رده بررسی تخفیف‌های بیمه‌ای سپرده‌های بانک سامان را بشناسیم

تخفیف‌های بیمه‌ای سپرده‌های بانک سامان را بشناسیم

بررسی
نویسنده: محمدرضا نورشید
22 بهمن 1395

اگر شما در بانک سامان حساب دارید و مبلغی را به‌عنوان سپرده در آن قرار داده‌اید، می‌توانید با توجه به مدت و مقدار سپرده خود از تخفیف‌هایی که بیمه سامان برایتان در نظر گرفته استفاده کنید. بانک سامان مجموعهٔ گسترده‌ای از تخفیف‌ها را در مورد پوشش‌های بیمه‌ای مختلف تعریف کرده است.
تخفیف‌های بیمه‌ای بانک سامان شامل بیمه درمانی، منازل مسکونی، بدنه خودرو، شخص ثالث، مسافرتی و بیمهٔ عمری بانام تدبیر است. برای برخورداری از این تخفیف‌ها لازم نیست حتماً حساب بلندمدت افتتاح کنید و میانگین مجموع حساب‌های شما در این بانک لحاظ می‌شود. به‌علاوه در این بانک، خبری هم از دوره انتظار نیست؛ اما برای برخورداری از این خدمات باید عضو سامانیان و یکی از مشتریان ویژه این بانک باشید و برای این منظور موجودی شما حداقل باید 350 میلیون تومان باشد.

البته بانک سامان مشتریان با موجودی‌های کم را هم فراموش نکرده است و خدمتی را هم برای آن‌ها تعریف کرده است. کسانی که در این بانک حساب دارند می‌توانند از 15٪ تخفیف بیمه بدنه یا ثالث استفاده کنند و میزان موجودی تأثیری در دریافت این تخفیف ندارد.

بانک سامان برای چه بیمه‌هایی تخفیف دارد؟

برای بیمه‌نامه بدنه، اتومبیل یا اتومبیل‌های شما و افراد تحت تکفل‌تان (همسر و فرزندان) در مقابل تصادف، سرقت، آتش‌سوزی و … بیمه می‌شوند. سقف تعهدات این بیمه‌نامه بستگی به پوشش‌های مدنظر شما دارد. شما می‌توانید پوشش موردنظر خود را از بین موارد پیشنهادشده از سوی کارشناس بیمه سامان انتخاب کرده و از تخفیف‌‌های آن‌ها بهره‌مند شوید.
این بیمه‌نامه به‌تمامی مشتریان بانک سامان با تخفیف ارائه می‌شود، اما برای مشتریان برتر به‌مراتب بیشتر است.

نوع تخفیف درصد تخفیف
تخفیف گروهی بودن بیمه‌نامه 20 درصد نسبت به حق بیمه پایه
تخفیف سامانیان بودن مشتری 20 درصد نسبت به مانده پس از تخفیف اول
تخفیف خرید سایر بیمه‌نامه‌های سامان 20 درصد نسبت به مانده پس از تخفیف دوم
اگر اتومبیل صفر باشد 20 درصد نسبت به مانده پس از تخفیف سوم
اگر بیمه‌نامه نقدی خریداری‌شده باشد 10 درصد نسبت به مانده پس از تخفیف چهارم

میزان تخفیف‌های خدمات بیمه‌ای بانک سامان بر اساس سطح سپرده‌گذاری به شرح زیر است:

میانگین سپرده‌ها میزان تخفیف‌ها (تومان)
بین 350 تا 500 میلیون تومان 455٫400
بین 500 تا 700 میلیون تومان 615٫400
بین 700 تا 900 میلیون تومان 785٫400
بین 900 میلیون تومان تا 2 میلیارد تومان 965٫400
بین 2 میلیارد تومان تا 3.5 میلیارد تومان 1٫160٫000
بیش از 3.5 میلیارد تومان 1٫533٫282

جدول 2 – میزان تخفیف‌های سبد خدمات بیمه‌ای بانک سامان بر اساس مجموع موجودی انواع سپرده‌ها در این بانک

تخفیف بیمه بدنه اتومبیل

شما می‌توانید اتومبیل خود و اعضای خانواده‌تان را با پوشش‌های دلخواه بیمه اتومبیل سامان، در مقابل خطرات تهدیدگر وسیله نقلیه و سرنشینان بیمه کنید و از تخفیف‌های ویژه بانک بهره‌مند شوید. میزان تخفیف قابل‌اعطا به شما مشتریان برتر با توجه به مانده موجودی سپرده‌های بلندمدت و میانگین سه‌ماهه سپرده‌های کوتاه‌مدت و جاری‌تان اعم از ارزی و ریالی در زمان درخواست این بیمه‌نامه تعیین می‌شود.
تخفیف‌های در نظر گرفته‌شده برای بیمه بدنه به دو بخش بیمه‌ای و بانکی طبقه‌بندی می‌شوند. میزان تخفیف‌های بیمه‌ای برای مشتریان خاص تا 70 درصد و به‌صورت پلکانی و بسته ‌به شرایط قابل‌اعطا است.
تخفیف‌های بانکی بر اساس جدول زیر محاسبه می‌شوند:

سطح سپرده‌گذاری درصد تخفیف از حق بیمه، پس از اعمال تخفیف‌های بیمه‌ای سقف تخفیف
3.5 میلیارد تومان و بالاتر 75 درصد 650٬000 تومان

 

  • اگر بیش از یک اتومبیل (متعلق به خود یا افراد تحت تکفل‌تان) را برای بیمه بدنه معرفی کرده باشید، مجموع تخفیف‌های قابل‌اعطا به‌تمامی اتومبیل‌ها نباید از سقف مبلغ تخفیف جدول بالا تجاوز کند.
  • درصورتی که از تمام سقف بیمه‌ای که بانک برای شما تخصیص داده است استفاده کرده‌اید و اتومبیل‌های دیگری برای بیمه کردن در اختیار داشته باشید، می‌توانید از تخفیف بیمه‌ای مخصوص مشتریان برتر که به‌صورت پلکانی ارائه می‌شود استفاده کنید.

امتیاز ویژه: تخفیف عدم خسارت، مربوط به بیمه‌نامه بدنه خودروی دارای سابقه، برای سایر خودروهایی که مالک‌شان هستید و خودروی افراد تحت تکفل‌تان که فاقد بیمه‌نامه بدنه بوده، نیز قابل‌اعمال است. برای نمونه، چنانچه شما مالک خودرویی باسابقه بیمه‌ای پنج سال تخفیف عدم خسارت هستید و افراد تحت تکفل‌تان مالک خودرویی بدون سابقه بیمه‌ای بدنه هستند، این تخفیف برای آن‌ها نیز در نظر گرفته‌شده و حق بیمه آن‌ها با تخفیف پنج سال عدم خسارت محاسبه می‌شود.

تخفیف بیمه شخص ثالث اتومبیل

شما می‌توانید با درخواست بیمه شخص ثالث برای اتومبیل خود و اعضای خانواده‌تان از تخفیف‌های ویژه بانک بهره‌مند شوید. میزان تخفیف قابل‌اعطا به شما مشتریان خاص، با توجه به مانده موجودی سپرده‌های مدت‌دار و میانگین سه‌ماهه سپرده‌های کوتاه‌مدت و جاری‌تان در زمان درخواست این بیمه‌نامه تعیین می‌شود.
تخفیف‌های ارائه‌شده برای بیمه شخص ثالث شامل تخفیف‌های بانکی است. میزان تخفیف‌های بانکی بر اساس جدول زیر تعیین خواهد شد:

موجودی سپرده‌های مشتری درصد تخفیف سقف مبلغی تخفیف
3.5 میلیارد تومان و بیشتر 60 درصد 550٬000 تومان
  •  چنانچه شما، بیش از یک اتومبیل (متعلق به خود یا افراد تحت تکفل خود) را جهت بیمه شخص ثالث معرفی کرده باشید، مجموع تخفیف‌های قابل‌اعطا به‌تمامی اتومبیل‌ها نباید از سقف مبلغ تخفیف بر اساس جدول تجاوز کند.

 

مجموعه خدمات بیمه‌ای مشتریان خاص بانک سامان

بانک سامان مجموعه‌ای از خدمات بیمه‌ای شرایط ویژه برای مشتریانش عرضه می‌کند. این مجموعه با توجه به نوع بیمه‌نامه، مشتریان را از 60 تا 100 درصد تخفیف بهره‌مند می‌کند. ارزش ریالی امتیازها و تخفیف‌هایی که در قالب خدمات بیمه‌ای در نظر گرفته‌شده، به حدود 1.8 میلیون تومان می‌رسد و بیشترین منافع به کسانی تعلق می‌گیرد که بیمه‌نامه‌های بیشتری را از این مجموعه خریداری کنند.

تخفیف‌های بیمه سلامتی و درمان

بانک سامان برای پوشش هزینه‌های درمانی و خسارت‌های ناشی از حوادث منجر به نقص عضو و فوت، مشتریان خاص خود را تحت پوشش بیمه تکمیلی هزینه‌های درمانی و بیمارستانی قرار داده است. تمام اشخاص حقیقی سپرده‌گذار با مانده موجودی سپرده‌های بلندمدت به انضمام معدل موجودی سه‌ماهه حساب‌های کوتاه‌مدت بیش از 2 میلیارد تومان، به هزینه بانک سامان، تحت پوشش بیمه هزینه‌های بیمارستانی بیمه سامان قرار می‌گیرند. مشتریان از فردای روز سپرده‌گذاری مشمول این بیمه می‌شوند و می‌توانید از مزایای آن استفاده کنید. شرح کامل خدمات درمان تکمیلی که متناسب با سطح سپرده‌گذاری‌تان به شما ارائه می‌شود، عبارت است از:

جدول تعهدات بیمه درمانی و بیمارستانی

سطح سپرده‌گذاری 2 میلیارد تومان و بالاتر، فرانشیز 20 درصد

ردیف شرح پوشش سقف تعهدات (تومان)
1 هزینه‌های بستری شدن و جراحی در بیمارستان، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، گامانایف، شیمی‌درمانی و مراکز جراحی محدود برای بستری کمتر از یک روز (Day Care و انواع سنگ‌شکن) 10 میلیون تومان
برای هر نفر در سال
2 هزینه جراحی تخصصی شامل مغز و اعصاب (به‌استثنای دیسک ستون فقرات)، گامانایف، قلب، پیوند کلیه، پیوند ریه، پیوند کبد، مغز استخوان  (با احتساب بند یک) 20 میلیون تومان
برای هر نفر در سال
3 سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن و سی‌تی‌اسکن، انواع آندوسکوپی، MRI، اکوکاردیوگرافی، آزمایش، رادیولوژی و فیزیوتراپی 700 هزار تومان
برای هر نفر در سال
4 تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی، نوار عضله، نوار عصب، نوار مغز و آنژیوگرافی چشم 400 هزار تومان
برای هر نفر در سال
5 شکستگی‌ها، گچ‌گیری، بخیه، کرایوتراپی، اکسیژن لیپوم، تخلیه کیست و لیزر درمانی 400 هزار تومان
برای هر نفر در سال
6 هزینه‌های رفع عیوب انکساری دو چشم مشروط بر اینکه نمره هر چشم حداکثر 3 دیوپتر یا بیشتر باشد 1.2 میلیون تومان
برای هر نفر در سال
7 هزینه‌های انتقال بیمار با آمبولانس در موارد اورژانس در داخل شهر (در صورت بستری در بیمارستان) در طول مدت بیمه‌نامه 30 هزار تومان
برای هر نفر در سال
8 هزینه‌های انتقال بیمار با آمبولانس در موارد اورژانس بین‌شهری (در صورت بستری در بیمارستان) در طول مدت بیمه‌نامه 60 هزار تومان
برای هر نفر در سال

 

  • سقف پوشش این بیمه‌نامه بستگی به سطح سپرده‌گذاری شما (ارزی و ریالی) در روز یا روزهای پیش از وقوع هزینه‌های بیمارستانی دارد.
  • در پرداخت خسارت هزینه‌های بیمارستانی، چنانچه از مزایای بیمه‌گر اول (تأمین اجتماعی، خدمات درمانی،…) استفاده کنید، پرداخت خسارت بدون کسر فرانشیز است.

چگونه می‌توانید از خدمات بیمه هزینه‌های بیمارستانی و درمانی بهره‌مند شوید؟

  • هر زمان که نیاز به بستری‌شدن پیدا کردید، می‌توانید از طریق سایت www.si24.ir یا مرکز خدمات بیمه‌ای سامانیان، نزدیک‌ترین و مطلوب‌ترین مرکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سامان را انتخاب کنید.
  • اگر پیش از مراجعه به مرکز درمانی موردنظرتان زمان کافی در اختیاردارید، دریافت معرفی‌نامه از بیمه سامان روند اداری دریافت خدمات را برای شما کوتاه‌تر خواهد کرد. برای این کار می‌توانید با بانکدار اختصاصی خود یا یکی از شعب فعال در تهران یا شعب فعال در شهرستان تماس بگیرید تا با دریافت معرفی‌نامه، هنگام تسویه‌حساب هزینه کمتری پرداخت کنید.
  • برای دریافت مبالغی که خودتان پرداخت کرده‌اید، باید حداکثر طی 3 ماه از تاریخ مندرج در صورت‌حساب به شعبه خود مراجعه کنید. پرداختی شما معادل تعرفه مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سامان خواهد بود.

چگونه می‌توانید هزینه‌های بیمارستانی خارج از کشور را دریافت کنید؟

  • هزینه‌های بیمارستانی در تعهد بیمه‌گر که توسط بیمه‌شدگان در خارج از کشور انجام می‌شود، حداکثر معادل تعرفه مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سامان در داخل کشور و معادل ریالی صورت‌حساب بیمه‌شدگان در زمان بستری (تاریخ صورت‌حساب) پس از پرداخت سهم بیمه‌گر اول به بیمه‌شده، قابل پرداخت است.

  • در این خصوص تأیید مدارک پزشکی بیمه‌شده توسط کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور مرتبط و تأیید ترجمه رسمی توسط وزارت امور خارجه در ایران ضروری است.
  • شرایط و اطلاعات پشت بیمه‌نامه‌های خود را به‌دقت مطالعه کنید تا از حقوق و منافع بیمه‌نامه آگاه شوید.

 

تخفیف بیمه منازل مسکونی

با دریافت این بیمه‌نامه، منزل شما در مقابل هر نوع خطر یا حادثه تهدیدگر، تحت پوشش بیمه جامع منازل مسکونی بیمه سامان قرار می‌گیرد. خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار، سیل، زلزله، آتش‌فشان، طغیان آب، سرقت با شکست حرز، ضایعات ناشی از ذوب برف و آب باران، طوفان، سقوط هواپیما و ترکیدن لوله آب تا سقف تعهدات مشخص مشمول این نوع بیمه خواهد بود.
این بیمه‌نامه در قالب سه طرح زیر به شما مشتریان خاص ارائه می‌شود:

نام طرح سقف تعهد قیمت بیمه‌نامه
ساختمان و تأسیسات (تومان) اثاثیه (تومان)
طرح الف 115٫000٫000 50٫000٫000 128٬952 تومان
طرح ب 2،250،000،000 80٬000٬000 222٬264 تومان
طرح ج 3،000،000،000 100٬000٬000 285٬120 تومان

 

  • در صورت بروز هریک از حادثه‌های یادشده برای خانه و اثاثیه شما، 100 درصد خسارت قابل پرداخت بر اساس نظر کارشناس تا سقف‌های تعیین‌شده و پس از کسر فرانشیز مربوط پرداخت می‌شود. توجه داشته باشید خطرهای اصلی این بیمه‌نامه همچون آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار از فرانشیز معاف هستند.
  • اگر ملک شما از پیش دارای بیمه آتش‌سوزی است، این بیمه به‌عنوان مکمل بیمه‌نامه قبلی محسوب شده و بیمه سامان متعهد به پرداخت خسارات مازادِ تعهدات بیمه‌گر اول خواهد بود.
  • اگر شما دارای املاک متعددی هستید، می‌توانید سقف بیمه‌ای تعیین‌شده را میان املاک‌تان توزیع کنید یا از تمام آن برای یک ملک استفاده کرده و املاک دیگرتان را به هزینه خود بیمه کنید.

 

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

بدون دیدگاه
  1. کامیار رحمتی می‌نویسد

    3.5 میلیارد پول زیادیه، بانک سامان چند تا از این مشنریا داره ؟ سامانیان، ساسانیان، اشکانیان، هخامنشیان … این حتما بالاری 20 میلیارد دارن

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد