مرکز ارتباط با مشتریان ایران زمین | خط مقدم ارتباط با مردم
بررسی بخش مهمی از یک بانک که معمولا از نظرها پنهان است
مرکز ارتباط با مشتریان بانک ایران زمین در راستای ارائه خدمات نوین بانکی راهاندازی شده است. افتتاح این مرکز برای مشتریان ایران زمین این امکان را فراهم میسازد که برای اطلاع از خدمات بانکی نیازی به مراجعه حضوری به شعب نداشته باشند.
مرکز ارتباط بانک ایران زمین، مشتریان را در پیگیری کامل و رفع مشکلات احتمالی در استفاده از انواع خدمات بانکی از قبیل خدمات نوین بانکی، خدمات بانکداری الکترونیک، دریافت تسهیلات و اطلاعات شعب بانک ایران زمین یاری میرساند.
ویژگیهای مرکز ارتباط با مشتریان
«رده» برای تست خدماتدهی این مرکز، بدون اطلاع و همانند یک تماسگیرنده عادی با مرکز ارتباط با مشتریان بانک ایرانزمین تماس گرفت. نتایجی که در زیر میخوانید، حاصل این کنجکاوی است:
- اپراتورهای این مرکز در ابتدای تماس، خود را معرفی میکنند تا ارتباط صمیمیتری با مشتریان ایجاد شود.
- کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان از مطلعترین کارکنان بانک برای پاسخگویی هستند. داشتن اطلاعات جامع و روزآمد ضروری است و این لازمه آن است که کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان به فعالیتهای واحدهای مختلف بانک اشراف داشته باشند تا جوابگوی سوالات مشتریان در مورد فیچرهای جدید بانک باشند.
- از آنجا که وظیفه کارشناس مرکز تماس، این است که با تماسگیرنده ارتباط برقرار کند، باید مهارتهای ارتباطی موثری داشته باشد. برقراری ارتباط فقط به معنای صحبت کردن نیست. ارتباط موثر یعنی گوش دادن به تماس گیرنده، هضم اطلاعات و ارائه راهحل سریع و موثر به او. همچنین یک اپراتور، باید با زبانی ساده و اصطلاحاتی غیرفنی صحبت کند. در نتیجه کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان ایران زمین با دارا بودن این ویژگی، باعث بالاتر بردن کیفیت خدمات شده است.
- کارشناسان پاسخگوی مرکز تماس علاوه بر مهارت، سریع و کارآمد هستند. آنها باید بدون پایین آوردن کیفیت خدمات، سریع کار کنند. جواب سوالات تکراری را بدانند. قاعدتا مشتریان نمیخواهند منتظر بمانند!
- یک کارشناس به راحتی مضطرب نمیشود. چون مجبور است در طول روز به تماسهای زیاد و حتی ناراحتکننده بسیاری پاسخ دهد. وقتی کسی سرش داد میزند یا بیش از حد با او صحبت میکند، کنترل خود را حفظ کند. در نتیجه باید توانایی حفظ آرامش در زمانهای حساس را داشته باشد. این ویژگی از خصوصیات خوب کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان ایران زمین است.
- مشتریان میتوانند در نظر سنجی پایان مکالمه شرکت کنند و با دادن نمره از 1 تا 3 میزان رضایت خود از کارشناسان مرکز تماس را بیان کنند.
ردهبندی مرکز ارتباط با مشتریان ایران زمین
- اپراتورهایی که در یک مرکز تماس در طول روز به تماسهای بسیار زیادی رسیدگی میکنند، به خاطر برخورد با انواع مشتریان با رده سنی و تحصیلات مختلف باید انعطافپذیر باشند. کارشناسان مرکز تماس در رابطه با یک مشتری که منظورش را درست بیان نمیکند، باید توانایی و مهارت ارتباطیشان را دو برابر کنند و همچنین سوالات لازم را به منظور جمعآوری اطلاعات تا حد امکان بپرسند.
- کارشناسان این مرکز با لحن دوستانه و روی خوش به سوالات مشتریان پاسخ میدهند که باعث جلب رضایت بیشتر مشتریان میشود.
- اپراتورها اغلب در طول روز، به سئوالات مشابهی پاسخ میدهند و شکایات مشابهی دریافت میکنند. نتیجه این امر این است که گاهی نیاز به درک دقیق از مشکل مشتری هست و نباید پاسخی سریع و سرسری به او ارائه شود.
- با توجه به اهمیت پاسخگویی صحیح و مناسب به مشتریان، مرکز ارتباطی بانک ایران زمین ضمن برقراری ارتباط دوسویه با مشتریان باید بتوانند در معرفی خدمات بانک و افزایش رضایتمندی مشتریان نیز گام بردارند.
مرکز ارتباط با مشتریان بانک ایران زمین با شماره تماس 24809 به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات و راهنمایی مشتریان بانک است.

با درود.
بیش از دو ماه قبل مبلغ سیصد و پنجاه میلیون تومان در بانک ایران زمین لارستان فارس شعبه شهرجدید در جهت دریافت هفتصد میلیون تومان وام، سپرده گذاری نمودم. امروز شنبه یکم آذرماه به ظاهر وام اینجانب پرداخت گردید، اما در یک حساب دیگر غیر از حساب معمول من که غیر قابل برداشت بود، آن هم در ساعت یک و سی دقیقه که بانک تعطیل گردیده و پاسخگوی هیچ سؤالی نیستند. با تلاش بسیار با مسئول بانک جناب صداقت ارتباط گرفتم و مشکل عدم برداشت را به اطلاع ایشان رساندم. ایشان فرمودند هنوز یکی از ضامنین شما چک خود را ثبت ننموده است، اما اقساط شما از امروز محاسبه می گردد. این در حالی است که چندین بار به بانک مراجعه نموده و من را از تکمیل بودن کلیه مدارک اطمینان داده بودند. حال سؤال من این است که اگر مدارک تکمیل نبوده، پس به چه علت وام را به حساب من واریز نموده اند. معمولا قانون و عرف و منطق حکم می کند که از زمانی اقساط محاسبه گردد که وام قابل برداشت باشد. با توجه به تعطیلی روز دوشنبه (شهادت حضرت فاطمه س) ، ناچارم حد اقل سه روز بی آنکه امکان برداشت وام خود را داشته باشم میبایست اقساط آن را پرداخت نمایم. آیا این عمل قانونی و منطقی است؟ لطفا دستور فرمایید اقساط را از روزی محاسبه نمایند که وام قابل برداشت باشد. در غیر اینصورت قطعا به اعتبار بانک ایران زمین که تا کنون مورد اطمینان و احترام بوده صدمه وارد خواهد شد. موفق باشید.
مردم: سپرده هاتون رو تو این بانک نذارید. خیلی بدقول هستن. الان دو ماهه که مدت سپرده گذاری تموم شده، کارای وام انجام شده، ضامن ها امضا زدن اما پول واریز نمیشه. اینا خیلی بد قول هستن. امیدوارم همون بلایی که سر بانک آینده اومد همون بلا هم سر این بانک بیاد. بخدا اگر پولم رو میدادم طلا، الان به اندازه پولم سود کرده بودم. اول سرمیاه گذاری طلا 6.5 میلیون بود الان دوازده تومن. حالا خود دانید. منکه پشیمون هستم.
با سلام اینجانب هادی جعفری دربانک ایران زمین شهرمشهدشعبه قاسم آبادبلواردکترشریعتی مبلغ 300میلیون تومن درتاریخ1404/05/15درراستای طرح طلوع سپرده گذاری نمودم که پس ازگذشت نزدیک به سه ماه ونیم باتوجه به تشکیل پرونده وضامنین قراربراین بوده که 600میلیون تومن وام واریزشودولی متاسفانه هیچ وامی واریزنشده ونه شعبه موردنظرپاسخگومیباشدونه سرپرستی بانک که طی تماسهای مکررباسپرستی بانک ايران زمين بخش حقوقی بانک اعلام نمودندمقصربانک مرکزی میباشدبودجه واریزنمیکندلذااینجانب اگر3ماه پیش 300میلیون پولم رادرهرزمینه ای سرمایه گذاری مینمودم بهترنتیجه میگرفتم تااینکه سپرده کنم توهمیچین بانک بی سروته وبی مسئولیت وبی کفایتی لذاخواهش دارم ازمدیران بازرسان که پیام این بنده حقیررامطالعه مینمایندهرچه سریعترجلواین بانک دزدپول مردم وبگیرن ونگذارندباآبرو وقت وسرمایه مردم چنین بازی کنن وجوابگونباشندباتشکر/
سلام وقت بخیر من 2ماه قبل 280میلیون تومن گذاشتم بانک ایران زمین برای طرح طلوع که بعد دو ماه 200میلیون وام بگیرم حالا بعد دو ماه اول که میگن معدل گیری حساب یه هفته دیگس بعد الان معدل گرفتن نوبت زدن برای 26روز دیگه و هنوز میگن 26روز دیگه بیا برای تشکیل پرونده یک هفته تشکیل پرونده زمان میبره و بعد تکمیل پرونده 15 تا 20روز بعد وام واریز میشه عملا طرح طلوع 2ماهه 4 ماهه هست چون تا 4ماه حق نداری پول رو دست بزنی وگرنه میانگین حسابت خراب میشه و مبلغ وام کسر میشه
شعبه کاشمر خراسان رضوی
بانک مرکزی هم فقط میتونه خبر ورشکستگی رو اطلاع رسانی کنه
سلام بانک زمین شهرستان خنج استان فارس افتضاح ترین بانک می باشد . سیصد میلیون پول سپرده کردم برای ششصد میلیون وام
اول گفتن با یه برگ چک
بعد از دو ماه گفتند قانون عوض شده گواهی کسر حقوق میخاد
دوباره بعد یکماه گفتند قانون عوض شده تمام ضامن ها چک
بماند که موقع افتتاح حساب جواب میدن همشون ولی موقع انجام مراحل دریافت وام پاسخگو نیستند
خواهشا بازرسان محترم پاسخگو باشند
بانک ایران زمین سمیرم ۸ ماهه یه چک برگشتی منو رفع سو نمیکنه مزخرف ترین بانکیه که دیدم
متاسفانه داغون ترین بانک ایرانه.جالبه پول گذاشتم تو حساب دیجیتال،الان که باید وام بدن میگن که مدت ماندگاری سپرده باید 2 ماه باشه.کلا تلفن هم جواب نمیدن و بعضی وقت تا 40دقیقه پشت خط هستم ، از آخر معلوم میشه که کلا کسی نیست جواب بده.
با سلام بدترین تجربه عمرم با بانک ایرانزمین بود. طرح تسهیلات بدون هیچ اطلاعرسانی جمع شد، پول من یک هفته تو حساب خوابید و هیچ تسهیلاتی ندادند. پشتیبانی هم بیادب، تماس قطع میکرد و جواب درست نمیداد. هیچ اعتمادی به این بانک نیست
سلام ازمدیرت بانک ایران زمین شعبه بافق به شدت ناراضی ام هر دفعه که میرم با مردم بد برخورد میکنه و یه پای کلانتری همیشه اونجاست
اصلا بانک ایران زمین شمار ای چیزی داره که بشود با بازرسی در ارتباط باشیم شماره بازرسی
بانک ایران زمین رشت شعبه گلسار بسیار بی ادب هستن واقعا جای تاسف هست
من سه روز پیش به حساب ایران زمینم پول واریز شده، رسید پایا دارم ،ولی هنوز واریز نشده ،میگن بانک ایران زمین اختلال داره ،
هرجا سخن ازاعتماد است نام بانک ملی ایران می درخشدبانک فقط
ملی سپه ملت صادرات مسکن پست بانک
سلام یه تسهیلات برای حساب وکالتی مثل بقیه بانکها به مشتری ها دادید با چندتا تفاوت اول اینکه بقیه بانک ها با یه تیک وام گرفتن مشتری های بانک ایران زمین حدود ۴ ساعت تو بانک علاف شدم باید فرم به میلغ ۱۷هزار هیه کنن و میبلغ ۷۰هزار تومان برای تشکیل پرونده پول بدن اون برای ۱۰ روز پولی که مسدود تو حساب بانک ایران زمین بعد ازاونطرف دوروز دیرتر از همه بانک ها پول رو ازاد کردین و سود این دوروزم گرفتید میلغ ۱۶۷هزهرتومان سود ۱۰۰ملیون ۴ درصد که معلوم نیست با چه محاسبه سودی از مشتری کم کردید واقعا ابن مشتری مداری هست یا گروگانگیری
سلام من چطور میتونم شماره که رمز پویا به آن فرستاده میشه رو عوض کنم؟
با سلام وعرض ادب
احتراما به استحضار میرساند با نک ایران زمین نظارت بر شعبه ها ندارد مخصوصا استان فارس شهرستان فسا
تا زمانی که ریس حوزه بانک ایران زمین جناب اقای علیزاده بوده فردی وظیفه مدار پاسخگو مشتری مدار قانون مدار احترام خاص به قشر ایثارگر
صندوق سرمایهدگذاری بانک ایران زمین باز کردم سود به حساب پدرم رفته شکاین کردم فرمودند اصلن پدرت صندوق نداشته است
وام خرید کالا گرفتم فرم کسر اقساط از سیستم از حسابم پر کردم باید به شعبه زنگ لزنی با تاحیر پرداخت می شود جریمه می گیرد
ریس شعبه براساس بر اساس اسناسنامه بانک مرکزی هر سه سال باید تغییر کند بانک ایران زمین استان فارس شعبه فسا چندین سال است تغییری نداشته است
پیگیری کنید تا باورتان شود
درجلسات هم اندبشی خوب صحبت می شود عمل نبست
جانباز ۷۰درصد
مشتری بانک ایران زمین شعبه فسا
چهار میلیون از حسابم کسر شده اما به حساب طرف نرفته
سلام بانک ایران زمین شعبه کاشانی یزد افتضاح است از نظر پاسخ دهی واقعا جای تاسفه
سلام ، وقت بخیر
لطفا کنترل تون روی کارمند بانک ایران زمین شعبه چالوس بنام آقای کوشا جاهدیان رو بیشتر کنید ، این رو کوتاه و مختصر عرض کردم ، ادامه این روند به نفع بانک تون نیست.
سلام من احسان قائم مقامی تبریزی برای دخترم ستایش قائم مقامی تبریزی جهت رفتن به خارج از کشور در تاریخ ۱۲/۱ / ۱۴۰۱ حساب بانک ایران زمین باز کردم و خودم وکیل دخترم شدم چون سن اون ۱۲ سال بود در تاریخ ۱۲/ ۱/ ۱۴۰۲ حساب دخترم مسدود شد تا الان مورخه۶ / ۴ / ۱۴۰۲ به من هیچ جوابی نمیدن و سپرده دخترم رو نمیتونم بردارم تا حالا صد تا شماره دادن از بانک که مراجعه کنم حتی ادرس سایتی رو هم دادن ولی هیچ کسی جوابگو نبود
خیلی راحت پول من نزدیک ۱۲۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان رو بانک برداشته و حالا که من نیاز دارم نمیتونم بردارم واقعا بانک ایران زمین بانک نیست و من بعنوان یک کارافرین متاسفم که این بانک رو به خیلی از دوستانم بعنوان بهترین بانک معرفی کردم
به بانک ایران زمین در بندرعباس اگه اشتباه نکنم شعبه امام خمینی ،کنار سیتی سنتر ،مراجعه کردم تا رمز انتقال بگیرم که معاون شعبه فرمودن ،برو و هر کدام از باجه ها که مشتری رفت کارت انجام بده ،و نوبت هم گرفته بودم ،که یکی از متصدیان بانک به نام خانم حیدری ،با عصبانیت گفت من انجام نمیدهم برود نوبت بگیرد که من گفتم خانم چرا با عصبانی بامن حرف میزنید من نوبت دارم ،گفت من هر جوری دوست دارم صحبت میکنم شما هم هر کاری دوست داری بکن ،منم گفتم حتما پیگیری خواهم نمود ،متاسفانه همه واسه خودشون شدند…
خواستم سرمایه ارزی میلیون دلاری اونجا بکنم خدا را شکر فهمیدم چه خبره
خانم حیدری که بسیار با اخلاق و خوش برخورده امکان نداره چنین برخوردی کنه من اونو میشناسم و چندباری باهاش تو بانک برخورد داشتم من ک ازش خیلی راضیم
باسلام ، بنده امروز مورخه 1402/02/30 به شعبه امام خمینی مشهد مراجعه کردم برای رفع مسدودی حساب وکالتی، متصدی بانک گفتن امکان انصراف نیست من تماس گرفتم با مرکز امداد مشتریان گفتند همچین چیزی نیست باید فرمی را در اختیار شما قرار بدهند و پس از اون فرم حداکثر چهار الی پنج روز حساب آزاد میشود ، مجدد مراجعه کردم ب شعبه گفتند به شعبه آیی ک خودتون حساب دارین مراجعه کنید ، الان اومدم شعبه احمدآباد رئیس بانک هم همین رو گفتند امکان انصراف نیست ، مجدد با اپراتور ارتباط گرفتم پشتیبانی شعبه کرد ،حرف من این هستش اول به اون خانمی ک پشت تلفن نشستی از طرف مردم مسئول هستی ک پشتوانه مردم باشی نه شعبه ، دوم برای بانک ایران زمین متاسفم
بانک ایران زمین شعبه زابل به نظر من و دیگر مشتریان بد ترین بانک از لحاظ مشتری مداری و پاسخگویی صحیح می یاشد چرا که همش کارکنانش دنبال مسخره کردن مردم می باشند و دنبال نخود سیاه فرستادن مشتری
سلام . من یکسال و نیمه حسابی ب مبلغ 16م باز کردم ک تا ماه قبل هم هر 14 سودش واریز میشد برای بچه هام ،اینماه واریز نشده و من چون عض کادر درمانم وخودمم ناقلم نمیتونم از بیمارستان خارج شم ب شعبه شیراز زنگ زدم بهم گفتن اصل چنین حسابی نداری با کلی وقت گذاشتن و اندرو،اون،در زدن بالاخره تایید کردن ک دارم اما چرا سودش واریز نشده خودشونم الان دارن پی گیری میکنن ،،اخه این چ بانکیه ک یکسالو نیم ماه ب ماه سودو پرداخته نمیفهمه حساب دارم یا نه یعنی اینقد اوضاعتون عالیه ک مجانی یکسال بهم پول میدادید ،،هنوزم رفع نشده و سودی واریز نشده ومنم نمیتونم از بیمارستان خارج شم ،،اینه بانکداری الکترونیکی ک ازش تعریف میکردید ،،زنگ زدم شعبه ای ک باز کردم همشون منتقل شدنو میگن نمیدونیم اگه نمیدونید پس چرا پشت میز نشستید ،ن ک حقوقمونو میدن شماهم بکشید بالا ،کسی ب کسی نیس هنوز یه شماره نتونستن بهم بدن ک جوابگو باشه چ برسه خود حسابو چک کنن !!/؟ موقع باز کردن قربون وصدقه ادم میرید ک از؟خجالت ادم پولاشو از بانک دیگه ش میاره ب بانکشون اما موقع جواب دادن الان 4روزه منو میدونن وپسر بی مادرم کارتش خالیه و مجبور شدم از کسی درخواست کنم بذاره توحسابش ،،،هیچ چی تواین مملکت جای خودش نیس ،این از دکتری ک فرستادن،بادیدن خون غش میکنه اینم ازرۋسای بانک !!/؟ میخوایید از مردم خسارات و کم اوردنو مث بانک صادرات پر کنید ،،، من فک میکردم این بهترین بانک ایرانه ،،متاسفم برای خودم ک عمری تو تجارت بود و هیچ مشکلی نداشتم الان باید چکار کنم ،،بلند شم برم ادمای دیگه ای هم مبتلا کنم ازاون گذشته مگه کادر درمان ما چندتا پزشک داره ک بذارن،برم ،،، مملکتو ب لجن کشیدید حیف این مردم شریف ونجیب ک سکوتشونو گذاشتید پای رضایتشون
سلام اگه کسی بندرعباس هست یه سری به شعبه رسالت هم برنید یک نفرگذاشتن که هرچی ازدهنش درمیاد میگه وفوق العاده استرسی و ازهم بدتر مسول وام خانم امانی که دونفر که پیشش وایسادن حالش بدمیشه واسترس کل وجودش میگیره ادب که هیچ نداره وهمه چیز هم براش تازه گی داره البته رئس شعبه فک کنم آقای نبی باشه دیگه ازکارمنداش نباید انتظاری داشت
دیروز نوبت وام فرزند آوریم شده بودرفتم بانک ایران زمین گنبدکاووس خیابان طالقانی روبروی آموزش پرورش پیش یه نفر رفتم که پشت میز نشسته بود دوتا انگشتر هم دستش کرده بود و یک ته ریش هم داشت خدای یه آدم ریا کار و تهوع انگیزی بود خلاصه با یک لحن کریح به من میگه ضامن باید زیر ۴۰سال باشد و نباید که طرف بازنشته باشد میگم شاید زیر چهل ساله سریع تر فوت کرد اونموقع چی برمیگرده به من میگه قیافه ات شبیه فقیر ها هستش و تو بانکی پول نداری شاید فردا قسط ندی چی