رده خبر درسال 97 مردم چقدر در بانک‌ها سپرده‌‌گذاری کردند؟

درسال 97 مردم چقدر در بانک‌ها سپرده‌‌گذاری کردند؟

خبر
نویسنده: رده
4 اسفند 1397

افزایش سپرده‌های مردمی با وجود کاهش نرخ سود

بر اساس آمار بانک مرکزی در 9 ماهه نخست بخش پولی و بانکی کشور، میزان مانده سپرده‌های بخش غیردولتی در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی در ماه مذکور درمجموع 1٬719 هزار میلیارد تومان است که نسبت به ماه مشابه سال گذشته حدود 22 درصد افزایش داشته است. میزان سپرده‌های بخش غیردولتی در این بانک‌ها و مؤسسات در آذرماه سال گذشته1٬410 هزار میلیارد تومان و در اسفند سال پیش 1٬485 هزار میلیارد تومان بوده است.
 

سپرده‌های جاری 

از مجموع سپرده‌های بخش غیردولتی نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی، حدود 200 هزار میلیارد تومان آن مربوط به سپرده‌های دیداری است (سپرده‌های جاری که بانک متعهد می‌شود به‌محض تقاضای صاحب آن، وجه سپرده‌شده را مسترد کند) که رقم این سپرده‌ها نسبت به سال گذشته رشد 43.7 درصدی داشته است. میزان سپرده‌های دیداری بانک‌ها در آذرماه سال گذشته 138 هزار میلیارد تومان و در اسفندماه همان سال 150 هزار میلیارد تومان بوده است.
 

سپرده‌های مدت‌دار

در 9 ماهه ابتدایی سال 97، بانک‌ها موفق به جذب 1, 404 هزار میلیارد تومان سپرده مدت‌دار از بخش غیردولتی شده‌اند که این رقم در مقایسه با آذرماه سال گذشته که 1, 180 هزار میلیارد تومان بوده، رشد حدود 19 درصدی و نسبت به اسفند سال گذشته رشد 13.8 درصدی داشته است.
 

سپرده‌های قرض‌الحسنه

میزان سپرده‌های قرض‌الحسنه بخش غیردولتی نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی در 9 ماهه ابتدایی سال 97 به بیش از 88 هزار میلیارد تومان رسیده که با افزایش 27 درصدی نسبت به آذرماه سال گذشته همراه بوده است. سپرده‌های قرض‌الحسنه در آذرماه سال گذشته حدود 70 هزار میلیارد تومان و در اسفند همان سال بیش از 80 هزار میلیارد تومان بوده است. رقم سایر سپرده‌های بخش غیردولتی نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی نیز در آذرماه سال جاری 26 هزار میلیارد تومان است.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

بدون دیدگاه
  1. حسین می‌نویسد

    تا 9ماهه اول.از برج 9 تقریبا گرانی شد و سود هم ماه شمار شده .از اون تاریخ به بعد باید حساب کرد

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد