رده بررسی جزئیات تسهیلات خرید اقساطی بازنشستگان و مستمری بگیران

جزئیات تسهیلات خرید اقساطی بازنشستگان و مستمری بگیران

بررسی
نویسنده: رده
12 مهر 1402
کارا کارت

کارت خرید اقساطی یکی از مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و کارمندان دولت به حساب می‌آید. امکان خرید اقساطی لوازم خانگی برای بازنشستگان تامین اجتماعی همیشه برای آنها راهگشا و کارٰآمد بوده است. برای همین هم کارا کارت در دسترس‌شان قرار گرفته تا بتوانند نقدی کالا و لوازم موردنیازشان را بخرند و به صورت اقساطی هزینه آن را پرداخت کنند. کارا کارت این امکان را به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی و کارمندان دولت می‌دهد تا کالاهای موردنیاز خود را قسطی خریداری کنند.

انواع کارت خرید اقساطی

اما خرید اقساطی لوازم خانگی برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیاز به شرایطی دارد. اولین شرط اقدام برای دریافت کارت خرید اقساطی مناسب است. مثلا اگر فرد بازنشسته یا مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی باشد، باید برای دریافت کارا کارت اقدام کند. راهش هم ساده است. کافی است به سامانه رفاه به آدرس «samanehrefah.ir » برود و بعد از ثبت‌نام یکی از شعبه‌های بانک رفاه کارگران را برای دریافت کارا کارت انتخاب کند. ۱۵روز بعد از ثبت نام و انتخاب شعبه هم می‌تواند با مراجعه به شعبه بانک، کارت را تحویل بگیرد. بازنشستگان و مستمری بگیران نیروهای مسلح هم می‌توانند برای دریافت حکمت کارت اقدام کنند. با این کارت‌ها، خرید از فروشگاه اقساطی برای دریافت هر نوع کالایی در دسترس عموم مردم است.

از کدام فروشگاه‌ها خرید کنیم؟

کافی است لیست فروشگاه‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی تهران را در سایت این سازمان ببینید. خرید از تمام این فروشگاه‌ها و پرداخت اقساطی هزینه‌ها برای تمام دارندگان کارا کارت مهیاست. فروشگاه مستمری بگیران تامین اجتماعی در تمام مناطق تهران و دیگر شهرهای ایران امکان خرید اقساطی با کارا کارت را برای تمام بازنشستگان و مستمری بگیران فراهم کرده است.  حتی خرید اقساطی از فروشگاه رفاه برای بازنشستگان هم امکانپذیر است.

کارا کارت با پشتوانه مالی بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران به‌تازگی تأمین مالی کارا کارت را برعهده‌گرفته است که شرکت‌های تولیدی به‌ویژه تولیدکنندگان کالاهای ایرانی و خدماتی هم می‌تواند از این امکان استفاده کنند. در فاز نخست 500 میلیارد تومان خط اعتباری برای فروشگاه رفاه و اتکا از سوی بانک رفاه کارگران به‌منظور توسعه طرح در نظر گرفته‌ شده است که صرفاً در ازای خرید کالا برای دارندگان کارا کارت تخصیص پیدا می‌کند.

بازپرداخت 24 ماهه اقساط کاراکارت

فاز دوم کارا کارت با افزایش طول مدت بازپرداخت اقساط به 24 ماهه آغازشده است که در این مرحله به‌صورت آزمایشی با فروشگاه‌های رفاه و اتکا کار دنبال شده است. ضمن اینکه با هماهنگی صورت گرفته با شرکت افق طلایی امکان خرید اقساطی آپارتمان با تسهیلات بسیار ویژه نیز با این کارت فراهم‌شده است.

 

وام خرید اقساطی

میزان تسهیلات کاراکارت

در این طرح میزان تسهیلات برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی چهار برابر میانگین حقوق و مزایای دریافتی یک‌ساله گذشته تا سقف 10 میلیون تومان و برای کارمندان دولت تا 50 میلیون تومان امکان‌پذیر است و تاکنون 404 هزار کاراکارت صادرشده است که بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند برای دریافت کارت خود به شعب بانک رفاه کارگران مربوطه مراجعه کنند.

کاراکارت؛ خدمات پزشکی تا خرید خودرو

کارمندان و بازنشستگان حتی می‌توانند با کارا کارت کتاب و سایر اقلام فرهنگی نیز خریداری کنند. دامنه خدماتی کارا کارت بسیار متنوع است به‌نحوی‌که دارندگان می‌توانند تمامی کالاها و خدمات موردنیاز خود اعم از لوازم‌خانگی با همه برندها، مفروشات، مبلمان، خدمات پزشکی و دندانپزشکی، زیبایی، گردشگری، فرهنگی را از تمامی فروشگاه‌ها و مراکز خدماتی طرف قرارداد خریداری کنند. همچنین دبیرخانه اجرایی کارا کارت با گروه خودروسازی سایپا جهت خرید تمامی محصولات آن شرکت با کاراکارت تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرده که در حال اجراست.

چطور کارا کارت بگیریم؟

بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی متقاضی می‌توانند جهت دریافت کارا کارت خود به شعب بانک رفاه مربوطه و کارمندان دولت به معاونت‌های پشتیبانی و منابع انسانی مربوطه مراجعه کنند. کارت بازنشستگان تهران و البرز از پیش صادرشده و نزد شعبه‌ای که حقوق دریافت می‌دارند موجود است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار رفاه اجتماعی به نشانی  refah.mcls.gov.ir مراجعه کنند. همچنین درصورتی‌که کارمندان دولت در هر اداره‌ای خواهان دریافت این کارت باشند می‌توانند به معاونت‌های پشتیبانی و منابع انسانی دستگاه متبوع خود مراجعه کنند.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

19 دیدگاه
  1. رقیه مریخ می‌نویسد

    سلام وقتتون بخیر
    همسرم بازنشسته تامین اجتماعی هست حقوق بگیر بانک رفاه هم هست من۳تافرش ۹متری میخوام نقدی هم ندارم که بدم ازشما راهنمایی میخوام ممنونم

    16
    1
  2. سهراب می‌نویسد

    سوال داشتم مبنی براینکه علت نداشتن فروشگاه های بزرگ همچون اتکا تامین اجتماعی ای کاش داشت چرا که بازنشستگان ومستمری بگیران واقعا در قبال بازنشستگان دولتی مثل یک بی بضاعت میمانیم واقعا علت چیست که تامین اجتماعی اینقدر درمانده خود را میبیند بلعخره کسانی که دست اندر کار هستن روزی خواهد امد انان هم بازنشسته خواهند شد ولی ای کاش وصد ای کاش مسولین همچون دولتمردان قوی باشند که دنبالروکنندکان هم این قدرت ببینن چرا مثال یک مستمری بگیر بلانسبت مثل یک گدا دم در فروشگاه اتکا سرش را به گردن بگذاره وارزو کنه انان هم با یک تیکه کارت از انکانات که بازنشستگان بهره ممیبرن ماهم ببینیم یادم نرفته عرض کنم که دم در بازنشسته روغن ویا مایحتاج خود را با قیمتهای خیلی خوب امروز بازار گرفته ولی ما همه روغنی که انان۶۲هزارتومن خرید کرده من ۱۶۰هزارتومن بخرم ویا امثال من فرق بازنشسته در چیست والله دارند بی انصافی میکنند به مستمری بگیر تامین اجتماعی ۱۰میلیون وام ولی برایه غیر۵۰میلیون چرا اعتماد در ما اینقدر کمه

    6
    1
  3. بهار می‌نویسد

    سلام ما که مستمر بگیر هستیم امکان اقساط زیاد را نداریم بر فرض بتونیم ماهی 300بدیم در ضمن برای دریافت کازا کارت خیلی دوندگی باید کرد و کسانی که والدینشان فوت شده واز حقوق آنها استفاده میکنند از این کارت بهره ایی نداشته نمیتوانند کارت دریافت کنند

    7
    1
  4. بدلزاده می‌نویسد

    سلام ما خرید کردیم اقساطش تموم شده حالا کسی پاسخگو نیس ک کدوم بانک بریم تا از حقوقمون کسر نکنن. با کدوم بانک قرارداد دارن کسی ج نمیده

    2
  5. علیرضا بخشی می‌نویسد

    بنده بازنشسته تامین اجتماعی هستم وسال گذشته دریافتی ام ۴۳۰۰۰۰۰تومان است واگر خودم کسری از حقوق خودم بگیرم واقساط را از حقوق خودم پرداخت میکنم

    20
    5
  6. عباس می‌نویسد

    الان چند ماهی هست که با کاراکارت هیچ جا نمیشود خرید کرد به هرکجا هم که زنگ میزنیم جواب سربالا میدن ممنون میشم که راهنمایی بفرمایید چون کارت من داره مدت انقضاش به پایان میرسه

    36
    6
  7. کتایون درویش می‌نویسد

    من مادرم مستمری بگیر تامبن احتماعی است.برای گرفتن کارا کارت به بانک رفاه یا به شعبه تامین اجتماعی باید مراجعه کند؟ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

    59
    16
  8. منوچهر فرزانه می‌نویسد

    من کارا کارت دارم. چندین بار هم خرید کرده ام.برای کنترل اقساط ونحوه کسر ان ها از چه مرحعی باید سوال کنم .ممنون میشوم راهنمایی کنید.

    18
    7
  9. فاطمه می‌نویسد

    سلام من برای اولین بار میخوام کاراکارت بگیرم باید برم بانک یا از کانون نامه بگیرم ببرم چه مدارکی باید ببرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    86
    26
  10. احمد رابعی می‌نویسد

    سلام چرا کاراکارت بانک رفاه تهران والبرز آماده است ولی شهرهای دیگر خیر

    11
    7
  11. سمیه الهی می‌نویسد

    سلام لطف میکنید آدرس فروشگاه های طرف قرارداد کارا کارت در کرج برای خرید مبل ارائه بدید.

    33
    7
  12. شهرام یارعلی می‌نویسد

    سلام وقت بخیرایاباکاراکارت میشه خودروخریدازکدام نمایندگی میشهخریدکرداگرمیشه باتشکر

    22
    16
  13. ضرغام مهدوی می‌نویسد

    باعرض سلاموخسته نباشید ایا ان کاراکارت شامل مستمری بگیران تحت پوشش بهزیستی میشه ؟

    22
    9
  14. مریم‌همرنگ می‌نویسد

    سلام….ایا استان گیلان هم شامل کاراکات هست؟ واینکه من تهران کارا کات گرفتم‌ نقل مکان به رشت کنم قسط کارا کات در انجا از حسابم کم‌میشه…‌مشکلی نداره؟

    8
    3
  15. علی حق زارع می‌نویسد

    سلام خسته نباشید امکانات خرید با این کارت در کرج خیلی محدود است فروشگاه های اعلام شده در سایت بانک رفاه اکثرا در کرج نمایندگی ندارد وفروشگاه فرهنگیان کرج هم با کاراکارت کار نمی کند فقط فروشگاه رفاه کاراکارت را قبول میکند که انهم در کرج لوازم خانگی ندارد ما با نزدیکترین فروشگاه رفاه 16کیلومتر فاصله داریم اگر امکان خرید اینترنتی به امکانات این کارت اضافه میشد کاراتر بود

    1
    1
    1. مریم‌همرنگ می‌نویسد

      ایا استان گیلان هم شامل کاراکات هست؟ واینکه من تهران کارا کات گرفتم‌ نقل مکان به رشت کنم قسط کارا کات در انجا از حسابم کم‌میشه…‌مشکلی نداره؟

      3
  16. عباسمن می‌نویسد

    من خدمت یکسال است که کاراکارت خودخرید کرده ام خواستم ببینم آیا میتوانم دوباره خرید کنم درضمن قسطم هم تمام شده ممنون میشم راهنمایی نفرمایید

    4
    4
    1. بانک رفاه می‌نویسد

      بله مراجعه کنید شعب موردی نداره دسیتور پرداخت صادر گردید

  17. مجتبی می‌نویسد

    با سلام و خسته نباشید.میخواستم بدونم با اجرای فاز دوم این طرح امکان شارژ مجدد برای دارندگان قبلی کاراکارت فراهم شده است یا خیر.

    7
    8
تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد