رده خبر چک‌های تضمینی قدیمی دیگر اعتبار ندارد

چک‌های تضمینی قدیمی دیگر اعتبار ندارد

خبر

از امروز 11 دی؛

نویسنده: رده
11 دی 1397
طبق بخشنامه بانک مرکزی در خصوص تغییر قوانین چک‌های تضمینی مهلت تعیین‌شده برای وصول چک‌های تضمینی قدیمی پایان وقت اداری 11 دی‌ماه 97 اعلام‌شده بود. بانک مرکزی با ابلاغ این بخش‌نامه تأکید کرده بود که مهلت یک‌ماهه‌ای برای وصول چک‌های تضمینی قبلی که در حال حاضر در اختیار افراد است، در نظر گرفته و پس از اتمام این مهلت، امکان استفاده از این چک‌ها وجود نخواهد داشت و بانک‌ها نیز از زمان ابلاغ بخش‌نامه باید چک‌های تضمینی را با شرایط جدید صادر کنند.

 

تکلیف چک‌های تضمینی قدیم چیست؟

با اتمام مهلت یک‌ماهه وصول چک‌های تضمینی که تا پایان وقت اداری امروز (11 دی) ماه بود، چک‌های تضمینی قدیمی از درجه اعتبار ساقط هستند. دارندگان چک‌های تضمینی قدیمی که اقدام به‌نقد کردن چک نکرده‌اند، فقط تا پایان سال 97 فرصت دارند تا با مراجعه به یکی از شعبه‌های بانک صادرکننده مراجعه و اطلاعات مربوط به مبادله مالی منشأ دریافت چک تضمین‌شده را ارائه کنند.

ممنوعیت و محدودیت چک‌های تضمینی جدید

طبق مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، در قوانین و مقررات چک‌های تضمینی جدید، انتقال به غیر و ظهر نویسی چک‌های تضمین‌شده ممنوع و درج کد ملی ذی‌نفع روی چک الزامی شده و شیوه و شرایط جدید صدور و استفاده از چک‌های تضمین‌شده با هدف جلوگیری از استفاده‌های نامتعارف از چک‌های مزبور، احراز هویت دقیق اشخاص ذی‌نفع در گردش چک‌های موصوف و همچنین پیشگیری از پول‌شویی با استفاده از این چک‌ها، اعلام شد.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی