رده بررسی بررسی اپلیکیشن تراکنش تاپ نسخه 2.2.0 و سرویس جدید کارت به کارت

بررسی اپلیکیشن تراکنش تاپ نسخه 2.2.0 و سرویس جدید کارت به کارت

بررسی

اپلیکیشن‌های تراکنش

نویسنده: محمدرضا نورشید
10 بهمن 1395

چند وقتی است بازار اپلیکیشن‌های پرداخت گرم شده و شرکت‌های مختلفی اپ‌هایی با کارایی متفاوت عرضه کردند. در این میان یافتن اپلیکیشن مناسب برای هر کاربری زمان‌گیر و دشوار است. به همین خاطر در اولین سری از بررسی اپلیکیشن‌های بانکی به سراغ «تاپ» رفتیم.

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان اپلیکیشنی با نام تاپ را برای ارائه خدمات متنوعی به کاربران طراحی و منتشر کرده است. اپلیکیشن تاپ مجموعه‌ای از خدمات کاربردی در حوزه پرداخت الکترونیک را یکجا و در قالب یک اپلیکیشن در اختیار کاربر قرارگرفته تا نیاز به سرویس‌ها و اپ‌های مختلف را برای انجام این کارها رفع کند.
با تاپ می‌توانید مجموعه‌ای از خدمات را در گوشی موبایل خود داشته باشید:

کارت به کارت با تاپ

اپ تاپ کارت به کارت

ناگفته پیداست که عملیات کارت به کارت رایج‌ترین تراکنش بانکی در ایران است و دارا بودن این ویژگی برای یک اپلیکیشن پرداخت مانند تاپ کاربردی بودن آن‌را دوچندان می‌کند.
از 29 تیر 1396 خدمات کارت به کارت به «تاپ» اضافه‌شده و کاربران می‌توانند از طریق کارت‌های مبدأ بانک‌های پست‌بانک، سینا، دی، شهر، پارسیان و حکمت ایرانیان به‌تمامی کارت‌های عضو شتاب انتقال وجه کنند. به‌مرور به بانک‌های مبدأ برای انتقال کارت به کارت افزوده خواهد شد.

برای استفاده از این امکان باید نسخه 2.2.0  اندرویدی تاپ را نصب کنید.
اگر تاپ را نصب دارید از این پس می‌توانید به منوی تنطیمات/بروزرسانی بروید و آخرین نسخه را دانلود کنید.
نسخه به‌روز شده iOS تاپ به‌زودی در Appstore انتشار خواهد یافت.

 

پرداخت قبض با تاپ

در این منو می‌توان قبض موبایل، قبض تلفن ثابت و سایر قبوض (با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت+ بارکد خوان) پرداخت کرد.
قبض موبایل: در آخرین به‌روزرسانی تاپ این منو تغییراتی داشته که پرداخت قبوض تلفن همراه را بسیار ساده کرده است. می‌توانید شماره خود یا کسانی از دفترچه مخاطبانتان را برای استعلام مبلغ میان‌دوره یا پایان دوره قبض انتخاب کنید و به‌راحتی با شماره کارت و رمز دوم آن را پرداخت کنید.
در صورت ارسال پیامک صورتحساب قبوض، برنامه تاپ به‌طور خودکار می‌خواهد که از طریق تاپ صورتحساب پرداخت شود در غیر این صورت، این صورتحساب ذخیره‌شده و در قسمت «مدیریت قبض‌ها» به‌عنوان «قبض‌های پرداخت‌نشده» ذخیره می‌شود.
قبض تلفن ثابت: با واردکردن شماره تلفن ثابت خود در کمترین زمان ممکن می‌توانید مبلغ آن را استعلام و پرداخت کنید. اما برای پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق شماره تلفن در حال حاضر فقط کد شهری 021 تهران در دسترس است.
سایر قبوض: با تاپ امکان پرداخت قبوض خدماتی مانند آب، برق، گاز، شهرداری و … دارید و با واردکردن شناسه قبض و شناسه پرداخت یا استفاده از بارکد خوان امکان پرداخت فراهم است.

  • در این نرم‌افزار امکان پرداخت قبوض تأمین اجتماعی همانند برخی از اپ‌های مشابه وجود ندارد.

پرداخت جریمه خودرو با تاپ

پرداخت قبض جریمه خودرو تاپ
در این قسمت می‌توان با داشتن شناسه قبض جریمه و شناسه پرداخت جریمه راهنمایی و رانندگی را پرداخت کرد.
  • در این بخش گزینه‌ای برای بارکد وجود ندارد تا بتوان بعد از اسکن قبض جریمه آن را پرداخت کرد.

خرید شارژ تلفن همراه با تاپ

خرید شارژ تاپ
امکان شارژ مستقیم موبایل (Top Up) از پرطرفدارترین خدمات پرداخت است. در اپلیکیشن تاپ می‌توانید برای هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل شارژ مستقیم دریافت کنید.
تجربه کاربری مناسب این بخش به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی برای شماره خود و یا شماره‌ای در فهرست مخاطبان شارژ مستقیم بگیرید. برای سهولت در تکرار، می‌توانید هرکدام از این اعمال را ذخیره کنید و برای آینده با لمس هرکدام از آن‌ها فرایند خرید تکرار می‌شود.

  • برای خرید تنها شماره کارت‌بانکی و رمز دوم موردنیاز است.
  • شماره کارت‌های شما ذخیره می‌شود و برای دفعات بعد می‌توانید از آن استفاده کنید.
  • در اپراتور ایرانسل می‌توانید شارژ شگفت‌انگیز نیز دریافت کنید.

خرید بسته اینترنت با تاپ

خرید بسته‌های اینترنت اپراتورهای تلفن همراه از اعمال پرتکرار برای کاربرانی است که از اینترنت سیم‌کارت خود استفاده می‌کنند. اگر شما از آن دسته کسانی هستید که همواره با مشکلات و روند طولانی خرید بسته اینترنتی از طریق USSD مواجه هستید، بهترین راه خرید از طریق اپلیکیشن است، تاپ هم در این مورد راه را برای شما آسان کرده و همانند خرید شارژ، تجربه کاربری مناسب و مشابهی دارد. در اینجا هم می‌توانید هم برای شماره خود (ذخیره‌شده در اپلیکیشن) و هم لیست مخاطبان بسته تهیه کنید.
تمامی فرایند آن مشابه خرید شارژ است و می‌توانید با انتخاب دوره زمانی از روزانه تا سالیانه و همین‌طور بسته‌های شگفت‌انگیز را دریافت کنید.
  • در این قسمت بسیار پیغام خطا وجود دارد. گویا همراه اول سرویس خرید بسته اینترنتی را به‌صورت انحصاری در نرم‌افزارهای خود ارائه می‌دهد. پس شماره‌های همراه اول در حال حاضر امکان خرید بسته اینترنتی ندارند.

خرید طرح ترافیک با تاپ

خرید طرح ترافیک تاپ
قسمت هیجان‌انگیز این اپ، امکان خرید طرح ترافیک روزانه است. با واردکردن شماره پلاک خودرو و انتخاب یکی از طرح‌ها (بدون محدودیت، از ساعت 10 و از ساعت 14) و زدن دکمه استعلام و خرید با استفاده از شماره کارت یا یکی از کارت‌های ذخیره و واردکردن رمز دوم طرح را خریداری کنید.
  • در خرید طرح ترافیک گزینه خرید هفتگی یا انتخاب روز بر اساس تاریخ، موجود نیست.

کمک به خیریه و نیکوکاری

کمک به خیریه محک
اگر از کسانی هستید که به‌طور دائم یا گهگاه به مؤسسات خیریه مبلغی پرداخت می‌کنید یا اگر تصمیم این عمل نوع‌دوستانه را دارید ولی مراحل پرداخت آن برای شما مشکل است. با امکان نیکوکاری اپلیکیشن تاپ، پرداخت مبلغ به خیریه‌ها برای شما آسان می‌شود. از این منو می‌توانید به بیش از 70 موسسه خیریه کمک مالی داشته باشید. با انتخاب موسسه و درج میزان مبلغ پرداختی، کافی است شماره کارت و رمز دوم را وارد کنید تا مراحل پرداخت انجام شود.
  • به‌مانند خدمات دیگر اپلیکیشن تاپ شماره، امکان ذخیره شماره کارت و نیز ذخیره تراکنش با انتخاب نام برای آن و ایجاد سهولت در پرداخت‌های بعدی به مؤسسات خیریه موردعلاقه  وجود دارد.
امتیاز گیری
روشی که این اپلیکیشن در نسخه اندروید برای دریافت امتیاز و شرکت در قرعه‌کشی استفاده کرده، بازی کردن پس از هر تراکنش است. به این شکل که بعد از هر تراکنش با پرتاب میوه‌ها به سمت دیوار امتیاز کسب می‌کنید. در نسخه iOS هم با کسب امتیاز با بازی 2048 امتیاز انجام می‌شود.
در این اپلیکیشن نوع بازی پرتاب میوه و گرافیک آن با کل برنامه هم‌خوانی ندارد و بهتر بود روش بهتری برای امتیاز گیری استفاده می‌شد.
علاوه بر این با دعوت از دوستان، پرداخت‌ها و خرید شارژ و.. امکان افزایش امتیاز وجود دارد.خدمات کارت
این قسمت در به‌روزرسانی جدید به تاپ افزوده‌شده که شامل:
1- پرداخت بدون کارت 2- اقساط کارت اعتباری 3- نمایش وضعیت کارت 4- شارژ کارت پیش‌پرداخت

پرداخت بدون کارت: فروشگاه‌های طرف قرارداد با شرکت تجارت الکترونیک پارسیان QR کدی دارند که کاربران تاپ با اسکن آن می‌توانند بدون کارت‌بانکی خرید کنند. پس از اسکن QR Code نام فروشگاه به مشتری نشان داده و پس‌ازآن با واردکردن شماره کارت (شامل تمام کارت‌های شتابی) و رمز دوم پرداخت انجام می‌شود پس‌ازآن پیامک تراکنش و شماره ارجاع آن برای فروشنده و مشتری ارسال می‌شود.
فروشگاه‌های طرف قرارداد را می‌توانید از طریق «منو»/ «خدمات ویژه شهروندی»/ «فروشگاه‌های اطراف» بیابید.

اقساط کارت اعتباری: در اینجا می‌توانید با واردکردن شماره کارت اعتباری بانک پارسیان اقساط خود را پرداخت کنید.
نمایش وضعیت کارت: با واردکردن شماره کارت اعتباری پارسیان از وضعیت و مبلغ موجودی کارت باخبر می‌شوید.

شارژ کارت پیش‌پرداخت: در زیرمجموعه همین منو می‌توانید کارت پیش‌پرداخت خود را تا حداکثر مبلغ 3 میلیون تومان شارژ کنید.

در اپلیکیشن تاپ برای موارد فوق امکان تنظیمات و مدیریت نیز وجود دارد:

مدیریت قبض‌ها:
اگر با پیامک پرداخت قبضی به شما اطلاع داده‌شده است، تاپ از شما درخواست پرداخت می‌کند در غیر این صورت در قسمت صدور قبض با واردکردن شناسه قبض برق برای پرداخت یا ذخیره «قبض» می‌سازید و در زمان دلخواه پرداخت می‌کنید.

  • در حال حاضر این سرویس برای قبوض برق فعال است.
خدمات ویژه شهروندی گنگ و نامفهوم
در این منو زیر منو پرداخت با شماره فاکتور وجود دارد که باید شماره فاکتوری را برای استعلام وارد کرد اما توضیحات خود نرم‌افزار نیز کارکرد این قسمت را مشخص نمی‌کند! در تماس با مدیران تاپ اعلام شد که این بخش به‌زودی و با سرویس‌های متنوعی فعال‌شده و در این نسخه صرفاً برای آشنایی کسب‌وکارهای مرتبط فعال‌شده است.فروشگاه‌های اطراف
در این قسمت با استفاده از نقشه، مکان فروشگاه‌هایی از آن‌ها می‌توان خرید بدون کارت انجام داد مشخص‌شده است.
جزئیات خرید بدون کارت در راهنمای برنامه تاپ نیامده است اما این جزئیات در صفحه QR کد به‌صورت کامل درج‌شده است.

پذیرندگان
این قسمت برای پذیرندگانی است که دستگاه کارت‌خوان (POS) شرکت تجارت الکترونیک پارسیان را دارند. این پذیرندگان می‌توانند خدماتی شامل ریز تراکنش‌ها و … را از برنامه تاپ داشته باشند.

پلتفرم‌های قابل‌نصب
اپلیکیشن تاپ در حال حاضر قابل‌نصب بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است. حجم نسخه iOS این اپلیکیشن 13 مگابایت است و نسخه اندروید آن 7.7 مگابایت حجم دارد.
نسخه iOS تاپ در اپ‌استور قابل دانلود و نصب است. نسخه اندرویدی را هم می‌توانید از Google play و تمام مارکت‌های معتبر ایرانی مثل بازار و مایکت دانلود کنید. (البته در گوگل پلی خطای ممنوعیت IP کشور می‌دهد.)

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت تاپ مراجعه کنید و با نصب نرم‌افزار و ثبت‌نام در سایت می‌توانید در قرعه‌کشی آن نیز شرکت کنید.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

41 دیدگاه
  1. طاهره می‌نویسد

    امتیازهایی که توی برنامه تاپ میگیریم به چه دردی میخوره من نزدیک ۵۲۰ هزارتا امتیاز دارم
    پس چرا بعد از چند سال استفاده هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده

    1
  2. morteza می‌نویسد

    سلام
    سالها از اپلیکیشنی استفاده می کنم به اسم تاپ که هنوز هم استفاده می کنم با همه این وجود بازم هم قبولش دادم اما تنها مشکلی که مرا تو شک انداخته امتیازات و کدهای شانس هست که نمی دونم چرا من و امثال مثل من با اینکه بالاتر از 52 هزار کد شانس دارم شاید کسانی بالاتر از من هم امتیاز یا کد شانس داشته باشند پس چرا در طول این چند سال استفاده تو قرعه کشی ها چیزی برنده نمیشیم خواهشاً هر مشکلی تو کار هست به ما بگو ما بدونیم مشکل از کجاست مثلاً من باید چکار کنم خیلی پیش خودم فکر می کنم امتیازات و کدها الکی است چون واقعاً نمی دونم پشت صحنه چه اتفاقاتی میفته تاپ بهترین اپلیکیشن

  3. مهدی می‌نویسد

    امروز بعد از اینکه چندین مرتبه برنامه تاپ پیام بروز رسانی میداد از طریق پلی استور آپ دیت کردم و دیگه برنامه باز نمیشه
    تعداد زیادی شماره کارت و رسید واریز و … داشتم همش دود شد
    این چه وضعی خداوکیلی
    نمیتونید آپ دیت نفرستید
    کی جوابگو هست حالا
    ؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. رشید قلعه یی می‌نویسد

    شماره کارت میزنی 6عدد اول رامینوسه

  5. محسن می‌نویسد

    با سلام،بعداز فلش کردن گوشیم برنامه تاپ هم از روی گوشیم پاک شد، آیا راهی هست که بعداز نصب مجدد نرم افزار بشه لیست تراکنش های قبلی رو ببینم؟ ممنون میشم اگه راهنمایم کنید، باسپاس

    6
  6. علی کریمی می‌نویسد

    سلام واقعا این اپلیکیشن تاپ بینظیره سریع شارژ رو میده و انتقالش مثل موشک میمونه ، فقط این قرکشی هاش واقعه ای هستش یا دروغه ،ممنون میشم جوابدین

  7. احمد محمدی می‌نویسد

    سلام این اپلکیشن بهترین نوع اپلکیشنی هست که من در این چند سال دارم باهاش کار میکنم ولی این روزها کار نمیکنه لطفا درستش کنید حیفه اپلکیشنی به این خوبی جایگزین بشه ممنون

  8. رضا می‌نویسد

    باسلام
    چرا برنامه تاپ این روزا کار نمیکنه

  9. حمیدرضا می‌نویسد

    سلام لطفا یه جوابی به من بدین من میخوام شارژ بخرم ولی وقتی میخوام اطلاعات کارتمو وارد کنم فقط شماره کارت و رمز دوم میاد که باید وارد کنم و تاریخ انقضا و cvv2 نمیاد و نمیتونم شارژ بگیرم باید چیکار کنم.

  10. aida می‌نویسد

    يه بار پاك كردم محددا نصب كردم نسخه جديد ولي تاثيري نداشت اكر مدت زمان محدودي مشكل داره منتظر بمونيم اكرنه لطفا بگيد جون كارت به كارت كردن هرروز لازمه واسه كارومن واقعا مشكل پيداكردم

    1
  11. aida می‌نویسد

    برنامه تا چندروز قبل فوق العاده عالي بود ولي جديدا عمل نميكنه ارور ميده اينترنت رو بررسي كنيد درحاليكه نت مشكل نداره ممنون ميشم واهنمايي بفرماييد

    1
  12. Zohreh می‌نویسد

    سلام برنامه رو قبلا نصب كردم هواسم نبود پاكش كردم ديگه نميتونم برنامه تاپ نصب كنم روي ios چكار بايد بكنم

    1. کیمیا می‌نویسد

      من هم همینطور یکی کمک کنه

  13. mehdi می‌نویسد

    سلام خسته نباشيد.برنامه تاپ انگار براي iosكار نميكنه!؟؟؟؟
    وحتي نميشه دانلودش كرد
    دليلش چيه!؟
    ممنون

  14. سعید می‌نویسد

    سلام من میخوام شارژ بخرم ولی وقتی میخوام اطلاعات کارتمو وارد کنم فقط شماره کارت و رمز دوم میاد که باید وارد کنم و تاریخ انقضا و cvv2 نمیاد و نمیتونم شارژ بگیرم باید چیکار کنم.

    1. حمیدرضا می‌نویسد

      منم دقیقا همین مشکلو دارم ولی هیکسی جوابگو نیست

  15. حبیب شریفی می‌نویسد

    منتظر پاسخ تان هستیم چرا مانده گیری کارت را قط کردید چه موقع وصل میشه اعلام کنید تشکر

    1
  16. حبیب شریفی می‌نویسد

    درخواس شارژ از کد دستوری را هم فعال کنید

  17. حبیب شریفی می‌نویسد

    برنامه تاپ موجودی را نشون نمیده لطفا رسیده گی کنید

    2
  18. ghorbani می‌نویسد

    گوشی منHUAWEI4.2.2است .نسخه2.0.2اپلیکیشن تاپ رامدتها پیش نصب کرده ام که امکانات جدید ازجمله«کارت به کارت»رانداره.باتوجه به نسخه های جدید وامکانات جدید هرموقع اقدام به بروزرسانی می کنم پس از دانلود وهنگام نصب پیام«درتفسیر بسته خطایی رخ داده»ظاهرمیشود.حتی نسخه قبلی راهم کاملاحذف کردم ولی بازهم نشد.
    لطفا راهنمایی کنید برای نصب نسخه جدید تاپ باقابلیت کارت به کارت چکارباید بکنم.
    سپاسگذارم.

  19. امیرعلی می‌نویسد

    شارژ خریدم باتاپ تراکنش زده موفق اماسیمکارت شارژ نشددوباره شارژ خریدم باززدموفق اماسیمکارتم بازشارژ نشداین چه وضعیه این اسمش … ملت روسرکارگزاشتین بابرنامتون اینقدتبلیغ انجام میدیدخب یک خورده هم …..

    1. ناشناس می‌نویسد

      با مرکز تماس ۲۳۱۸ مطرح کنید

  20. صابر می‌نویسد

    با سلام من قبض مبایلمو پرداخت کردم تراکنش هم زده موفق ولی به حساب سیمکارتم هنوز نیومده یعنی هنوز پرداخت نشده الان هم چهار روز از زمان تراکنشم میگذره باید چیکار کنم

  21. فرشید می‌نویسد

    برا یه کارت به کارت ۱۰۰۰ کارمزدشه خیلی مزخرفه

  22. مريم قياسي نيك می‌نویسد

    سلام من نميتونم تاپ جديد رو دانلو كنم براي كارت به كارت تو اپ استور هم نميشه داخل منوي تنظيمات هم گزينه بروز رساني رو ندارم لطفا راهنمايي كنيد

  23. ادین می‌نویسد

    سلام من تراکنش انجام دادم. زد ناموفق
    ولی پول از حسابم کم شده و ۲۴ساعته برنگشته
    باید چیکار کنم؟

  24. محبوبه می‌نویسد

    با سلام ی مدت محدودی هست که برنامه تاپ در گوشی من و همسرم خراب شده و کلا وارد برنامه نمیشه

    1
  25. اکبر می‌نویسد

    آیا با حذف و نصب دوباره کار میکنهیا کلا بیخیالش شیم

  26. اکبر می‌نویسد

    برنامه به طور کل 2روزه از کار افتاده هیچ کاری نمیشه باهاش کرد

  27. رضا می‌نویسد

    من بسته اینترنتی ایرانسل باش خریدم خطا زده پولش هم از حساب کم کرده وبسته هم فعال نشده چطوری میشه پیگیری کرد

  28. بی نام می‌نویسد

    آپ 733 برنامش بهتره

  29. بی نام می‌نویسد

    برای بانک پارسیان هستش،تاپ=تجارت الکترونیک پارسیان

  30. جمال می‌نویسد

    سلام.نمیتونم تاپ روبه روزرسانی کنم.میزنه تجزیه بسته بامشکلم واجه شد

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد