رده خبر چطور برای هزینه شهریه، اقامت و اعضای خانواده ارز دانشجویی بگیریم؟

چطور برای هزینه شهریه، اقامت و اعضای خانواده ارز دانشجویی بگیریم؟

خبر

جزئیات قوانین جدید دریافت ارز دانشجویی

نویسنده: رده
20 خرداد 1397

تأمین و انتقال ارز دانشجویان بورسیه

طبق اعلام بانک مرکزی، تأمین و انتقال ارز دانشجویان بورسیه با ارائه درخواست وزارت‌های علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین بهداشت و درمان و با امضای ذی‌حساب یا مدیر مالی و معاونت مربوطه به هرکدام از وزارتخانه‌ها و بر اساس نرخ روز از سوی بانک مرکزی انجام می‌شود.

ارز دانشجویی مقطع لیسانس

تا پیش‌ازاین پرداخت ارز دانشجویی به دانشجویان فوق‌لیسانس به بالا انجام می‌شد، اما در آخرین تغییرات اعمال‌شده پرداخت هزینه‌های اقامت در مورد دانشجویان مقطع لیسانس با شرط اینکه تا تاریخ 31 اردیبهشت‌ماه سال جاری دانشجو بوده و در حال تحصیل باشند صرفاً بابت ترم تحصیلی جاری و ترم‌های تحصیلی آتی آن‌ها پرداخت می‌شود.

ارز دانشجویی برای شهریه دانشگاه‌های خارجی

 برای دریافت و انتقال ارز دانشجویی برای شهریه دانشجویان خارج از کشور که در مقطع لیسانس به بالا تحصیل می‌کنند، ارائه درخواست متقاضی در مقابل تأییدیه وزارتخانه‌های ذی‌ربط مبنی بر شاغل به تحصیل بودن دانشجو در خارج از کشور و صورتحساب دانشگاه مربوطه با تأیید و به میزان مبلغ مندرج در آن‌که حداکثر تا سقف 15 هزار دلار یا معادل آن به سایر ارزها است، الزامی است و ارز دانشجویی به‌صورت سالانه در وجه دانشگاه و آن‌هم بر اساس نرخ روز بانک مرکزی پرداخت می‌شود.

شرایط واریز ارز دانشجویی به‌حساب شخصی

درصورتی‌که دانشجو و یا خانواده وی درخواست واریز ارز دانشجویی به‌حساب دانشجو یا شخص دیگری در خارج از ایران را داشته باشند، انجام تقاضا مشروط به ارائه صورت‌حساب دانشگاه محل تحصیل دانشجو و با اعلام میزان دریافت شده است که باید اعتبار آن توسط نمایندگی‌های ایران در کشور محل تحصیل تأییدشده باشد و درنهایت با تأیید وزارتخانه‌های مربوطه پرداخت ارز صورت می‌گیرد.

پرداخت هزینه‌های اقامت با ارز دانشجویی

هزینه‌های اقامت بابت دانشجویان مقطع فوق‌لیسانس به بالا که مرحله ورود به اولین‌ترم تحصیلی خود هستند، در صورت تأیید دانشگاه محل تحصیل از سوی وزارتخانه‌های مربوطه و با اخذ وثیقه از دانشجو و یا خانواده وی تا 40 درصد ارزش ریالی، به‌صورت ارز دانشجویی پرداخت خواهد شد. آزادسازی وثیقه نیز به زمان تأیید وزارتخانه مبنی بر شاهد تحصیل بودن دانشجو و تأیید صورت‌حساب دانشگاه محل تحصیل وی خواهد بود و ظرف مدت شش ماه از تاریخ پرداخت وجه انجام می‌شود.

هزینه اقامت دانشجویان آزاد خارج از کشور

پرداخت ارز بابت هزینه‌های اقامت دانشجویان آزاد خارج از کشور از مقطع لیسانس به بالا حداکثر ماهیانه هزار دلار و یا معادل آن به سایر ارزها برای هر نفر و برای هر عضو خانواده ماهیانه حداکثر 500 دلار یا معادل آن به سایر ارزها و به نرخ روز انجام می‌شود.

 

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

وام بدون چک و ضامن
×
وام بدون چک و ضامن
تا 50 میلیون تومان
دیجی‌پی