رده خبر مسدودی حساب‌های فاقد کد ملی و رصد تراکنش‌های با مبالغ بالا

مسدودی حساب‌های فاقد کد ملی و رصد تراکنش‌های با مبالغ بالا

خبر
نویسنده: رده
8 اسفند 1397

مسدودی حساب‌های فاقد کد و شناسه ملی

با تصویب نمایندگان مجلس، حساب‌های بانکی فاقد کد ملی (اشخاص حقیقی) و شناسه ملی (اشخاص حقوقی) مسدود خواهد شد. در بند الحاقی 3 تبصره 16 این لایحه آمده است؛ به‌منظور افزایش شفافیت تراکنش‌های بانکی، مبارزه با پول‌شویی و جلوگیری از فرار مالیاتی، بانک مرکزی مجاز است ظرف مدت یک ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون حساب‌های بانکی اشخاص حقیقی فاقد شماره ملی و افراد حقوقی فاقد شناسه ملی را مسدود کند.
 

رصد کردن تراکنش‌های مالی با مبالغ بالا

طبق مصوبه مجلس و به‌منظور مبارزه با پول‌شویی و فرار مالیاتی، تراکنش‌های بانکی با مبالغ بالا رصد خواهند شد. بر این اساس بانک مرکزی موظف شد با تصویب شورای پول و اعتبار، برای شفافیت تراکنش‌های بانکی به‌طور یکسان یا متناسب با سطح اشخاص حقیقی حد آستانه‌ای (سقفی) را تعیین کند و انتقال وجه با مبلغ بالاتر از حد آستانه (سقف) را برای اشخاص حقیقی از طریق تمامی تراکنش‌های بانکی (درون بانکی و بین‌بانکی) و سایر ابزارهای پرداخت، مشروط به درج «بابت» و در صورت نیاز ارائه اسناد مثبته کند.
 

چراغ سبز بانک‌ها به سازمان مالیاتی

با تصویب نمایندگان مجلس، تمامی بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری موظف‌اند بر اساس درخواست سازمان امور مالیاتی فهرست حساب‌های بانکی و اطلاعات مربوط به کلیه تراکنش‌های بانکی (درون بانکی و بین‌بانکی) مؤدیان را به‌صورت ماهیانه در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار بدهند.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد