رده خبر شرایط جدید خریدوفروش ارز در صرافی‌ها با کارمزد 100 تومانی

شرایط جدید خریدوفروش ارز در صرافی‌ها با کارمزد 100 تومانی

خبر
نویسنده: رده
10 آذر 1397

خرید صرافی‌ها تا سقف یک‌میلیون یورو

طبق دستورالعمل جدید بانک مرکزی صرافی‌های مجاز معتبر می‌توانند ارز حاصل از صادرات را خریداری کنند. بر این اساس صرافی‌ها می‌توانند ارز حاصل از صادرات را تا سقف یک‌میلیون یورو یا معادل آن به سایر ارزها با ثبت در سامانه نظارت ارز “سنا” به‌صورت اسکناس یا حواله به نرخ بازار خریداری کنند.

شرایط فروش ارز در صرافی‌ها

صرافی‌های مجاز معتبر موظف‌اند ارزهای حاصل از صادرات خریداری‌شده که سقف آن‌یک میلیون یورو یا معادل به آن سایر ارزها خواهد بود را طبق شرایط اعلام‌شده به فروش برسانند.

  • فروش ارز بابت مصارف ارزی خدماتی به شرح جدول مندرج در نامه عمومی 97.167547 مورخ 16 مردادماه 1397 بابت مصارف 23 گانه و همچنین تا سقف 2.000 یورو و مطابق با نامه عمومی شماره 97.239055 مورخ 11 مهرماه 1397
  • فروش ارز بابت واردات کالا و خدمات بر اساس ثبت سفارش کالا یا خدمت تأییدشده توسط بانک‌های عامل به‌صورت اسکناس یا حواله‌های ارزی در چارچوب قوانین و مقررات ارزی با ثبت در سامانه نظارت ارز “سنا”

کارمزد فروش ارز در صرافی‌ها

با اعلام بانک مرکزی، صرافی‌های مجاز از این‌ پس با کارمزد مشخص قادر به فروش ارز خواهند بود. بر اساس دستورالعمل جدید نرخ فروش ارز صرافی‌های مجاز معتبر متناسب با شرایط بازار و به نرخ بازار خواهد بود. همچنین کارمزد فروش متناسب با شرایط بازار و برای اسکناس دلار حداکثر 100 تومان و برای حواله‌های ارزی حداکثر یک درصد خواهد بود. همچنین تمام هزینه‌های نقل و انتقالات و تبدیلات ارزی بر عهده مشتری است.

خریدوفروش حواله‌های ارزی

بانک مرکزی در دستورالعمل جدید ابلاغ‌شده، خریدوفروش حواله‌های ارزی توسط صرافی‌ها بر مبنای نرخ بازار (به جز درآمدهای ارزی حاصل از صادرات کالا و خدمات) با ثبت در سامانه نظارت ارز “سنا” مقدور خواهد بود. همچنین خریدوفروش ارز بین صرافی‌های مجاز معتبر به‌صورت اسکناس یا حواله با ثبت در سامانه نظارت ارز “سنا” امکان‌پذیر است.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی