رده بررسی بانک مسکن توانایی افزایش سقف وام مسکن را ندارد

بانک مسکن توانایی افزایش سقف وام مسکن را ندارد

بررسی
نویسنده: رده
21 شهریور 1397

افزایش سقف وام مسکن منتفی است؟

بانک مسکن پیشنهاد افزایش سقف رقم تسهیلات را نداده چراکه پرداخت بیش از این رقم در توان بانک نیست. نه‌تنها بانک مسکن توانایی افزایش سقف تسهیلات را ندارد بلکه پیشنهادی هم مبنی بر افزایش میزان وام را ارائه نکرده است. مگر اینکه این پیشنهاد از سوی وزارت راه و شهرسازی به بانک مرکزی ارائه‌شده باشد.
 

کاهش محدودیت عمر بنای مشمول وام مسکن

ازجمله تصمیمات جدید برای پرداخت تسهیلات خرید مسکن از محل افتتاح حساب در صندوق پس‌انداز یکم،‌ پیشنهاد بانک مسکن مبنی بر کاهش محدودیت‌ها ازجمله عمر ساختمان است. طبق این پیشنهاد عمر ساختمان‌هایی که مشمول تسهیلات 80 میلیون تومانی می‌شوند از 15 سال به 20 سال خواهد رسید. البته سقف محدودیت سن ساختمان در بخش اوراق همچنان 20 سال خواهد بود.
 

چه مشتریانی مشمول تغییر شرایط وام مسکن می‌شوند؟

کسانی که در صندوق پس‌انداز یکم بانک مسکن افتتاح حساب کرده‌اند و از موعد سپرده‌گذاری آن‌ها یک سال گذشته اما هنوز از امتیاز وام استفاده نکرده‌اند، مشمول تغییر شرایط تسهیلات مسکن می‌شود. البته درصورتی‌که تغییر شرایط تصویب شود.
 

شرایط پرداخت تسهیلات خرید مسکن تعدیل می‌شود؟

در خصوص تعدیل شرایط پرداخت تسهیلات 80 میلیونی خرید مسکن، پیشنهاد‌ها در کمیته‌های تخصصی بانک مرکزی موردبررسی قرار می‌گیرند و اگر در موردی قادر به تصمیم‌گیری نباشد موضوع به شورای پول و اعتبار ارجاع داده می‌شود و رأی نهایی در این شورا داده خواهد شد.
 
این توضیحات را مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا مطرح کرده است.

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

بدون دیدگاه
  1. مجتبی می‌نویسد

    وقتی قیمت مسکن شده متری 8 تا 9 میلیون تومن اونهم جای متوسط رو به پایین در تهران، نشون میده این 80 میلیون وام فقط قیمت 10 متر از یه خونه رو تامین میکنه

  2. پروانه قطبی می‌نویسد

    تسهیلات صندوق یکم حتی اگر صددرصد هم افزایش یابد بیش از سی درصد بهای یک آپارتمان ۴۰۰ مییلیونی سال گذشته را در بر نخواهد گرفت

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد