گلایه از برخورد پرسنل بانک قوامین

یکی از کاربران «رده» در مراجعه به یکی از شعب بانک قوامین نسبت به برخورد کارمندان آن شعبه گلایه‌هایی داشت، از او خواستیم تا این گلایه‌ها را به صورت مکتوب برای ما ارسال کند تا آن را با مسئولان بانک قوامین در میان بگذاریم.

اما در تماس با روابط عمومی بانک قوامین نتیجه‌ای حاصل نشد و نتوانستیم تماس موفقی داشته باشیم.

متن گلایه‌های این کاربر در ادامه می‌آید. نام شعبه بانک قوامین در «رده» محفوظ است.
 
«هفته پیش به بانک قوامین شعبه […] رفتم تا یک حساب برای عابربانک باز کنم. برای این کار به من توضیح دادند که می‌توانم حساب سپرده کوتاه‌مدت باز کنم. بعد هم فرم‌های افتتاح حساب را پر کردم. مثل بقیه حساب بازکردن‌ها هم گفتند که باید در حساب همین الآن پول بریزم و دست‌کم 20 هزار تومان باید به حساب ریخته شود که من هم همین کار را کردم. بعد از انجام شدن بقیه کارها کارت عابربانک و رمزهای اینترنت بانک را گرفتم و از بانک بیرون آمدم. به سراغ خودپرداز کنار بانک رفتم تا رمز کارت را عوض کنم و بعد هم از حساب مبلغی که گذاشتم را فعلاً بردارم. متوجه شدم که از 20 هزار تومان موجودی فقط امکان برداشت 10 هزار تومان هست. فکر کردم احتمالاً این 10 هزار تومان برای هزینه‌های کارت و یا به‌عنوان مسدودی ته حساب نگه‌داشته شده است که خب مسئله‌ای هم نبود.
فردای آن روز متوجه شدم که یک شماره یکی دو بار با تلفن همراهم تماس گرفته که من با آن شماره تماس گرفتم ولی کسی پاسخ نداد. بعد از یکی دو ساعت فردی با همان شماره با منزل تماس گرفت و اعلام کرد که از کارکنان شعبه است و با لحنی که مناسب نبود از من پرسید که چرا تماس‌های او را قطع می‌کرده‌ام که وقتی من این موضوع را رد کردم باز هم با لحنی نامناسب اصرار داشت که من دروغ می‌گویم. بعد هم گفتند که چرا دیروز از حساب برداشت داشته‌ام و مگر به من نگفته‌اند که باید حداقل 20 هزار تومان بریزم یا نه. خلاصه اینکه گفتند اگر الآن 10 هزار تومان به حساب نریزم حسابم بسته می‌شود. من هم 10 هزار تومان به آن کارت ریختم اما چون خیلی ناراحت بودم به شعبه دیگری از همین بانک مراجعه کردم و از کارمندان آنجا خواستم که این حساب را ببندند. کارمند این شعبه به من توضیح داد که حداقل موجودی حساب باید 10 هزار تومان باشد و چون در روزی که من حساب را باز کردم هنوز هزینه کارت و تمبر کسر نشده بود و در آخر روز قرار بوده کسر شود چون من از حساب برداشت کرده‌ام اگر آن‌ها هم می‌خواستند از حساب هزینه‌ها را کم کنند موجودی زیر 10 هزار تومان می‌شده و برای همین این کار انجام نشده و کسری چند هزار تومان برای کارمند شعبه بازکننده حساب ایجادشده است و اینکه امروز که حساب مجدداً 20 هزار تومان شده حتماً در پایان وقت این هزینه‌ها کسر می‌شود.
این کارمند درست می‌گفت و فردای آن روز هزینه چند هزار تومانی صدور کارت و خدمات اینترنتی از حساب کم شده بود. مسئله چند هزار تومان پول نیست حتی ممکن است که این اشتباه من بوده باشد و به فرض من باید می‌دانستم که تا پایان امروز نباید از حساب برداشتی داشته باشم. اما این رفتار اصلاً مناسب نبود و ذهنیت من را نسبت به این بانک منفی کرد.
خیلی دوست داشتم «جیبی کارت» و «جیبی تل» بانک قوامین را امتحان کنم. اما راستش الآن دیگر اصلاً اشتیاقی برای این کار ندارم. ای‌کاش آن کارمند با لحنی مناسب مسئله را به من توضیح می‌داد تا این اشتباه چه از طرف خودش بوده باشد و چه از طرف من تبدیل به این احساس ناراحتی نمی‌شد. ای کاش بانک‌ها بیشتر از این‌ها به مشتریانشان توجه کنند.»

رده آماده درج جوابیه و توضیحات بانک قوامین است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

بدون دیدگاه
  1. محسن می‌نویسد

    با سلام
    دوست عزیز
    کارمندان بانک قوامین نسبت به بیشتر بانک های دیگه رفتار محترمانه تری دارند,البته گاهی همچین مواردی پیش میاد ولی یادتون باشه تو یک جعبه سیب,حتما چندتا سیب خراب پیدا میشه.
    رفتار این کارمند درست نبود و باید قبلش بهتون توضیح میداد.شما هم سخت نگیرین,بهرحال همه ما ممکنه کار اشتباه انجام بدیم.

    1
    1
  2. ملکی می‌نویسد

    سلام . اره حق با شماست . اون کارمند مقصره .
    تو بانک قوامین از نرم افزار Icba استفاده میشه و توش آنلاین هزینه از حساب شما کم نمیشه و کاربر باید دستی سند برداشت بزنه . حق با شماست که کاربر نخاسته شما و مشتریان بعدی معطل بشید و کارهای متفرقه رو گذاشته اخر وقت . حق با شماست . کاربر باید جلوی شما استعلام چند گانه می گرفت ازتون امضای دیجیتال گرفت . امضاتون رو تو سیستم تعریف می کرد حساب رو باز می کرد . هزینه ها رو برداشت می کرد جی بی تل صادر می کرد . جی بی تل نصب می کرد و شما بعد از حدود 1ساعت وقت صرف کردن و پر کردن 4صفحه پشت و رو از شعبه خارج میشدید . حق با شماست که کارمند بانک نخاست معطل بشید و نصف کارها رو گذاشته بعد رفتن شما انجام بده . حالا خودت رو بزار جای کارمند بانک حساب باز کردی پولی توش نیست میخای هزینه برداری تمبر برداری اخر وقت هم هست . یه روز کاری سخت و پر استرس هم داشتی . حق با شماست باید همون جا 05 -240 حساب شما رو می بست و هزبنه هاش رو بر می داشت حق با شماست باید از جیب خودش 2300هزینه کارت 1000کارمزد ثبت احوال 3000تومان تمبر (حساب . کارت . خدمات نوین )میداد . ببخشید که کارمند بانک پول هزینه های حساب شما رو نداد میدونین چرا ؟ چون کمترین حقوق تو شبکه بانکی رو می گیرن حتمن نداشته . چون خیلی وقته دیگه بیلان و پاداش و اعیاد و … رو نمیدن بهشون. خیلی وقته بهره وری رو نمیدن . مزد رسیدن به هدف رو نمیدن .نصف اضافه کاری رو نمیدن ….

  3. احمدی می‌نویسد

    با سلام.
    مگر آن کارمند صاحب یا موسس بانک است که نسبت به بانک تمایلتان کم شده؟ شما کافیه با مراجعه به رییس شعبه از برخورد کارمند گلایه کنید…هیچ کس حتی خود شما کامل نیستید و همه باید به بهتر شدن یکدیگر کمک کنند.

  4. Sajad می‌نویسد

    اکقر بانک ها و اداره ها برخورد نامناسب دارند مثل اینکه عادی شده این رفتار زشت مسئولین که کاری نمیکنن شاید خود مردم باید برخورد کنن

  5. parsa می‌نویسد

    من جای شمامیبودم ان کارمندبی ادب بانک قوامین رادرهمون بانک مفصلاکتک وادب میکردم تادگه غلط اضافی نکنه شانس اورد من نبودم

  6. شوقی می‌نویسد

    هر صنف و شغلی آدم بی اعصاب و با اعصاب داره و درواقع اینکه بگیم حالا یه اتفاقی افتاده هم کار درستی نیست و مساله باید ریشه یابی بشه و به اون فرد آموزش داده بشه. ولی من در دو سه باری که به بانک قوامین هم شعبه میرعماد و هم شعبه خیابان رشید جنب کلانتری رفتم و خصوصا در شعبه خیابان رشید برخورد همه محترمانه بود و حتی در این شعبه چون کسالت داشتم و منتظر نوبتم برای سوال در خصوص تسهیلات بودم ، مدیر بانک شخصاً پیشم اومد و از من سوال کرد کاری ازش برمیاد و بعدش در خصوص تسهیلاتی که ارایه میدن توضیح کاملی داد. بنده چون شغلم در بخش خدمات پس از فروش هست وضعیت کارکنان پشت باجه رو درک میکنم ولی بهرحال این شغل رو انتخاب کردیم و مشتری گناهی نداره و خدماتش رو میخواد. به امید روزی که همون خدماتی رو به مردم ارایه بدیم که دوست داریم به خود ما ارایه

  7. پرسنل بدبخت می‌نویسد

    قوامین پرسنلش رو به گدایی کشونده…خدا لعنت کنه مسئولان نفهم و غیر متخصص بانک قوامین..پرسنل قوامین از کمترین حقوق برخوردارن بدون هیچ مزایا

  8. مهرداد می‌نویسد

    داداش چرا خودتو زدی به اون راه. هر ادمی که یکم حالیش باشه میدونه که کسی که برای اولین بار حساب باز میکنه و کارت میگیره 2300 هزینه کارتشه 1000 تمبر حساب و 1000 تومن استعلام ثبت احواله و همه بانکها هم حداقل موجودی دارن تو که اینقدر گدا و نداری که تا 20 تومن ریختی به حساب رفتی اونو برداری دیگه توقعی نمیشه داشت هموم بهتر که اشتیاقت کم شد و رفتی. در پناه حق

    1. سعید می‌نویسد

      عجیبه واقعا ،یکم احترام و ادب رو ایکاش قبل از دونستن اینها یاد بگیریم ،، من خودم کارم خدماتیه ، و ما بعنوان عامل موظفیم شرایط رو به مشتری توضیح بدیم ، کار کارمند بانک توهین به حریم خصوصی مشتری بوده و باید رسما عذرخواهی بشه واقعا شرم اوره این سطح از ادب و شعور

  9. abm می‌نویسد

    ضمن عرض سلام. در همه بانکها و ارگانها ممکن است عده ای باشند که بتا به شخصیت خودشان برخورد مناسبی نداشته باشند. من معتقدم استباه یا قصور یک کارمند از مجموعه بزرگ رو نباید به کل مجموعه نسبت داد. در موارد زیادی هم شعب بانک با برخوردی فراتر از انتظار به تکریم مشتری پرداخته اند

    1. محمد می‌نویسد

      ما که ندیدیم کو تکریم