رده دریافت شماره شبا شبا بانک سینا

دریافت شماره شبا بانک سینا با شماره حساب

اگر می‌خواهید شماره حساب بانک سینا را به شماره شبا تبدیل کنید و از نام صاحب حساب و فعال بودن حساب مطمئن شوید، این دکمه را بفشارید:

بانک سینا
بانک سینا

از خط تیره «-» یا «.» به‌عنوان جداکننده بخش‌های شماره حساب استفاده کنید.

نام صاحب حساب:

شناسه شبا بانک سینا

شماره شبا بانک سیناتا قبل از به وجود آمدن شماره شبا برای انتقال پول بین بانک‌های گوناگون مشکلات بی‌شماری وجود داشت، چراکه هرکدام از بانک‌های کشور برای شماره‌گذاری انواع حساب‌های مشتریان و کاربرانشان از شیوه یا شیوه‌هایی به‌خصوص و برآمده از سازوکار درونی خودشان استفاده می‌کردند که تنها به کار انتقال وجه از حسابی به حساب دیگر در همان بانک می‌آید؛ با هدف رفع تمامی این مشکلات و همچنین تسهیل و تسریع روند انواع نقل و انتقالات مالی و همچنین استانداردسازی مبادلات بین‌بانکی و بین‌المللی بانک‌های کشور، شماره شبا ملی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعریف و تبیین شد.

در این استاندارد هر حساب بانکی دارای یک شناسه منحصر به خود است که در ایران بانام «شناسه بانکی ایران» یا به‌طور اختصار «شبا» شناخته می‌شود. این شماره در ایران با IR شروع شده و پس از آن ۲۴ رقم دیگر قرار می‌گیرد. بانک سینا نیز همچون سایر بانک‌های کشور برای تمامی حساب‌های خود شناسه جهانی آن یا همان شماره شبا را تعریف کرده.

 

درباره شماره شبا

در مورد IBAN نکاتی وجود دارد که بد نیست این موارد با هم بخوانیم؛ طول این کد در کشورهای مختلف، متفاوت است اما قواعدی دارد که می‌باید بر اساس استاندارد جهانی شماره ۱۳۶۱۶ سازمان جهانی استاندارد رعایت شوند. این استانداردها همگی در سال ۲۰۰۷ مورد بازبینی‌های نهایی قرارگرفته است؛

دو حرف اول باید کشوری را مشخص کنند که حساب در آن بازشده است. بعد از دو حرف اول، یک عدد ۲ رقمی وجود دارد که صحت بقیه کد را کنترل می‌کند و به آن چک دیجیتس یا اعداد کنترلی می‌گویند. این دو عدد بر اساس اطلاعات درون هر شماره بوده که بر اساس الگوریتم خاصی محاسبه می‌شود و به آغاز این شماره الحاق می‌شود. وجود این دو رقم امکان و احتمال بروز هرگونه خطایی را به صفر نزدیک کرده است. بنابراین اگر در ثبت شماره شبا هم اشتباه کرده باشید، به احتمال زیاد این خطا مشخص شده و پول شما به اشتباه جابه‌جا نشده و برایتان دردسری ساخته نخواهد شد.

اما باقی کد شبا برای کشورهای مخالف می‌تواند با ارقام ۰ تا ۹ و تمامی حروف کوچک و بزرگ لاتین ساخته شود و نباید طول آن در نهایت از 30 کاراکتر بیشتر باشد. البته استاندارد، کشورها را مقید می‌کند که داخل قلمرو خود، تعداد ارقام کد را الزاماً ثابت نگه دارند. ما در ایران از کد ۲۲ رقمی استفاده می‌کنیم که با افزودن دو رقم کنترل درنهایت به یک کد ۲۴ رقمی تبدیل می‌شود که تنها کاراکترهای غیر عددی آن هم همان اختصار نام ایران است و باقی شماره را کاراکترهای عددی تشکیل می‌دهند.

 

دریافت شماره شبا

 

نحوه دریافت شماره شبا بانک سینا

محاسبه شماره شبا الگوریتم ساده‌ای دارد و همان‌طور که در همین مطلب نیز دانستید این شماره از بخش‌های متفاوتی ساخته شده و برای رسیدن به آن تنها می‌بایست رقم هر بخش را به دست آورده و در جای مناسبش گذاشت. البته تنها اعدادی که می‌باید محاسبه شوند، اعداد کنترلی‌اند که درست بعد از شناسه اختصار نام کشورها قرار می‌گیرند. بعد از آن‌ها شماره شناسه بانک‌ها را داریم که به‌طور معمول با صفری شروع می‌شوند که قبل از اصل شماره گذاشته شده تا آن را به حدنصاب برساند، چراکه بیشتر شماره شناسه‌ها برای بانک‌ها و موسسه‌ها ۲ رقمی است، درحالی‌که در اصل باید ۳ رقم باشد.

برای باقی بخش‌ها نیز همین‌طور است و هرگاه که شمار رقم‌هایمان با آنچه در ساختار تثبیت‌شده شبا سازگار نباشد می‌بایست برای رسیدن به تعداد موردنیاز صفر گذاشت. به همین خاطر است که معمولاً در شماره شبا تعداد صفرها زیاد است! در آخر هم اما خود شماره حساب می‌آید که اطلاعاتی مانند نوع حساب و کد شعبه‌ای که حساب در آن افتتاح شده را نیز در خود جای داده است.

راحت‌ترین درگاه محاسبه شماره شبا برای بانک سینا -بی‌تردید- همین‌جا و همین درگاهی است که رده در اختیارتان قرار داده و امکان تایید شماره شبا و فعال بودن حساب در اختیارتان قرار می‌گیرد. کافی است در رده عضو شوید. پس در رده به‌راحتیدریافت شماره شبا بانک سینا را انجام دهید.

 

محاسبه شماره شبا بانک سینا با شماره کارت

اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که از میان اطلاعات حساب خود در بانک سینا تنها به شماره کارتتان دسترسی دارید و می‌خواهید شبا بانک سینا از شماره کارت را محاسبه کنید، جای هیچ نگرانی‌ای نیست؛ هرچند بسیاری از بانک‌ها این امکان را در اختیار رده قرار داده‌اند تا با ثبت شماره کارت، شماره شبا داده شود ولی بانک سینا جزو این فهرست نیست.

اما می‌توانید از راه‌هایی چون سر زدن به هر یک از شعبه‌های بانک سینا، تماس گرفتن با یکی از شعبه‌های بانک سینا یا پیامک ارسالی این بانک، شماره حساب خودتان را به دست آورید. البته چنانچه به دفترچه سپرده خود نیز دسترسی داشته باشید می‌توانید شماره حساب سپرده خود در بانک سینا را به‌راحتی از پشت جلد آن برداشت کنید و سپس آن را به شماره شبا تبدیل کنید. این شماره درست همان‌جایی درج شده که همه اطلاعات فردی شما را نیز در خود جای داده است.
اگر هم شماره حسابتان را داشته باشید از طریق همراه بانک سینا شماره شبا حسابتان را می‌توانید پیدا کنید یا اینکه به اینترنت بانک یا طبق گفته بالا به شعبه مراجعه کنید.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی