رده خبر بانک‌ها با چه روش‌هایی به کمک سیل‌زدگان رفتند؟

بانک‌ها با چه روش‌هایی به کمک سیل‌زدگان رفتند؟

خبر

وام‌های کم‌کارمزد، مهلت دادن به بدهی‌ها، بخشش جرایم، اعزام داوطلبان، کمک نقدی و غیرنقدی

نویسنده: رده
27 فروردین 1398

مهلت دوساله برای بازپرداخت بدهی‌ها و بخشش جرائم

با توجه به آسیب مالی جدی واردشده به هموطنان سیل‌زده و کاهش قدرت مالی آن‌ها بانک آینده در اقدامی جالب که دقیقاً می‌توان آن را یک مزیت عمده برای مشتریانش در نظر گرفت اعلام کرده که این مشتریان در مناطق سیل‌زده برای باز پرداخت تسهیلات و بدهی بانکی خود، مهلت دوساله دارند و داده و جرائم تأخیر پرداخت تسهیلات آن‌ها هم تا پایان سال 1397 بخشیده می‌شود. این بانک همچنین به طور مستقیم یک میلیارد تومان و از سوی کارکنانش 250 میلیون تومان به سیل‌زدگان کمک کرده است.
 

تسهیلات کم‌کارمزد با بازپرداخت طولانی

آسیب‌دیدگی اموال و تجهیزات هموطنان در مناطق سیل‌زده زیان اقتصادی هنگفتی هب هموطنان در مناطق سیل‌زده وارد کرده که جبران آن را دشوار کرده است اما بانک صادرات ایران اعلام کرده که بخشی از اعتبارات خود را در راستای حمایت از این مناطق تخصیص خواهد داد. حجت‌الله صیدی ـ مدیرعامل بانک صادرات ایران ـ با اشاره به ضرورت حمایت از افرادی که خساراتی در بخش‌های کشاورزی، باغ‌ها، دام و معیشت متحمل شده‌اند، گفته است: تسهیلات برای سیل‌زدگان سراسر کشور با شرایط ویژه بوده و حداقل کارمزد و بیشترین زمان ممکن جهت بازپس‌گیری در نظر گرفته خواهد شد.
 

تسهیلات قرض‌الحسنه

بانک رفاه کارگران در ابتدای شروع سیل در مناطق شمالی کشور اعلام کرد که تعداد 1000 فقره وام 5 میلیون تومانی برای سیل‌زدگان مناطق شمالی کشور در نظر گرفته است.
 

تسهیل پرداخت در اپلیکیشن‌ها و درگاه‌های پرداخت

برقراری امکانات مناسب برای کمک نقدی از جمله دیگر اقدامات شبکه بانکی برای کمک به هموطنان سیل‌زده بود که شبکهٔ بانکی از خود نشان داد. مثلاً بانک تجارت اعلام کرده که تا مورخ 17 فروردین‌ماه حدود دومیلیارد تومان از طریق اپلیکیشن این بانک و سایر درگاه‌های پرداخت به حساب هلال‌احمر جهت کمک به سیل‌زدگان پرداخت شده است. بانک تجارت همچنین تا کنون 500 میلیون تومان به طور مستقیم و 40 میلیون تومان از طریق کارکنانش به سیل‌زدگان کمک کرده است.
 

وقفه نیفتادن در ارائه خدمات بانکی

 یکی از دغدغه‌های مهم مردم در مناطق بحرانی، دسترسی مناسب به نقدینگی و داراریی‌های مالی خود است. بانک ملی و بانک صادرات ایران از جمله بانک‌هایی بودند که با استقرار دستگاه‌های خودپرداز و همچنین فعال نگه داشتن شعب خود در مناطق سیل‌زده به این نیاز مردم مناطق سیل‌زده پاسخ گفتند.
 

تشکیل ستاد بحران

 بانک ملی و بانک پاسارگاد ستاد پشتیبانی از سیل‌زدگان تشکیل داده‌اند تا به طور منظم کمک‌های متناسب با هر منطقه را ارسال کنند. بانک پاسارگاد همچنین علاوه بر یک میلیارد تومان کمک و یک روز حقوق کارکنان خود، اقدام به ارسال 250 هزار بطری آب و 1350 تخته پتو به استان‌های لرستان و ایلام و تهیه لوازم خانگی کرده است.
 

اعزام نیرو و تیم امداد به منطقه، راه‌اندازی موکب‌ها و ارائه بسته‌های غذایی

بانک‌های ملی، صادرات و رفاه کارگران با اعزام نیرو و موکب‌های خود به مناطق سیل‌زده و تهیه غذای گرم برای سیل‌زدگان در کنار توزیع بسته‌های غذایی نقش خود را در کمک به مردم مناطق سیل‌زده ایفا کردند. 

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد