رده خبر با اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی وام خرید خانه دریافت کنید

با اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی وام خرید خانه دریافت کنید

خبر
نویسنده: رده
9 اردیبهشت 1397
بانک ملی که پیش از این با طرح ویژه مسکن وارد بازار وام‌های مسکن شد و خدمتی مشابه طرح مسکن یکم بانک مسکن ارائه کرد، این‌بار نیز به‌عنوان دومین بانک، اوراق تسهیلات مسکن عرضه کرد.

اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی

بانک ملی از سه نماد معاملاتی (اوراق تسهیلات مسکن) تملی 611، تملی 612 و تملی 701 رونمایی کرد. متقاضیان اوراق تسهیلات بانک ملی، با توجه به اهدافی که از خرید اوراق دارند، به دو دسته تقسیم می‌شوند:
  • دسته اول متقاضیانی که با سرمایه‌گذاری در بانک به دنبال انتفاع از سود سپرده خود هستند
  • دسته دوم متقاضیانی که خواهان استفاده از تسهیلات مسکن هستند اما منابع خاصی را برای بهره‌مندی از این تسهیلات ندارند.
همه چیز درباره «اوراق تسهیلات خرید مسکن» بانک مسکن

مزیت‌های اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی

برخلاف اوراقی که تا پیش‌ازاین به متقاضیان فروخته می‌شد، اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی محدودیتی برای خریدوفروش ندارد. ضمن اینکه سال سن بنا (سال ساخت مسکن) منوط به اینکه ارزش‌گذاری مسکن متناسب با تسهیلات باشد، در بهره‌مندی از اوراق تسهیلات بانک ملی مؤثر نیست.
وام مسکن یکم یا اوراق تسهیلات خرید مسکن، کدام‌یک به‌صرفه‌تر است؟

نرخ سود تسهیلات مسکن بانک ملی

طبق اعلام بانک ملی نرخ سود تسهیلات 17.5 درصد است و نرخ اوراق نیز بر اساس قیمت بازار خواهد بود. با افتتاح سپرده کوتاه‌مدت در بانک، حداکثر 10 درصد سود به‌حساب سپرده شما تعلق می‌گیرد اما با سپرده‌گذاری در بخش مسکن و خرید اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی، علاوه بر کسب سود سپرده، سود خریدوفروش اوراق در بازار فرا بورس نیز به صاحب اوراق تعلق می‌گیرد.

افتتاح حساب با تنها 5 هزار تومان

در طرح مسکن بانک ملی ایران، حداقل مبلغ سپرده‌گذاری 16 میلیون تومان و نرخ سود 10 درصد خواهد بود و در طرح فروش اوراق تسهیلات بانک ملی، افتتاح حساب با 5 هزار تومان نیز امکان‌پذیر خواهد بود و نرخ سود نیز بر اساس میزان سپرده‌گذاری و نرخ سود بانکی مصوب بانک مرکزی تعیین می‌شود. همه افراد می‌توانند اوراق تسهیلات بانک ملی را خریداری و علاوه بر دریافت اوراق، از نرخ سود متعادل برابر سپرده‌های کوتاه‌مدت برخوردار شوند.

کاهش چشمگیر قیمت اوراق مسکن

عرضه اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی به‌عنوان دومین بانک عرضه‌کننده (تا پیش‌ازاین تنها بانک مسکن اقدام به عرضه اوراق مسکن می‌کرد) باعث کاهش قیمت اوراق مسکن برای متقاضیان شد. به‌طور مثال همزمان باعرضه اوراق تسهیلاتی بانک ملی، قیمت اوراق مسکن که تا مرز یک‌صد هزار تومان نیز بالا رفته بود، تا مرز 62 هزار تومان کاهش پیدا کرد
مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

بدون دیدگاه
  1. مجید می‌نویسد

    این یه کپی برداری از طرح بانک مسکن و این یک ضایعه برای بانک ملی هست.این طرح سالهاست در بانک مسکن اجرا میشه و فقط مختص بانک مسکنه .

    1
    5
  2. فریبرز می‌نویسد

    حساب سپرده خودمون ۱۰ درصد ! وام شما ۱۷.۵ درصد این همه دلسوزی چقدر خوب هستید شما ! فقط به فکر مردم هستید البته جیبشون !

    3
    2
تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد