رده خبر نکات مهم درباره دریافت ارز اربعین 1403

نکات مهم درباره دریافت ارز اربعین 1403

خبر

200 هزار دینار ارز اربعین را چگونه تهیه کنیم؟

نویسنده: رده
25 مرداد 1402

ارز اربعین را چقدر و از کجا بگیریم؟

اگر زائر مراسم و پیاده‌روی اربعین هستید و قصد گرفتن ارز زیارتی دارید، بد نیست بدانید که با تصمیم بانک مرکزی، برای اربعین سال ۱۴۰۲ هر زائر می‌تواند تا سقف ۲۰۰هزار دینار – معادل ۶ تا ۶.۵میلیون تومان – دریافت کند. اگر تمایل به گرفتن ارز زیارتی دارید باید خودتان با در دست داشتن گذرنامه و کارت ملی به صرافی‌های مجاز یا بانک‌های ملی، ملت، تجارت، سپه، پست بانک و صادرات مراجعه و بعد از انجام مراحل اداری لازم، ارز موردنیاز را دریافت کنید. بانک مرکزی هم توصیه کرده برای سهولت کار، زوار ارز مورد نیاز خود را در استان‌های مبدأ تهیه کنند.

قیمت ارز اربعین؟

هر دینار با قیمت دولتی حدود ۳۲ تومان به زوار داده می‌شود. در حالی که قیمت دینار عراق در بازار عراق ۳۶ تومان است. با توجه به سقف پرداخت ۲۰۰هزار دینار به هر زائر، به فرض دریافت سقف ارز دولت، هر نفر دینار موردنیازش را ۸۰۰هزار تومان ارزان‌تر از بازار آزاد تهیه می‌کند. البته بانک مرکزی شرط سنی هم برای زوار گذاشته و برای دریافت دینار دولتی باید حداقل بالای ۵سال سن داشت.

برای دریافت ارز دولتی کجا ثبت‌نام کنیم؟

بانک مرکزی سامانه‌ای برای ثبت نام زائران عتبات عالیات راه اندازی کرده است. سامانه‌ای به نام «ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه» که مخففش کرده‌اند به نام سامانه سماح. برای ثبت‌نام و  بارگزاری مدارک و انتخاب صرافی به این سامانه مراجعه کنید.

افزایش سقف برداشت از خودپردازها

یکی از خدمات ویژه بانکی که برای زائران اربعین در نظر گرفته‌شده، افزایش سقف برداشت از دستگاه‌های خودپرداز است. طبق اعلام بانک مرکزی، از تاریخ 15 مهرماه 98 و به مدت حدوداً دو هفته، سقف برداشت از دستگاه‌های خودپردازی که در مسیر زائران اربعین قرار دارد از 200 به 500 هزار تومان در روز افزایش پیدا خواهد کرد. این افزایش سقف برداشت شامل خودپردازهای بانکی (ثابت و سیار) در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان می‌شود.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد