  9. محسن می‌نویسد

    هر کدوم 30میلیون

  10. محسن می‌نویسد

    سلام من وهمسرم هرکدوم تو تیر ماه سپرده گذاشتیم برای گرفتن وام 60میلیونی برای هر نفر الان اگه بخواهیم 80میلیون بگیریم چه جوری میانگین سپرده گذاری محاسبه میشه و کی میتونیم بریم در خواست بدیم

    1. امیر می‌نویسد

      میانگین طی دوره خواب حساب میشود، در حال حاضر حداقل ۱۲ ماه و در آینده شاید ۱۰ ماه. اگر حالا موجودی حساب‌ها را به ۴۰ تومان افزایش بدید و فروردین به ۵۰ تومان، میانگین موجودی در تیرماه ۴۰ تومان میشود و میتوانید وام۸۰ تومانی بگیرید.
      نیاز به درخواستی نیست. فقط موجودی را افزایش دهید.

  11. فرهاد می‌نویسد

    تا اقساط ماهانه ی این وام درست نشه اصلا گرفتنش واسه ی زوجین به صرفه نیست! واسه وام ۱۶۰ میلیونی،باید یک میلیون و نهصد اقساط ماهانه داد!مگه درآمد ماهانه ی یه زوج ساکن تهران چقدره که این مبلغ اقساط رو باید به بانک پرداخت کنند!!!!!با وام های زیر این مبلغ هم،نمیشه تو تهران خونه خرید!پس باید یه فکری برای اقساط ماهانه ی این وام بکنید!

    1. امیر می‌نویسد

      تا حالا فکر کردید مبلغ قسط چه‌طور پایین میاد؟! با کاهش سود!

  12. محبوبه می‌نویسد

    شرایط کاهش خواب یکساله سپرده و کاهش مبلغ آن تغییر نکرده؟ کسی که این مقدار پول داشته باشه یکسال نمیخوابانه و سرمایه گذاری که کنه درآمدش بیشتر این میشه.و این وام رو نمیگیره

    1. امیر می‌نویسد

      در خبر نوشته خواب سپرده از یک‌سال به ده ماه کاهش می‌یابد.
      شما با چهل تومان کجا سرمایه گذاری میکنید که بعد یک‌سال به وام هشتاد میلیونی صرفه داشته باشه؟! کنجکاوم بدانم

  13. امیر می‌نویسد

    با این شرایط اقساط سال اول روش پلکانی برای وام هشتاد میلیونی ۱۵ ساله ۵۷۱ هزار تومان خواهد. در حال حاضر ۷۴۲ هزار تومان است.
    اقساط روش ساده هم از ۹۳۳ هزار تومان به ۷۶۴ هزار تومان کاهش پیدا میکند.

  14. حسین می‌نویسد

    از کی تو بانک مسکن فعال میشه این قانون جدید؟

    1
  15. محسن می‌نویسد

    خوب این از کی اجرایی میشه؟مشخه؟

    1. هی دنیا می‌نویسد

      احسنت به بانک اسلامی چقدر به فکر کشور عزیزمون هستش این بانک مرکزی تا آخر مرگ ممنونیتیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد