رده همراه بانک همراه بانک ایران زمین

همراه بانک ایران زمین

آخرین به‌روز رسانی: 14 مرداد 1404 | انتشار: 14 مرداد 1404
نام همراه بانکهمراه بانک ایران زمین
سیستم عامل اندروید
سیستم عامل ios
نسخه تحت وب
پشتیبانی 24 ساعت (24*7)
پاسخگوئی تیکتینگ
ورود با اثر انگشت
افتتاح حساب آنلاین و ارسال کارت بانکی
امکان سپرده گذاری (افتتاح حساب بلندمدت)
بستن حساب (سپرده)
خدمات سرمایه گذاری (غیرسپرده ای)
صورتحساب / گردش مالی
تسهیم هزینه سفر (دنگ)
انتقال وجه هوشمند
انتقال به مخاطبین (از طریق شماره تلفن)
انتقال پول با QR
کیف پول
خدمات امضاء دیجیتال
خدمات سفته الکترونیک
صدور کارت هدیه فیزیکی / دیجیتال
خدمات شارژ / اینترنت
خدمات پرداخت قبض
سیستم برگشت پول (کش بک)
مدیریت تسهیلات
پرداخت (یا انتقال) خودکار
عملیات چک صیادی
خدمات خودرو
خدمات بیمه
خدمات سفر
مسدودسازی و رفع مسدودی کارت
فعالسازی کارت
صدور / تغییر رمز 4 رقمی کارت
فعالسازی رمز پویا کارت (یکبار مصرف)
مدیریت کارت (تعریف محدودیت)
اعتبارسنجی
تعریف کارت‌های شتابی دیگر به عنوان کارت مبدا (برداشت)
امکان وکالتی کردن حساب
مدیریت مالی
پاداش معرفی (دعوت از دوستان)
سرویس خدمت ناشنوایان
اعلانات
گواهی تمکن مالی
درخواست دسته چک فیزیکی / دیجیتال
افتتاح حساب دوم
کارتابل / کارپوشه
فعالسازی یا خرید بسته های پیامکی
گزارش مسدودی حساب
اطلاعات شعب
انتقال وجه با شناسه
توضیحات

 

بانک ایران زمین

بانک ارائه‌دهنده

همراه بانک ایران زمین

نام برنامک

663

آخرین نسخه بررسی 

49 mb

فضای مورد نیاز

 

همراه‌بانک ایران زمین، برنامکی است که برای ارائه خدمات بانکی غیرحضوری به مشتریان بانک ایران زمین طراحی شده است. ایران زمین از سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرده و با شعار «بانک دیجیتال» از سال 1395، بر ارائه خدمات نوین بانکی تمرکز دارد. این برنامک خدماتی مانند انتقال وجه (کارت به کارت، ساتنا، پایا)، پرداخت قبوض، خرید شارژ، مشاهده موجودی و گردش حساب، مدیریت چک، و دریافت رمز پویا را ارائه می‌دهد. لوگوی همراه‌بانک ایران زمین از لوگوی اصلی بانک الهام گرفته و شامل هلال «الله» از آرم جمهوری اسلامی است که نام «ایران زمین» را در خود جای داده است. رنگ‌بندی لوگو با ترکیب بنفش و ارغوانی، حس آرامش را منتقل می‌کند.

بانک ایران زمین دو نئوبانک به نام‌های «فراز» و «باما» را نیز معرفی کرده است. فراز، نئوبانکی تمام‌دیجیتال است که افتتاح حساب غیرحضوری، صدور کارت با طراحی متنوع، و خدمات بانکی آنلاین را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. نئوبانک باما، با هدف بازتعریف بانکداری دیجیتال و تقویت جوامع محلی، به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار، پا به عرصه گذاشته است.

 

بررسی خدمات جذاب و کاربردی همراه بانک ایران زمین

خدمات همراه بانک ایران زمین را در جدول برای شما لیست کرده‌ایم. در ادامه برخی از خدمات که در دیگر همراه بانک‌ها کمتر دیده می‌شوند یا در همراه بانک ایران زمین به شکلی متفاوت و بهتر ارائه می‌شود را با هم بررسی می‌کنیم:

  • باشگاه مشتریان

یکی از خدمات موجود در همراه بانک ایران زمین باشگاه مشتریان  است. 

باشگاه مشتریان بانک ایران زمین با هدف تقویت ارتباط با مشتریان این بانک و ایجاد تجربه‌ای تعاملی راه‌اندازی شده است. این باشگاه از سال 1395 هم‌زمان با حرکت بانک به سمت بانکداری دیجیتال آغاز به کار کرد و به یکی از ارکان اصلی استراتژی مشتری‌محوری بانک ایران زمین تبدیل شد. هدف اصلی آن، ارائه خدمات شخصی‌سازی‌شده و ایجاد حس وفاداری در مشتریان است، به‌گونه‌ای که هر مشتری از بانک ایران زمین خود را عضوی از خانواده بانک ایران زمین بداند. عضویت در باشگاه مشتریان بانک ایران زمین به‌سادگی با افتتاح حساب در شعب بانک یا به صورت غیرحضوری بانک انجام شده و  پس از 24 ساعت، مشتریان به‌طور خودکار عضو باشگاه خواهند شد. 



  • فرم‌های بانکی 

فرم‌های بانکی در همراه بانک ایران زمین به مشتریان بانک ایران زمین این امکان را می‌دهد که درخواست‌های متنوعی مانند صدور دسته چک، تمکن مالی، افتتاح حساب، و سایر خدمات مرتبط را به‌صورت غیرحضوری ثبت کنند. این خدمت با رویکرد یکپارچه‌سازی خدمات بانکی و کاهش نیاز به حضور فیزیکی در شعب، بخشی از استراتژی بانک ایران زمین برای حرکت به سمت بانکداری دیجیتال است.

 

  • پذیرندگان

خدمت پذیرندگان در برنامک همراه بانک ایران زمین به پذیرندگان امکان می‌دهد تا تراکنش‌های مربوط به درگاه‌های پرداخت خود را به‌صورت غیرحضوری مدیریت کنند. این خدمت به پذیرندگان اجازه می‌دهد تا گزارش‌های تراکنش، وضعیت تسویه‌حساب‌ها و سایر امور مالی مرتبط با پایانه‌های فروش (POS) یا درگاه‌های پرداخت آنلاین را در لحظه مشاهده و پیگیری کنند. از جمله امکانات این بخش می‌توان به مشاهده تاریخچه تراکنش‌ها، بررسی وضعیت تسویه‌حساب‌ها، مدیریت حساب‌های متصل به درگاه و دریافت گزارش‌های مالی اشاره کرد.

 

  • ماشین حساب بانکی

ماشین حساب بانکی در همراه بانک ایران زمین (فراز) ابزاری کارآمد برای انجام محاسبات مالی نظیر دریافت شماره شبا و مشاهده نرخ ارز است.

 

امکان توسعه بیشتر از نگاه رده

در این بررسی بیشتر به خدمات جذاب همراه بانک ایران زمین پرداختیم و از محدودیت‌ها کمتر گفتیم. مهمترین انتقاد از دیدگاه رده در خصوص طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) آن است. اگرچه برنامک ایران زمین سعی کرده با رابطی ساده و مینیمال، دسترسی به خدمات را آسان کند، ولی طراحی آن بسیار قدیمی و فاقد جذابیت بصری است. یکی دیگر از انتقادات به همراه بانک ایران زمین، محدودیت در تنوع خدمات ارائه‌شده است. درست است که این بانک نئوبانک خود را روانه بازار کرده است ولی دلیلی بر عدم توسعه یافتگی برنامک اصلی بانک نیست. یکی از بزرگ‌ترین کاستی‌های همراه بانک ایران زمین، عدم ارائه نسخه وب و نسخه iOS است.

در ادامه برخی از خدمات که توسعه آن منجر به جذابیت همراه بانک ایران زمین خواهد شد را لیست کرده‌ایم:

  • بازطراحی بصری همراه بانک ایران زمین
  • ارائه نسخه‌های ios و تحت وب 
  • نبود خدمات جذابی همچون انتقال وجه هوشمند
  • فقدان خدماتی همچون امضاء دیجیتال و اعتبارسنجی
  • عدم امکان تعریف محدودیت خرید از دستگاه کارتخوان یا انتقال بر کارت بانکی  
  • عدم وجود برخی خدمات کاربرپسند همچون تسهیم هزینه دونگ
  • فقدان سیستم برگشت پول 






ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن
تا ۳۰۰ میلیون تومان
ویپاد