رده خبر جزئیات ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه

جزئیات ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه

خبر
نویسنده: رده
11 اسفند 1397
ممنوعیت بلوکه کردن وام در بانک‌ها
به گزارش رده و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بر این اساس، باهدف متمرکز  کردن توانمندی و ظرفیت بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان،  مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در قالب یک بانک واحد باثبات و کارآمدتر و به‌منظور ارائه خدمات بهتر به خانواده نیروهای مسلح و عموم مردم، بانک‌ها و مؤسسه اعتباری یادشده در بانک سپه به‌عنوان نخستین بانک ایرانی و یکی از بانک‌های معتبر دولتی در عرصه بانکداری کشورمان ادغام می‌شوند.

 تداوم خدمات بانک‌های ادغام‌شده نظامی

ارائه خدمات بانکی به‌تمامی مشتریان محترم اعم از سپرده‌گذاران و تسهیلات گیرندگان توسط بانک‌ها و مؤسسه اعتباری یادشده، با مدیریت و راهبری بانک سپه طبق روال عادی قبلی به قوت خود ادامه می‌یابد و مشتریان می‌توانند خدمات مزبور را همانند گذشته در چارچوب قراردادهای سپرده‌گذاری، تسهیلاتی و سایر قراردادهای منعقده قبلی دریافت  کنند. 
 

 تعیین تکلیف سهامداران بانک‌های ادغام‌شده نظامی

به‌منظور حفظ و ایفای حقوق تمامی سهامداران بانک‌ها و مؤسسه اعتباری تحت ادغام و با عنایت به بررسی‌های کارشناسی همه‌جانبه و هماهنگی انجام‌گرفته با سازمان بورس و اوراق بهادار، چارچوب مدونی برای این مهم تنظیم‌شده و طبق برنامه، هر یک از بانک‌ها و مؤسسه اعتباری یادشده نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سهامداران مرتبط با خود اقدام می‌کنند و به‌تمامی سهامداران اطمینان داده می‌شود کلیه حقوق آن‌ها کارسازی و ایفا خواهد شد.
 

ادامه فعالیت کارکنان بانک‌های ادغام‌شده نظامی

کلیه کارکنان شاغل در بانک‌ها و مؤسسه اعتباری موضوع این فرآیند همانند گذشته مشغول به فعالیت بوده و تمامی حقوق و مزایای آنان مطابق قراردادهای منعقده قبلی برقرار است.
 

توضیحات عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی در خصوص ادغام بانک‌های نظامی:

دلیل ادغام چه بود؟

مدتی است تحول در نظام بانکی را دنبال می‌کنیم و یکی از اقدامات مهم ادغام این بانک‌ها بود که در شورای پول و اعتبار و ستاد اقتصادی سران قوا بحث و درنهایت به این نتیجه رسیدیم که 5 بانک و موسسه در بانک سپه ادغام شوند و این تحول مهم کلید خورد.
 

تداوم پرداخت سود سپرده‌های بانک‌های نظامی ادغام‌شده

این 5 موسسه بانکی نزدیک به 215 هزار میلیارد تومان سپرده دارند و تمهیدات خوبی نیز اندیشیده شده و سپرده‌ها نیز با سودهایی که تاکنون پرداخت می‌شد، ادامه پیدا می‌کند و سپرده‌گذاران تا پایان قرارداد، سود کنونی را دریافت می‌کنند و مؤسساتی که برای ادغام قطعی می‌شوند می‌توانند آن را ادامه دهند.
 

سپرده‌گذاری 130 هزار میلیارد تومانی در بانک‌های ادغامی

همتی رقم تسهیلات این بانک‌ها را 130 هزار میلیارد تومان و تعداد سپرده‌گذاران را 24 میلیون سپرده‌گذار اعلام کرد و اظهار داشت: این تسهیلات بر اساس قرارداد ادامه دارد و کارکنان هم بر اساس قراردادها ادامه کار می‌دهند. تکلیف سهامداران وابسته به نیروی‌های مسلح مشخص است و 130 هزار سهامدار جزء نیز مشکلی نخواهند داشت. از حالا تا چهار ماه بانک‌ها می‌توانند مجامع را برگزار کنند و پس‌ازآن در بانک سپه ادغام می‌شوند.
 

رفع مشکل نقدینگی بانک‌های نظامی ادغامی

بانک‌های بهتر و ضعیف‌تر در میان بانک‌های ادغامی داریم، اما برای مشکلات موجود پیش‌بینی‌شده که دارایی‌ها باید از سوی نیروی انتظامی منتقل شود که ناترازی ها پوشش داده شود. مشکل نقدینگی این بانک‌ها در حال حاضر نیز با بانک مرکزی حل‌شده و از این به بعد هم مشکلی نیست و در طول 4 ماه آینده تمام دارایی‌های این مؤسسات بانکی کارشناسی و بعدازآن ارزش ویژه بانک‌ها مشخص می‌شود.
 

خریدوفروش سهام بانک‌های ادغامی

تا یک ماه آینده با هماهنگی سازمان بورس نماد بانک‌ها باز می‌شود و بر اساس ارزش اسمی سهام و یا ارزش زمان بسته شدن، هرکدام بیشتر باشد مجموعه ادغامی می‌تواند سهام سهامداران را خریداری کند و اگر سهامداری نیز احساس می‌کند قیمت بالاتر است می‌تواند 4 ماه صبر کند، ولی در حال حاضر سهامداران می‌توانند بر اساس ارزش اسمی سهام خود را بفروشند.
 
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

6 دیدگاه
  1. علی م می‌نویسد

    سلام عرض ادب
    تمام وعده هایی که مدیران بانک سپه در خصوص نیروی انسانی دادن عملی نشد و هیچ برنامه ای در خصوص مدیریت یکپارچگی این بانک ها موجود نداره متاسفانه این پروژه هم همانند سایر طرح های دولت بدون برنامه و فقط جهت خروج از بدهی هایی که مدیران قبلی این بانک ها به صورت دستوری به وجود آوردن می‌باشد
    به عبارتی چوب به باد دادن سرمایه بانک ها سر یه عده جون تحصیل‌کرده که پس از ۲۰سال خدمت الان نقطعه سر خط هستن میخورند
    جالب تعدادی از این پرسنل صندلی برای نشستن ندارن اون وقت این آقایون از پروژه ملی حرف میزند

  2. مهدی جهان بخشی می‌نویسد

    سلام بانک انصار و مؤسسه اعتباری کوثر جز بانک سپه شد یانشد؟

  3. حسین می‌نویسد

    الان تو خیابون ما هم انصار هست هم سپه. یه شعبه تعطیل میشه یا نه ؟دو تا شعبه سپه تو یه خیابون که نمیشه

  4. حسین می‌نویسد

    الان ما کی باید بریم کارت مون رو عوض کنیم؟

    1
  5. محمدرضا می‌نویسد

    ما که نفهمیدیم چی شد ؟مدیریت و مالکیت این بانک ها در یک بانک (سپه)میشه،یا تمامی شعب و بانک های معرفی شده جمع آوری میشه،و میشه یک بانک ؟

    1. ابتین می‌نویسد

      مدیریت و مالکیت به بانک سپه محول میشه ، دربسیاری از جاها شعب ادغام و منحل میشن و بر اساس تصمیم مدیریت یه سری شعب در بعضی جاها باقی خواهند موند و البته به اسم سپه ، قراردادها تا پایان اعتبارشون به همون شکل خواهند موند و بعد از پایان مدت اعتبار در صورت تمایل مشتری با شرایط بانک سپه ادامه خواهند داشت

      3
تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد