رده صندوق سرمایه‌گذاری‌ صندوق سرمایه‌گذاری ره آورد آباد مسکن

ره آورد آباد مسکن

آخرین به‌روز رسانی: 29 اردیبهشت 1403 | انتشار: 17 آبان 1395
نام ره آورد آباد مسکن
نوع صندوق درآمد ثابت
ETF خیر
ارزش خالص دارایی 115,716,720,419,310 ریال
بازده روزانه 0.05 %
بازده هفتگی 0.33 %
بازده ماهانه 2.02 %
بازده سه ماهه 5.94 %
بازده شش ماهه 0 %
بازده یک ساله 23.52 %
بازدهی از آغاز فعالیت 199.67 %
مدیر صندوق تامین سرمایه بانک مسکن
مدیران سرمایه‌گذاری ندا کریمیان خلیفه لو، مهدیه رستم خانی، محمد اسمعیل قبادیان
متولی صندوق موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت ارقام نگر آریا
حسابرس موسسه حسابرسی ارکان سیستم
درصد حقیقی 3
درصد حقوقی 0
سود تضمین‌شده 0 %
سود پیش‌بینی شده 0 %
دوره تقسیم سود 0 ماهه
قیمت صدور 1,005,930 ریال
کارمزد صدور 0 ریال
قیمت ابطال 1,004,590 ریال
کارمزد ابطال 0 ریال
حداکثر تعداد واحد سرمایه‌گذاری 0
ضامن نقدشوندگي تامین سرمایه بانک مسکن
اوراق مشارکت 44.27 %
سپرده بانکی 39.27 %
وجه نقد 0 %
سهام 14.69 %
پنج سهم با بیشترین وزن 7.52 %
دارایی‌های دیگر 0.88 %
قیمت آماری 1,008,184 ریال
تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری شده 115,187,973
تاریخ آغاز فعالیت 1392/01/24
آدرس وب‌سایت http://maskanfund.ir

معرفی صندوق سرمایه‌گذاری ره آورد آباد مسکن

صندوق سرمایه‌گذاری ره آورد آباد مسکن یا صندوق آباد بانک مسکن فعالیت خود را از فروردین ۱۳۹۲ آغاز کرده است و یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت سابقه‌دار است. ارزش خالص دارایی‌های این صندوق به بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد که از این نظر یکی از بالاترین رقم‌ها در بین صندوق‌های با درآمد ثابت است. همین نکته نشان می‌دهد که مدیریت این صندوق به دانش و مهارت ویژه‌ای نیاز دارد.

ویژگی‌های مهم این صندوق را می‌شود به این صورت خلاصه کرد:

  • به مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها
  • ریسک سرمایه‌گذاری پایین
  • شفافیت اطلاعاتی
  • نقدشوندگی بالا

جدول مقایسه ای همه صندوق های سرمایه‌گذاری

صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت ره‌آورد آباد مسکن

صندوق ره‌آورد آباد مسکن از نوع سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت است و تقسیم سود ماهانه دارد. صندوق ره‌آورد آباد مسکن مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری دیگر با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کند و عملکرد آن در چارچوب اساسنامه و امیدنامه آن است.

بیش از ۸۵ درصد از ترکیب دارایی‌های این صندوق در اوراق مشارکت، اوراق خزانه، سپرده بانکی و سایر اوراق بهادارد با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری شده است. دقت کنید که میزان سرمایه‌گذاری این صندوق در بورس (سهام و حق تقدم خرید سهام) کمتر از ۱۵درصد است و در نتیجه نوسان‌های منفی و مثبت بورس تأثیر زیادی بر عملکرد این صندوق ندارد.

نمودار زیر تصویری کلی از ترکیب دارایی‌های این صندوق را نشان می‌دهد:

نمودار دارایی های صندوق ره آورد مسکن این نمودار هم سهم صنایع مختلف در بخش دارایی‌های بورسی صندوق ره‌آورد آباد مسکن را مشخص کرده است:

سهم صنایع در صندوق ره‌آورد مسکن

ارکان صندوق آباد بانک مسکن

هنگام سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها باید به ارکان صندوق موردنظرمان توجه داشته باشیم. مثلا اگر بخواهیم بدانیم که چه کسی صندوق را اداره می‌کند، شیوه نظارت بر عملکرد صندوق چگونه است یا ضامن نقدشوندگی صندوق کیست باید به ارکان آن دقت کنیم.

برای نمونه، منظور از ضامن نقدشوندگی رکنی از صندوق سرمایه‌گذاری است که وظیفه دارد نقدینگی لازم برای انجام پرداخت‌های ضروری صندوق و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری را فراهم کند. دقت کنید که وجود این رکن در صندوق ضروری نیست و ممکن است بعضی از صندوق‌ها ضامن نقدشوندگی نداشته باشند. به عبارت دیگر، کار ضامن نقدشوندگی این است که اگر مدیر صندوق در تأمین نقدینگی‌های مورد نیاز کوتاهی کند، رکن ضامن نقدشوندگی نقدینگی لازم را فراهم می‌کند. پس می‌توانیم بگوییم صندوق‌هایی که ضامن نقدشوندگی دارند از مطمئن‌ترین صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آیند.

در تصویر زیر تعدادی از مهم‌ترین ارکان صندوق ره‌آورد آباد مسکن را می‌‌توانید ببینید:

مهم‌ترین ارکان صندوق ره‌آورد آباد مسکن

روش سرمایه‌گذاری و ثبت نام در حساب آباد بانک مسکن

برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها دو روش کلی وجود دارد:

  1. سرمایه‌گذاری از طریق صدور و ابطال واحدهای صندوق
  2. خرید و فروش واحدهای صندوق از طریق بورس

دقت کنید که این دو روش معمولا هم‌پوشانی ندارند. یعنی سرمایه‌گذاری در هر کدام از صندوق‌های سرمایه‌گذاری معمولا به یکی از دو روش بالا صورت می‌گیرد.

سرمایه‌گذاری در صندوق ره‌آورد آباد مسکن به روش اول یعنی از طریق صدور و ابطال صورت می‌گیرد.

مراحل سرمایه‌گذاری در حساب آباد مسکن

سابق بر این برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها مراجعه حضوری به شعبه‌های بانک و کارگزاری ضروری بود، اما در حال حاضر بسیاری از این مراحل غیرحضوری و آنلاین شده است. مراحل کلی برای سرمایه‌گذاری در صندوق ره‌آورد آباد مسکن از این قرار است:

ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام

درباره این مرحله به‌طور مفصل در رده توضیح داده‌ایم. اگر هم قبلا در سجام ثبت‌نام و احراز هویت کرده‌اید، دیگر نیازی به انجام این مرحله نیست و باید به مرحله بعدی بروید.

چرا و چگونه در سامانه سجام ثبت نام کنیم؟

احراز هویت آنلاین صندوق ره آورد آباد مسکن

با مراجعه به نشانی ehraz.maskanbourse.com لینک دانلود اپلیکیشن‌های اندروید و آی‌او‌اس برای کاربران گوشی‌های اندرویدی و آیفون موجود است. از این قسمت اپلیکیشن متناسب با گوشی موبایل‌تان را دانلود و با استفاده از این اپلیکیشن مراحل احراز هویت را انجام دهید.

مراجعه به سایت اینترنتی صندوق

در این صفحه (www.maskanfund.ir) ابتدا روی گزینه «ورود سرمایه‌گذاران» کلیک کنید و در صفحه بعدی، وارد بخش «ثبت‌نام در صندوق» شوید. در ادامه با واردکردن اطلاعات لازم، ثبت‌نام‌تان کامل خواهد شد و می‌توانید وارد پنل کاربری خودتان شوید. از طریق این پنل می‌توانید برای صدور یا ابطال واحدهای این صندوق اقدام کنید.

پنل کاربری صندوق ره آورد آباد مسکن

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1,454 دیدگاه
  1. سعیده می‌نویسد

    سلام، وقت بخیر،
    از روز 4 شنبه تحت هیچ شرایطی نمی تونم وارد سایت صندوق ره آورد بشم، بهم خطای سرور رو نشون میده!!! ماشالله همکاراتون هم اصلأ تلفن شون رو جواب نمی دن! لطفأ بفرمائید علت نمایش خطای سرور کی رفع میشه.
    ممنون از شم

    4
  2. راستین می‌نویسد

    عدم صداقت مسئولان صندوق در پرداخت سود و اعلام قیمت ابطال ، قیمت صدور و قیمت آماری در تاریخ‌های ۱۶ و ۱۷ هر ماه بطرز تاسف بار و مسخره ای تکرار می‌شود.تحقیر هوش سرمایه گذاران و تحمیق و توهین به شخصیت آنها آنهم اینقدر علنی و مسخره معلوم نیست پیشنها کدام نابغه در میان مسئولان صندوق هست ۰ فکر کنم باید دست بکار شکایت رسمی شد تا در پای میز محاکمه پاسخ بدند که سیر صعود قیمت سهام به چه دلیل در روز سوددهی و یک روز قبل از آن ؛ هر ماه سقوط آزاد میکنه و بعد از پرداخت سود ناچیز به سهامداران دوباره سیر صعودی پیدا میکنه ۰

    17
  3. جمشید باغبانی می‌نویسد

    شما که پاسخی به نظرات و پیام های سهامداران نمی دهید ، بهتر نیست این آیتم نظر خواهی را از برنامه حذف کنید و اینقدر به شعور سهامداران اهانت نکنید.
    لطفا??♥️

    24
    1
  4. جمشید باغبانی می‌نویسد

    سلام. اپلیکیشن شما برای مشتریان به روز نیست و مرتب دچار اشکال می شود. سرعت تغییرات بسیار کم می باشد علاوه بر این متاسفانه شما با مشتریان خود صادق نیستید. مبلغ ابطال و صدور را مرتب دستکاری می کنید. اینگونه ادامه دهید ، کم کم سهامداران خود را از دست می دهید. لطفا اینقدر به شعور مشتریان و سهامداران اهانت نکنید.

    18
  5. حمد می‌نویسد

    چرا قبلا روزای تعطیل ابطال انجام میشد چندوقته اینم برداشتین،همه جوره دارید سرمایه گزارارو بیزار میکنید از خودتون

    7
    1
  6. امیر می‌نویسد

    همونطور که گفتم خبری از پرداختی تیرماه نیست امسال نمیدن آذر هم نمیدن همین که مینویسن با محاسبه ذخیره ارزش ریخته شده همین هست

    8
    1
  7. omid می‌نویسد

    پس چی شد واریزی تیر ماه که همش میگفتید همونطور که گفتم خبری نیست و همش همونیه که سرتون رو شیره میمالن تو گروه مینویسن ذخیره ارزش

    5
  8. رضا می‌نویسد

    ۲۱درصد می خان بریزن این ماه واقعا که

    5
    5
  9. راستین می‌نویسد

    سلام
    دیروز 4 رکورد جدید در بورس تهران در شاخص کل؛ شاخص هم وزن، ارزش معاملات خرد؛ مازاد تقاضا در بازار رخ داد.همچنین شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم….مدیران سرمایه گزاری صندوق ره آورد آباد مسکن به شعور سرمایه گزاران با پرداخت این مبالغ سود مثقالی توهین نکنید…

    16
    1
  10. راستین می‌نویسد

    سلام
    دیروز 4 رکورد جدید در بورس تهران در شاخص کل؛ شاخص هم وزن، ارزش معاملات خرد؛ مازاد تقاضا در بازار رخ داد.همچنین شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم….مدیران سرمایه گزاری صندوق اعتماد بانک ملی به شعور سرمایه گزاران با پرداخت این مبالغ سود مثقالی توهین نکنید…

    13
    1
  11. بی باک می‌نویسد

    صندوق های قابل معامله در بورس طی ماه جاری بین 28 الی 35 درصد سوددهی داشتند . میتونید به راحتی میزان بازدهی آنها را به دست آورید . صندوق ره آورد آباد مسکن هم باید حداقل 30درصد سود بده .اونوقت بزور 20 درصد میده….
    بجای سرمایه گذاری در صندوق ره اورد آباد مسکن مستقیم برین بورس…یک ماه که رصد کردم به نظر دارن حدود 30درصد خیلی تابلو درسهام سرمایه گذاران قشنگ […] میکنند…چنسن نوساناتی من قبلا نمیدیدم..اگه خاستین در این صندوق سرمایه گذاری کنین بیشتر فکر کنین..بنظر من اشتباه بزرگیه…. ولی بنظر راه […] و یاد گرفتند….این هفته رصد کردم عجیب میلیاردی از سود سهام مردم بالا کشیدند…
    جالب اینجاست در آذر ماه که بازار مثبت بورس که تمام سبد سهم شون مثبت بوده و هر روز مثبت پنج درصد خودشون رو پر میکردن اما جالب اینجاست به جای این که سود افزایش پیدا کنه ، حتی کمترشم کردن و باید پیگیری کرد ..!!
    اگر که صندوق درآمد ثابته پس این همه نوسان منفی چیه واقعاً ؟؟

    13
    1
  12. . می‌نویسد

    انگاری تعداد ابطلها زیاده که چند روزه دارن صدور میزنن قبلا ماهی دو سه بار بیشتر صدور نمیزدن

    18
  13. رضا می‌نویسد

    شاخص‌ بورس ۱۲۰۰۰۰۰هزار رد کرده آین چرا هنوز روی ۱۸.۷۴قسمت ۳۶۵ روزش

    11
  14. پیمان می‌نویسد

    سلام سود صندوق موسسه کوثر نزدیک چند ماه هست 22درصد و ارزش ذخیره هم در دی ماه به سپرده گذارن خود در سال 99پرداخت کرده. اما امکان صدور واحد فعلان وجود ندارد. که یکی از بهترین صندوق هاست

    7
    2
  15. سعید می‌نویسد

    سلام. سود ذخیره صندوق آباد تیر ماه هم ریخته نشد. سر کار بودیم. این پیام های ما اصلا به گوش صندوق میرسه؟؟؟ کسی اینارو میخونه؟

    11
    3
    1. رضا می‌نویسد

      آخر تیر میریزن اگه بریزن اول تیر که نمی ریزن

      7
      1
  16. omid می‌نویسد

    همونطور که گفتم از پرداخت خرداد خبری نیست و نبود از پرداخت آذرماه هم خبری نخواهد بود. همین ذخیره ارزش که اعلام میشه توی کانال دارن میریزن هست

    7
    1
    1. رضا می‌نویسد

      خرداد که نمی ریزن سال قبل تیر ریختن

      6
      3
  17. رضا می‌نویسد

    بالاخره یک ماه سود یکم خوب واریز کردن مرسی از صندوق ره اورد ۱۹.۵به بالا ریختن بازم تشکر انشالله بازار خوب بشه سرمایه گذاران بیشتر سود کنن

    6
    12
  18. حمد می‌نویسد

    بابا یه تماسی یه اعتراضی کنید به مدیریت صندوق، از وضع سود دهی از وضع واریز سود،

    13
    1
  19. حسن می‌نویسد

    سلام باتشکر لطف فرمائید سرمایه گذاری بهتری داشته باشید هرماه داره سودها کم میشه دست ودل مردم را سرد نکنید همه مردم خرج ومخارجشون از این سود است تورم و گرانی زیاد شده هرمیلیون 13 تومان و۱۴ تومان به کجا می رسه منتظر هستیم خدمت بیشتر بکنید سود بیشتر بشه والا مجبوریم جای دیگر سرمایه گذاری کنیم ممنون

    20
  20. حمد می‌نویسد

    امسال که باید بیشتر بشه سود کمتر شده از قراردادتونم پایین تر میدین دیگه بدرد نمیخوره ابطال??

    21
  21. . می‌نویسد

    این ماه اگه صندوق سودکم بده وضررهای قبلی رو جبران نکنه ابطال میکنم تمام سرمایه خودم وخانوادمو

    26
    1
    1. پریا می‌نویسد

      همگی دست بهم بدیم از حقمون دفاع کنیم
      پول ما گذاشتیم خودشون دارن از سودش بهره میبرن
      این پول خوردن نداره اه ما پشت سرتونه

      18
      1
    2. Omid می‌نویسد

      دوستان امسال از پرداختی آذرماه یا خرداد خبری نیست
      همین اعمال ذخیره که توی تلگرام مینویسن هر ماه با سود ریخته شده نهایتش هست.

      9
      4
  22. رضا می‌نویسد

    یه بار شب یلدا ریختن به بار هم تیر میریرن سال پیش دوبار ریختن تیز واذر سود ذخیره رو

    11
    3
  23. سعید می‌نویسد

    این سود ذخیره چیه؟ چند ماه یکبار میدن؟ با چه نرخی؟

    5
    5
  24. عبدالرضا می‌نویسد

    شماهم راه دزدی ازجیب مردمایادگرفتید؟هرماه ازسودکم میکنید؟زمان افتتحاح بانک بماگفت از۱۹.۵کمترنمیده،اینکاردرست نیست،خجالتم خوبه بخدا

    20
  25. نرگس می‌نویسد

    این همه باید وقت بزاریم کی صدور دارید واسه سود ۱۸ درصد.
    اینو که همه بانکها میده به اسم یکساله ولی بعد دوسه ماه میشه برداشت کرد انقدر هم موقعه برداشت اصل پول کم نمیشه
    […]

    20
    1
  26. علی می‌نویسد

    واقعا چرا اینقدر دروغ مینویسن تو صفحه شخصی قیمت ابطال پایین اوردن به 100000 تومن که باعث شده سرمایه گذارا متضرر بشن ولی تو پیج اصلی صندوق قیمت رو زدن 101358 چقدر دروغ

    17
    1
  27. وحید می‌نویسد

    واقعا دیگه صندوق بی فایدست
    1 میلیارد تومن سرمایه کذاری کردم . همین امروز فردا همشو ابطال میزنم
    16.5 درصد سود میدید مارو چی فرص کردید

    15
    1
    1. حمد می‌نویسد

      خدایی حیف نی یک میلیارد گذاشتی برا …درصد با اون عنبر نسا هم خریده بودی چندبرابر شده بود

      4
      1
  28. رضا می‌نویسد

    پول بزاره صندوق تو بانک آینده که ۲۰درصد میده خجالت هم خوب چیزیه ما بورس نخاییم کجا باید اعلام کنیم این بورس همه رو به خاک سیاه نشونده باز صندوق ده درصد می‌بره آنجا ۱۸درصد هم شد سود قدر۱۴۹ملیون سهم رو نمی دونم چرا نمی دونن واقعا که

    9
  29. پریا می‌نویسد

    سلام
    واقعا چرا مبالغ دستکاری میکنید
    ما که هر لحظه نگا میکنیم دستماری میشه سود
    خیلی هم سودتون کم شده با این وضعیت همه ابطال کنن خیلی بهتره

    23
    1
  30. حمد می‌نویسد

    توروخدا یه فکری بحال سود کنیدهرماه کمتر زندگی خیلیا با همین سود میگذره

    16
    1
وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی