رده بررسی چه کسانی مشتری تسهیلات وام آنی بانک تجارت هستند؟

چه کسانی مشتری تسهیلات وام آنی بانک تجارت هستند؟

بررسی
نویسنده: رده
29 تیر 1398

یک اصل مهم در بازاریابی، بخش‌بندی مشتریان و توجه به نیازهای هر کدام از آن‌ها به صورت اختصاصی و طراحی محصول و خدمات مطابق خواست و سلایق آن‌هاست. طبیعتاً سلایق و نظام فکری مشتریان بسیار متنوع و متفاوت است و به همین دلیل گاهی ممکن است یک محصول و خدمت برای تعدادی از مشتریان جذاب نباشد و حتا موجب تمسخر آن‌ها شود اما برای تعدادی دیگر بسیار کارآمد و مفید تلقی شود.
نظام بانکی هم اگرچه دیر اما بالاخره متوجه این اصل بنیادین بازاریابی یعنی بخش‌بندی مشتریان (Segmentation) شده است و سعی دارد برای اقشار مختلف مشتریانش، محصولات جدید آماده کند. نمونه‌ای از این محصولات جدید، تسهیلات آنی و آنی پزشکان بانک‌تجارت است که با پرداخت تسهیلات از طریق مسدودی سپرده، توانسته رضایت و دغدغه‌های بخشی از مشتریانش را به دست آورد.
رده، طی دو گزارش جداگانه به مزایا و مشتریان و بازار هدف طرح‌های آنی و آنی پزشکان بانک تجارت می‌پردازد که بخش اول آن در خصوص وام آنی در این مطلب منتشر می‌شود.

ویژگی‌های طرح آنی بانک تجارت

در این طرح با افتتاح حساب سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت، هم‌زمان با دریافت سود سپرده می‌توان از تسهیلات در نظر گرفته‌شده طرح آنی نیز استفاده کنید. تسهیلات آنی به پشتوانه حساب سپرده مشتری و با نرخ سود کمتر از نرخ مصوب بانک مرکزی قابل دریافت است. بانک تجارت تسهیلات آنی را 24 ساعت پس از افتتاح سپرده سرمایه‌گذاری و تکمیل مدارک پرداخت می‌کند. در این طرح مشتری می‌تواند با تعیین نوع سپرده‌اش، میزان سود و اقساط تسهیلات خود را کاهش یا افزایش دهد.

مشتریان هدف طرح آنی بانک تجارت

گرچه شاید طرح آنی بانک تجارت در نگاه اول و برای برخی از مشتریان نظام بانکی که دچار مشکل نقدینگی هستند، طرحی بیهوده جلوه کند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که این طرح، بخش‌هایی از مشتریان نظام بانکی و بانک تجارت را هدف قرار داده که مشکل نقدینگی ندارند اما دنبال راهکارهای بهتری برای صرف نقدینگی خود هستند.
مشتریانی که به دلیل کمبود نقدینگی، دنبال وام هستند با اخذ تسهیلات دنبال افزایش قدرت خرید خود هستند اما طرح آنی بانک تجارت اساساً برای این دسته از مشتریان طراحی نشده است و قصد دارد مشتریانی را که تا پیش ازاین، به دلیل نقدینگی مناسب‌شان کمتر با وام گرفتن از بانک‌ها سر و کار داشته‌اند، به جمع مشتریان خود بیفزاید.

مثال‌های کاربردی برای طرح آنی بانک تجارت

یکی از کاربردهای طرح آنی بانک تجارت را افرادی رقم می‌زنند که قدرت مالی خرید نقد کالا را دارند اما این طرح به آن‌ها امکان خرید اقساطی همان کالا را می‌دهد و این افراد می‌توانند به بهترین نحو از مزایای طرح آنی بانک تجارت استفاده کنند.
یکی از این افراد مرتضی 41 ساله است که قصد خرید خودرویی به ارزش 100 میلیون تومان دارد. او می‌گوید: «من نقدینگی خرید اتومبیل را تأمین کرده بودم که از طرح آنی بانک تجارت باخبر شدم. با 125 میلیون تومان به بانک آمدم و 100 میلیون تومان وام چهار درصدی گرفتم که باید طی مدت 36 ماه بازپرداخت کنم و به رقم 125 میلیون تومان مسدود شده هم سود 5 درصدی تعلق می‌گیرد. این گونه هم اصل پولم حفظ شده و علاوه بر سودی که به آن تعلق می‌گیرد، پول خودرویی را که می‌خواستم به صورت نقد پرداخت کنم، اقساطی پرداخت می‌کنم.»
مرتضی نقطهٔ قوت این طرح را برای افرادی می‌داند که نقدینگی در دست دارند نه برای افرادی که خواستار تسهیلات برای افزایش قدرت مالی‌شان برای خرید یک کالا هستند.

پرداخت سرمایه کسب‌وکار به صورت قسطی

علی، پدر کیارش 24 ساله است و می‌خواهد برای او کسب و کاری راه بیندازد تا او مستقل شود. اما قصد دارد برای اینکه کیارش 24 ساله از همان ابتدا کسب و کار فروش کیف و کفش را جدی بگیرد، او را ملزم کند که به صورت اقساطی سرمایه مغازه کیف و کفش را برگرداند.
به همین دلیل تسهیلات وام آنی بانک تجارت را انتخاب کرده است. علی، معتقد است فرزندش با 250 میلیون تومان می‌تواند کسب و کار کیف و کفش را راه بیندازد اما برای اینکه برای او انگیزه‌ای اجباری برای کیارش به وجود بیاورد، رقم 300 میلیون تومان در طرح آنی بانک تجارت سپرده‌گذاری کرده و سود 5 درصدی دریافت می‌کند و در مقابل 255 میلیون تومان وام با سود 7 درصدی دریافت کرده است. این گونه کیارش را موظف کرده تا با انگیزهٔ پرداخت اقساط هم شده کار را جدی گرفته و ماه به ماه، بدهی خود را به بانک پرداخت کند!
«بهش گفتم دیگه با من طرف نیستی و طرف حسابت بانکه!» علی شیوهٔ طراحی‌شده در طرح آنی بانک تجارت را مناسب این نوع سرمایه‌گذاری‌ها می‌داند که باعث می‌شود ریسک سرمایه‌گذار کاهش بیابد، حتی اگر سرمایه‌پذیر فرزند خانواده باشد!

شناور بودن مدل آنی بانک تجارت

یکی از مزایای مهم طرح آنی‌بانک تجارت این است که مشتری می‌تواند بر اساس توانایی و همچنین نیاز خود اقدام به سپرده‌گذاری و اخذ تسهیلات کند. در جدول زیر، حالت‌های مختلفی که سپرده‌گذار خواهان اخذ سود 5، 10 و 15 درصدی بر سپرده‌اش است و همچنین تسهیلات قابل دریافتش لیست شده است.

نوع سپرده

میزان تسهیلات سود تسهیلات زمان بازپرداخت سقف تسهیلات
سپرده با سود 5 درصدی 75 درصد سپرده 4 درصد 12 ماه 300 میلیون تومان
80 درصد سپرده 7 درصد 12 ماه
80 درصد سپرده 4 درصد 24 ماه
85 درصد سپرده 7 درصد 24 ماه
80 درصد سپرده 4 درصد 36 ماه
85 درصد سپرده 7 درصد 36 ماه
85 درصد سپرده 4  درصد 48 ماه
85 درصد سپرده ۴ درصد 60 ماه
سپرده با سود 10 درصدی 75 درصد سپرده 10 درصد 12 ماه 250 میلیون تومان
80 درصد سپرده 13 درصد 12 ماه
80 درصد سپرده 10 درصد 24 ماه
85 درصد سپرده 13 درصد 24 ماه
80 درصد سپرده 10 درصد 36 ماه
85 درصد سپرده 13 درصد 36ماه
85 درصد سپرده 13 درصد 48 ماه
85 درصد سپرده 13 درصد 60 ماه
سپرده با سود 15 درصدی 60 درصد سپرده 18 درصد 12 ماه 200 میلیون تومان
65 درصد سپرده 18 درصد 24 ماه

70 درصد سپرده

18 درصد 36 ماه

 

 امکان واگذاری امتیاز تسهیلات

یکی از مزایای بزرگ طرح وام آنی بانک تجارت، این است که این امکان وجود دارد که افراد تسهیلات خود را از طریق تهاتر غیرمستقیم به فرد دیگری واگذار کنند. در این صورت سپرده‌گذار باید به‌عنوان ضامن و متعهد، ذیل قراردادهای تنظیمی با تسهیلات گیرنده را امضا کرده و متعهد و ملزم به اجرای آن است. امکان واگذاری امتیاز تسهیلات به خصوص برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در یک طرح برای یک فرد سرمایه‌پذیر را دارند، بسیار مناسب است.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

2 دیدگاه
  1. مهدی می‌نویسد

    بهش میگن وام مدل برره ایی خیلی مسخرس پول خود ادم و مسدود میکنی بهدش وام میدید خنده داره والا

  2. یعقوب کریم زاده می‌نویسد

    مثل یک رویامیماندمن صدمیلیونتومن وام باسوددو درصد ضامن سند خانه روستایی یا باغ چای را خریداری کردم گروه بانک تا وامرو پرداخت کنم

    1
وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی