رده بررسی روش‌های پرداخت عوارض خروج از کشور

روش‌های پرداخت عوارض خروج از کشور

بررسی
نویسنده: محمد امیرپور
17 تیر 1402

اگر فرصت سفر خارجی برایتان پیش آمده، حتما عوارض خروج از کشور را هم پرداخت کرده‌اید. آیا می‌دانید هزینه عوارض خروج از کشور در سال 1402 چقدر است و از چه روش‌هایی می‌توان برای پرداخت آن اقدام کرد.

راه‌های پرداخت عوارض آنلاین خروج از کشور

بهترین راه برای شما پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور یا همان سداد است که سامانه بانک ملی است. از این طریق می‌توانید برای خود و همراهانتان عوارض پرداخت کنید. برای پرداخت از طریق این سایت باید کد ملی، نام و نام خانوادگی، ایمیل معتبر، شماره تلفن همراه متقاضی وارد شود. اما روش‌های دیگری هم برای پرداخت آنلاین وجود دارد. اپلیکیشن ایوا، اپلیکیشن بله و سایت بانک ملی هم وجود دارد. اگر هم پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور برایتان مقدور نبود، جای نگرانی نیست. کافی است  قبل از پرواز در فرودگاه به یکی از دستگاه‌های خود پرداز بانک ملی یا باجه‌هایی که دستگاه کارتخوان برای پرداخت عوارض دارند، مراجعه کنید و همان‌جا هزینه خروج از کشور را بدهید. به جز همه روش‌های بالا، امکان رفتن به یکی از شعبه‌های بانک ملی و پرداخت عوارض به صورت حضوری در داخل شعبه بانک هم وجود دارد.

قبل پر کردن فرم مخصوص عوارض خروج از کشور به چند نکته باید توجه کنید:

  • شماره ملی باید متعلق به فرد مسافر باشد
  • حتماً ایمیل معتبر و فعال خود را وارد کنید
  • در انتخاب نوع خروج دقت داشته باشید
  • پس از پرداخت امکان تغییر اطلاعات وجود نخواهد داشت
  • چاپ رسید پرداخت عوارض را در فرودگاه و در گیت پلیس به همراه داشته باشید
  • در صورت ورود تلفن همراه پیامکی مبنی بر نتیجه تراکنش به شماره مذکور ارسال خواهد شد.
  • پس از پرداخت عوارض، خروج از کشور حداقل 30 دقیقه پس از آن مقدور است و خروج در حال حاضر تنها از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی (ره) صورت می‌گیرد.

هزینه عوارض خروج از کشور سال 1402

عوارض خروج برای سفر سیاحتی هوایی: 400هزار تومان (بار اول) / 600هزار تومان (بار دوم) / 800هزار تومان (بار سوم)
عوارض خروج برای سفر زیارتی حج عمره و تمتع:  132هزار تومان (بار اول) / 198هزار تومان (بار دوم) / 264هزار تومان (بار سوم)
عوارض خروج از کشور برای سفر عتبات عالیات:  37هزار تومان (بار اول) / 45هزار تومان(بار دوم) / 45هزار تومان (بار سوم)

 

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

9 دیدگاه
  1. الهام فرخی می‌نویسد

    چگونه عوارض خروج از کشور اشتباه پرداخت شده را بازگردانیم؟

  2. عارف می‌نویسد

    سلام وقت بخیر . من امروز پنجم اردیبهشت 97 مبلغ 220 تومن برای عوارض خروج از کشور برای هوایی رو پرداخت کردم اما بنا به دلایلی قصد هوایی رفتن رو ندارم زمینی میخواهم بروم این ماوالتفاوت چگونه به من پرداخت میشود از کجا و چه جایی باید پیگیری کنم کسی میتونه راهنمایی کنه . ممنون

  3. فرزاد می‌نویسد

    میزان عوارض خروج از کشور در نوروز 97 چقدر است ؟

  4. امیر می‌نویسد

    برای پرداخت عوارض خروج پروازهای فرودگاهی ، از این لینک استفاده کنید و عوارض خروج از کشور را در خانه پرداخت کنید اما پیشنهاد می کنم پرینتش را همراه داشته باشید . https://tollpayment.sadadpsp.ir/merchants/tax/index.html#/tax

    1
  5. Amirhosein می‌نویسد

    من پیامک پرداخت عوارض خروجی را دریافت کردم آیا پرینت گرفتن الزامیست؟ گزینه ای برای پرینت وجود ندارد.

  6. مهراد می‌نویسد

    دوستاني كه قصد خروج از كشور رو دارن لطفا به هيچ عنوان و تحت هيچ شرايطي عوارض خروج رو آنلاين پرداخت نكنيد. چون اگر به هر دليلي سفرتون كنسل بشه هيچ قانوني براي استرداد وجه وجود نداره. در اين صورت دو راه بيشتر نداريد يا اينكه سفر رو بريد يا اينكه قيد پولتون رو بزنيد. جالبه كه فقط در صورت پرداخت آنلاين امكان استرداد وجود نداره و اگر در بانك پرداخت كنيد بهتون برميگردونن. مسئولين محترم ايكاش قبل از اينكه جهت رفاه حال مردم حركتي بكنيد تمامي جوانب رو در نظر بگيريد.

    1. مهراد می‌نویسد

      دوستان بنده بالاخره بعد از دو ماه راه اول رو انتخاب کردم و سفر رو رفتم تا بتونم از عوارض پرداخت شده توسط اینترنت استفاده کنم. ولی مجددا به دلیل عدم وجود قانون در این زمینه دوستان ناجا لطفا کردن بنده رو ۲۰ دقیقه پشت گیت کنترل پاسپورت نگه داشتن و اجازه ندادن که برم تا حدی که ممکن بود پروازم رو از دست بدم. خوشبختانه یک دقیقه قبل از پروازم تونستم سوار شم. حرفشون هم این بود که عوارضی رو که از طریق اینترنت پرداخت کردم استفاده کردم در صورتی که استفاده نکرده بودم. متاسفانه دریغ از یک سامانه استعلام که لااقل چک کنن ببینن آیا این عوارض خروج معتبر هست یا خیر. کد رهگیری هم که داده میشه هیچ استفاده ای نداره چون کد رهگیری زمانی لازم میشه که بشه استعلامش کرد ولی متاسفانه اصلا راهی برای استعلام وجود نداشت. در آخر یه جناب سرهنگی لطف کرد و اجازه داد که از گیت رد بشم و سوار هواپیما بشم. از همه دوستان خواهش میکنم اگه به فکر راحتی خودتون و خانواده تون هستید عوارض خروج رو به همون روش سنتی یعنی مراجعه به بانک ملی پرداخت کنید و از هرگونه پرداخت اینترنتی پرهیز کنید.

  7. هلی می‌نویسد

    مسخره کردین
    فرودگاه امام فقط هوایی!

    1. رهایی می‌نویسد

      خروج تنها از طریق مرز هوایی فرودگاه های امام خمینی ره، اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد مقدور است

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد