رده خبر بصورت فردی یا مشترک حساب ارزی بانک شهر افتتاح کنید و سود ارزی بگیرید

بصورت فردی یا مشترک حساب ارزی بانک شهر افتتاح کنید و سود ارزی بگیرید

خبر
نویسنده: رده
29 خرداد 1397

سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز ارزی

درصورتی‌که تمایل دارید در بانک شهر حساب سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز ارزی داشته باشید، می‌توانید با مراجعه به یکی از شعب ارزی نسبت به افتتاح حساب قرض‌الحسنه ارزی با منشأ ارز اسکناس و یا حواله خارجی اقدام کنید. طبق اعلام بانک شهر، به سپرده‌های قرض‌الحسنه ارزی این بانک سود تعلق نمی‌گیرد و در واقعاً این حساب به‌نوعی نقش صندوق امانات را برای مشتری بازی می‌کند. حداقل میزان ارز برای افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز ارزی، 1000 دلار است.
 

سپرده قرض‌الحسنه جاری ارزی

اشخاص حقیقی و حقوقی با توجه به ضوابط و مقررات تعیین‌شده می‌توانند نسبت به افتتاح حساب‌جاری ارزی در بانک شهر اقدام کنند. حساب قرض‌الحسنه جاری ارزی با ارز منشأ خارجی برای اشخاص حقیقی و حقوقی با مبلغ صفر نیز امکان‌پذیر است و افراد حقیقی برای افتتاح این حساب الزامی برای داشتن کارت بازرگانی ندارند. افتتاح حساب قرض‌الحسنه جاری ارزی با ارز منشأ اسکناس برای ارزهای دلار، یورو و درهم برای اشخاص حقیقی و حقوقی صورت می‌گیرد و طبق ضوابط اعلام‌شده از سوی بانک، به مانده این سپرده‌ها سودی تعلق نمی‌گیرد.
 

سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار ارزی

درصورتی‌که متقاضی افتتاح حساب سپرده مدت‌دار ارزی هستید، می‌توانید با مراجعه به یکی از شعب ارزی بانک شهر و ارائه مدارک موردنیاز نسبت به افتتاح حساب اقدام کنید. سود حساب سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار ارزی بر اساس نوع سپرده‌گذاری (سپرده ارزی با منشأ اسکناس یا منشأ خارجی) تعیین می‌شود. شما هر زمان که بخواهید می‌توانید سپرده خود را ابطال و وجه آن را دریافت کنید و در صورت بستن حساب پیش از اتمام مدت دوره سپرده، سود سپرده و جریمه بستن زودتر از موعد حساب، بر مبنای دوره قبل محاسبه می‌شود.
 

سود سپرده‌های مدت‌دار ارزی

سود سپرده‌های ارزی 3 ماهه، 6 ماهه و 9 ماهه در موعد سررسید و سود سپرده‌های یک‌ساله به‌صورت ماهیانه پرداخت به فرد صاحب حساب پرداخت می‌شود و مبنای محاسبه سود این سپرده‌ها نرخ اعلامی در بخشنامه‌های بانک در روز افتتاح سپرده یا در تاریخ تمدید آن است. سود سپرده‌هایی که قبل از سررسید باطل شوند بر اساس بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌های صادرشده تعدیل می‌شود و به سپرده‌هایی که قبل از یک ماه از تاریخ افتتاح بسته شود سودی تعلق نمی‌گیرد
 

شرایط افتتاح سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار ارزی

افتتاح سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار صرفاً برای ارزهای با منشأ اسکناس و ارز منشأ خارجی امکان‌پذیر است و ارزهای منشأ داخلی امکان سپرده‌گذاری مدت‌دار را ندارند. ارزهای موردقبول برای سپرده‌گذاری در حساب‌های مدت‌دار با ارز منشأ اسکناس صرفاً دلار آمریکا و یورو است و ارزهای موردقبول برای سپرده‌گذاری در حساب‌های مدت‌دار با ارز منشأ خارجی دلار، یورو و درهم امارات است. سپرده‌های ارزی قراردادی است که بین بانک و سپرده‌گذار منعقد می‌شود و هرگونه ایجاد تغییر در آن اعم از کاهش/افزایش مبلغ سپرده منجر به ابطال قرارداد و افتتاح سپرده جدید با شرایط جاری می‌شود و کاهش مبلغ سپرده قبل از سررسید بدون تغییر در شرایط سپرده مجاز نیست. سود متعلقه به مانده این سپرده به ارز مورد سپرده و با ارز و منشأ یکسان پرداخت خواهد شد.
 

افتتاح سپرده حساب‌های ارزی حقیقی و حقوقی

افتتاح سپرده جاری برای کلیه دستگاه‌های موضوع ماده 222 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، صرفاً در شعب بانک‌های دولتی داخل کشور قابل انجام است. افتتاح سپرده‌های ارزی به نام کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی بلامانع است و ممنوعیتی وجود ندارد و افتتاح حساب مطابق مقررات مربوط به افتتاح حساب‌های ریالی صورت می‌گیرد. واجدین شرایط می‌توانند به‌صورت فردی و یا به‌صورت مشترک نسبت به افتتاح حساب سپرده ارزی اقدام کنند. اشخاص حقیقی برای افتتاح حساب سپرده ارزی اشخاص علاوه بر ارائه مدارکی چون اصل شناسنامه، گذرنامه، ویزا و کارت ملی باید حداقل موجودی برای حساب‌های افتتاح‌شده با ارز منشأ اسکناس را تأمین کنند. ضمن اینکه علاوه بر استعلام از بانک مرکزی، داشتن معرف برای افتتاح سپرده جاری ارزی الزامی است.
 

شرایط افتتاح حساب ارزی اتباع خارجی

اتباع خارجی برای افتتاح حساب سپرده ارزی نیاز به ارائه گذرنامه، ویزا، پروانه اقامت معتبر و ثبت شماره فراگیر دارند. طبق اعلام بانک شهر، دفترچه پناهندگی، کارت هویت ویژه اتباع خارجی، برگه آمایش و گذرنامه هرکدام به تنهائی اسناد معتبر اقامتی محسوب می‌شوند و می‌تواند به‌عنوان مدارک قابل‌شناسایی مشتری جهت افتتاح حساب (صرفاً سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز) به بانک ارائه شود. البته افتتاح حساب‌جاری و ارائه تسهیلات به‌صرف وجود اسناد فوق امکان‌پذیر نبوده و تابع مقررات خاص خود است.
 

شرایط افتتاح حساب ارزی مشترک

برای افتتاح حساب سپرده ارزی مشترک تمام مدارک فوق برای شرکای سپرده الزامی است و فرم‌های مربوطه می‌بایست توسط صاحب یا صاحبان حساب تکمیل و امضاء شود. ضمناً اینکه قدرالسهم، نحوه برداشت و بستن حساب شرکا باید مشخص شود. کپی کلیه مدارک هویتی مشتریان می‌بایست برابر اصل و کلیه قراردادهای افتتاح حساب‌های مشترک می‌بایست توسط کلیه صاحبان حساب امضا و تکمیل شود. افراد حقوقی که تمایل دارند در قالب شرکت‌ها و مؤسسات اقدام به افتتاح حساب سپرده ارزی کنند، علاوه بر دارا بودن شرایط بالا باید مدارک ذیل را نیز به شعب ارزی بانک شهر ارائه کنند.
 

شرکت‌نامه برای شرکت‌های غیر سهامی

  • شناسه ملی
  • اساسنامه‌ای که طبق مفاد آن شرکت مجاز به افتتاح سپرده موردنظر باشد
  • آگهی تأسیس و ثبت مندرج در روزنامه رسمی
  • آگهی آخرین تغییرات مندرج در روزنامه رسمی
  • آخرین صورت‌جلسه هیئت‌مدیره
  • ارائه اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء (برای اشخاص ایرانی) و گذرنامه و روادید (برای اشخاص خارجی)
  • تأمین حداقل موجودی
  • استعلام از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و داشتن معرف (برای حساب‌جاری ارزی)
  • فرم تکمیل‌شده افتتاح حساب

نرخ سود و تعرفه بستن انواع سپرده های ارزی با منشاء اسکناس
  سه ماهه شش ماهه نه ماهه یکساله
دوره سپرده‏‏/ نوع ارز نرخ سود جریمه بستن نرخ سود جریمه بستن نرخ سود جریمه بستن نرخ سود
دلار 1 0.25 1.5 0.375 2 0.5 3
یورو 1.5 0.375 2.5 0.625 3 0.75 3.4

 
 
 

نرخ سود سپرده های ارزی با منشا خارجی
  سه ماهه شش ماهه یکساله
دوره سپرده‏‏/ نوع ارز نرخ سود جریمه بستن نرخ سود جریمه بستن نرخ سود
دلار 2.5 0.625 3 0.75 4
یورو 2.75 0.6875 3.5 0.875 4.2
درهم 2.5 0.625 3.25 0.8125 4
 
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

2 دیدگاه
  1. رضا می‌نویسد

    سودش کم هست فقط سود ارزی بانک ملی که سه ماهه 4 درصده

    2
    1. دوست می‌نویسد

      این که هیچ نفعی برای مشتری نداره …
      از یک طرف هزینه دلار رو میده و با این اوضاع بازار ارزش دلارش کم میشه از طرف دیگه هم که سود خیلی کمتره همون پول رو روزشمار داخل حساب ریالی اگه باز کنه که چند برابرش رو سود میگیره

      2
      1
تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد