رده صندوق سرمایه‌گذاری‌ صندوق سرمایه‌گذاری ارزش آفرینان دی

ارزش آفرینان دی

آخرین به‌روز رسانی: 08 فروردین 1403 | انتشار: 9 بهمن 1395
نام ارزش آفرینان دی
نوع صندوق درآمد ثابت
ETF خیر
ارزش خالص دارایی 71,002,873,315,383 ریال
بازده روزانه 0.06 %
بازده هفتگی 0.44 %
بازده ماهانه 1.9 %
بازده سه ماهه 5.71 %
بازده شش ماهه 0 %
بازده یک ساله 23.15 %
بازدهی از آغاز فعالیت 265.13 %
مدیر صندوق کارگزاری بانک دی
مدیران سرمایه‌گذاری سونا فضل اللهی، مهدی نورمحمدی، محمد ارمی
متولی صندوق مشاور سرمایه گذاری ایرانیان تحلیل فارابی
حسابرس موسسه حسابرسی رازدار
درصد حقیقی 5
درصد حقوقی 0
سود تضمین‌شده 0 %
سود پیش‌بینی شده 0 %
دوره تقسیم سود 0 ماهه
قیمت صدور 1,014,008 ریال
کارمزد صدور 0 ریال
قیمت ابطال 1,013,484 ریال
کارمزد ابطال 0 ریال
حداکثر تعداد واحد سرمایه‌گذاری 0
ضامن نقدشوندگي کارگزاری بانک دی
اوراق مشارکت 39.45 %
سپرده بانکی 53.04 %
وجه نقد 0.21 %
سهام 4.69 %
پنج سهم با بیشترین وزن 3.16 %
دارایی‌های دیگر 0.45 %
قیمت آماری 1,039,969 ریال
تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری شده 70,058,199
تاریخ آغاز فعالیت 1390/07/03
آدرس وب‌سایت http://afdayfund.ir

معرفی صندوق سرمایه‌گذاری ارزش آفرینان دی

صندوق سرمایه‌گذاری ارزش آفرینان دی از صندوق‌های درآمد ثابت است که با شماره ۱۰۹۱۱ نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده و زیر نظر این نهاد فعالیت می‌کند. این صندوق فعالیت خودش را از مهر ۱۳۹۰ آغاز کرده است و در این مدت، طبق مفاد اساسانامه و امیدنامه‌اش و در چارچوب قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار به فعالیت خود ادامه داده است. مانند بیشتر صندوق‌های درآمد ثابت موفق، ریسک پایین در سرمایه‌گذاری، نقدشوندگی بالا و سود ثابت و مطمئن از مهم‌ترین ویژگی‌های صندوق ارزش‌آفرینان دی است.

یکی دیگر از ویژگی‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مشترک، کاهش هزینه‌های مربوط به سرمایه‌گذاری و تقسیم‌شدن این هزینه بین گروه بزرگی از سرمایه‌گذاران است. همچنین فعالیت‌های اجرایی مربوط به سرمایه‌گذاری نیز به عهده گردانندگان صندوق است و سرمایه‌گذاران خرد لازم نیست نگران خریدوفروش اوراق، دریافت سود، تبدیل حق تقدم به سهام و مواردی از این قبیل باشند.

جدول مقایسه ای همه صندوق های سرمایه‌گذاری

اطلاعات صندوق ارزش آفرینان بانک دی

مدیران صندوق ارزش‌آفرینان دی هدف از تشکیل این صندوق را جمع‌آوری سرمایه‌های خرد از سرمایه‌گذاران و ایجاد سبدی از دارایی‌ها و مدیریت این سبد عنوان کرده‌اند. تلاش بر این است که با پذیرش ریسکی مشخص و کنترل‌شده، سرمایه‌گذاران این صندوق به بیشترین بازدهی ممکن برسند.

صندوق سرمایه‌گذاری ارزش آفرینان دی طبق آنچه در اساسنامه و امیدنامه‌اش آمده، بیش از ۹۰درصد دارایی‌های خود را در اوراق مشارکت و سپرده بانکی سرمایه‌گذاری کرده است و بخش کوچکی از این دارایی‌ها را به خرید سهام و حق‌تقدم اختصاص داده است. همین نکته باعث می‌شود نوسان‌های منفی و مثبت بورس تأثیر چندانی رو بازدهی صندوق نداشته باشد و سرمایه‌گذاران همیشه سودی تقریبا ثابت دریافت کنند.

طبق ماده ۴ اساسنامه این صندوق، موضوع فعالیت اصلی صندوق ارزش‌آفرینان دی سرمایه‌گذاری در انواع اوراق بهادار از جمله اوراق با درآمد ثابت، سپرده بانکی، گواهی سپرده بانکی، سهام و حق‌تقدم خرید سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس و فرابورس و گواهی سپرده کالایی است. این صندوق فعالیتی فرعی هم دارد که موضوع آن مشارکت در تعهد پذیره‌نویسی و تعهد خرید اوراق بهادار با درآمد ثابت است.

ارزش مبنای واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق صد هزار تومان است که روی گواهی‌های سرمایه‌گذاری قید می‌شود. واحدهای این صندوق به دو نوع ممتاز و عادی تقسیم می‌شود. این صندوق ۲۰ هزار واحد ممتاز دارد که قبل از شروع دوره پذیره‌نویسی صادر شده و در اختیار مؤسسان شرکت قرار دارد. این واحدها قابلیت ابطال و انتقال ندارند. واحدهای معمولی هم واحدهایی هستند که سرمایه‌گذاران معمولی در طول مدت فعالیت این صندوق خریداری می‌کنند. واحدهای معمولی صندوق قابلیت ابطال دارند، ولی امکان انتقال آن‌ها به شخص دیگر وجود ندارد.

ارکان صندوق ارزش آفرینان بانک دی

صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای حرکت در راستای اهداف‌شان و کسب بازدهی مطلوب، به مدیریتی مناسب نیاز دارند. ارکان صندوق‌های سرمایه‌گذاری در واقع بازوهای مدیریتی صندوق‌اند که هر کدام در چارچوب وظایف خود به عملکرد مناسب صندوق کمک می‌کنند. صندوق ارزش آفرینان دی تحت مدیریت کارگزاری بانک دی فعالیت می‌کند و این کارگزاری خریدوفروش‌های بورسی صندوق، شامل معامله انواع اوراق با درآمد ثابت، سهام و حق‌تقدم، را به انجام می‌رساند. متولی صندوق مشاور سرمایه‌گذاری ایرانیان تحلیل فارابی است که به‌طور مستمر بر فعالیت این صندوق نظارت می‌کند. همچنین موسسه حسابرسی رازدار مسئول حسابرسی صندوق و بانک دی ضامن نقدشوندگی آن است.

ترکیب دارایی‌های صندوق بانک دی

طبق امیدنامه صندوق ارزش‌آفرینان دی، حداقل ۷۵درصد از دارایی‌های این صندوق باید به سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی اختصاص یابد. به عبارت دیگر، این بخش از دارایی‌های صندوق نمی‌تواند کمتر از ۷۵درصد باشد. همچنین حداکثر ۲۰درصد از دارایی‌های صندوق می‌تواند به سهام، حق‌تقدم و قراردادهای اختیار معامله اختصاص پیدا کند. علاوه بر این، این صندوق می‌تواند حداکثر ۵درصد از دارایی‌های خود را در صندوق‌های سرمایه‌گذاری دیگر سرمایه‌گذاری کند.

روش سرمایه‌گذاری در صندوق ارزش‌آفرینان دی

از آن‌جایی که صندوق ارزش آفرینان بانک دی جز صندوق‌های درآمد ثابت است، شیوه سرمایه‌گذاری در این صندوق هم مانند اکثر صندوق‌های این دسته از طریق صدور و ابطال واحد‌های سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. سرمایه‌گذاران می‌توانند هر زمان که بخواهند با ثبت‌نام در سامانه صندوق، واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق را بخرند و در صورت لزوم، با ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری، سرمایه‌شان را از صندوق خارج کنند.

مراحل سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه گذاری بانک دی

  1. وارد سایت اصلی صندوق «www.afdayfund.ir» شوید.
  2. در قسمت بالای صفحه روی گزینه «ورود سرمایه‌گذاران» کلیک کند و وارد بخش «ثبت‌نام در صندوق» شوید. در این بخش امکان ثبت‌نام برای شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ایرانی و همچنین اتباع خارجی وجود دارد. اگر شخصیت حقیقی ایرانی هستید، لازم نیست چیزی را تغییر بدهید، چون گزینه پیش‌فرض همین است.
  3. کد ملی و شماره موبایل‌تان را به همراه کد امنیتی سایت وارد کنید و روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید.
  4. در این مرحله «کد اعتبارسنجی» به شماره تلفن همراه‌تان پیامک می‌شود و باید این کد را در کادر مربوط به آن وارد کنید. در قدم بعد باید موافقت خودتان را با اساسنامه و امیدنامه صندوق هم اعلام کنید.
  5. در مرحله بعدی، کد اعتبارسنجی دیگری به موبایلی که در سجام ثبت کرده‌اید ارسال می‌شود. این کد برای دریافت اطلاعات شما از سامانه سجام است. با وارد کردن این کد، اجازه دسترسی به این اطلاعات را می‌دهید. سپس می‌توانید برای خود نام کاربری و رمز عبور انتخاب کنید و به مرحله بعدی بروید.
  6. اگر این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارید، پیام «ثبت‌نام با موفقیت انجام شد» را خواهید دید. کافی است روی دکمه ورود به صندوق کلیک کنید و با نام کاربری و رمز عبوری که در مرحله پنجم انتخاب کرده‌اید، وارد پنل کاربری شخصی‌تان در صندوق سرمایه‌گذاری ارزش آفرینان بانک دی شوید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1,301 دیدگاه
  1. موسی می‌نویسد

    با سلام، لطفا کسی میدونه سود این ماه چند درصده؟باتشکر

    1. اصغر می‌نویسد

      معلوم نیست چند درصده ولی احتمالا همون ۲۰ باشه

  2. p می‌نویسد

    سلام دوستان لطفابگین بانک دی وصندوقش چقدرمعتبره ممنون میشم

    1. سارا می‌نویسد

      خوبه و قابل اعتماد و صدور و ابطال راحت و.با تضمین اصل و سود پول از طریق بانک..صدور هم هروقت بخوای راحت میزنی کارگزاری پیشخوان اینترنتی هم نیس.که نگران باشی وسط کار پولت حک بشه یا بترسی.. خود بانک صدور انجام میده برا ابطال هم خودت از خانه میتونی و هم بانک بری…

    2. علی می‌نویسد

      عالیه عالی.

    3. امیر می‌نویسد

      والا الان اگه من بگم صندوق خوبیه و اعتبارش خوبه فکر میکنن کارمندشم یا….. اما خداییش خوبه و زیر نظر بنیاد شهیده

  3. احمد می‌نویسد

    سود رو دوباره بالا ببرید نزدیک به 24 درصد ،،بیشتر از این حرفها سود میکنید پس درست تقسیم کنید

  4. س می‌نویسد

    سود 20.94 همون 21 داد درسته کمتر شد دیگه گاه همینه این سود 20تا 25 هیچ هست هر بانکی، اگر چند سال پول تو بانک باشه میبینی که سود ندادن همش ضرر بوده تا وقتی اقتصاد ما اینجوره سود فقط عده ای میبرند و بس و شانسی شاید مردم عادی……..

  5. p می‌نویسد

    اگه حساب بازکنیم ولی صدورویاابطال نزنیم چه اتفاقی میفته سودواریز میشود یانه

    1. سارا می‌نویسد

      بله سود 16 هر ماه واریز به حسابتون میشه

    2. اصغر می‌نویسد

      عزیزم وقتی شما صدور بزنی٬ پولت میره توی اون حسابت و سودشو میگیری. وقتی ام که ابطال بزنی پولت برمیگرده تو کارتت. متوجه شدی یا بیشتر توضیح بدم

  6. فرزاد می‌نویسد

    پس نگو بالاتر از قرارداد گرفتم

    1. اکبر می‌نویسد

      فرزاد جون شما برو جای دیگه اما روزی رو میبینم که پشیمونی دیگه سودی نداره

    2. فرزاد می‌نویسد

      اکبر اقا شما از بی اطلاعی مردم سو استفاده میکنی و مردم و ترغیب میکنی بیان تو این صندوق! دوستان مثل من فریب این جور افراد رو نخوردید و تو این صندوقهای بدرد نخور سرمایه گذاری نکنید که بعدا به شدت پشیمون میشید.

    3. اکبر می‌نویسد

      گرفتی دیگه

  7. فرزاد می‌نویسد

    اگه به پیش بینی سود بانک شهر هم نگا کنید نوشته 15 تا 20 درصد ولی همیشه 22 درصد میده یا از اون بهتر صندوق توسعه صادرات پیش بینی سودش 15 درصده ولی بالای 22 میده

  8. فرزاد می‌نویسد

    اکبر آقا! شما که انقدر سنگ این صندوق و به سینه میزدین و با تبلیغات فراوان برای این صندوق مشتری جذب میکردین چرا ساکتین!! اکبر آقا بیا پاسخ گو باش!

    1. اکبر می‌نویسد

      فرزاد جون!
      چطور ماه قبل که ۲۲ درصد گرفتی نیومدی تشکر کنی از اکبر

    2. اکبر می‌نویسد

      پاسخگو هستم چون اگه بالارو ببینی زده سود ۱۷ تا۲۰ درصد. حالاکه بالاتر از چیزی که قرارداد بستی گرفتی. من همیشه گفتم این صندوق معتبرتر از صندوقهای دیگس و پولتون رو هوا نیست. والسلام.

  9. علیرض می‌نویسد

    چرا سود این ماه انقدر کم شد پسسسسس !!!!!!!!!!

  10. الهام می‌نویسد

    سلام چرا این ماهدسود اینقدر کم شده دلار کهدبالا رفته چی شده به جای افزایش کم هم شده

  11. امین می‌نویسد

    20.94 هم شد سود چرا انقدر کم بجای اینکه 22.13 سود قبلی 23 بدهند کمش کردن واقعا که .چیکار میکنید مدیران صندوق شما

  12. نازی می‌نویسد

    درود بچها. 1014759 ابطال یازدهم دی یعنی اگر کسی امروز ابطال زده باشه که 2 روز ابطال طول میکشه 13 دهم قیمت ابطال بهش حساب میکنن میدن یا از اصل پولش کم میکنند ؟بر حسب تعداد واحدی که داره؟صدور که بر حسب نرخ روز کم میکنند از اصل پول که سود کامل ماه میدن جبران میشه ، ایا ابطال بر حسب نرخ روز بهت برمیگردونند یا نه اونم کم میکنند؟حالا از بچها اونهایی که ابطال زدن بگن که چجوراس؟پس اگر اینجوره ابطال یازده دوازدهم میصرفه دیگه حتی اگر سودت رو بر حسب تعداد روز و.ابطال روز بهت بدن که کمتر باشه تا یک ماه کامل..

  13. اکبر می‌نویسد

    اگر همینطوری پیش بره این ماه سود خوبی میده

    1. محمد می‌نویسد

      اقا هنو‌ وقت هس یا پره ظرفیت صندوق؟

    2. محمد می‌نویسد

      سلام ظرفیت صندوق پره یا میتونم سرمایه گذاری کنم ج لطفا با تشکر

  14. شمس می‌نویسد

    برای ابطال زدن چه روزی بهتره؟امروز بزنم خوبه یا ۱۶ بزنم؟

    1. اکبر می‌نویسد

      هیچ فرقی نداره چه روزی ابطال بزنی یا صدور. فقط باید سعی کنی روزی که ابطال یا صدور میزنی تا دوروز بعدش تعطیلی نباشه.

  15. ن می‌نویسد

    سود این ماه 22.13 کاش بیشترش کنن ماه دیگه، مرسی مدیران صندوق دی.منتظریم

  16. ب می‌نویسد

    سود منتهی به 16 ابان 21.97 بوده اشتباه نوشته..

  17. ابراهیم می‌نویسد

    درضمن موسسه اعتباری ملل یا همون عسکریه اگه منظورت باشه تو همین وبسایت آخرین سود پرداختیش 22 درصد بوده

  18. ابراهیم می‌نویسد

    مثل اینکه درست منظورمو نگرفتی…. گفتم کدوم بانک نه موسسه؟!! بانک
    کدوم موسسه اعتبار داره؟ وقتی که 42 درصد موسسه سود میده بترس ازش… مگه موسسه کاسپین نبود یا موسسات دیگه نبودن 37 درصد یا 45 درصد سود میدادن بعد پولشونو زدن بالا بعد همونا که سود بالا میگرفتن یه پارچه تو دست میگرفتن که الانم هنوز تو دستشونه… شعار میدادن…. برادر بانک با موسسه فرق داره

    1. اکبر می‌نویسد

      داداش ماه های پیش میومدی میدیدی که بانک مسکن ۳۲درصد و بانک اقتصادنوین ۳۱درصد و بنک گردشگری ۲۶درصد و چند تا بانک دیگه…… سود دادن

  19. ابراهیم می‌نویسد

    برادر جو نده… کدوم بانک 30 درصد میده؟ هیچ بانکی 30 درصد الان سود نمیده

    1. اکبر می‌نویسد

      موسسه ملل ۴۲درصد داده. چند تا بانک دیگه ام هستند

  20. بابک می‌نویسد

    دوستان ممنون میشم اگه بگین کجا میتونم صدور و ابطال اینترنتی واسه بانک دی بزنم؟!

    1. م می‌نویسد

      صدور اینترنتی هم میشه یکبار شعبه بپرس راهنماییت کنن

    2. اکبر می‌نویسد

      برای صدور باید بری شعبه اما برای ابطال باگوشی تو خونه میشه

  21. صندوق دی می‌نویسد

    پس کی میخواهید سود هر سهم رو به ،30000،19000،20000 ریال برسونید مدیران محترم صندوق دی که کمی بیشتر به سرمایه گذار مثل بقیه بانکها اهمیت بدید و سود بالاتر؟؟؟ قیمت هر سهم این ماه 1805 بوده 21.97خوب بوده اما کافی نیست مثل ماه قبل هست در مقابل بقیه بانکها حالا این بانک امنتر هست یا رو خیلی حسابها چند ساله جایی نمیریم شما هم سود 30 به بالا بدید مشتریان قدیمی و سهام داران قدیمیتون که تو این شرایط اقتصادی و گرانی ها و کم ارزش شدن ریال کمتر ضرر کنند..

  22. م می‌نویسد

    چرا سود رو نریختن امروز ۱۶ هم بود ولی نریختن کسی دلیلشو میدونه؟؟؟

  23. خلیلی می‌نویسد

    سلام ببخشید مگه هر ماه سود ثابت واریز نمیشه ؟؟
    در ضمن برای ابطال چگونه باید عمل کرد ؟؟
    ممنونم

    1. اکبر می‌نویسد

      نه سود متغییر است از ۱۹/۵ تا ۲۲ % درصد . هم میتونید برید شعبه بانک دی ابطال برنید و هم اینترنتی میشه. اینترنتی اگه بزنی راحت تره.

  24. دی می‌نویسد

    این همه بانک داره سود 23،24،25،30،سود میده صندوق دی پس.چیکار میکنید شما..یاد بگیرید بانک وقتی پول مردم بی ارزش میشه باید جبران گر باشه..چون وقتی سرمایه ما دستش بوده و ملک املاک وسیله نقلیه وووو خریده حالا باید سودش رو تقسیم کنه تا بی ارزش نشه پول مردم…وظیفه بانک اینه از بانک.مرکزی تا بقیه…سود املاک و دارایی هاشون رو باید با سرمایه گذارش تقسیم کنه

  25. علی می‌نویسد

    با سلام بنده سه صندوق مبالغی دارم دی مسکن و شهر بیشترین مبلغ مسکن که دو ماه نوزده سود میده ولی تا حالا ابطال نزدم مثلا ببرم صندوق شهر ک۴ درصد بیشتر میده عزیزان تا صندوقی دو درصد سودش کم شد عصبی نشید البته به غیر از کسایی که میلیاردی حساب دارن تنها پیشنهادی که دارم زحمت بکشید پولهاتون رو یه صندوق نزارید به چند دلیل این صندوقها اکثر غریب به اتفاق ضامن نقد شوندگی ندارند یعنی قبلا بانکها بودن دیگر نیستن پس ممکن هر صندوقی هر زمان به مشکل بخوره مث بقیه نهادهای مالی دوما باپخش کردن پول بین ده بانک میتوانید از متوسط سود در ده بانک برخوردار شید و اگر صندوقی به مشکل خورد برفرض محال یک دهم سرمایه در خطر واینقدر مجبور نیستید ابطال بزنید از این صندوق به صندوق دیگه بیچاره این مدیرای صندوقها به محض یه درصد کم شدن سود همه ابطال میزنن فردا دوباره در خواست میزنن همگی موفق باشید

  26. هدی می‌نویسد

    دوستان این هزینه ابطال چقدره؟؟
    توی کادر بالا گفته هزینه ابطال داره، ولی چیزی از اینکه چقدره و چجوری اعمال میشه نگفته. ممنون میشم اگه اطلاع دارید توضیح بدید

    1. اکبر می‌نویسد

      هزینه ابطال ۴۰۰۰تومن برای هر بار . هرچند واحد صدور یا ابطال بزنی ۴۰۰۰تومن. موفق باشید

  27. ا می‌نویسد

    خخخخخح. روز یازدهم ابطال۱۰۱۷۱۱ تومن بود دوازدهم شد ۱۰۱۶۷۳تومن. پس نمیخان سود بالابدن.

  28. اکبر می‌نویسد

    اگه همینجوری پیش بره این ماه بالای ۲۵% سود میده

  29. احسانی مهر می‌نویسد

    سلام
    دوستان راهنمایی بفرمایید ممنونم
    ۱)منظور از ابطال چیه؟ؤ چه موقع انجام میدن؟
    ۲)واریز سود این صندوق منظمه؟

    1. اکبر می‌نویسد

      ابطال یعنی همون پس گرفتن پوای که دادی. هرموقع که بخای میتونی ابطال بزنی و پولتو با سودت بگیری.۱۶ هر ماه هم سود واریز میشه. منظم.

  30. ا می‌نویسد

    چند روزه که قیمت ها ۱۰۰به بالا افزوده میشه!!!!! ‌‌ حالا روز آخر میبینی ۲۰تومن میشه

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد