رده تعریف و آموزش رمز ارز چرا بیت کوین بخریم؟

چرا بیت کوین بخریم؟

تعریف و آموزش رمز ارز
نویسنده: رضا عبدی
16 خرداد 1402
بیت کوین

آیا تا به حال به فکر سرمایه‌گذاری در بیت کوین افتاده‌اید؟ اگر نه، می‌توانید همین الان دست به کار شوید. بیت کوین محبوب‌ترین رمزارز در سطح جهان است و از آن به عنوان ارز آینده یاد می‌شود. بیت کوین مانند طلای دیجیتال یا چیزی بهتر از آن است. وقتی آن را با طلا مقایسه می‌کنید می‌بینید که مزایای بیشتری نسبت به طلا دارد؛ چراکه کمیاب‌تر بوده و تصدیق، ذخیره و ارسال آن نیز آسان‌تر است. در این مطلب از رده به چند دلیلی که شما بهتر است از الان سرمایه‌گذاری در بیت کوین را آغاز کنید می‌پردازیم.

کمیاب بودن

انتظار می‌رود که ارزش بیت کوین به دلیل کمیاب بودن آن افزایش پیدا کند. فقط ۲۱ میلیون بیت کوین در سراسر جهان موجود خواهد بود و از این تعداد فراتر نخواهد رفت، که این یعنی ارزش آن احتمالاً افزایش خواهد یافت. بیت کوین نه تنها کمیاب‌تر از طلاست، بلکه تقسیم آن به بخش‌های کوچک‌تر (یک بیت کوین معادل ۱۰۰ میلیون ساتوشی) نیز آسان‌تر است.

حمل و جابه‌جایی آسان

بیت کوین روی شبکه بلاکچین قرار دارد و کلید دسترسی شما به آن عبارتی رمزنگاری‌شده به نام کلید خصوصی است که مانند رمز حساب بانکی عمل می‌کند. شما می‌توانید این عبارت را در کیف پول‌های نرم‌افزاری روی موبایل یا لپتاپ یا در کیف پول‌های سخت‌افزاری ذخیره کنید. حتی می‌توانید آن را روی تکه‌ای کاغذ بنویسید و در جیب‌تان بگذارید.

در این صورت، هر‌جای دنیا که بروید و حتی از کره زمین هم خارج شوید، کافی است اتصال اینترنت داشته باشید؛ چراکه بیت کوین‌هایتان در مشت‌تان است؛ نه بانکی لازم دارید، نه ارسال رمز با پیامک، نه احراز هویت، نه دسترسی به حواله بین‌بانکی یا سیستم سوئیفت (SWIFT) و نه موارد دیگر. به راحتی می‌توانید از چند دلار تا میلیاردها دلار بیت کوین را با خود جابه‌جا کنید یا با پرداخت کارمزدی اندک به شخص دیگری انتقال دهید.

شفافیت

در بیت کوین، هر تراکنش در شبکه به صورت عمومی قابل مشاهده است و اطلاعات مربوط به آن در بلاک‌های بلاکچین ذخیره می‌شود. این به آن معنی است که هر فردی می‌تواند تمام جزئیات یک تراکنش، از جمله مبلغ ارسال شده، آدرس فرستنده و گیرنده، زمان ارسال و غیره را در شبکه ببیند. این ویژگی بیت کوین باعث افزایش اعتماد عمومی به شبکه می‌شود، چون هرگونه تقلب یا تلاش برای ایجاد تراکنش‌های نامعتبر به سرعت شناسایی می‌شوند. درنتیجه، می‌توان گفت که بیت کوین در مقایسه با سایر دارایی‌های مالی شفافیت بیشتری دارد.

ذخیره ارزش مناسب

قدرت خرید ارزهای فیات با گذر زمان کاهش می‌یابد. این موضوع در مورد ریال، دلار، یورو و تقریبا تمام ارزهای بی‌پشتوانه صادق است. از زمان بحران بزرگ مالی (2008-2007) بانک‌های مرکزی در اقصی نقاط دنیا اسکناس‌های زیادی را به چاپ رسانده‌اند و بیشتر به کاهش ارزش پول دامن زدند. وقتی این امکان فراهم باشد که تنها با یک کلیک در کامپیوترهای بانک‌های مرکزی ریال‌ها، دلارها و یوروهای جدیدی تولید کرد، مقابله با این وسوسه سخت می‌شود و درنتیجه، تورم ارزش پول شما را کاهش می‌دهد. این را با بیت کوین مقایسه کنید:

  • بیت کوین کمیاب است.
  • تولید بیت کوین دشوار است.
  • بیت کوین قابل حمل است.
  • بیت کوین تقسیم‌پذیر است.

این یعنی بیت کوین یک ذخیره کننده ارزش مناسب در بلندمدت است.

تنوع دهنده

دسته‌بندی‌های دارایی سنتی شامل اوراق قرضه، سهام یا املاک و مستغلات است. اما امروزه ارز دیجیتال به یک گزینه مهم و اولیه در سرمایه‌گذاری تبدیل شده است و به عنوان یک دسته از دارایی جدید در نظر گرفته می‌شود. سرمایه‌گذاری در بیت کوین می‌تواند تنوعی به دارایی‌های شما اضافه کند و شانس شما را جهت سودآوری و رشد سرمایه بالا ببرد. در نتیجه، اگر کسی تمایل دارد به سبد سرمایه‌گذاری خود تنوع ببخشد، خرید بیت کوین یک گزینه عالی است. بسیاری از کسب و کار‌ها این روش را پیاده کرده‌اند، از مایکرواستراتژی گرفته تا تسلا و بلاک (که قبلاً با نام Square شناخته می‌شد).

ماهیت غیرمتمرکز

بیت کوین یک ارز غیرمتمرکز است، به این معنی که هیچ بانک مرکزی یا نهادی وجود ندارد که بیت کوین منتشر یا آن را کنترل کند. تنها مجموعه‌ای از افراد در سرتاسر دنیا هستند که با اجرای برنامه، این نظام مالی را سرپا نگه می‌دارند. بنابراین قیمت بیت کوین لزوماً مطابق با بحران‌های پولی ملی نوسان نخواهد داشت.

مدیریت و اداره شبکه بیت کوین نیز غیرمتمرکز و در اختیار مشارکت‌کنندگان شبکه است. بیت کوین منبع‌باز (Open-Source) است و همه می‌توانند منبع کد آن را ببینند. ناگفته نماند تغییراتی که برای اداره بهتر بیت کوین نیاز باشد، با رای‌گیری در میان مشارکت‌کنندگان تصویب و اعمال می‌شود.

پتانسیل آن در آینده

برخی از سرمایه‌گذاران در حال حاضر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند و روز به روز به تعدادشان اضافه می‌شود که دلیل اصلی پذیرفته شدن آن به طور گسترده در بازار است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که ارزش بیت کوین همچنان سیر صعودی را طی خواهد کرد و به زودی مردم به جای ارزهای فیات از بیت کوین در تجارت و معاملات شخصی خود استفاده خواهند کرد.

پذیرفته شدن استفاده از بیت کوین در حوزه‌های مختلف

مدتی است که بسیاری از کسب و کارها استفاده از بیت کوین در پرداخت‌ها را پذیرفته‌اند. گروهی از مردم شاید نسبت به معتبر بودن ارزهای دیجیتال شک داشته باشند، اما سال‌هاست که از آن‌ها استفاده می‌شود. بعضی از افراد کسب و کار خود را با بیت کوین راه‌اندازی کرده‌اند و چندین وبسایت تجارت الکترونیک آن را به عنوان یکی از روش‌های پرداختی به رسمیت می‌شناسند.

احتمال بازگشت سرمایه بالا

وقتی روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید و نحوه عملکرد آن را یاد بگیرید می‌بینید که اگر قصد سرمایه‌گذاری طولانی مدت را دارید، بیت کوین این پتانسیل را دارد که بازدهی بالاتری به شما ارائه دهد. بر اساس عملکرد بیت کوین در گذشته می‌توانید تصمیمات سنجیده‌ای درباره این که چطور بازده بالایی برای شما ایجاد کند، بگیرید.

کلام آخر: بیت کوین یکی از مناسب‌ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری است. اگر می‌خواهید درآمد خود را افزایش دهید، توصیه می‌کنیم با این رمزارز کار خود را شروع کنید. اگر در ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنید، قبل از هر چیز مطمئن شوید که با یک صرافی معتبر در ارتباط هستید. در پایان امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی