رده بررسی حساب دانش آموزی؛ بررسی و مقایسه انواع حساب برای دانش آموزان

حساب دانش آموزی؛ بررسی و مقایسه انواع حساب برای دانش آموزان

بررسی

همه نکات مهمی که باید درباره حساب دانش آموزی بدانید

نویسنده: رضا رضایی
24 آبان 1401
حساب دانش آموزان

اگر فرزند دانش آموزی در خانه دارید که برای مخارج هزینه‌های روزانه‌اش ازتان پول توجیبی می‌گیرد، به جای پول نقد می‌توانید برای او حساب دانش آموزی افتتاح کنید؛ به همراه یک کارت بانکی با محدودیت سقف برداشت روزانه.

این روزها پیدا کردن پول نقد تبدیل به یک معضل شده است؛ از جور کردن پول تاکسی، تا پرداخت پول نقد در ازای خرید. حالا تصور کنید فرزندی در خانه دارید که روزانه، هفتگی یا ماهانه ازتان پول توجیبی می‌گیرد. هم پیدا کردن پول نقد کار آسانی نیست، هم آلودگی اسکناس یا تراول برای سلامت فرزندتان مضر است و هم همراه داشتن پول نقد برای کودکان از لحاظ امنیتی کار درستی نیست. برای همین هم سیستم بانکی حساب دانش آموزی را به سرویس‌های بانکی خودش اضافه کرد

حساب دانش آموزی چیست؟

همه دانش آموزان بین 7 تا 18سال که در مقطع ابتدایی تا دبیرستان تحصیل می‌کنند، امکان باز کردن حساب دانش آموزی را خواهند داشت. نوعی از حساب بانکی که سپرده کوتاه مدت به حساب می‌آید و در ازای باز کردن آن کارت بانکی برای فرد زیر 18سال صادر می‌شود که دارای محدودیت سقف برداشت روزانه است. بانک‌ها به این نوع حساب سود – هرچند اندک – می‌دهند و در زمان افتتاح حساب مبلغی را هم به عنوان جایزه افتتاح حساب به موجودی حساب اولیه شما اضافه می‌کنند. اما کدام بانک‌ها حساب دانش آموزی دارند و شرایط و مزایای هر کدام از این بانک‌ها چیست؟

شرایط افتتاح حساب بانکی برای افراد زیر 18 سال

بانک صادرات

بانک صادرات یکی از اولین بانک‌هایی بود که اقدام به ارائه حساب دانش آموزی به مشتریانش کرد. برای افتتاح حساب بانک صادرات که نامش هم طرح «سپهر دانش» است، نیاز به حضور والدین در بانک است. افتتاح حساب سپهر دانش بانک صادرات برای دانش آموزان بین 7 تا 12 سال امکانپذیر است.

حداقل موجودی افتتاح حساب: 100هزار تومان

جایزه افتتاح حساب: 31هزار تومان

سود: 8درصد

سقف برداشت (هفتگی): 200هزار تومان

قرعه کشی: دارد

 

بانک پاسارگاد

این بانک هم شرایطی فراهم کرده تا دانش آموزان مقطع ابتدایی تا دبیرستان امکان باز کردن حساب دانش آموزی را داشته باشند. مهمترین تفاوت حساب بانک پاسادرگاد با دیگر حساب‌های بانکی دانش‌ آموزی این است که امکان افتتاح حساب تنها از طریق مدارس و مدیر مدرسه فراهم است و والدین تنها با دادن اجازه باز کردن حساب می‌توانند آن را تایید کنند. مهمترین مزیت این حساب هم 100هزار تومان جایزه‌ای است که بانک در لحظه افتتاح حساب واریز می‌کند.

حداقل موجودی افتتاح حساب: 100هزار تومان

جایزه افتتاح حساب: 100هزار تومان

سود: 8درصد

سقف برداشت (هفتگی): 300هزار تومان

قرعه کشی: دارد

 

بانک آینده

حساب دانش آموزی بانک آینده «امید آینده» نام دارد. این حساب بانکی تنها حسابی است که سودی به موجودی حساب صاحبش تعلق نمی‌گیرد و در واقع حساب پس انداز قرض الحسنه است. واجدین 7 تا 18سال می‌توانند حساب این بانک را باز کنند اما گرفتن کارت بانکی فقط بین صاحبانی که بین 15 تا 18سال سن داشته باشید، امکانپذیر است.

حداقل موجودی افتتاح حساب: 100هزار تومان

جایزه افتتاح حساب: 10هزار تومان

سود: ندارد

سقف برداشت (هفتگی): ندارد

قرعه کشی: دارد

 

بانک ملت

بانک ملت چهارمین بانک ارائه دهنده حساب دانش اموزی است؛ اما این بانک برخلاف سه بانکی که بالاتر مزایایشان را نوشتیم، هیچ جایزه‌ای بابت افتتاح حساب به دانش‌آموزان نمی‌دهد. سودی هم به موجودی حساب آنها نمی‌دهد. اما آنها هر روز قرعه کشی می‌کنند و به صاحبان حساب دانش‌ آموزی جایزه می‌دهند. پس اگر بین 7 تا 18سال سن دارید و احساس می‌کنید آنقدر خوش‌شانس هستید که یکی از جایزه‌های قرعه کشی را برنده شوید، در بانک ملت حساب دانش آموزی باز کنید.

حداقل موجودی افتتاح حساب: 100هزار تومان

جایزه افتتاح حساب: ندارد

سود: ندارد

سقف برداشت (هفتگی): ندارد

قرعه کشی: دارد

 

بانک کشاورزی

این بانک هم هیچ سودی به دارندگان حساب دانش آموزی نمی‌دهد و از جایزه افتتاح حساب هم خبری نیست. امکان باز کردن حساب دانش آموزی در بانک کشاورزی برای 7 تا 18 ساله‌ها فراهم است. تنها مزیت این حساب بانکی امکان انتقال وجه تا 100هزار تومان است؛ البته اگر بتوان اسمش را مزیت گذاشت!

حداقل موجودی افتتاح حساب: 100هزار تومان

جایزه افتتاح حساب: ندارد

سود: ندارد

سقف برداشت (هفتگی): 200هزار تومان

قرعه کشی: دارد

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد