رده صندوق سرمایه‌گذاری‌ صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته پایدار سپهر

اندوخته پایدار سپهر

آخرین به‌روز رسانی: 14 اردیبهشت 1403 | انتشار: 17 آبان 1395
نام اندوخته پایدار سپهر
نوع صندوق درآمد ثابت
ETF خیر
ارزش خالص دارایی 214,093,868,842,122 ریال
بازده روزانه 0.05 %
بازده هفتگی 0.38 %
بازده ماهانه 2 %
بازده سه ماهه 5.8 %
بازده شش ماهه 0 %
بازده یک ساله 22.98 %
بازدهی از آغاز فعالیت 240.89 %
مدیر صندوق تامین سرمایه سپهر
مدیران سرمایه‌گذاری سید امیر اعتمادی، حسن طاعتی کاشانی، سمیرا شیرمحمدی
متولی صندوق مشاور سرمایه گذاری سهم آشنا
حسابرس موسسه حسابرسی رازدار
درصد حقیقی 4
درصد حقوقی 0
سود تضمین‌شده 0 %
سود پیش‌بینی شده 0 %
دوره تقسیم سود 0 ماهه
قیمت صدور 1,010,491 ریال
کارمزد صدور 0 ریال
قیمت ابطال 1,009,839 ریال
کارمزد ابطال 0 ریال
حداکثر تعداد واحد سرمایه‌گذاری 0
ضامن نقدشوندگي بانک صادرات ایران
اوراق مشارکت 56.97 %
سپرده بانکی 35.85 %
وجه نقد 0.02 %
سهام 4.69 %
پنج سهم با بیشترین وزن 3.3 %
دارایی‌های دیگر 0.32 %
قیمت آماری 1,009,918 ریال
تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری شده 212,007,772
تاریخ آغاز فعالیت 1392/02/08
آدرس وب‌سایت http://apsepehr.ir

معرفی صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته پایدار سپهر

صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته پایدار سپهر بانک صادرات کار خودش را از اردیبهشت ۱۳۹۲ و با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار آغاز کرد. این صندوق در دسته صندوق‌های با درآمد ثابت قرار می‌گیرد. در حال حاضر ارزش خالص دارایی‌های این صندوق به بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان می‌رسد که در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت رقم چشمگیری محسوب می‌شود. به همین دلیل شاید بتوان چشم‌انداز درست و اهداف روشن را از ویژگی‌های این صندوق سرمایه‌گذاری به شمار آورد.

بخشی از مهم‌ترین ویژگی‌های صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته پایدار سپهر بانک صادرات را در فهرست زیر خلاصه کرده‌ایم:

  • مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها
  • سود مطمئن و پایدار
  • عملکرد قابل‌قبول در شرایط رکودی
  • ریسک سرمایه‌گذاری پایین
  • سابقه طولانی
  • شفافیت اطلاعتی

با توجه به این که این صندوق از نوع صندوق‌های با درآمد ثابت است، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که با سرمایه‌گذاری در این صندوق به سودهای کلان (مثلا بالای ۵۰ درصد در سال) برسید. هدف چنین صندوقی تشکیل سبدی از دارایی‌ها کم‌ریسک و مدیریت مناسب آن است. به همین دلیل در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد دارایی‌های این صندوق صرف خرید اوراق مشارکت و سپرده‌‌گذاری در بانک شده است. باید این نکته را در خاطر داشته باشید که فقط ۱۰ درصد از دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته سپهر به خرید سهام و حق تقدم اختصاص یافته است و این نسبت تأثیر چندانی بر عملکرد این صندوق ندارد. به همین دلیل نوسان‌های بورس ریسک این صندوق را بالا نمی‌برد و از این نظر گزینهٔ مطلوبی برای حفظ سرمایه و سرمایه‌گذاری کم‌خطر محسوب می‌شود.

نمودار ترکیب دارایی های صندوق اندوخته سپهر پایدار بانک صادرات

عملکرد صندوق اندوخته پایدار سپهر بانک صادرات

بازدهی صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته پایدار سپهر در یک سال گذشته  ۱۷٫۲۷درصد بوده است. در حال حاضر قیمت صدور هر واحد سرمایه‌گذاری در این صندوق حدود ۱۰۰ هزار تومان است و تعداد کل واحدهای این صندوق به کمی بیش از ۱۷ میلیون واحد می‌رسد.

جدول مقایسه ای همه صندوق های سرمایه‌گذاری

ارکان صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته سپهر پایدار

اولین قدم برای شناخت و بررسی هر صندوقی  ارکان آن است. اگر بدانیم مدیر، متولی، حسابرس و ضامن نقدشوندگی صندوق چه کسانی‌اند، می‌توانیم با کمی جست‌وجو اطلاعت بیشتری درباره این اشخاص پیدا کنیم و درباره نحوه مدیریت دارایی‌های صندوق بیشتر بدانیم. برای نمونه، متولی صندوق اندوخته پایدار سپهر موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت ارقام‌نگر آریا و ضامن نقدشوندگی آن بانک صادرات ایران است. تعدادی از ارکان صندوق را در تصویر زیر می‌بینید.

ارکان صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته پایدار سپهر

روش سرمایه‌گذاری و ثبت نام در اندوخته سپهر

سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته پایدار سپهر مانند اکثر صندوق‌های درآمد ثابت از طریق صدور و ابطال صورت می‌گیرد. مبلغ صدور واحدها از طریق درگاه آنلاین سایت به حساب بانکی صندوق واریز می‌شود و فیش واریزی در سایت صندوق در همان روز ثبت می‌شود. دقت کنید که فرایند صدور و ابطال واحدهای این صندوق از طریق پنل کاربری سرمایه‌گذار در سایت صندوق صورت می‌گیرد.

مراحل سرمایه‌گذاری

  1. در سایت صندوق به نشانی «www.apsepehr.ir»، روی گزینه «ورود سرمایه‌گذاران» کلیک کنید.
  2. مراحل ثبت‌نام در صندوق سرمایه‌گذاری را تکمیل کنید.
  3. بعد از انجام این مراحل، جهت تکمیل فرایند احراز هویت به یکی از شعبه‌های بانک صادرات ایران یا شرکت تأمین سرمایه سپهر مراجعه کنید.
  4. برای اصلاح مشخصات هم باید ابتدا فرم اصلاح مشخصات را از سایت صندوق دریافت و پر کنید و این فرم را برای تأیید به یکی از شعبه‌های بانک صادرات ببرید. بعد از تأیید، می‌توانید فرم مربوطه را از طریق فکس (به شماره ۰۲۱۸۸۱۹۶۲۸۴) یا ایمیل (به نشانی crm@sepehrib.ir) برای دفتر صندوق بفرستید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

685 دیدگاه
  1. رستم می‌نویسد

    این “محمد” که هر روز کامنتهای شر و ور می نویسد از قلم به مزدهاست؟ ?

    2
    8
  2. محمد می‌نویسد

    وقتی وارد صفحه صندوق شدین برین قسمت بازده صندوق
    1) بازده 90 روز گذشته 2.5 هستش یعنی فصلی 2.5 درصد سود و در کل سال 10 درصد سود میده ( اگر روند 90 روز گذشته رو در نظر بگیرید)
    2) بازده 180 روز گذشته شده 6.97 یعنی برای یک سال با این روند میشه 13.9 درصد ( اگر روند 180 روز گذشته رو در نظر بگیرید)
    عملکرد واقعی صندوق دقیقا همین هستش و بعید هست مدیران صندوق بالاتر از 14 درصد توانایی پرداخت سود رو داشته باشند. صندوق هم در امید نامه پیش بینی کرده 10 درصد، معمولا این پیش بینی ها بر اساس حداکثر توانایی مدیر صندوق پیش بینی می شوند یعنی حداکثر توانایی مدیر صندوق 10 درصد سود سالانه هستش.

    16
    5
  3. امید می‌نویسد

    اگر سرمایه تونو دوست دارین ابطال بزنین .جلو ضرر هر وقت بگیرین منفعت . گول تبلیغات کذب این صندوقو نخورین

    13
    3
  4. علی می‌نویسد

    متاسفانه رفتار این شرکت باتوجه به اینکهNAV هرواحد را کاهش داده،مثل رفتار صندوق های ورشکسته هستش که از سرمایه خود مشتری ،سود واریزی به حساب مشتری را تامین میکنه..اگه ورشکسته نباشه شک نکنید که مشتری داره گول میخوره..متاسفم ازاینکه این عناصر به اسم بانک صادرات،اعتبار بانک بزرگی مثل صادرات را ازبین میبرند.

    14
    1
  5. علی می‌نویسد

    من که امروز ابطال زدم .

    7
  6. محمد می‌نویسد

    اگر این صندوق قرار هستش 7 درصد سودآوری داشته باشه چه کاری هست سرمایه گذاری کنید تازه باید پول صدور و ابطال رو هم از جیب پرداخت کنید، سپرده کوتاه مدت سودش از این بیشتره تازه برای 7 درصد باید دعا کنید بورس مثبت باشه وگرنه به همون هم نمیرسید. و باید از اصل پول خودتون هم یه چیزی به مدیران صندوق بدین.
    صندوق زیر 20 درصد سود هیچ توجیه سرمایه گذاری نداره و توصیه میکنم بانک بزارید امن تر و خیالتون هم راحت تره

    13
    3
  7. محمد می‌نویسد

    فریب مدیران صندوق و شعارها رو نخورید، این صندوق بدترین صندوق سرمایه گذاری هستش، در آبان تا آذر که بورس 25 درصد مثبت شد صندوق هر روز ضرر میکرد و قیمت آماری روز به روز کمتر میشد، الان که بورس هر روز 3 درصد منفی هستش روز به روز قیمت اماری رو بالا میبرن تا سرمایه گذاری کنید ، در بهمن ماه و اسفند متوجه فریب مدیران صندوق میشین، بعد از 90 روز به شما میگن سود پرداختی از اصل پولتون بوده.
    حساب کوتاه مدت بانکی 10 درصد سودش از این صندوق بیشتره.

    14
    1
  8. مریم می‌نویسد

    لعنت به بانک صادرات که ضمانت صندوی کثیف تون رو نمیکرد اگر این کار رو نمیکرد ما سمت صندوق شما نمبومدیم

    14
    1
  9. مریم می‌نویسد

    جرات داشته باشد و دیدگاه های منو بزارید […] حالا خوبه اکثر سرمایه گذارها حقیقت را متوجه شدن و در دیدگاه ها ارسال کردند

    9
    1. رده می‌نویسد

      حواستان هست که اینجا سایت بررسی و مقایسه خدمات مالی «رده» است و هیچ وابستگی‌ای به هیچ صندوقی ندارد.

      4
  10. مریم می‌نویسد

    صندوق اندوخته پایدار سپهر با نبلیغات کذایی از جیب سرمایه گذار را میزند و با نیرنگ و فریب بازاریابی میکند با وعده سود ۲۳درصد اما از اصل سرمایه خود مشتری برمیدارد و سود برایش میریزد

    12
    2
  11. شاهرخ می‌نویسد

    من که دیگه به هیچ صندوقی اعتماد ندارم . دو هفته پیش هم ابطال زدم چون نزدیک به پنج میلیون تومن از اصل پولم کم شده بود . گذاشتم بانک با سود 18%

    10
    3
  12. محمد می‌نویسد

    بورس هر روز منفیه و این صندوق داره سود میده و قیمت آماری رو اضافه میکنه، دقیقا کاری که در مهرماه انجام داد، چون یه سری ابطال زدند و اگر سود پرداخت نمیکرد کسی واحد صندوق رو نمی خرید، بعد از 25 مهرماه صندوق همش ضرر کرد، از اصل پول به هر سرمایه گذار سود داد،
    و گفتش برای اینکه اصل پول رو بگیرید باید 60 روز بمونه، الان هم همون کار رو میکنه، یک ماه اول سود میده تا واحد های صندوق رو بخرین بعد همش میره تو ضرر، بعد باید تا موقع سال تحویل بمونید تا اصل پولتون رو بگیرید. برین قسمت ماشین حساب بازدهی از 25 مهر تا 11 آذر نگاه کنید.

    15
    1
  13. امید می‌نویسد

    این روش جدید هم هیچ تاثیری نداره به هر حال اصل پول کم شده چه به نرخ الان یا صد هزارتومن .مهم اصل پول که کم شده-اگر با اورده اولیه واحد میدادن اونوقت درست بود . الان چه علی خواجه چه خواجه علی

    7
    1
  14. حسین می‌نویسد

    از اصل پول خودتون کسر میکنن بعد یه مبلغ ناچیزی بهش اضافه میکنن و به عنوان سود 23درصد بهتون پرداخت میکنن دو میلیون از از اصل پولم کم شده و کسی جوابگو نیست
    فقط ابطال بزنید تا بیشتر ضرر نکردید

    15
    1
  15. محمد می‌نویسد

    سلام.یک سوال از مدیر محترم صندوق .مبلغ واحد سهام تمام صندوقهاهمان مبلغ اسمی یک میلیون ریال بوده.به جز این صندوق!!!که در اردیبهش ماه قیمت واحد سهام را یکصدهزار ریال به چه دلیل نمیدانم گران کردند..یعنی به طور خلاصه ۱۰درصد از سرمایه شما بدون سود تا به این تاریخ نزده صندوق هست.اگر آنهم این طرح صدور واحد جایره انجام بشه یعنی سرمایه گذاران گرامی بعداز ۸ماه تازه سوداصلی اگر آن هم قیمت سود هر واحد را پایینتر نیارند برای جبران افزیش واحد.به شما تعلق خواهد گرفت.با یک محاسبه ساده متوجه خواهید شد که صندوق در عرض برج۳والی ۱۰در هرماه از این مابه التفاوت چه پولی به جیب زده.صندوق حدود۹۲۵۰۰۰۰۰واحد سهام داشته.که‌۱۰درصدش مبشه ۹۲۵۰۰۰۰واحد ودر هر ماه هرواحد حدود۱۹۰۰تومان سودتعلق گرفته حالا۹۲۵۰۰۰۰×۱۹۰۰=۱۷۵۷۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰سود هر ماه که باید‌به اعضا پرداخت‌میشده ونشده .خودتان ضربدر ۸ماه کنید ببنید چقدر میشه.لطف کنید از صندوق طلب خود را مطالبه کنید.تا بیشتر از این در حقتون اجحاف نشود.!!@

    8
    2
  16. فریبرز می‌نویسد

    این صندوق از ماه آینده اضافه مبلغ نگه داشته را به صورت سهام به سهام داران واگذار میکند و ارزش هر سهم را به 100 هزار تومان برمیگرداند

    2
    11
  17. محمد می‌نویسد

    سلام و خسته نباشید، دوستان توجه کنید:
    با توجه عملکرد ضعیف مدیران صندوق در سه ماهه پاییز 99 فقط با کاهش قیمت ابطال از پول سرمایه گذاری شده به خودتان سود می دهد و در آخر اگر کمتر از 60 روز سپرده گذاری انجام داده باشید باید با ضرر و اگر بیش از 60 روز با سود 5 تا 7 درصد سالیانه محاسبه و به شما پرداخت می کنند.
    توصیه میکنم قبل از سرمایه گذاری حتما چند نکته رو بررسی کنید:
    1) اساسنامه و امید نامه صندوق رو دقیق مطالعه کنید. ( اگر هر اتفاقی بیفته و زنگ بزنید میگن باید اساسنامه و امید نامه رو دقیق میخوندین)
    2) به سایت کدال سر بزنید و تصمیمات مجامع بررسی کنید، جالب اینجاست که هر دو ماه یک بار جلسه برگزار میکنن و امید نامه و اساس نامه رو تغییر میدن، ( قبلا پیش بینی سود اوری یک ساله صندوق رو از 15 درصد به 10 درصد تغییر دادن و این یعنی اینکه مدیران صندوق پیش بینی کردن در بهترین حالت 10 درصد سود سالیانه به شما سود بدن به شرط ماندگاری پول شما) و همچنین در حال حاضر قرار هست به این زودی جلسه برگزار کنند. که باز هم اساس نامه و امید نامه رو تغییر بدن. خوب علت تغییر سریع و هر دو ماه یک بار رو جویا بشین و براحتی از کنار این مساله نگذرین. همچنین توجه کنید اگر مدیران صندوق عملکرد مناسبی داشتند هیچ وقت پیش بینی 15 درصد سود سالیانه رو به 10 درصد تغییر نمی دادن. ( و یکی دیگه از کارهایی که در مجامع در تغییر اساس نامه و امید نامه انجام دادن ماندگاری پول از 45 روز به 60 روز بود)
    3) در سایت کدال وضعیت پرتفوی صندوق رو بررسی کنید.
    4) وضعیت سود آوری صندوق در 90 روز گذشته رو بررسی کنید و با تمام صندوق های دیگه مقایسه کنید. متوجه می شین که صندوق خیلی ضعیف عمل کرده و اون شعاری که اول سایت صندوق نوشته محقق نمیشه.
    5) به صندوق زنگ بزنید و قوانین مهم وضعیت سپرده گذاری، وضعیت سرمایه گذاری در صورت ضرر ده بودن صندوق و.. . رو بپرسید. همچنین از صندوق بپرسید چرا پیش بینی عملکرد خودشون رو به 10 درصد تغییر دادن و مدت سپرده گذاری برای تضمین اصل پول رو از 45 روز به 60 روز تغییر دادن؟
    6) هدف از سرمایه گذاری در صندوق پرداخت سود بیشتر از سپرده گذاری بانکی است وگرنه اگر قرار بر پیش بینی 10 درصد مدیران صندوق باشه ( آن هم در بهترین شرایط ممکن و طبق امید نامه الزامی به محقق شدن این 10 درصد هم ندارند ) خوب توصیه میکنم در حساب کوتاه مدت بانکی بزارین و نیازی به حداقل ماندگاری60 روزه نیست و هزینه صدور و ابطال رو هم نمیخاد پرداخت کنید و هیچ استرس و نگرانی هم بابت عملکرد ضعیف مدیران صندوق ندارین.
    7) دقت کنید صندوق ها تحت نظارت سازمان بورس هستند و باید اطلاعات رو در سایت کدال منتشر کنند، در صورت سرمایه گذاری در صندوق حتما وضعیت صندوق رو به صورت هفتگی در سایت کدال بررسی کنید.

    15
    5
  18. ناصرشریفی فرد می‌نویسد

    سلام صندوق گسترش فردای ایرانیان بانک آینده خسارت سرمایه گذارانی که درهنگام خرید واحدNAVبالا بوده ومتضررشدند را چند روز پیش پرداخت کرد ولی دراین صندوق ظرف ۵ ماه ۲۰ملیون از سپرده من راکسر کرده وبه خودم سودداده

    6
    1
  19. ناصرشریفی فرد می‌نویسد

    من دراین صندوق سرمایه گذاری کردم از مرداد۹۹ تا الان ماشین حساب بازدهی خود صندوق محاسبه کرده حدود۸درصد واکنون ۲۱ ملیون از سرمایم کسر شده

    8
    4
  20. محمد می‌نویسد

    سلام.دوست عزیز صندوق خیلی سود کرده باشد برای زمان اردیبهشت وبعداز عیدبوده که آنهم به خاطر تورم بود که همه چی گران شده بود.وهیچ وفت صندوق ۲۵درصد سود نداده فقط در همان اردیبهشت قیمت سهام افزیش یافت وآنی که دریافت کروید مابه تفاوت قیمت سهام بود نه سود صندوق هیچ وقت بیشتراز۲۳درصد سود بیشتر پرداخت نکرده!! شما چطوری به میانگین ۲۵درصد رسیدید؟شما اگر در روز ۲۶هم که پایین ترین قیمت سهام است سرمایهگذاری کنی.ودرروز ۲۵ که بالا ترین قیمت سهام است خروج بزنی .بازهم به خاطر تفاوت قیمت واحد صدور و واحد ابطال به غیر از مبالغ که به عناوین دیگر کسر میشود.از سرمایه اتان کسر میگردد.زیرا در صندوقها باپرداخت سود قیمت سهام افت میکند.وشما در هر صورت متضرر هستید.لطفا در صورت امکان ۲۵درصد میانگین را واضح بیان کنید که سهامدارن از تجربیات شما استفاده کنند.ممنون.

    2
  21. امیر صادق نژاد می‌نویسد

    فقط ابطال بزنید .اینجا سرمایه گذاری کنید .اگه صندوق سود کنه همون ۲۰ درصد .اگه سودش متعادل بشه .کلی ضرر به سرمایه گذار می زنه.

    5
  22. خسروی می‌نویسد

    سلام
    تا این لحظه به صورت میانگین بنده حدود 25درصد از صندوق سود دریافت کردم و این صحبت های دوستان نشان از عدم بررسی سود هم سهم داره و نباید در هر زمانی برای ابطال اقدام کرد.
    به نظر بنده سرمایه گذاری های گسترده در این صندوق نشان از اعتماد سرمایه گذاران است*
    هنوز هم با مطالعه و بدون استرس سرمایه گذاری می کنم

    6
    9
  23. سپیده می‌نویسد

    سلام. من بیش از 3 سال اینجا سرمایه گزاری کردم. سود ماهانه کم بود اما هرگز دروغ کلاه برداری و کسری از پولم ندیدم مرداد ماه 99 به خاطر نیاز ضروری که داشتم ابطال زدم و خب سودم رو کامل دریافت کردم و مبلغی هم اضافه دریافت کردم اما اصل سرمایه ام رو گرفتم و همیشه به موقع پاسخگوی سوالاتم بودند و همیشه تغییر در برنامه ها یا تاریخها رو با پیامک دریافت میکردم. الان اگه مردد به سرمایه گزاری مجدد هستم اینه که واقعاً به سود بیشتری نیاز دارم و به خاطر مشغله درس دانشگاه نمیتونم توی قسمتهای مربوط به بورس شرکت کنم چون میدونم که در صورت ضرر به خاطر چک نکردن شرایط خودم مسئول هستم و دنبال مقصر نیستم

    6
    12
  24. محمد می‌نویسد

    قابل توجه دوستانی که میخواهند اشتباه سرمایه گذاران این صندوق را تکرار کنند وخودشان به دست خودشان سرمایه اشان را نا بود کنند.هر مبلغی را که بعنوان سرمایه به صندوق واریز کنی در همان ابتدا مبلغ آماری سهام برای شما محاسبه کرده وپولش را میگیرند وبه تعداد مبلغ صدور برایتان واحد یا یونیت صادر میکنند.یعنی تا اینجا هر واحد نزدیک ۲۰۰۰تومان ضرر.حالا اگرشما قبل از ۶۰روز منصرف شدید وخواستی پولتوبگیری.باز هر واحد مجددا۲۰۰۰تومان کسربه علاوه ۱ الی۵درصد واحدابطال بستگی به زمان برداشت تا۹۰روز دارد.به علاوه هزینه ابطال جداگانه پس از تعداد واحد ابطال ضربدر قیمت فردایی یعنی اگر بازار نزولی بود NAV صندوق پایین تر سود صندوق از ابطال بیشتر.خودتان حساب کنید کجا دارید سرمایه گذاری میکنید.!!@!تمام مطالب فوق مستنداتش در سایت صندوق هست.مفاد اساسنامه وامیدنامه صندوق هست.لطفا قبل از سرمایه گذاری مطالعه فرماییدواشتباه مارا تکرار نکنید.ممنون.

    9
    3
  25. محمد رضا می‌نویسد

    دوستان خواهشا یکی بگه چطور باید شکایت کنیم

    10
    1
  26. امیر صادق نژاد می‌نویسد

    این صندوق با این وضعیت کاملا در حال ورشکستگی ونابود شدنه .دوستان ابطال واز طریق کانون نهاد های صندوق سرمایه گذاری شکایت کنید .همه باید متحد بشیم وحقمون رو ازشون بگیریم.

    9
    4
  27. محمد می‌نویسد

    این صندوق کارش بازی باالقاب وواژهاست وبه نام واحد هر کاری خواستند باسرمایه مردم انجام میدهند.دراین صندوق شما سهام را با قیمت واحد آماری ۱۱۲۵۰۰۰میخری وبرایت با قیمت ۱۱۰۳۰۰۰واحد صدوری سهم صادر میشه.وموقع فروش باقیمت واحد ابطال۱۱۰۲۰۰۰با احتساب سودهایی که گرفتی محاسبه میشه.یعنی یک کلاهبرداری قانونی شرعی .من چند روز پیگبری کردم کسی جوابگو نیست.اگر همه جمع شوند روبروی برج سپهر بانک صادرات یا زنگ بزنند به بازرسی برج سپهر شکایت کنند.شاید فرجی بشود وجلوی این کار گرفته شود.

    11
    2
  28. نیما می‌نویسد

    کسی هست بدونه چطور باید شکایت کرد

    8
    1
  29. نیما می‌نویسد

    آقا چجوری باید شکایت کنیم . یکی راهنمایی کنه

    7
    2
  30. نیما می‌نویسد

    فقط ابطال

    7
    2
وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی