رده بررسی با بن کارت هوشمند بانک شهر بدون کارت‌ بانکی در نمایشگاه کتاب خرید کنید

با بن کارت هوشمند بانک شهر بدون کارت‌ بانکی در نمایشگاه کتاب خرید کنید

بررسی
نویسنده: رده
8 اردیبهشت 1397

بن کارت هوشمند شهر چیست؟

بن کارت‌های هوشمند برای مراجعین نمایشگاه کتاب این فرصت را به وجود آورده که بدون نیاز به کارت‌بانکی و با استفاده از کارت ملی هوشمند و یا پرداخت به‌صورت مجازی (N F C) از پایانه‌های بانکی غرفه‌ها خرید کنند. این بن کارت که فقط در مدت برگزاری نمایشگاه اعتباردارند و از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان داخل غرفه ناشران قابل‌استفاده هستند، بااعتبارهای 250 هزار و 100 هزارتومانی برای متقاضیان صادر می‌شوند. متقاضیان استفاده از دریافت بن کارت‌های هوشمند نمایشگاه کتاب، فقط با همراه داشتن اصل کارت ملی هوشمند خود و مراجعه به محل نمایشگاه مجاز به انجام خرید کتاب خواهند بود.
 

روش صدور بن کارت هوشمند شهر

بانک شهر برای صدور بن کارت‌های خرید کتاب در نمایشگاه سی و یکم، سه روش مختلف را در نظر گرفته بود که برای دارندگان کارت ملی هوشمند از طریق سامانه ثبت‌نام bon.tibf.ir برای اشخاصی که کارت ملی هوشمند ندارند، ثبت‌نام به شکل NFC (کارت مجازی) و متقاضیان بن کارت فیزیکی با مراجعه به شعب بانک شهر و پیشخوان‌های شهرنت می‌توانستند برای دریافت کارت اقدام کنند.
 

شرایط استفاده از بن کارت هوشمند

داشتن کارت ملی هوشمند برای متقاضی الزامی است
صحت شماره تلفن همراه ثبت‌شده در سایت ثبت‌نام جهت ارسال رمز اعتبار
انجام تراکنش صرفاً از طریق کارت ملی هوشمند انجام می‌شود و همراه داشتن آن در زمان مراجعه به محل نمایشگاه الزامی است
برای انجام تراکنش کارت ملی هوشمند از قسمت تعیین‌شده در دستگاه‌های پوز وارد دستگاه شده و پس از واردکردن رمز، فرایند تراکنش تکمیل می‌شود
 

 

شرایط خرید با بن کارت از طریق فناوری NFC

گوشی تلفن همراه مجهز به فناوری NFC
ورژن سیستم‌عامل تلفن همراه اندروید با ورژن 4.4 و یا بالاتر
نصب نرم‌افزار همراه شهر بانک شهر بر روی تلفن همراه
فعال بودن قابلیت NFC تلفن همراه و نرم‌افزار همراه شهر
صحت شماره تلفن همراه ثبت‌شده در سایت ثبت‌نام جهت ارسال رمز اعتبار
انجام تراکنش صرفاً از طریق گوشی تلفن همراه انجام می‌شود، و همراه داشتن آن در زمان مراجعه به محل نمایشگاه الزامی است
جهت انجام تراکنش از طریق فناوری NFC، باید تلفن همراه خود را (که همراه شهر بر روی آن نصب و کارت متقاضی اضافه‌شده است) بر روی دستگاه‌های پوز مستقر در فروشگاه‌ها قرار داده و با واردکردن رمز عملیات خرید را تکمیل کنید
 

 

کجا بن کارت فیزیکی را تحویل بگیریم؟

دانشجویان و متقاضیانی که در زمان ثبت‌نام، دریافت بن کتاب فیزیکی را در سامانه ثبت کرده‌اند، برای دریافت بن کارت خود می‌توانند با همراه داشتن مدارک لازم از امروز به شعب بانک شهر مراجعه کنند. توزیع بن کارت‌های فیزیکی تا پایان زمان برگزاری نمایشگاه سی سوم کتاب در کلیه شعب بانک شهر و پیشخوان‌های شهرنت بانک شهر ادامه خواهد داشت. طبق اعلام بانک شهر، بن کارت‌های سازمان‌ها و نهادها نیز پس از بررسی درخواست‌ها، از روز 12 اردیبهشت و فقط در شعبه میدان فردوسی کد 329 توزیع خواهد شد.
 

تعداد و ارزش ریالی بن کارت کتاب

144 هزار و 549 دانشجو و طلبه در سامانه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای دریافت بن کارت ثبت‌نام کردند که 104 هزار و 553 متقاضی دریافت بن فیزیکی، 4 هزار و 434 نفر متقاضی بن NFC و 35 هزار و 562 متقاضی نیز از طریق کارت ملی هوشمند ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند. مبلغ بن کارت کتاب دانشجویی و طلاب 100 هزار تومان است که 60 درصد آن از سوی دانشجو و 40 درصد آن از سوی وزارت ارشاد پرداخت می‌شود. مبلغ بن خرید کتاب اساتید و هیات علمی دانشگاه‌ها نیز 250 هزار تومان است که 75 هزار تومان آن به‌عنوان یارانه کتاب توسط وزارت ارشاد تأمین و الباقی توسط شخص متقاضی بن کارت پرداخت می‌شود.
 

صدور کارت فیزیکی برای متقاضیان بن کارت هوشمند

متقاضیان بن کارت هوشمند در صورت نیاز به دریافت بن کارت (فیزیکی) می‌توانند با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی به شعب، باجه‌های بانکی و همچنین دستگاه‌های وب کیوسک مستقر در کیوسک‌های شهرنت بانک شهر مراجعه کنند. بانک شهر در سی ویکمین نمایشگاه کتاب بیش از 20 دستگاه خودپرداز سالنی، 30 دستگاه وب کیوسک، 5 دستگاه خودپرداز سیار، 3 دستگاه پیشخوان سیار و 6 باجه سیار مستقر کرده است.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد