رده خبر با کارت ملی هوشمند از خدمات غیرحضوری بانکی استفاده کنید

با کارت ملی هوشمند از خدمات غیرحضوری بانکی استفاده کنید

خبر
نویسنده: رده
6 دی 1396

انجام امور بانکی با کارت ملی هوشمند

طبق اعلام سازمان ثبت‌احوال بیش از 60 میلیون کارت هوشمند ملی در کشور صادرشده است و یکی از قابلیت‌های این کارت، استفاده از آن به‌جای کارت‌های بانکی است. مشتریان بانک‌های مختلف به‌مرورزمان و با اجرایی شدن مقطعی طرح می‌توانند برخی از خدمات بانکی را بدون مراجعه به شعبه و به‌صورت غیرحضوری دریافت کنند.
 

کارت ملی هوشمند حاوی چه اطلاعاتی است؟

کارت ملی هوشمند که مجموعه‌ای از اطلاعات فردی ازجمله اطلاعات شخصی، هویتی و فردی را دارد، در تراشه حافظه خود حجم فراوانی اطلاعات را بارگذاری می‌کند و مزایایی مانند امکان تصدیق هویت بر اساس رمز عبور، امضای دیجیتال و استفاده کارآمدتر از خدمات دولت الکترونیکی ازجمله خدمات غیرحضوری بانکی را داراست.
 
 

خدمات غیرحضوری بانکی با کارت ملی هوشمند

 کارت ملی هوشمند در حال حاضر امکان خدمات بانکی غیرحضوری نظیر واریز و برداشت پول و افتتاح حساب بانکی به‌صورت غیرحضوری را به افراد می‌دهد. در این طرح تجمیع اطلاعات بانکی روی تراشه کارت هوشمند ملی اجرایی شده است و قابلیت توسعه فراوان دارد. درصورتی‌که مشتری کارت عابر بانک خود را همراه نداشته باشد، می‌تواند از کارت ملی هوشمند خود به‌عنوان کارت‌بانکی برای دریافت و پرداخت پول استفاده کند.
 

تأمین امنیت امور بانکی با کارت ملی هوشمند

کارت ملی هوشمند به دلیل تدابیر امنیتی ویژه، به‌راحتی قابل جعل نیست و ارائه سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از آن به‌عنوان یک ابزار چندکاره استفاده کرد. تراشه حافظه این کارت که قابلیت بارگذاری حجم فراوانی از اطلاعات را دارد، قابلیت ذخیره تمامی اطلاعات خصوصی بانکی مشتریان را دارد.
 
 

آغاز به کار کارت ملی هوشمند در بانک ملت

بانک ملت به‌عنوان اولین بانک، ارائه خدمات غیرحضوری بانکی از طریق کارت هوشمند ملی در پایگاه شبانه‌روزی خدمات بانک ملت در خیابان بهبودی تهران، به‌صورت رسمی کلید خورد و پس از اخذ تاییدات نهایی از بانک مرکزی، توسعه این طرح به سایر پایگاه‌های شبانه‌روزی بانک ملت نیز آغاز خواهد شد.
 
 

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد