رده خبر معرفی سامانه «بام» بانک ملی ایران

معرفی سامانه «بام» بانک ملی ایران

خبر
نویسنده: رده
19 بهمن 1394
این سامانه براساس «ویژگی هر مشتری یک سامانه» به نحوی طراحی گردیده است که کاربر علاوه بر دریافت طراحی و پیام‌های ویژه خود می‌تواند بر اساس کاربردهای موردنیازش چیدمان صفحه پیشخوان خود را با نظر خود انجام دهد.
حذف ابزارهای رمز ساز جانبی (token) و افزایش امنیت سامانه از روش‌هایی مستقل از سخت‌افزار جانبی از دیگر ویژگی‌های سامانه است.
با توجه به جایگاه ویژه مشتریان در نزد بانک ملی ایران و با اذعان به این موضوع که بخشی از کارهای روزمره مشتریان اعم از کنترل بودجه‌بندی‌های مختلف زندگی، به خاطر سپاری عنوان هزینه‌ها و درآمدهای انجام‌شده و اطلاعات بانکی و تماس افراد مختلف بی‌ارتباط به‌حساب بانکی او نیست در این سامانه تلاش گردیده با ایجاد برنامک‌هایی با عناوین بودجه‌ریزی ـ دفتر تلفن ـ یادداشت‌گذاری بر روی صورتحساب سامانه‌ای کامل شامل خدماتی فراتر از خدمات بانکداری را به مشتری ارائه شود چراکه آسایش و آسودگی مشتریان شعار همیشگی ما است.
به دلیل تنوع ابزارهای الکترونیکی مورداستفاده در سطح جامعه از قبیل تلفن همراه ـ تبلت ـ لپ‌تاپ و رایانه‌های شخصی، صفحات این سامانه به‌صورت واکنش گرا طراحی گردیده و بدون نیاز به تنظیماتی از سوی کاربر با دستگاه مورداستفاده کاربر هماهنگ می‌گردد.
با توجه به تنوع بالای عناوین مختلف تراکنش‌های بانکی اعم از پایا ـ ساتنا و .. بخش‌های انتقال وجه این سامانه نیز کاملاً به‌صورت هوشمند طراحی گردیده است تا بدون نیاز به تعیین نوع تراکنش از سوی مشتری با دریافت مبلغ و حساب مقصد نوع تراکنش تشخیص داده‌شده و پیام لازم به کاربر نمایش داده شود.
 
 نحوه عضویت
به دلیل اینکه مراحل امنیتی و کنترل این سامانه از طریق ارسال پیامک به شماره تلفن همراه اعلام‌شده از سوی مشتری انجام می‌گیرد لذا معرفی شماره همراه مربوطه به‌صورت کتبی به شعبه از الزامات ثبت‌نام مشتریان است.
لذا مشتریانی که قبلاً عضو سامانه‌های پیامکی بانک بوده و این مرحله را طی نموده‌اند بدون نیاز به مراجعه به شعبه می‌توانند در لحظه عضویت خود را در سامانه ثبت و فعال نمایند.
سایر مشتریان در مرحله اول باید ضمن مراجعه به یکی از شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور اقدام به تکمیل فرم مربوطه نموده و سپس مراحل ثبت‌نام اینترنتی را تکمیل نمایند.
 
امکانات سامانه
1- خلاصه حساب‌ها
در این برنامک کاربر می‌تواند لیستی از حساب‌های متعلق به خود و اطلاعات مختصری از آن‌ها را مشاهده نماید. این اطلاعات شامل مواردی همچون شماره‌حساب، مانده‌های حساب و نوع حساب است.
 
2-صورتحساب
در این برنامک کاربر می‌تواند تاریخچه‌ای از لیست تراکنش‌ها و جزییات هریک از آن‌ها تا روز قبل را مشاهده نماید. هم‌چنین امکان مشاهدهٔ تراکنش‌ها با دسته‌بندی درآمد و مخارج در بازه‌های زمانی هفتگی، ماهیانه و به‌صورت نموداری را دارد. ضمناً امکان مشاهده تراکنش‌های روز جاری به‌صورت آنلاین نیز در این بخش فراهم است.
 
3-محاسبه اقساط تسهیلات
در این برنامک کاربر می‌تواند به محاسبه اقساط تسهیلات، بر اساس مقادیر دلخواه خود از قبیل نوع تسهیلات، مدت‌زمان تسهیلات با نرخ‌های دلخواه یا نرخ‌های موجود در بانک بپردازد. نسبت مبلغ اصل وام به مبلغ کل بازپرداخت را می‌توان به‌صورت گرافیکی در این برنامک مشاهده نمود.
 
4-محاسبه سود سپرده‌ها
در این برنامک کاربر می‌تواند به محاسبه سود سپرده‌ها، بر اساس مقادیر دلخواه خود از قبیل نوع سپرده، مدت سپرده‌گذاری و مبلغ سپرده، با نرخ‌های دلخواه یا نرخ‌های موجود در بانک بپردازد. نسبت مبلغ سود سپرده به مبلغ کل اصل سپرده را می‌توان به‌صورت گرافیکی در این برنامک مشاهده نمود.
 
5- داشبورد
با استفاده از امکانات این بخش، کاربر می‌تواند برنامک‌های پراستفاده قابل‌نمایش بر روی صفحه اصلی پرتال بانک را انتخاب کند. خاطرنشان می‌سازد که به‌صورت پیش‌فرض تعدادی از برنامک‌ها جهت استفاده بر روی پرتال بانک ملی قرار داده‌شده‌اند و کاربران امکان تغییر و ویرایش این موارد را دارا می‌باشند.
 
6-مدیریت مالی شخصی
در این برنامک، امکان انجام عملیات مدیریت مالی برای مشتری فراهم‌شده است. تخصیص برچسب به تراکنش‌ها، نمایش پای چارت (نمودار دایره‌ای) مخارج براساس گروه‌های هزینه‌ای و بودجه‌بندی از دیگر سرویس‌های این برنامک است.
 
7- تاریخچه انتقال پول
در این برنامک کاربر می‌تواند تاریخچه‌ای از انتقال پول‌های قبلی خود را مشتمل بر تاریخ انتقال، مبلغ، وضعیت پرداخت و… را مشاهده نماید.
 
8-مشخصات کاربر
در این برنامک اطلاعات مشتری از قبیل اطلاعات شناسنامه‌ای، تماسی و تاریخ آخرین ورود نمایش داده می‌شود و درصورتی‌که نیاز به اصلاح اطلاعات موجود و تغییر رمز ورود باشد، کاربر می‌تواند از این برنامک استفاده کند. زبان پیش‌فرض، مانده پیش‌فرض و نام موردنظر جهت نمایش در پرتال نیز در این برنامک تنظیم می‌گردد.
 
9-پرداخت قبض
در این برنامک کاربر می‌تواند قبوض را به‌صورت تکی با واردکردن شناسه قبض و شناسه پرداخت و یا به‌صورت دسته‌ای از طریق آپلود فایل حاوی اطلاعات قبوض پرداخت نماید. علاوه بر آن کاربر می‌تواند قبض‌ها را در سیستم ثبت و در زمان مناسب تمامی یا تعدادی از آن‌ها را توسط کارت‌های بانک ملی خود پرداخت کند.
 
10- انتقال پول کارت به کارت
از طریق این برنامک امکان انتقال پول کارت به کارت درون بانکی و شتابی برای مشتریان بانک فراهم است. درعین‌حال در این برنامک جهت سهولت کار امکان انتخاب مقصد تراکنش از دفترچه تماس کاربر نیز فراهم است.
 
11-انتقال پول
در این برنامک کاربر می‌تواند انتقال پول بین حساب‌های ملی خود، حساب ملی سایرین، حساب به ملی کارت، پایا، ساتنا به‌صورت آنی یا با امکان زمان‌بندی پرداخت مستمر را انجام دهد. نوع انتقال به‌صورت هوشمند توسط سامانه تعیین می-گردد. امکان ویرایش و حذف درخواست‌های ثبت‌شده در این بخش از طریق برنامک تأیید انتقال پول قابل انجام است.
 
 
12- در این برنامک پیش‌فرض‌هایی جهت انتقال وجه در نظر گرفته‌شده است که مشتری می‌تواند سقف‌ها انتقال وجه فعلی خود را کاهش و یا افزایش دهد.
در مرحله کاهش سقف انتقال وجه فعلی کاربر با ویرایش مبلغ موردنظر خود آن را تأیید می‌کند.
در مرحله افزایش سقف انتقال وجه فعلی نیز گزینه موردنظر خود را (بر اساس پیش‌فرض‌های موجود در جداول 1 و 2) ثبت کرده و در مرحله اول با مراجعه به شعبه و اعلام درخواست افزایش سقف انتقال وجه، تأیید نهایی را از شعبه دریافت می‌کند.
توجه: مراحل بعدی تغییر سقف انتقال نیازی به مراجعه به شعبه نخواهد داشت.
 
سقف‌های پیش‌فرض انتقال پول در بانک ملی
 
نوع تراکنش سقف روزانه بدون تأیید (ریال) سقف روزانه با تأیید (ریال)
انتقال پول حساب به‌حساب خود 500،000،000
انتقال پول حساب به‌حساب سایرین (ملی به ملی) 100،000،000 1،000،000،000
انتقال پول حساب به‌حساب سایرین (بین‌بانکی – پایا) 30،000،000 150،000،000
انتقال پول کارت به کارت (درون بانکی) 500،000،000
انتقال پول کارت به کارت (شتابی) 30،000،000
 
سقف افزایش مبلغ به درخواست مشتری 
 
نوع تراکنش سقف روزانه بدون تأیید (ریال) سقف روزانه با تأیید (ریال)
انتقال پول حساب به‌حساب خود 3،000،000،000 3،000،000،000
انتقال پول حساب به‌حساب سایرین (ملی به ملی) 3،000،000،000 3،000،000،000
انتقال پول حساب به‌حساب سایرین (بین‌بانکی – پایا) 500،000،000 500،000،000
انتقال پول کارت به کارت (درون بانکی) 1،000،000،000
 
 13- تعیین مبلغ و تاریخ چک
در این برنامک امکان تعیین مبلغ و تاریخ چک برای کاربر فراهم است.
 
14- استعلام وضعیت چک
در این برنامک امکان استعلام وضعیت چک برای کاربر فراهم است.
 
15- واحدهای بانک
در این برنامک امکاناتی همچون جستجوی واحدهای بانکی به تفکیک شعب، خودپرداز یا هردو، نمایش موقعیت واحدهای بانک بر روی نقشه، نمایش لیست مشخصات واحدهای بانکی و ارائه ترکیبی از امکانات نمایش مشخصات و مسیریابی بر روی نقشه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.
 
16- دفترچه تلفن
در این برنامک کاربر امکانات مدیریت مخاطبان خود همچون ثبت و ویرایش مشخصات مخاطبین و انتقال پول به آن‌ها را دارا است.
 
17- بازخوردها
در راستای کمک به ارتقای سطح خدمات پرتال، در این برنامک کاربر امکان ثبت و ارسال نظرات، پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را در قالب بازخورد دارد.
 
 18- گزارش تسهیلات
در این برنامک کاربر امکان انتخاب هر یک از تسهیلات اعطاشده، مشاهده لیست اقساط پرداخت‌شده و مشاهده نمودار وضعیت بازپرداخت اقساط خود را دارد.
 
19- نرخ ارز
در این برنامک کاربر امکان جستجو و مشاهده نرخ خریدوفروش ارز (دلار آمریکا/ یورو/ درهم امارات) و مشاهده نمودار رشد یا نزول نرخ را در بازه ده روز دارد.
برنامک‌های مختلف به‌مرور به این سامانه افزوده‌شده و اطلاعات مربوط به آن‌ها در صفحه اول پورتال قابل‌مشاهده خواهد بود.
شماره پشتیبانی سامانه: 83386-021 شماره واحد ارتباط مردمی: 64140-021
 
قابل‌توجه سازمان‌ها، ادارات، شرکت‌ها و مؤسسات:
درصورتی‌که سازمان و یا شرکتی برنامک‌های ویژه‌ای داشته باشد می‌تواند از طریق ارتباط با بخش بازاریابی بانک به شماره تلفن 60993761-021 هماهنگی لازم جهت افزودن برنامک خود به سامانه جهت مشاهده توسط کارکنان و یا مشتریان خود به عمل آورد.

راهنمای ثبت‌نام در سامانه بام

مطالبی که ممکن است به آن علاقه داشته باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

4 دیدگاه
  1. Amirhosein می‌نویسد

    سلام من شارژ خرید کردم از برنامه سامانه بام ملی نه شارژ خرید کرد نه پولمو هنوز بعد چند روز برگردوند باید چیکار کنم

  2. امیرحسین می‌نویسد

    سلام من شارژ خرید کردم از برنامه سامانه بام ملی نه شارژ خرید کرد نه پولمو هنوز بعد چند روز برگردوند باید چیکار کنم

  3. aliasghar می‌نویسد

    نمیدونم چراهرچیزی که ازمن خواسته شدواردمیکنم ولی سیستم قبول نمی کنددرصورتی که باهمین نام کاربروکلمه عبورواردهمراه بانک میشوم چرا

  4. جاسم داغری می‌نویسد

    من هر چه آدرس پست الکترونیکی را وارد می کنم، سامانه آنرا قبول نمی کند!!!!! چرا؟!!!
    در ضمن من ایمیلی که در حال کار است نامی که از آن برای شما نظرم اعلام کردم.

تسهیلات بدون ضامن
×
تسهیلات بدون ضامن و وثیقه
تا 50 میلیون تومان
ویپاد | ترابانک پاسارگاد