رده صندوق سرمایه‌گذاری‌ صندوق سرمایه‌گذاری ارزش آفرینان دی

ارزش آفرینان دی

آخرین به‌روز رسانی: 08 فروردین 1403 | انتشار: 9 بهمن 1395
نام ارزش آفرینان دی
نوع صندوق درآمد ثابت
ETF خیر
ارزش خالص دارایی 71,002,873,315,383 ریال
بازده روزانه 0.06 %
بازده هفتگی 0.44 %
بازده ماهانه 1.9 %
بازده سه ماهه 5.71 %
بازده شش ماهه 0 %
بازده یک ساله 23.15 %
بازدهی از آغاز فعالیت 265.13 %
مدیر صندوق کارگزاری بانک دی
مدیران سرمایه‌گذاری سونا فضل اللهی، مهدی نورمحمدی، محمد ارمی
متولی صندوق مشاور سرمایه گذاری ایرانیان تحلیل فارابی
حسابرس موسسه حسابرسی رازدار
درصد حقیقی 5
درصد حقوقی 0
سود تضمین‌شده 0 %
سود پیش‌بینی شده 0 %
دوره تقسیم سود 0 ماهه
قیمت صدور 1,014,008 ریال
کارمزد صدور 0 ریال
قیمت ابطال 1,013,484 ریال
کارمزد ابطال 0 ریال
حداکثر تعداد واحد سرمایه‌گذاری 0
ضامن نقدشوندگي کارگزاری بانک دی
اوراق مشارکت 39.45 %
سپرده بانکی 53.04 %
وجه نقد 0.21 %
سهام 4.69 %
پنج سهم با بیشترین وزن 3.16 %
دارایی‌های دیگر 0.45 %
قیمت آماری 1,039,969 ریال
تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری شده 70,058,199
تاریخ آغاز فعالیت 1390/07/03
آدرس وب‌سایت http://afdayfund.ir

معرفی صندوق سرمایه‌گذاری ارزش آفرینان دی

صندوق سرمایه‌گذاری ارزش آفرینان دی از صندوق‌های درآمد ثابت است که با شماره ۱۰۹۱۱ نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده و زیر نظر این نهاد فعالیت می‌کند. این صندوق فعالیت خودش را از مهر ۱۳۹۰ آغاز کرده است و در این مدت، طبق مفاد اساسانامه و امیدنامه‌اش و در چارچوب قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار به فعالیت خود ادامه داده است. مانند بیشتر صندوق‌های درآمد ثابت موفق، ریسک پایین در سرمایه‌گذاری، نقدشوندگی بالا و سود ثابت و مطمئن از مهم‌ترین ویژگی‌های صندوق ارزش‌آفرینان دی است.

یکی دیگر از ویژگی‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مشترک، کاهش هزینه‌های مربوط به سرمایه‌گذاری و تقسیم‌شدن این هزینه بین گروه بزرگی از سرمایه‌گذاران است. همچنین فعالیت‌های اجرایی مربوط به سرمایه‌گذاری نیز به عهده گردانندگان صندوق است و سرمایه‌گذاران خرد لازم نیست نگران خریدوفروش اوراق، دریافت سود، تبدیل حق تقدم به سهام و مواردی از این قبیل باشند.

جدول مقایسه ای همه صندوق های سرمایه‌گذاری

اطلاعات صندوق ارزش آفرینان بانک دی

مدیران صندوق ارزش‌آفرینان دی هدف از تشکیل این صندوق را جمع‌آوری سرمایه‌های خرد از سرمایه‌گذاران و ایجاد سبدی از دارایی‌ها و مدیریت این سبد عنوان کرده‌اند. تلاش بر این است که با پذیرش ریسکی مشخص و کنترل‌شده، سرمایه‌گذاران این صندوق به بیشترین بازدهی ممکن برسند.

صندوق سرمایه‌گذاری ارزش آفرینان دی طبق آنچه در اساسنامه و امیدنامه‌اش آمده، بیش از ۹۰درصد دارایی‌های خود را در اوراق مشارکت و سپرده بانکی سرمایه‌گذاری کرده است و بخش کوچکی از این دارایی‌ها را به خرید سهام و حق‌تقدم اختصاص داده است. همین نکته باعث می‌شود نوسان‌های منفی و مثبت بورس تأثیر چندانی رو بازدهی صندوق نداشته باشد و سرمایه‌گذاران همیشه سودی تقریبا ثابت دریافت کنند.

طبق ماده ۴ اساسنامه این صندوق، موضوع فعالیت اصلی صندوق ارزش‌آفرینان دی سرمایه‌گذاری در انواع اوراق بهادار از جمله اوراق با درآمد ثابت، سپرده بانکی، گواهی سپرده بانکی، سهام و حق‌تقدم خرید سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس و فرابورس و گواهی سپرده کالایی است. این صندوق فعالیتی فرعی هم دارد که موضوع آن مشارکت در تعهد پذیره‌نویسی و تعهد خرید اوراق بهادار با درآمد ثابت است.

ارزش مبنای واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق صد هزار تومان است که روی گواهی‌های سرمایه‌گذاری قید می‌شود. واحدهای این صندوق به دو نوع ممتاز و عادی تقسیم می‌شود. این صندوق ۲۰ هزار واحد ممتاز دارد که قبل از شروع دوره پذیره‌نویسی صادر شده و در اختیار مؤسسان شرکت قرار دارد. این واحدها قابلیت ابطال و انتقال ندارند. واحدهای معمولی هم واحدهایی هستند که سرمایه‌گذاران معمولی در طول مدت فعالیت این صندوق خریداری می‌کنند. واحدهای معمولی صندوق قابلیت ابطال دارند، ولی امکان انتقال آن‌ها به شخص دیگر وجود ندارد.

ارکان صندوق ارزش آفرینان بانک دی

صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای حرکت در راستای اهداف‌شان و کسب بازدهی مطلوب، به مدیریتی مناسب نیاز دارند. ارکان صندوق‌های سرمایه‌گذاری در واقع بازوهای مدیریتی صندوق‌اند که هر کدام در چارچوب وظایف خود به عملکرد مناسب صندوق کمک می‌کنند. صندوق ارزش آفرینان دی تحت مدیریت کارگزاری بانک دی فعالیت می‌کند و این کارگزاری خریدوفروش‌های بورسی صندوق، شامل معامله انواع اوراق با درآمد ثابت، سهام و حق‌تقدم، را به انجام می‌رساند. متولی صندوق مشاور سرمایه‌گذاری ایرانیان تحلیل فارابی است که به‌طور مستمر بر فعالیت این صندوق نظارت می‌کند. همچنین موسسه حسابرسی رازدار مسئول حسابرسی صندوق و بانک دی ضامن نقدشوندگی آن است.

ترکیب دارایی‌های صندوق بانک دی

طبق امیدنامه صندوق ارزش‌آفرینان دی، حداقل ۷۵درصد از دارایی‌های این صندوق باید به سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی اختصاص یابد. به عبارت دیگر، این بخش از دارایی‌های صندوق نمی‌تواند کمتر از ۷۵درصد باشد. همچنین حداکثر ۲۰درصد از دارایی‌های صندوق می‌تواند به سهام، حق‌تقدم و قراردادهای اختیار معامله اختصاص پیدا کند. علاوه بر این، این صندوق می‌تواند حداکثر ۵درصد از دارایی‌های خود را در صندوق‌های سرمایه‌گذاری دیگر سرمایه‌گذاری کند.

روش سرمایه‌گذاری در صندوق ارزش‌آفرینان دی

از آن‌جایی که صندوق ارزش آفرینان بانک دی جز صندوق‌های درآمد ثابت است، شیوه سرمایه‌گذاری در این صندوق هم مانند اکثر صندوق‌های این دسته از طریق صدور و ابطال واحد‌های سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. سرمایه‌گذاران می‌توانند هر زمان که بخواهند با ثبت‌نام در سامانه صندوق، واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق را بخرند و در صورت لزوم، با ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری، سرمایه‌شان را از صندوق خارج کنند.

مراحل سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه گذاری بانک دی

  1. وارد سایت اصلی صندوق «www.afdayfund.ir» شوید.
  2. در قسمت بالای صفحه روی گزینه «ورود سرمایه‌گذاران» کلیک کند و وارد بخش «ثبت‌نام در صندوق» شوید. در این بخش امکان ثبت‌نام برای شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ایرانی و همچنین اتباع خارجی وجود دارد. اگر شخصیت حقیقی ایرانی هستید، لازم نیست چیزی را تغییر بدهید، چون گزینه پیش‌فرض همین است.
  3. کد ملی و شماره موبایل‌تان را به همراه کد امنیتی سایت وارد کنید و روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید.
  4. در این مرحله «کد اعتبارسنجی» به شماره تلفن همراه‌تان پیامک می‌شود و باید این کد را در کادر مربوط به آن وارد کنید. در قدم بعد باید موافقت خودتان را با اساسنامه و امیدنامه صندوق هم اعلام کنید.
  5. در مرحله بعدی، کد اعتبارسنجی دیگری به موبایلی که در سجام ثبت کرده‌اید ارسال می‌شود. این کد برای دریافت اطلاعات شما از سامانه سجام است. با وارد کردن این کد، اجازه دسترسی به این اطلاعات را می‌دهید. سپس می‌توانید برای خود نام کاربری و رمز عبور انتخاب کنید و به مرحله بعدی بروید.
  6. اگر این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید، پیام «ثبت‌نام با موفقیت انجام شد» را خواهید دید. کافی است روی دکمه ورود به صندوق کلیک کنید و با نام کاربری و رمز عبوری که در مرحله پنجم انتخاب کرده‌اید، وارد پنل کاربری شخصی‌تان در صندوق سرمایه‌گذاری ارزش آفرینان بانک دی شوید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1,301 دیدگاه
  1. مدیران صندوق دی می‌نویسد

    مدیران سرمایه گذاری:
    اقایان پژمان كيا، حسين صفائي، فرشيد زارعي ، سود صندوق دی را افزایش بدهید

  2. Zarii می‌نویسد

    سلام.میشه لطفا توضیح بدیدکه صندوق دی مطمینه؟؟ واینکه الان برای مبلغ ۵ ملیون هم ۲۱ درصد یا برای مبالغ بالاتر ۲۱ درصد فقط ؟ امکان واریز و برداشت هم هست ؟

    1. م می‌نویسد

      مطمئن که هست و برا مبالغ کم هم سود بالا میده

  3. Azad می‌نویسد

    , سلام.. دوستان واریزی که امروز ۲۷ ام اومد به حساب ها برای چی هستش

    1. Azad می‌نویسد

      اشتباه شد

  4. H می‌نویسد

    میشه لطفا هر کس میدونه نحوه محاسبه درصد سود از طریق قیمت ابطال و صدور چجوریه یه توضیح بده…

  5. اکبر می‌نویسد

    بانک اقتصادننوین۳۱.۶۴% سود داد

    1. احمد می‌نویسد

      سه ماهه سود میده

  6. Ali reza می‌نویسد

    ماه قبل 21/13 این ماه هم 21/03 آخه چرا باید اینجوری باشه درسته بایستی شناور باشه ولی چرا نرخ نزولی هست و صعودی نیست

  7. Ali reza می‌نویسد

    سلام دوستان . چرا سود هر ماه از ماه قبلی کمتر میشه آیا بانک دی داره ورشکست میشه لطفا یک نفر که وارد هست پاسخ من رو بده

  8. Jk می‌نویسد

    17865 سود این ماه یعنی همون 21 کمی کمتر ماه قبل و قبل آن…روز چهاردهم ابطال 17290 بوده از ماه قبل بیشتر بود اما روز پانزدهم بجایی که صد یا دویست به ابطال اضاف کنند 57 اضاف کردند در صورتی که باید بیشتر از ماه قبل سود میدادند اینم لب مرز 21 دادن …پس اقای پژمان کیا که مدیر صندوق بانک آینده بود آمدن اینجا چند ماه هست چرا کاری نمیکنند سودها بیشتر بشه بقیه مدیران باهاشون همراه باشن تا سود بالا بره دیگه..

  9. ساناز می‌نویسد

    چرا سود شهریور رو هنوز واریز نکردن؟؟

    1. Ali reza می‌نویسد

      سود واریز شد ولی 21/03 درصد هست یعنی در طول این سه ماه روند نزولی داشته

    2. Jk می‌نویسد

      واریز شد

  10. H می‌نویسد

    چرا سود این ماه رو واریز نمیکنن؟

  11. ا می‌نویسد

    16 ساعت شش بعدظهر هنوز سود واریز نکردن

  12. پ می‌نویسد

    امروز جمعه 16 شهریور ساعت دو نیم بعدظهر سود هنوز واریز نشده تو سایت صندوق هم نزده واریزی 15 هم حداقل تو سایت واریز یا قیمت ابطال به روز بگذارن…نه حالا سود 40 درصد میخوان بدن انقدر کش میدن و پنهان کاری همون پنج شنبه 15 شهریور تو سایت ورود سرمایه گذار و لیست باید قیمت ابطال و واریز سود رو میزدند..معنی نداره طول میدن

  13. صندوق مدیران می‌نویسد

    صندوق ارزش افرینان مدیرانش رو چه کسی تعیین میکنه که سود بیشتر به سرمایه گذار بدهند..سود رو کی میخوان بانک ها و صندوق ها بالا ببرند کار به حرف همتی رییس بانک مرکزی نداشته باشند اون یا تورم و گرانی و.فشار اقتصادی به مردم رو نمی بینه..یا نمیخواد درستش کنه..وگرنه نرخ سود بانکی و صندوق بر حسب تورم 50 درصدی باید حداقل 45 یا 50 باشه چون تورم واقعا بالاتر از پنجاه هست نیست؟؟؟قیمت جدید ها در راه هست هر روز قیمتهای جدید و.بالا..

  14. اکبر می‌نویسد

    حدود ۲ماه پیش که من صدور زدم مهر میزدن ولی امضا نمیزدن. از رئیس بانک پرسیدم گفت همون مخر کفایت میکنه. حالا اگه مهرم نزنن یه کاسه ای زیر نیم کاسه دارن.

  15. اکبر می‌نویسد

    مگه بانک دی دیگه مهر نمیزنه پای برگه ها

  16. م می‌نویسد

    تا 12 شهریور15484 قیمت ابطال..سود 20.19 میشه باید دید این 3 روز چقدر قیمت ابطال اضاف میشه..اگر 350تومن اضاف کنن سود 22.35 میشه..یعنی نمیتونند اگه بخوان 21 درصد بدن من که ابطال میکنم همون سپرده روزشمار میگذارم هروقت بخوای اضاف و برداشت میکنی بدون معطل شدن تو بانک و مسیر خیابان ها و کارمزد صدور و.ابطال…باید صندوق بالاتر سود بده تا جذاب تر باشه از سپرده روزشمار…

  17. م می‌نویسد

    باید دید سود رو بالا میبرند وگرنه که سپرده خود بانک دی روزشمار هست سود پولت هم رو اصلش میات خب خیلی بهتره

  18. ف می‌نویسد

    سلام.اگر سود صندوق کمتر از بیست و چهار درصد باشه،من ابطال میزنم و باهاش میرم سکه و دلارمیخرم که سودش بیشتره.چون کمپین نه به خرید بود تا حالا ابطال نزدم

  19. iman می‌نویسد

    دوستان یک سوال…من 43 میلیون تومان صدور زدم و 424 واحد به صندوق اضافه شده….این ششصد هزار اختلاف کجا رفته؟

    1. اکبر می‌نویسد

      الباقی ۱۶شهریور با سود واریز میشه. نگران نباش

  20. iman می‌نویسد

    به نظرم اصلا درست نیست که موقع ابطال زدن دو سه روز طول میکشه تا پول خودت به دستت برسه ولی برعکس موقعی که میخوای صدور بزنی همون لحظه از حسابت خارج میشه ولی باز دو روز کاری طول میکشه تا بیاد تو صندوق…بعد از این همه اطمینان کمی احترام به این همه اعتماد مردم بدک نیست….در ضمن سود هم پایین هست وقتی همزمان یک حساب یک سال در بانک دی برقرار کردین که 21 درصد سود میده….بورس باید یک فرقی داشته باشه….

  21. مردم می‌نویسد

    وقتی بانک مرکزی میگه 24 حتما 44 هست بیستا کمتر میگه

  22. مردم می‌نویسد

    امروز بانک مرکزی تورم 24 اعلام کرد البته بعضی چیزها خیلی بیشتر بوده دلار سکه طلا خودرو .قطعه خودرو از باطری ماشین لاستیک تا….حالا باید دید بانک دی سپرده چقدر میده…صندوق چقدر میده.. و بانکهای دیگه هر کدوم چقدر سود سپرده یا صندوق میدن

  23. ن می‌نویسد

    رقم ابطال و صدور رو ب روز بگذارید

  24. م می‌نویسد

    بانک مرکزی که گفته سود بالا به سپرده ها میده یعنی تا چقدر بالا باید نزدیک تورم و گرانی ها و بی ارزش شدن پولجریان بده.. پس چرا خبری نیس فقط مردم سرکار گذاشتن حرف حرف فقط میزنن سود سپرده بالا بدید تا دیگه مردم از این صندوقها راحت بشند

    1. ف می‌نویسد

      مگه عیب این صندوقها چیه؟که میگی مردم پولشونو نیارن در این صندوقها؟؟؟

  25. م می‌نویسد

    صندوق دی سود بالا پرداخت کن چیه بیشتر بانکها 20تا24 میدن درصورتی که تورم40 هست مسکن دلار سکه خودرو چندین برابر شده..بعد میگن مردم پولشون نیارند تو بازار خب سود بالا بدید اندازه گرانی ها و تورم

  26. ل می‌نویسد

    بانک دی سپرده روزشمار چقدر سود میده

    1. Kayhan می‌نویسد

      21 درصد ماهانه آورده با کف 10 ملیون

  27. ل می‌نویسد

    قیمت ابطال رو چرا بالا نمیبرند انقدر کم کم بالا میره..قرار شده سود بانکی افزایش بدن بانک مرکزی پس چرا از سپرده با سود بالا خبری نیست؟بانک مسکن که 25گردشگری 24وسپه24درصد سود دادن نمیشه که بقیه بانکها سودشون بالا نبرند تو وضعیت خراب مملکت و اقتصاد ووووو صندوق کوثر 38 درصد یعنی این برج سود میده?!اگر این سود داد دیگه باید فهمید چخبره مملکت و تورم و گرانی….

    1. هدی می‌نویسد

      چرا ابطالو ببره بالا؟ الان چقدره مگه؟

    2. حامد می‌نویسد

      22 درصد بیشتر نداد.

  28. ف می‌نویسد

    برگه های صدور جدید،مهر و امضا نداره.مشکلی پیش نمیاد؟

    1. H می‌نویسد

      نه .ضامن نقد شوندگی یعنی هروقت دارایی خاصتید نقد بهتون میدن پس حتما باید صندوقها ضامن نقدشوندگی داشته باشن اگه خود بانک باشه خب بهتره

  29. D می‌نویسد

    بانک دی و صندوق دی سود بالا بدید مثل مسکن 25گردشکری24 سپه24 و صندوق یکم کوثر که این ماه 37 یا بیشتر سود خواهد داد باید سود بالا ازاد بشه تا این بی ارزشی پول نفهمیم و گرانی ها و ظلم ها

  30. اکبر می‌نویسد

    بهترین ودقیق ترین بانک بانک دی

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد