رده دریافت شماره شبا شبا بانک رسالت

دریافت شماره شبا بانک رسالت با شماره کارت و شماره حساب

اگر می‌خواهید شماره کارت و شماره حساب بانک رسالت را به شماره شبا تبدیل کنید و از نام صاحب حساب مطمئن شوید، این دکمه را بفشارید:

 

بانک رسالت
بانک رسالت

از خط تیره «-» یا «.» به‌عنوان جداکننده بخش‌های شماره حساب استفاده کنید.

نام صاحب حساب:

در «رده» می‌توانید با وارد کردن شماره کارت بانک قرض‌الحسنه رسالت، شماره شبا دریافت کنید، برای استفاده از این امکان و همچنین اطمینان از نام صاحب حساب و فعال بودن حساب، عضو «رده» شوید.

در اینجا مواردی چون نحوه انتقال وجه با شماره شبا بانک رسالت و گرفتن شماره شبا بانک رسالت با روش‌های مختلف را توضیح داده‌ایم.

شناسه شبا بانک قرض‌الحسنه رسالت

شماره شبا بانک رسالتشبا اختصاری است برای شناسه حساب بانکی ایران؛ این شناسه یا کد، شماره‌ای 24 رقمی است که در مبادلات بین‌المللی کاربرد مهمی دارد. این کد بر اساس استاندارد IBAN: International Bank Account Numbermber ایجادشده است که در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان به‌عنوان استاندارد شماره حساب بانکی مورداستفاده قرار می‌گیرد شبای بین‌المللی با افزودن IR به شبای داخلی ساخته می‌شود. اما کار اصلی شبا مشخص کردن هر حساب بانکی به‌صورتی منحصربه‌فرد است در تمام نظام بانکی کشور. در رده با چگونگی گرفتن شماره شبا بانک رسالت آشنا می‌شوید.

به‌این‌ترتیب تعیین مشخصات این شناسه یا همان شماره شبا، با به‌روزترین استانداردهای کارآمد جهانی در این حوزه مطابقت دارد؛  این همگامی با بالاترین استانداردها به هرچه کارآمدتر شدن این کد انجامیده، به‌نحوی‌که دیگر مدت‌هاست تا بدون نیاز به سایر اطلاعات یک حساب ازجمله نام بانک و شعبه‌اش، یا کد آن حتی بدون نیاز به دانستن نوع حساب و اطلاعاتی نظیر آن، به‌صورت الکترونیکی و از طریق یکی از سامانه‌های ساتنا یا پایا می‌توان به میزان قابل‌توجهی وجه حواله کرد.

 

درباره شماره شبا

در پاسخ به این پرسش که شماره شبا به چه‌کار می‌آید و مزیت‌هایش از چه قرارند، پیش از هر چیزی باید گفت که شبا شماره‌ای است تا با به‌کارگیری آن تمامی آشنایان و طرف‌های تجاری شما می‌توانند به‌راحتی تمام و بدون نیاز به ذکر نام بانک، نام یا کد شعبه، نوع حساب و اطلاعاتی از این قبیل، به‌صورت الکترونیکی هر وجهی را که می‌خواهند برایتان حواله کنند. از دیگر مزایای مهم این شماره نه‌تنها جایگزین شماره حساب که واریز پول به هر نوع حسابی است؛ از جمله حساب‌هایی که در بانک قرض‌الحسنه رسالت وجود دارد. چراکه شبا برای انواع حساب‌ها از جمله جاری، حساب سپرده یا تسهیلات و نظایر آن می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.

شماره شبا تمامی اطلاعات موردنیاز یک شماره حساب معمولی را به‌صورت مجموعه کدهایی پیاپی در درون خود جای داده است؛ و چنانچه گفته شد با استفاده از آن بدون این‌که دیگر نگران سایر جزئیات حساب و به خاطر نداشتن آن جزئیات باشید، می‌توانید وجه را به آن منتقل کرده یا از طریق آن پول دریافت کنید. اگر برحسب اتفاق اشتباهی در ورود شبا پیش آید، سامانه‌های بانکی از اشتباه مشتری در اعلام شماره و یا خطای متصدی بانک در ورود اطلاعات شبا آگاه شده و فوراً آن را گزارش می‌کنند و پولی جابه‌جا نمی‌‌شود. این سازوکار احتمال خطا را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. بد نیست بدانید دریافت این خطاهای احتمالی بیشتر بر عهدهٔ دو رقم اولیه کد یا همان ارقام کنترلی است؛ ارقامی که خود بر اساس مندرجات شماره بوده که محاسبه‌شده‌اند و حال در روندی معکوس کنترل‌کنندهٔ صحت آن خواهند بود. در آخر هم اینکه باید دانست کارایی این شماره روزبه‌روز در حال افزایش است از دریافت سود سهام عدالت بگیر تا عضویت در بسیاری صندوق‌های پولی و مالی و فعالیت در سازمان بورس و همچنین از همه مهم‌تر اینکه هر دو سامانه‌های حواله الکترونیکی کشور یعنی «ساتنا» و «پایا» بر اساس شماره شباست که فعالیت می‌کنند، بنابر این دانستن این شناسه حساب برای انجام حواله بین بانک‌ها برای همه مشتریان تمامی بانک‌ها و موسسه‌های مالی ضرورتی تام دارد. در نظر داشته باشید که محاسبه شماره شبا بانک رسالت از طریق کارت و حساب امکان‌پذیر است و اگر به همراه بانک یا اینترنت بانک رسالت دسترسی ندارید می‌توانید از طریق شماره حساب خود یا شماره کارت شبا خود را محاسبه کنید.

دریافت شماره شبا

تبدیل شماره کارت به شبا

 

نحوه دریافت شماره شبا بانک رسالت

مطابق با دستورالعمل بانک مرکزی بانک‌ها مکلف هستند شبای تمامی حساب‌های مشتریان خود را محاسبه و در اختیار آن‌ها قرار دهند. شما هم می‌توانید با مراجعه به شعبه، وب‌سایتی اینترنتی، همراه‌بانک یا خودپردازهای بانک، شبای حساب یا حساب‌های خود را دریافت کنید. پس همان‌طور که گفته شد هر حسابی فارغ از نوع و بانک آن‌ یک شماره شبا منحصر به خود خواهد داشت که آن حساب را در مجموعه نظام بانکی کل کشور از باقی حساب‌ها متمایز می‌کند که البته در مطالب مشابه تبدیل و محاسبه و دریافت شماره شبا انواع بانک‌ها بسیار به چرایی آن پرداخته‌ایم اما برای محاسبه و دریافت آن گذشته از مراجعه به یکی از شعبه‌های بانک می‌توان به‌صورت الکترونیکی و از طریق «رده» نیز اقدام کرد که ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌هاست و تنها می‌باید شماره حساب موردنظر را در کادر بالا وارد کرد.
یکی از روش‌های مرسوم محاسبه شماره شبا استفاده از شماره حساب است. برای این منظور می‌توانید براحتی در سایت یا اپلیکیشن رده تبدیل شماره حساب به شبا بانک رسالت را انجام دهید.

 

دریافت شماره شبا بانک رسالت با شماره کارت

شماره حساب شماره‌ای است که هر حسابی را در هر بانکی مشخص می‌کند و بیشترین کاربرد آن نیز انتقال وجه داخلی بین حساب‌های یک بانک است. شماره کارت اما شماره‌ای ست که به‌طورمعمول برای حساب‌های سپرده کوتاه‌مدت شخصی به وجود می‌آید و به حساب‌های جاری و حقوقی کارت تعلق نمی‌گیرد. نکته مهم این‌که شماره کارت هم همچون شماره شبا در سیستم بانکی کشور شماره‌ای یکتا و منحصر به همان حساب یا حساب‌های فرد است که به آن کارت وصل هستند و می‌توان برای جابجایی بین‌بانکی از آن نیز استفاده کرد؛ «رده» توانسته این امکان را به دست آورد که با وارد کردن شماره کارت بانک قرض‌الحسنه رسالت، شماره شبا را ارائه دهد. برای استفاده از این امکان و همچنین اطمینان از نام صاحب حساب و فعال بودن حساب، عضو «رده» شوید. پس براحتی و بسیار ساده می توانید در رده تبدیل شماره کارت به شبا بانک رسالت را انجام دهید.
یکی از مشکلات صاحبان حساب این بانک عدم آشنایی با درخواست شماره شبا بانک رسالت است. به همین منظور می‌توانند از روش‌های بالا شماره شبا خود را پیدا کنند.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

54 دیدگاه
  1. کورش جوان تبریزی می‌نویسد

    متاسفانه بعد از گذشت 5 روز از درخواست افتتاح حساب اینترنتی ، تا امروز مسیج شماره حساب و بقیه قضایا برام ارسال نشده. هزار بار هم به اون تلفن الکیتون 0214747 زنگ زدم ولی موفق به تماس نشدم.

  2. علی می‌نویسد

    سلام‌چطوری‌ثبتنام‌‌کنیم‌برای‌وام

  3. M.ras می‌نویسد

    بهترین و ساده ترین بانک

  4. محمدامین می‌نویسد

    البته برای جابجایی امتیاز وام ، شروع شماره حساب با عدد7 می باشد

    3
  5. محمدامین می‌نویسد

    سلام،شماره حساب برادرم با عدد7 شروع میشه در صورتیکه در سایت شما خوندم که حسابهای 10-15سال قبل باعدد301یا302شروع شده وحسابهای دوالی سه سال اخیر با عدد10شروع میشوند لطفا میشه راهنمایی بفرمایید اینم متنی که در سایت شما خواندم (افرادی که از ده یا پانزده سال پیش در بانک رسالت حساب دارند دارای چند شماره حساب می باشند. حساب های قدیمی بانک رسالت با عدد 301 و 302 شروع می شوند.اما حساب های که دو سه سال اخیر افتتاح حساب شده اند همه با عدد 10 شروع شده اند.) باتشکر وسپاس

  6. اسحق مصطفی پور می‌نویسد

    ایاباشماره شبا هم میشه صورت حسابهای واریزی دریافت کرد

    3
  7. محمود می‌نویسد

    سلام آیا برای تبدیل درکدام از موارد کارت ،حساب وشبا باید هزینه پرداخت شود؟

    2
  8. زبیده برناک می‌نویسد

    شناسه بانک رسالت

  9. زهرا می‌نویسد

    اميد وارم خوب باشه

    1
  10. شمس می‌نویسد

    سلام، بانک قرض الحسنه رسالت می بایست کوتاه ترین زمان را برای عضویت وافتتاح حساب برای مشتریان طراحی کند، فرایند فعلی بیش از یک هفته وقت میبرد تا مشتری موفق به دریافت شماره حساب به منظور انجام امورات بانکی شود و این در واقع فاصله گرفتن از اصل جذب حداکثری مشتری و شکست در جذب نقدینگی، مزید اطلاع بعضی از بانک ها در کمتر از یک پانزده دقیقه افتتاح حساب می کنند

    14
    1
  11. بهروز می‌نویسد

    سلام اینکه شما یکباربتونید شماره شبابگیرید آیامنطقی است اصلا یادم نبودچنین سرویسی است هرچه میزنم میگویدشمامجازبه گرفتن یکبارهستین واقعا…..تصحیح گردد.ممنون

    3
    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      عضو رده بشید تا بتونید به تعدادی که دلتون میخواد شماره شبا بگیرید

      4
  12. fgh می‌نویسد

    مسخره ترین بانک

    14
    5
  13. حمزه می‌نویسد

    برای گرفتن شماره شبا از حساب دو نفره چطور اقدام کنم ؟
    کارت هم نداریم .

    2
    1
  14. علی می‌نویسد

    سلام. بانک رسالت با این همه ادعاش مسخره ترین سیستم بانکی و بدترین و الکی ترین سایت ها رو داره برای یک شبا یا یک انتقال پوست آدمو می کنه. یکم بفکر مردم باشین

    18
    6
  15. محمد می‌نویسد

    خسته نباشیم

    3
    1
  16. مجیدتجلی یزدی می‌نویسد

    لطفابفرماییدشماره کارتموکه گم کردم چطورمیتونم داشته باشم

    6
    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      با بانک تماس بگیرید. چون با شماره حساب یا شماره شبا نمیتونید شماره کارت بگیرید.

      1
      1
  17. فهيمه ملكايي می‌نویسد

    سلام من چند وقت پيش اقدام به ثبت نام اينترنتي و افتتاح حساب كردم ولي هنوز كارتم به دستم نرسيده، با چه شماره اي بايد تماس بگيرم جهت پيگيري

    6
    1
    1. فرهاد می‌نویسد

      ماهم اینجوری شد و بعدچندماه فهمیدیم به حسابمون۶۵میلیون وام گرفتن الان دوساله درگیردادگاه و پاسگاه هستیم

  18. رسول می‌نویسد

    سلام من اینترنتی بخاطر نبود رسالت بانک تو شهرستان افتتاح حساب کردم نیاز به شماره کارت دارم چجوری بدونم شماره کارتمو

    1
    2
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      بانک رسالت کارت رو ارسال می‌کنه. باهاشون تماس بگیرید.

      1
  19. ابوالفضل کوه می‌نویسد

    شماره کارت تعییر شماره شبا

    2
    1. رده می‌نویسد

      روی دکمه آبی رنگ بالا کلیک کنید

      1
      1
  20. محمد رضا می‌نویسد

    متشکرم

  21. شهلا می‌نویسد

    سلام من الان خیلی فوری به شماره حسابم و شماره شبا نیاز دارم چطور می تونم دسترسی داشته باشم (الان فقط کارتم همراهم هست)

    11
    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      به سادگی و با عضویت در رده این خواسته‌تون رو انجام بدید. روی دکمه آبی رنگ بالا کلیک کنید.

      1
  22. شهلا می‌نویسد

    سلام من الان خیلی فوری به شماره حسابم و شماره شبا نیاز دارم چطور می تونم دسترسی داشته باشم (الان فقط کارتم همراهم هست)

    12
    1
  23. دانیال می‌نویسد

    با ارور csrf token روبه رو میشم .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1
    1
  24. علیرضا می‌نویسد

    شماره حسابم رو میخوام برا دریافت رمز اینترنت بانک

    2
  25. عباسعلی اسماعیلی می‌نویسد

    سلام شماره شبای من را ارسال کنید

    1
    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      ارسالی نیست. باید وارد پنل کاربری بشید و خودتون زحمتش رو بکشید

  26. عباسعلی اسماعیلی می‌نویسد

    سلام من الان فوری به شماره حسابم نیاز دارم و امکان رفتن به بانک رو ندارم میشه راهنماییم کنید

    1
    3
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      فوری روی دکمه بالا کلیک کنید و در پنل کاربری‌تون درخواست‌تون رو ثبت کنید.

      1
  27. سپیده می‌نویسد

    سلام من الان فوری به شماره حسابم نیاز دارم و امکان رفتن به بانک رو ندارم میشه راهنماییم کنید

    2
    1
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      در پنل کاربری رده ثبت نام کنید

      1
  28. امیر می‌نویسد

    سلام
    ببخشید من کارتم رو گم کردم و کار فوری دارم ولی شماره شبا را دارم،چطوری از طریق شماره شبا شماره کارتم را بدست بیارم،،خیلی ممنون میشم سریع راهنمایی کنید
    ممنون

    3
    1. رده می‌نویسد

      سلام
      به دلیل اینکه امکان داره چند کارت به یه شماره حساب وصل باشن (مثل کارت‌های منقضی یا گم شده)، در نتیجه گرفتن شماره کارت از شماره شبا امکان‌پذیر نیست. برعکس آن اما، در پنل کاربری رده وجود دارد.

  29. علی می‌نویسد

    کارتم گم شده می توانم از طریق شماره حساب شماره کارتم پیدا کنم چون چند روز به بانک دسترسی ندارم

    1
    1. امیر می‌نویسد

      اگه شماره “شبا”تون را دارید ،ده رقم آخر شبا همان شماره حساب است،البته منظورم شبای همان بانک رسالت است نه بانک دیگری

  30. مهدی می‌نویسد

    میخواهم شماره شباحسابم لازم دارم

    1
    1. رده می‌نویسد

      لازم نیست اینجا درخواست بنویسید، صفحه رو رفرش کنید و در کادر بالا شماره حسابتون رو وارد کنید و شماره شبا بگیرید.
      اما اگه با شماره کارت، شماره شبا می‌خواهید یا دوست دارید از صحت شماره شبا مطمئن بشید، باید عضو ر‌ده بشید.

      1
تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد