رده صندوق سرمایه‌گذاری‌ صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته پایدار سپهر

اندوخته پایدار سپهر

آخرین به‌روز رسانی: 05 اردیبهشت 1403 | انتشار: 17 آبان 1395
نام اندوخته پایدار سپهر
نوع صندوق درآمد ثابت
ETF خیر
ارزش خالص دارایی 212,979,086,925,632 ریال
بازده روزانه 0.04 %
بازده هفتگی 0.38 %
بازده ماهانه 2.01 %
بازده سه ماهه 5.78 %
بازده شش ماهه 0 %
بازده یک ساله 23.04 %
بازدهی از آغاز فعالیت 240.41 %
مدیر صندوق تامین سرمایه سپهر
مدیران سرمایه‌گذاری سید امیر اعتمادی، حسن طاعتی کاشانی، سمیرا شیرمحمدی
متولی صندوق مشاور سرمایه گذاری سهم آشنا
حسابرس موسسه حسابرسی رازدار
درصد حقیقی 4
درصد حقوقی 0
سود تضمین‌شده 0 %
سود پیش‌بینی شده 0 %
دوره تقسیم سود 0 ماهه
قیمت صدور 1,005,630 ریال
کارمزد صدور 0 ریال
قیمت ابطال 1,004,925 ریال
کارمزد ابطال 0 ریال
حداکثر تعداد واحد سرمایه‌گذاری 0
ضامن نقدشوندگي بانک صادرات ایران
اوراق مشارکت 57.08 %
سپرده بانکی 34.98 %
وجه نقد 0.08 %
سهام 5.34 %
پنج سهم با بیشترین وزن 3.5 %
دارایی‌های دیگر 0.24 %
قیمت آماری 1,004,049 ریال
تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری شده 211,935,194
تاریخ آغاز فعالیت 1392/02/08
آدرس وب‌سایت http://apsepehr.ir

معرفی صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته پایدار سپهر

صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته پایدار سپهر بانک صادرات کار خودش را از اردیبهشت ۱۳۹۲ و با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار آغاز کرد. این صندوق در دسته صندوق‌های با درآمد ثابت قرار می‌گیرد. در حال حاضر ارزش خالص دارایی‌های این صندوق به بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان می‌رسد که در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت رقم چشمگیری محسوب می‌شود. به همین دلیل شاید بتوان چشم‌انداز درست و اهداف روشن را از ویژگی‌های این صندوق سرمایه‌گذاری به شمار آورد.

بخشی از مهم‌ترین ویژگی‌های صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته پایدار سپهر بانک صادرات را در فهرست زیر خلاصه کرده‌ایم:

  • مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها
  • سود مطمئن و پایدار
  • عملکرد قابل‌قبول در شرایط رکودی
  • ریسک سرمایه‌گذاری پایین
  • سابقه طولانی
  • شفافیت اطلاعتی

با توجه به این که این صندوق از نوع صندوق‌های با درآمد ثابت است، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که با سرمایه‌گذاری در این صندوق به سودهای کلان (مثلا بالای ۵۰ درصد در سال) برسید. هدف چنین صندوقی تشکیل سبدی از دارایی‌ها کم‌ریسک و مدیریت مناسب آن است. به همین دلیل در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد دارایی‌های این صندوق صرف خرید اوراق مشارکت و سپرده‌‌گذاری در بانک شده است. باید این نکته را در خاطر داشته باشید که فقط ۱۰ درصد از دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته سپهر به خرید سهام و حق تقدم اختصاص یافته است و این نسبت تأثیر چندانی بر عملکرد این صندوق ندارد. به همین دلیل نوسان‌های بورس ریسک این صندوق را بالا نمی‌برد و از این نظر گزینهٔ مطلوبی برای حفظ سرمایه و سرمایه‌گذاری کم‌خطر محسوب می‌شود.

نمودار ترکیب دارایی های صندوق اندوخته سپهر پایدار بانک صادرات

عملکرد صندوق اندوخته پایدار سپهر بانک صادرات

بازدهی صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته پایدار سپهر در یک سال گذشته  ۱۷٫۲۷درصد بوده است. در حال حاضر قیمت صدور هر واحد سرمایه‌گذاری در این صندوق حدود ۱۰۰ هزار تومان است و تعداد کل واحدهای این صندوق به کمی بیش از ۱۷ میلیون واحد می‌رسد.

جدول مقایسه ای همه صندوق های سرمایه‌گذاری

ارکان صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته سپهر پایدار

اولین قدم برای شناخت و بررسی هر صندوقی  ارکان آن است. اگر بدانیم مدیر، متولی، حسابرس و ضامن نقدشوندگی صندوق چه کسانی‌اند، می‌توانیم با کمی جست‌وجو اطلاعت بیشتری درباره این اشخاص پیدا کنیم و درباره نحوه مدیریت دارایی‌های صندوق بیشتر بدانیم. برای نمونه، متولی صندوق اندوخته پایدار سپهر موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت ارقام‌نگر آریا و ضامن نقدشوندگی آن بانک صادرات ایران است. تعدادی از ارکان صندوق را در تصویر زیر می‌بینید.

ارکان صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته پایدار سپهر

روش سرمایه‌گذاری و ثبت نام در اندوخته سپهر

سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته پایدار سپهر مانند اکثر صندوق‌های درآمد ثابت از طریق صدور و ابطال صورت می‌گیرد. مبلغ صدور واحدها از طریق درگاه آنلاین سایت به حساب بانکی صندوق واریز می‌شود و فیش واریزی در سایت صندوق در همان روز ثبت می‌شود. دقت کنید که فرایند صدور و ابطال واحدهای این صندوق از طریق پنل کاربری سرمایه‌گذار در سایت صندوق صورت می‌گیرد.

مراحل سرمایه‌گذاری

  1. در سایت صندوق به نشانی «www.apsepehr.ir»، روی گزینه «ورود سرمایه‌گذاران» کلیک کنید.
  2. مراحل ثبت‌نام در صندوق سرمایه‌گذاری را تکمیل کنید.
  3. بعد از انجام این مراحل، جهت تکمیل فرایند احراز هویت به یکی از شعبه‌های بانک صادرات ایران یا شرکت تأمین سرمایه سپهر مراجعه کنید.
  4. برای اصلاح مشخصات هم باید ابتدا فرم اصلاح مشخصات را از سایت صندوق دریافت و پر کنید و این فرم را برای تأیید به یکی از شعبه‌های بانک صادرات ببرید. بعد از تأیید، می‌توانید فرم مربوطه را از طریق فکس (به شماره ۰۲۱۸۸۱۹۶۲۸۴) یا ایمیل (به نشانی crm@sepehrib.ir) برای دفتر صندوق بفرستید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

685 دیدگاه
  1. داریوش می‌نویسد

    هاهاها! شوخی با مزه ای بود??

    1
  2. یه معمولی می‌نویسد

    سلام
    اگر ۶۰ روز بگذره و ضرر بده ، از نظر تضمین ، فقط اصل پول رو پرداخت میکنن یا اصل و سود ؟
    دو ماهه سرمایه من با سود های پرداخت شده در مجموع ثابت مونده و میخوام ابطال بزنم . حالا چطور باید پیگیر واریز سرمایه ی کم شده باشم ؟

    5
    1
  3. فرزاد می‌نویسد

    کسایی که دنبال سود هستن تو این صندوق پولی نذارن چون میخورن یه اّبم روش . من خودم سود نگرفتم هیچ اصل پولم هم رفت . دستتون به هیچجا وصل نیست . من لازم بود اطلاع بدم . زنگ هم میزنی صندوق میگن صبر کنین . جمله ایی که هر صندوق داره ورشکسته میشه معمولا به سرمایه گذار میگن با صبر فقط پول رفته حالا خود دانی .

    10
  4. ازیتا می‌نویسد

    من این صندوق پول گذاشتم بعد دو ماه ابطال زدم از اصل پولم کلی کسر کردن بهم دادن ….

    9
  5. AMIN می‌نویسد

    گول نخورید شما تا حالادید یک ساختمان خراب بشه و فردا درست بشه ……فقط ابطال کنید واز استرس در بیاید بنده سال96 خانه فروختم حالا که پول خودم گرفتم پول یک آپارتمان نیست بزرگ ترین اشتباه کردم بایک تورم پول بی ارزش میشه پول سودی یعنی مثل یخ سرمایه ات اب میشه

    7
    2
  6. لیلا می‌نویسد

    ظاهرا امروز سایت بعد از مدتی در دسترس قرار گرفت ولی قسمت صدور این سایت فعال نیست فقط قسمت ابطال باز هست ولی با توجه به بازدهی منفی این صندوق در ماه جاری به دلایل نامعلوم اصل سرمایه سپرده گذاری شده مردم پایین اومده امیدوارم مدیریت این صندوق که یواشکی میاد پیام ما رو تو این سایت رده چک میکنه کمی دلسوزانه مشکلات رو حل کنه و جلوی سوخت سرمایه مردم رو بگیره و سرمایه سوخت شده تا الان رو برگردونه به حالت اول در ضمن امیدوارم ایشون در این صندوق شفاف تر عمل کنه و در قسمت پشتیبانی خود پروفایل هر شخص در صندوق جواب سوالات رو بده تا ابهامات به وجود امده برطرف بشه ولی مدیریت متاسفانه به قسمت پشتیبانی نگاه نمیکنه و نوشته ها چشم نشده. در ضمن کسانی که دنباله شماره بورسی صندوق بودن این هست .
    ثبت شده به شماره 11145 نزد سازمان بورس و اوراق بهادار
    ثبت شده به شماره 31511 نزد مرجع ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری

    7
    1
  7. پیمان می‌نویسد

    سلام دوستان
    من بعد60روز ابطال زدم
    نتیجه:سود ماه8 که هیچی جزو سرمایه محاسبه شده!یعنی سودی دراصل پرداخت نشده است.
    حدود 20درصد از سود ماه اول هم کم شده!

    جهت اطلاع دوستان محترم

    6
  8. AMIN می‌نویسد

    قبلا مسئول صندوق هروز تو اینستاگرام تبلغ میکرد الان نزدیک به 3ماه هست هیچ خبری ازش نیست …دوستان سرمایه شما درحال ریزش هست زودتر ابطال کنید تا سرمایه خورده نشده

    7
  9. saeed می‌نویسد

    http://www.apsepehr.ir/ ادرس جدید این صندوق چرا باز نمیشه در ضمن مسول محترم سایت رده چرا ادرس سایت صندوق اندوخته پایدار سپهر رو اصلاح نمیکنید الان نزدیک به سه ماه است که ادرسی که گذاشته اید تعقیر کرده لطفا به روز رسانی کنید تا مردم راحتتر وارد بشن

    8
    1
    1. رده می‌نویسد

      ممنون از اطلاع

      5
      1
  10. saeed می‌نویسد

    چرا ادرس سایت جدید و قدیم این صندوق از دسترس خارج شده واقعا برام سواله در ضمن چرا صندوق درامد ثابت بازدهی منفی داشته مگه درصد کمی از سرمایه این صندوق در بورس و مابقی اکثر سرمایه در اوراق بهادار و سپرده بانکی نیست پس چرا مثل صندوق پر ریسک سهامی و مختلط و جسورانه داره رفتار میکنه؟؟؟؟؟؟؟

    5
    1
  11. نجمی می‌نویسد

    از این صندوق بدتر ندیدم مبلغ بالایی گزاشتم با احترام اولیه و روز شمار ولی اصل پول خودم را نگرفتم مبلغ سنگین بود […] واقعا هر کسی به حرفهای من شک داره به شرکت تماس بگیره و اسم من را بگه چی بگم هرچی به عنوان سود دادن گرفتن و از اصل پول هم رفت ای […]

    9
  12. فرزاد می‌نویسد

    خدا لعنتشون کنه – سود که ندادن هیچی پول خودمونم خوردن – صندوق از این بدتر ندیده بودم – مثلا بانک صادرات -تو بدترین موسسه میزاشتم حداقل 15 درصد سود میداد -از من به شما نصیحت پولتو دوست داری ابطال کن وگرنه یه چیزم بدهکار میشی با این وضع صندوق

    6
  13. AMIN می‌نویسد

    برای پس گرفتن پول سرمایه خود بصورت اینترنتی قسمت ابطال برید ودر خواست ابطال کنید به نفع خودتون هست چون دارن از سرمایه خودتون سود بهتون میدن

    5
  14. غضنفر می‌نویسد

    مگه این صندوق درامد ثابت نیست پس چرا عین صندوق سهامی داره بازدهیش منفی میشه در ضمن چرا چرا 23 درصد سود نمیده ؟؟

    9
    1
  15. محمد می‌نویسد

    لطفا برای برداشت پولم راهنماییم کنید نیازمندش هستم کرونا گرفتم پول دارو ندارم‌

    1
    1
  16. AMIN می‌نویسد

    گول اینکه پول باید 60روز بماند رو نخورید همش دروغه روز ابطال هرچی باشه همان روز حساب میشه هرچی شود بهتون میدن پس میگیرن

    7
    1
  17. ساسان می‌نویسد

    سلام .لطفا از قبل سرمایه گذاری اساسنامه صندوق رو بخوانید بقیه رو گمراه نکنید سرمایه در صندوق اندوخته پایدار دقت کنید صندوق اندوخته پایدار هر مبلغی که میخاد باشه باید 60 روز توصندوق باشه قانون صندوق هست تا موقع ابطال اصل پول تون رو بهتون بدن لطف مردم گمراه نکنید صندوق اندوخته پایدار رو میگیم یا باشماره 42358 تماس بگیرید راهنمایی کننند لطفا اساسنامه تو سایت هست بخونید

    2
    8
  18. امیر صادق نژاد می‌نویسد

    فقط باید از دست مدیران شکایت کرد.که به حق وحقوق مردم رسیدگی بشه.

    8
  19. پیگیر می‌نویسد

    با سلام
    باید به قوه قضاییه شکایت کرد….اینکه ابطال بزنین و برین بنفع مدیران صندوق هست. در همین جا هم عوامل صندوق ممکنه باشند و صحبت مردم را به گوش مدیران صندوق برسونن تا دیر نشده….

    10
    2
  20. کامران می‌نویسد

    فقط ابطال…

    5
  21. فرزاد می‌نویسد

    آقا ابطال بزنین جلو ضرر و بگیری منفعت تو هرجا پولمو میزاشتم توواین بازار حداقل ۱۵ درصد سود داشت اینجا اصل پولم خوردن رفت اون اقایی که میگه بعد ۶۰ روز پولتو میدن با سود!!! گول نخورین سود ۱۰ درصد سالیانه میدن من تو هر بانکی گذاشته بودم ۱۸ درصد سود داشت . دیگه چقدر […]ی اخه .بعد بزرگ نوشته ۲۳ درصد بدون ریسک . بخونین ۲۳ درصد بگیرین منفی ۲۰ درصد !!!!

    9
  22. Morteza می‌نویسد

    دوستان عزیز یعنی چی که باید 60روز پول بمونه، پس مال ما که مونده چرا کم شده ،اگه هرکی سرمایشودوست داره فقط سریعتر ابطال بزنه که همون هم میپره

    7
    1
  23. مهران می‌نویسد

    سلام من سه ماه ۲۷۰ تومان گذاشتم امروز که ابطال کردم۳۲میلیون تومان ضرر داده به من تو این مدت هم سود واریزی هیچ تغیری نکرده بود که من شک کنم حسابم را نگاه کنم این کار […] هست چطور تو روزایی که با پول ما چند صد برابر سود میکردن ۲۲درصد سالانه میدادن والان این ضرر سنگین به حساب ما میاد دست مان هم به جایی بند نمی شه این نظرات مشتری ها را هم تو سایت اصلی قصدا نمیزارن که مستریهای جدید نبینن

    16
    1
  24. پیگیر می‌نویسد

    سلام
    باید بصورت مداوم مرافب مدیران صندوق بود که نپیچونن و پول مردم را حیف و میل کنند.از بخش نظارت برصنوق های سازمان بورس وسامانه شکایت سازمان بورس باید کمک گرفت……ولی خوب اساسنامه صندوق رو بخوانید این صندوق باصندوقای دیگه فرق داره .اساسنامه صندوق رو بخوانید شما اگر بالای ۶۰ روز پول تو ن رو که هر مبلغی هست میخایید بردارید تمام پول وسود رو پرداخت میکنند توجه کنید حداقل باید ۶۰ روز پول از زمان سرمایه گذاری تا ۶۰ روز باشه تو صندوق تا اصل پولتون رو بگیرید در ضمن سرمایه فعلی اون عدد بالا و پایین داره

    7
  25. AMIN می‌نویسد

    دوستان تمام پول های خودتونه در بیارید یعنی ابطال کنید..داره ورشکست میشه

    16
    6
  26. Vali می‌نویسد

    واقعا كه شورش رو در آوردن…بازم هر بانكي كه سپرده كرده بوديم ١٨ درصد سود بهمون ميدادن …اين كارشون […] تو روز روشنه…

    7
  27. ساسان می‌نویسد

    سلام دوستان لطفا اساسنامه صندوق رو بخوانید شما اگر بالای ۶۰ روز پول تو ن رو که هر مبلغی هست میخایید بردارید تمام پول وسود رو پرداخت میکنند توجه کنید حداقل باید ۶۰ روز پول از زمان سرمایه گذاری تا ۶۰ روز باشه تو صندوق تا اصل پولتون رو بگیرید در ضمن سرمایه فعلی اون عدد بالا و پایین داره لطفا اساسنامه صندوق رو بخوانید یا با شماره تلفن 42358تماس بگیرید توضیح بدن بهتون. این صندوق باصندوقای دیگه فرق داره باتشکر

    6
    5
  28. پیام می‌نویسد

    دوستان از اصل سرمایه هر فرد سهام گذار کم کردن و بعنوان سود در برج 8 پرداخت کردند!

    لطفا مراقب سرمایه هاتون باشید.اعتماد نکنید…

    7
  29. amir می‌نویسد

    دیروز ۱۲۰۰ به پولمون اضاف شد امروز ۸ میلیون یه جا کم شده از اصل پولمون این چه مسخره بازیه

    6
    1
  30. پیمان می‌نویسد

    سلام دوستان

    سودی که صندوق انداخته سپهر،در ابان داده،مبلغ سود ،را از کل سرمایه کم کرده،منم صندوق سهامی کاردان داشتم همین کار زشت را انجام داده بود.

    خودتون دقت کنید …

    7
وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی