رده خبر تمام دستاوردهای بانک شهر در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

تمام دستاوردهای بانک شهر در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

خبر
نویسنده: رده
25 اردیبهشت 1397

خرید از نمایشگاه بدون کارت‌بانکی

صدور بن کارت‌های هوشمند این فرصت را برای مراجعین نمایشگاه کتاب سی‌و‌یکم به وجود آورده بود تا بدون نیاز به کارت‌بانکی و با استفاده از کارت ملی هوشمند و یا پرداخت به‌صورت مجازی (NFC) از پایانه‌های بانکی غرفه‌ها خرید کنند. دارندگان بن کارت‌های هوشمند نمایشگاه کتاب، تنها با همراه داشتن اصل کارت ملی هوشمند خود قادر به خرید از غرفه‌ها بودند و به همین دلیل مورد استقبال مراجعین قرارگرفته بود. این خدمات از طریق نرم‌افزار «همراه شهر» یا QR code مناسب گوشی‌های اندرویدی و و iOS با استفاده از دستگاه POS شرکت آسان پرداخت، انجام گرفت.
 

صرفه‌جویی با بن کارت هوشمند شهر

صدور بن کارت‌های هوشمند بانک شهر که برای 36500 متقاضی صورت گرفت، علاوه بر آسان‌تر کردن انجام پروسه خرید کتاب، حذف بخش چشمگیری از تولید کارت‌های پلاستیکی و کاهش هزینه‌ها را به دنبال داشت. بیش از 37 درصد از بن کارت‌های تخصیص‌یافته به متقاضیان به روش‌های غیر فیزیکی و به‌صورت کارت هوشمند الکترونیکی و NFC بود. طبق آمار در سال‌های گذشته بین 250 تا 350 هزار بن کارت تا پایان نمایشگاه به چاپ رسیده بود. البته افرادی که برای دریافت کارت هوشمند ثبت‌نام کرده و به هر دلیلی متقاضی دریافت بن کارت فیزیکی بودند، در کمترین زمان ممکن و با مراجعه به باجه‌های بانک شهر، بن کارت فیزیکی‌شان را دریافت کردند.

بانک شهر در نمایشگاه کتاب تهران
 

تسهیلات 5 میلیون تومانی بانک شهر ویژه دانشجویان

بانک شهر در طول برگزاری سی و یکمین نمایشگاه کتاب این فرصت را برای دانشجویان به وجود آورده بود تا با افتتاح سپرده، در این بانک از تسهیلات مرابحه استفاده کنند. دانشجویان می‌توانستند با مراجعه به باجه‌های مستقر بانک شهر در محل برگزاری نمایشگاه، نسبت به افتتاح حساب سپرده سه‌ماهه پانصد هزارتومانی در بانک شهر اقدام و از تسهیلات پنج میلیون تومانی برخوردار شوند. طبق اعلام بانک شهر دانشجویانی که در طول برگزاری نمایشگاه اقدام به افتتاح حساب کردند، بعد از گذشت مدت‌زمان تعیین‌شده (3 ماه) تسهیلات 5 میلیون تومانی خود را در قالب کارت اعتباری دریافت خواهند کرد.
 

ارز دولتی برای کتاب‌های خارجی

یکی از نکات جالب‌توجه و چشمگیر بانکی در نمایشگاه امسال، خدمات ارزی بانک عامل به متقاضیان بود. یکی از خدمات ارزی قابل‌ارائه بانک شهر در نمایشگاه کتاب سی و یکم، پرداخت ارز دولتی 4200 تومانی به خریداران کتاب خارجی بود. این متقاضیان با داشتن صورتحساب کتاب به همراه تراکنش خرید به غرفه بانک شهر در نمایشگاه مراجعه و بر اساس رقم درج‌شده در فاکتور، ارز دولتی و با نرخ مصوب بانک مرکزی دریافت می‌کردند. همچنین باجه صرافی بانک شهر در نمایشگاه به ناشران خارجی نیز خدمات ارزی ارائه کرد و بر اساس قوانین و مقررات تعیین‌شده، ارز موردنیاز ناشران خارجی را تأمین می‌کرد.
 

خدمات‌دهی بانکی به متقاضیان

عملیات بانکی متقاضیان نمایشگاه کتاب سی و یکم در قالب توزیع دستگاه‌های کارت‌خوان، نصب خودپرداز، پیشخوان شهر نت، وب کیوسک، باجه سیار و بن کارت‌های خرید، استقرار بیش از 20 دستگاه خودپرداز سالنی، 30 دستگاه وب کیوسک، 5 دستگاه خودپرداز سیار، 3 دستگاه پیشخوان سیار، 6 باجه سیار مستقر و باجه مرکزی بانک شهر که 16 کانتر داشت، انجام شد. کلیه امورات بانکی ازجمله بن کارت‌های هوشمند و الکترونیکی که برای نخستین بار مورداستفاده , در دسترس متقاضیان قرار گرفت.

بانک شهر در نمایشگاه کتاب تهران چه کرد؟
 

تسهیلات ویژه بانک شهر برای ناشران

پرداخت تسهیلات ویژه به ناشران یکی از خبرهای خوش بانک عامل نمایشگاه کتاب سی و یکم بود. بانک شهر همزمان با برگزاری نمایشگاه اعلام کرد که در توافق با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تسهیلات ویژه‌ای را برای ناشران در نظر گرفته است. یکی از شروط اصلی پرداخت این تسهیلات به ناشران این بود که همه ناشران حاضر در نمایشگاه علاوه بر دارا بودن حساب برای استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان، سایر حساب‌های خود را نیز به بانک شهر منتقل کنند.
 

افزایش فروش و تراکنش‌های بانکی نمایشگاه

طبق آمار فروشی که بر اساس تراکنش‌های کارت‌خوان‌های بانک عامل نمایشگاه کتاب یعنی بانک شهر محاسبه‌شده است، در کل خرید از نمایشگاه امسال رشد 10 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. ضمن اینکه تعداد تراکنش‌ها نیز رشد حدوداً 17 درصدی نسبت به سال گذشته دارد که نشان‌دهنده بالا رفتن فروش‌های خرد از غرفه‌ها بوده است. نباید نقش بن کارت‌های هوشمند و الکترونیکی و تسهیل در خرید مراجعین را در این افزایش نادیده گرفت. در نمایشگاه سی و یکم کتاب، حدود 90 میلیارد تومان خرید کتاب از طریق بانک عامل نمایشگاه و 40 درصد فروش نیز خارج از شبکه بانکی صورت گرفت که فروش کلی نمایشگاه را به رقمی بیش از 130 میلیارد تومان رساند.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

بدون دیدگاه
  1. فائزه می‌نویسد

    ۵۰۰هزارتومن دانشجو بده بهش وام ۵میلیونی میدن؟؟

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد