رده خبر انتقال وجه 200 میلیون به بالا شرط‌دار شد

انتقال وجه 200 میلیون به بالا شرط‌دار شد

خبر

اشخاص حقیقی باید حتما بخش «بابت» را پر کنند و در صورت لزوم سند ارائه کنند

نویسنده: رده
10 اسفند 1398
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

شرط انتقال وجه بیشتر از 200 میلیون تومان برای چه ایجاد شده است؟ بانک مرکزی اعلام کرد انتقال وجه با مبلغ بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان، برای اشخاص حقیقی از طریق کلیه تراکنش‌های بانکی (حضوری، غیرحضوری) مشروط به درج «بابت» است و در صورت نیاز باید اسناد مرتبط با آن ارائه شود. این بانک توضیح داد در اجرای تکالیف مقرر در جز ۳ بند ح تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۸ به منظور افزایش شفافیت تراکنش‌های بانکی و مبارزه با پولشویی و جلوگیری از فرار مالیاتی، بانک مرکزی موظف است با تصویب شورای پول و اعتبار برای شفافیت در تراکنش‌های بانکی به صورت یکسان یا متناسب با سطح فعالیت اشخاص حقیقی از نظر عملکرد مالی حد آستانه‌ای را تعیین کند و انتقال وجه با مبلغ بالاتر از حد آستانه را برای اشخاص حقیقی بررسی کند.

به این ترتیب اشخاص حقیقی که از حساب بانکی خود استفاده تجاری می‌کنند می‌توانند با دریافت شناسه اقتصادی و اتصال حساب بانکی خود به آن از شمول مفاد این جز مستثنی شوند و در نتیجه محدودیتی برای جابجایی و انتقال پول نداشته باشند.

 

انتقال وجه بیشتر از یک میلیارد تومان هم سند می‌خواهد

بانک مرکزی اجرای دستور‌العمل شرط انتقال وجه مبالغ بالا را راهی مناسب برای مبارزه با پولشویی و گام برداشتن در مسیر شفافیت اقتصادی می‌داند.  برای همین به همه بانک‌ها تاکید کرده است که در کلیه نقل و انتقالات وجه‌های بالاتر از یک میلیارد تومان درون بانکی و بین بانکی مشتری حقوقی و مشتری حقیقی دارای حساب سپرده تجاری و نیز نقل و انتقال وجه بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان درون بانکی و بین بانکی مشتری حقیقی دارای حساب سپرده شخصی انتقال وجوه منوط به تکمیل قسمت «بابت» در فرم‌های مربوط پر شود و ارائه اسناد که بر انجام معامله دلالت کند، قرارداد باشد یا به نوعی علت انتقال وجه را توضیح دهد ضروری است.

اجرای دستورالعمل شرط انتقال وجه بیشتر از 200 میلیون تومان برای همه انتقال وجه‌ها (درون بانکی یا بین بانکی) و برای تمام مشتریان ۱۸ سال به بالا ضروری است.
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

۱ دیدگاه
  1. ممد می‌نویسد

    اگر به حساب دیگر خودمان در بانک دیگر منتقل کنیم چه؟
    حسابی که به اسم خودمان است

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد