رده بررسی همراه بانک سینا | همه‌فن حریفِ آرام

همراه بانک سینا | همه‌فن حریفِ آرام

بررسی

بررسی تخصصی این اپلیکیشن +آموزش دانلود و فعالسازی موبایل بانک سینا

نویسنده: رده
6 بهمن 1398
همراه بانک سینا

معرفی خدمات همراه بانک سینا

امکانات جانبی همراه بانک سیناهمراه بانک سینا یک قابلیت مهم دارد و آن هم امکان پرداخت خودکار اقساط است که با هدف بهبود فرایندهای کاری و انعطاف‌پذیری بیشتر طراحی شده است. از دیگر قابلیت‌ها می‌توان به امکان یادداشت‌گذاری در زمان انتقال وجه برای مبدأ و مقصد، سرویس حسابداری شخصی (امکان دسته‌بندی واریز و برداشت‌ها)، سرویس قبوض پیامکی (انتقال خودکار پیامک‌های قبض به صفحه پرداخت) و همین‌طور سرویس پرداخت قبض شتابی (امکان انتخاب کارت‌های شتابی در منوی پرداخت قبض به عنوان مبدأ پرداخت) اشاره کرد. سرویس پی بوم که در آن امکان اتصال به اپلیکیشن‌هایی مانند بیمیتو، فون‌پی و دالینو فراهم شده، از ویژگی‌های دیگر همراه بانک سینا است.

 

نحوه فعالسازی و استفاده از جدیدترین نسخه همراه بانک سینا

برای استفاده از خدمات موبایل بانک بانک سینا، باید نام کاربری و رمز عبور همراه بانک را از یکی از شعب بانک سینا دریافت کنید. بعد از نصب اپلیکیشن همراه بانک سینا، شماره همراه خود را وارد می‌کنید تا کد فعالسازی همراه بانک سینا برایتان پیامک شود. بعد از ورود کد تأیید، لیست کارت و حساب‌هایتان نمایش داده می‌شود. با زدن روی دکمه فعالسازی، نام کاربری و رمز عبور دریافتی از بانک سینا را وارد کنید.

حالا می‌توانید از کلیه امکانات همراه بانک سینا استفاده کنید. برای امنیت بیشتر ورود به همراه بانک سینا باید رمز ورود جدید تعیین کنید که به رمز همراه بانک دریافتی از بانک ارتباطی ندارد و توسط خودتان مشخص می‌شود (بهش می‌گویند رمز محلی یا رمز اختصاصی موبایل شما). در صورت فراموش کردن رمز ورود باید برنامه را حذف و دوباره نصب کنید. چون ویرایش رمز ورود به برنامه در بخش تنظیمات اپلیکیشن همراه بانک سینا وجود دارد. پس اگر گوشی شما امکان تأیید اثرانگشت داشته باشد، بعد از فعال کردن گزینه ورود با اثر انگشت، برای دفعات بعدی می‌تواند راهی امن برای ورود به حساب کاربری‌تان باشد.

نکته: بدون فعالسازی همراه بانک سینا، فقط می‌توانید از امکانات مبتنی بر کارت مانند خرید شارژ و پرداخت قبوض و… استفاده کنید.

 

صفحه اصلی همراه بانک سینا چه امکاناتی دارد؟

پیشخوان همراه بانک سینادر ابتدای ورود به همراه بانک سینا صفحه پیشخوان را مشاهده می‌کنید. علاوه بر مشاهده شماره و موجودی کارت خود، می‌توانید دسترسی سریع به انتقال وجه، خرید شارژ و بسته اینترنت، کرایه تاکسی با فون پی، مدیریت حساب‌ها و کارت‌ها و پرداخت قبوض داشته باشید.

با نگه داشتن طولانی انگشت بر روی یکی از گزینه‌های میانبر، می‌توان آن را با سایر گزینه‌ها جایگزین کنید. سه تراکنش آخر خود را نیز می‌توانید در این صفحه ببینید. البته از بخش تنظیمات می‌توانید چیدمان صفحه پیشخوان را تغییر دهید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. همچنین پیام‌های مهم ارسالی به همراه بانک سینا نیز در کنار دکمه تنظیمات قابل مشاهده است. در صفحه اصلی همراه بانک سینا، علاوه بر پیشخوان، 4 تب منوی اصلی، مخاطبین، حسابت و بازارچه پی بوم وجود دارد که هر کدام کارکردی دارد.

 

بخش اول: در «منوی اصلی» همراه بانک سینا چه بخش‌هایی وجود دارد؟

در سمت راست اپلیکیشن همراه بانک سینا، منویی قرار گرفته که در آن به بخش‌های دیگر همراه بانک دسترسی خواهید داشت.

میانبرهای همراه بانک سیناموجودی و گردش: در بالای صفحه موجودی و گردش، کارت و حساب‌های کاربر نمایش داده شده است.  موجودی کارت نمایش داده شده مجموع مبلغ مسدودی با موجودی قابل برداشت است. برای مشاهده گردش کارت نیاز به وارد کردن رمز دوم کارت است. با کلیک روی کارت می‌توان سپرده متصل به کارت را مشاهده کرد. برای دیدن گردش سپرده در بازه یک ساله می‌توان از فیلتر تاریخ و دکمه به‌روزرسانی پایین صفحه استفاده کرد. صورتحساب سپرده را می‌توان بر اساس تاریخ و تعداد تراکنش از طریق ایمیل ارسال کرد.

انتقال وجه: در همراه بانک سینا، امکان انتقال وجه به کارت‌های عضو شبکه شتاب، سپرده سینا، شبا و حساب‌های شناسه‌دار وجود دارد. ویژگی خوبی که در قسمت انتقال وجه قرار گرفته، قرارگرفتن قوانین و محدودیت برای تعیین سقف انتقال وجه روزانه و ماهانه است. همچنین امکان یادداشت گذاری برای مبدأ و مقصد در انتقال وجه همراه بانک سینا هم وجود دارد.

از طریق انتقال وجه کارت به کارت، با مبدأ بانک‌های سینا، سامان، پاسارگاد، ایران زمین، اقتصاد نوین، انصار، حکمت ایرانیان می‌توانید به سایر کارت‌های عضو شتاب وجه انتقال دهید. سقف انتقال وجه کارت به کارت برای این بانک‌ها 3 میلیون تومان است. در انتقال وجه کارت سینا به سایر کارت‌های عضو شتاب، کارمزدی بین 500 تا 900 تومان کسر می‌شود. در این قسمت وارد کردن رمز دوم کارت نیز الزامی است.

در انتقال وجه سپرده سینا می‌توانید از حساب سینای خود به حساب دیگری در بانک سینا پول انتقال دهید. در این بخش باید رمز موبایل بانک خود را وارد کنید. سقف انتقال وجه سپرده سینا هم 3 میلیون تومان تعیین شده است. از طریق انتقال وجه شبا، می‌توانید از یک حساب سینای خود به شبای سایر بانک‌ها وجه انتقال دهید.

در انتقال وجه به حساب‌های دارای شناسه مانند شرکت و موسسه‌های سایپا، زامیاد، بنیاد تعاون ارتش و آبفا که به صورت پیش فرض در همراه بانک سینا قرار گرفته، علاوه بر شماره پرداخت به رمز همراه بانک نیاز دارید.

نکته: برای استفاده از انتقال وجه پایا تا 15 میلیون تومان و ساتنا برای مبالغ بالای 15 میلیون تومان تا سقف 50 میلیون تومان، حتماً باید با مراجعه به شعبه و تکمیل فرم افزایش سرویس‌های نوین بانکی، افزایش سقف را انجام داده باشید.

حساب ها و کارت ها در موبایل بانک سیناحساب‌ها و کارت‌ها: در همراه بانک سینا برای مدیریت کارت و حساب‌های خود می‌توانید از این گزینه استفاده کنید. در کارت‌ها با استفاده از نوار ابزار زیر کارت، کاربر دسترسی سریع به مشاهده سوابق تراکنش‌ها، گردش کارت، تغییر رمز دوم، ویرایش کارت، کپی و اشتراک گذاری کارت، مسدود کردن کارت و حذف کارت دارد. در سپرده‌های متصل به کارت، امکان کپی و به اشتراک‌گذاری شماره حساب و شبا در شبکه‌های اجتماعی نیز وجود دارد. برای افزودن کارت جدید می‌توان از این قسمت استفاده کنید. با زدن دکمه به‌روزرسانی و وارد کردن رمز همراه بانک، اطلاعات کارت و حساب‌ها به روز می‌شود.

نکته: مانده‌گیری و مسدودی کارت تنها برای کارت‌های بانک سینا امکان‌پذیر است.

استعلام و پرداخت قبض: قبل از پرداخت قبض، می‌توانید استعلام میان دوره و پایان دوره قبض‌های تلفن ثابت و همراه اول خود و سایر قبوض خدماتی خود مانند برق، آب و گاز را بگیرید. یکی از امکانات خوب همراه بانک سینا، استعلام و پرداخت جریمه خودرو است.

در صورتی که قبض شرکت‌های خدماتی (قبض برق، گاز، آب، تلفن همراه، تلفن ثابت) به صورت SMS برای شما ارسال شده باشد، همراه بانک سینا این قبض‌ها را به صورت اتوماتیک در منوی پرداخت قبض نمایش داده و شما با ورق زدن قبض‌ها در این صفحه می‌توانید بدون نیاز به ورود دستی اطلاعات قبض، عملیات پرداخت را انجام دهید. همچنین برای ثبت راحت‌تر قبض‌ها می‌توانید از ویژگی اسکن سریع بارکد با دوربین استفاده کنید. برای پرداخت قبض‌ها علاوه بر کارت و سپرده بانک سینا، می‌توانید از کارت‌های شتابی ثبت شده خود به همراه رمز دوم کارت استفاده کنید.

خرید بسته های اینترنتی در همراه بانک سیناشارژ و اینترنت: در این اپلیکیشن برای خرید شارژ سیمکارت و بسته اینترنتی موردنظر خود می‌توانید با وارد کردن شماره تلفن همراه خود یا مخاطبان ذخیره شده در گوشی همراه خود و مشخص کردن نوع سیمکارت و اپراتور، از این گزینه استفاده کنید. علاوه بر شارژ مستقیم سیمکارت می‌توانید از گزینه تکانک استفاده کنید. با قابلیت تکانک می‌توانید هنگام ورود به برنامه تنها با یک تکان دستگاه و ورود رمز، سیمکارت خود را شارژ کنید. در همراه بانک سینا برای خرید راحت‌تر بسته اینترنتی، امکان فیلترگذاری بر اساس دوره، حجم و مبلغ بسته اینترنت وجود دارد. همانطور که در عکس می‌بینید سعی شده همه چیز خیلی راحت و گرافیکی انجام شود.

نقشه شعب: در این بخش با فعالسازی سیستم موقعیت‌یاب گوشی، بر روی نقشه گوگل لیست شعب و ATM های بانک سینا نمایش داده می‌شود. با انتخاب هر شعبه یا ATM، اطلاعات مربوط به آن هم قابل مشاهده است. همچنین در این قسمت امکان جست‌وجوی نام، کد و آدرس شعب یا ATM وجود دارد.

حسابت (تراکنش‌ها): یکی از ویژگی‌های خوب در همراه بانک سینا حسابت (تراکنش‌ها) است که می‌توانید تراکنش‌های انجام شده خود را مشاهده و بر اساس نوع، تراکنش‌ها را دسته‌بندی کنید. در معرفی بخش سوم همراه بانک سینا کامل به امکانات آن اشاره شده است.

مدیریت چک: در این بخش همراه بانک سینا می‌توانید چک‌های صادره و واگذارشده را مشاهده کنید. بر اساس شماره، مبلغ و توضیحات هر چک در چک‌های صادرشده جست‌وجو کنید. همچنین امکان فیلترگذاری‌های مختلف روی چک‌های صادره مانند چک‌های سفید، برگشت خورده، باطل شده، نقدشده و… وجود دارد.

در صورت انتخاب چک سفید، می‌توان مشخصات چک را وارد کنید و در زمان مشخص شده اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق نرم‌افزار همراه بانک سینا صورت پذیرد. در چک‌های واگذار شده می‌توانید شماره، مبلغ و بانک مبدأ را جست‌وجو کرده. همچنین امکان فیلترگذاری‌های مختلف روی چک‌های واگذارشده مانند چک‌های نقد شده، در حال وصول، برگشت خورده، عودتی و… وجود دارد.

تقویم در همراه بانک سیناتقویم: در همراه بانک سینا با کلیک روی + در پایین صفحه تقویم و انتخاب ثبت رویداد، نوع رویداد را مانند اجاره خانه، قسط خانه یا خودرو، قسط تسهیلات، پس‌انداز یا سایر موضوعات مشخص کنید. در مرحله بعد فیلدهای تاریخ شروع پرداخت، وضعیت زمانی (هفتگی، ماهانه یا بر اساس فاصله روزانه هر چند روز یک بار)، دفعات پرداخت و مبلغ قابل پرداخت در هر دفعه را تکمیل کنید.

سپس شماره حساب، شماره کارت یا شماره شبای مقصد را انتخاب کنید. با انتخاب کارت یا حساب خود، محل پرداخت مشخص می‌شود. بعد از مشاهده خلاصه رویداد، می‌توان آن رویداد را ثبت و نهایی کرد. در تقویم تمام دفعات پرداخت به اندازه دوره زمانی مشخص شده نمایش داده می‌شود.

برای نمایش یا تغییر وضعیت رویداد و لغو رویداد، بر روی رویداد ثبت شده در بخش تقویم می‌توان گزینه «…» گوشه چپ رویداد را کلیک کنید. در تغییر وضعیت رویداد امکان غیرفعالسازی آن رویداد یا پرداخت دستی آن رویداد در خارج از سامانه بانکی وجود دارد. با کلیک روی دکمه حذف امکان حذف کل رویداد یا رویدادهای باقیمانده وجود دارد.

قسط و وام: در بخش تسهیلات همراه بانک سینا، لیست تسهیلات نمایش داده شده است. با انتخاب هر کدام می‌توانید به صفحه پرداخت زودتر از موعد قسط بروید. همچنین با انتخاب گزینه به‌روزرسانی در بالای صفحه تسهیلات، لیست به‌روزرسانی خواهد شد. پس از به‌روزرسانی لیست تسهیلات، مشخصات تسهیلات در بالای صفحه و هر قسط در پایین صفحه نمایش داده می‌شود که با انتخاب هر قسط وارد صفحه پرداخت می‌شوید. با کلیک روی + می‌توانید با وارد نمودن شماره تسهیلات و مبلغ موردنظر (بخش یا تمامی مبلغ قسط)، تسهیلات دیگران را پرداخت کنید.

کارپوشه: به کمک کارپوشه در همراه بانک سینا، امکان انتقال وجه داخلی و بین‌بانکی برای دارندگان حساب مشترک در بانک سینا و مشتریان حقوقی این بانک فراهم شده است. همچنین با توجه به بستر مشترک کارپوشه در همراه بانک و اینترنت بانک سینا، با ثبت درخواست در یکی از این دو سامانه، امکان تکمیل آن در دیگری وجود دارد.

 

بخش دوم: تعریف «مخاطبین» در همراه بانک سینا چگونه است؟

دومین آیکون در پایین صفحه اصلی همراه بانک سینا تعریف مخاطبین است. مدیریت حساب‌ها، کارت‌ها و شماره شبای سایر افرادی که مقصد تراکنش‌های کاربر است، در این بخش انجام می‌شود. همچنین می‌توان مخاطب جدیدی را به همراه بانک سینا اضافه کرد. بر اساس نام، شماره حساب، شماره کارت و شماره شبا، مخاطب خود را جست‌وجو کنید. با کلیک روی هر مخاطب علاوه بر مشاهده تراکنش‌های انجام شده، در قسمت جزییات آن مخاطب می‌توان اطلاعات کارت، حساب و شبا و آخرین انتقالی که مقصد آن این مخاطب بوده را ببینید.

 

بخش سوم: «حسابت (تراکنش‌ها)» چه ویژگی‌هایی دارد؟

تراکنش ها در همراه بانک سینایکی از ویژگی‌های خوب در همراه بانک سینا حسابت (تراکنش‌ها) است که می‌توانید تراکنش‌های انجام شده خود را مشاهده و بر اساس نوع، آن‌ها را دسته بندی کنید. با استفاده از دکمه به‌روزرسانی بالای صفحه و وارد کردن رمز همراه بانک، لیست تراکنش‌ها همراه با گردش حساب به صورت اتوماتیک به‌روزرسانی می‌شود.

برای هر فعالیت آیکون تصویری اختصاصی طراحی شده و با تاریخ روز جدا شده و البته به سادگی اسکرول می‌شود. همانطور که بالاتر گفتیم همه چیز در گرافیکی بودن و آسانی طراحی شده است که همزمان برای همه مخاطبان قابل فهم باشد. طراحی مشتری‌پسند و ساده.

با کلیک روی هر کدام از تراکنش‌ها، رسید مربوط به آن را مشاهده و امکان ارسال رسید به صورت متن یا عکس وجود دارد. به هر رسید تراکنش در صورت لزوم می‌توان دسته‌بندی، یادداشت و برچسب مناسب برای مراجعات بعدی اضافه کنید. در رسیدهای مربوط به خرید و برداشت هم می‌توان نام پذیرنده را مشخص کنید. امکان حذف هر یک از رسیدهای تراکنش نیز وجود دارد.

قابلیت جست‌وجو متناسب با تغییر نوع غربال تراکنش‌ها از یک یا چند گروه خاص مانند انتقال وجه، برداشت، خرید و… وجود دارد. همچنین می‌توان بر اساس اسم کاربر، مبلغ و حتی توضیحات در میان تراکنش‌ها جست‌وجو انجام دهید.

حسابداری و نمودار در موبایل بانک سینابا انتخاب گزینه نمودار در قسمت تراکنش‌ها، بر اساس دسته‌بندی تعیین شده می‌توانید نمودارهای مربوط به حسابداری شخصی هر ماه را مشاهده کنید. نمودارها بر اساس دو نوع واریز و برداشت است و هر دسته‌بندی با رنگ خاصی مشخص شده است.

 

بخش چهارم: «بازارچه پی بوم» در همراه بانک سینا چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

کاربران از طریق نرم‌افزار همراه بانک سینا می‌توانند به نرم‌افزار بیزینس‌های دیگر مانند بیمیتو، دالینو و فون‌پی متصل شده و به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به ثبت‌نام مجدد در این نرم‌افزارها شناسایی شوند. همچنین پرداخت‌های مربوط مانند خرید بیمه، خدمات خودرو و کرایه تاکسی از طریق نرم‌افزار همراه بانک سینا انجام خواهد شد. در صورتی که فروشگاه‌های طرف قرارداد سرویس پی بوم مانند فون پی دارای QR Code پرداخت باشد، از طریق بارکد خوان تعبیه شده، امکان پرداخت در این فروشگاه‌ها وجود خواهد داشت.

 

در تنظیمات همراه بانک سینا چه امکاناتی وجود دارد؟

علاوه بر تنظیمات امنیتی مانند تغییر نام کاربری و رمز همراه بانک، در این بخش می‌توانید تاریخ آخرین نسخه همراه بانک سینا را مشاهده کنید. به راهنمای کاربری همراه بانک سینا و ارتباط با پشتیبانی در این بخش دسترسی خواهید داشت. در صورتی که روی دکمه خروج از حساب کاربری کلیک کنید، تمام اطلاعاتتان از تلفن همراه پاک می‌شود و مجدداً باید ثبت نام کنید.

در بخش تنظیمات امکانات دیگری نیز وجود دارد:

  • استفاده از تومان: با فعال کردن این گزینه تمامی مبالغ در نرم‌افزار به تومان نمایش داده می‌شود.
  • دریافت پیام همراه بانک روی این دستگاه: با فعالسازی این گزینه که سامانه پیامد نام دارد، پیام‌های بانکی به جای ورود به بخش پیامک با جزییات بیشتری به همراه بانک ارسال می‌شود و در بخش حسابت (تراکنش‌ها) قابل مشاهده است. در صورتی که اتصال گوشی با اینترنت برقرار نباشد، طبق روال سابق sms برای کاربر ارسال می‌شود.
  • اندازه قلم: می‌توانید فونت کلمات در همراه بانک سینا را تغییر دهید.
  • مدیریت ویجت‌ها: اطلاعات و میانبرهای صفحه اصلی مانند نمایش تاریخ، مانده حساب، نمایش رویدادهای پیش رو، نمایش آخرین تراکنش‌ها و راهنمایی‌های روزانه را مدیریت کنید.

 

دانلود آخرین نسخه همراه بانک سینا برای اندروید

برای دانلود و نصب نسخه جدید اندروید همراه بانک سینا، می‌توانید مستقیم از همینجا دانلود کنید.

 

دانلود موبایل بانک سینا برای آیفون (iOS)

بانک سینا به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده برای بارگذاری نرم‌افزارهای مالی در اپ استور و رفع مشکل دسترسی کاربران به نسخه iOS همراه بانک، نسخه وب همراه بانک سینا را ارائه داده است. کاربران گوشی آیفون ازطریق لینک https://mobapp.esinabank.com/mobileweb، می‌توانند از خدمات همراه بانک سینا استفاده کنند. البته هم‌اکنون نرم افزار همراه بانک سینا برای نسخه iOS، از طریق سیب اپ قابل دریافت است.

 

برای همراه بانک سینا، چگونه رمز دوم پویا را دریافت کنید؟

اپلیکیشن رمزساز بانک سینا «ارس» نام دارد. نرم‌افزاری ساده که رمز دوم یکبار مصرف ارائه می‌کند و برای هر جابجایی و انتقال پول به آن نیاز دارید. هر چند که رمز ساز ارس به صورت مجزا از همراه بانک سینا طراحی شده ولی کار کردن با آن راحت است. بعد از نصب رمزساز ارس می‌توانید برای ورود از شیوه تعیین الگو استفاده کنید تا به آسانی رمز دوم پویا را کپی کنید. نسخه آیفون رمزساز سینا هم از اینجا قابل دانلود است.

 

رده‌بندی همراه بانک سینا

مزایا:

  • ورود امن به همراه‌بانک از طریق اثر انگشت
  • امکان حسابداری شخصی برای دسته‌بندی اطلاعات واریز و برداشت هر حساب و فیلتر آن بر اساس ماه و سال
  • امکان پرداخت خودکار انواع قسط با ثبت رویداد در تقویم
  • یادآوری تاریخ سررسید چک‌ها
  • استعلام و پرداخت جریمه خودرو
  • حذف موردی سوابق تراکنش
  • امکان خرید شارژ برای اپراتورهای ترابرد شده در منوی شارژ و اینترنت
  • امکان پرداخت کرایه تاکسی، خرید بیمه و گرفتن خدمات خودرویی در تهران و کرج با همراه بانک سینا

معایب:

  • عدم اتصال مستقیم به رمز ساز ارس برای دریافت رمز دوم پویا
  • امکان بازیابی رمز ورود به همراه بانک سینا وجود ندارد و در صورت فراموشی، نرم‌افزار باید حذف و مجدداً نصب شود
  • هنگام گرفتن گردش سپرده امکان تغییر سال در تقویم وجود ندارد و باید با تغییر ماه به تاریخ موردنظر برسیم
  • عدم دسترسی به مؤسسات خیریه برای عملیات نیکوکاری در همراه بانک سینا
  • برای کلیه انتقال وجه‌ها حتی پایا در همراه بانک سینا به صورت پیش فرض سقف 3 میلیون تومان درنظر گرفته شده است
  • بهتر است برای اضافه کردن کارت، امکان اسکن کارت گذاشته شود

 

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

۱ دیدگاه
  1. علی قنبری می‌نویسد

    این نسخه آیفون ایراداتی داره

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد