رده بررسی جزئیات تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت مسکن با نرخ سود 9 درصد

جزئیات تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت مسکن با نرخ سود 9 درصد

بررسی
نویسنده: رده
11 خرداد 1398

تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت مسکن چیست؟

اگر قصد ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده را دارید، علاوه بر تسهیلاتی که برای تمامی سازندگان در نظر گرفته‌شده، می‌توانید از تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت مسکن نیز استفاده کنید. تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت مسکن در محدوده‌های هدف نوسازی و بافت‌های فرسوده شهری به‌صورت اختصاصی و بر اساس قانون برای سازنده‌های مسکن در این محدوده‌ها تعریف‌شده است که شرایط به‌مراتب بهتری را پیش روی سازندگان قرار می‌دهد.
 

تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت مسکن به چه سازندگانی تعلق می‌گیرد؟

شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که آیا همه سازندگان فعال در بافت فرسوده می‌توانند از تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت مسکن استفاده کنند یا خیر. طبق اعلام بانک مسکن سازندگانی که از طرف شرکت بازآفرینی شهری برای دریافت تسهیلات نوسازی و ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده به بانک مسکن معرفی شوند مشمول دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت مسکن خواهند بود و بانک مسکن بعد از انجام پروسه مربوطه، تسهیلات را به سازندگان معرفی‌شده پرداخت می‌کند.
 

سود تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت مسکن چقدر است؟

همان‌طور که از نام تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت مسکن پیداست، این تسهیلات نسبت به سایر تسهیلات پرداختی ساخت مسکن نرخ سود پایین‌تری دارد. در حال حاضر نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن برای سازنده‌های واحدهای مسکونی در مناطقی غیر از محدوده بافت‌های فرسوده 18 درصد است و طبق اعلام بانک مسکن، نرخ سود تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت مسکن 9 درصد خواهد بود.
 

کاهش نرخ سود تسهیلات پرداختی از سال 97

طبق اعلام بانک مسکن، تا قبل از سال 97 تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده با نرخ 18 درصد پرداخت‌شده است اما با توجه به شرایط و تفاهم‌نامه جدید و به دنبال تأمین منابع پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت، تسهیلات نوسازی مسکن پرداخت‌شده بعد از سال 97 مشمول دریافت یارانه سود می‌شوند و نرخ سود آن‌ها 9 درصدی خواهد بود.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی